Regeneracja Wału Szlif cylindra

Odpowiedz
Młody
Posty: 89
Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
GG: 26011290
Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Siecie
Kontaktowanie:

Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: Młody » 2012-08-12, 19:44

Zauważyłem ze inne fora regionalne maja taki temat który moim zdaniem jest potrzebny piszcie tu jakie warsztaty polecacie i gdzie myślę że wiecie o co chodzi;D Ja znalazłem coś takiego http://www.kucharski.slupsk.pl/warsztat.html robił coś ktoś u nich??
Odpowiedz od właściciela zakładu ;
Wału korbowodowego nie naprawimy . Brak możliwości technicznych.

Szlif cylindra wykonamy. Koszt 80 PLN .
Należy dostarczyć cylinder i tłok nadwymiarowy.



Pozdrawiam
"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."

bayu

Re: Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: bayu » 2012-08-14, 13:57

Tak nie regenerują wałów bo to typowy zaklad regeneracji 4 sówowych silników, glównie samochodowych, ponieważ silniki te maja korbowody rozbieralne z lozyskami ślizgowymi, wiec nie maja jak wycentrowac wału a raczej nie orientuja sie w temacie. bo mozliwosci maja:) ale nie chce im sie w to bawic albo nie bardzo wiedza jak. Specjalizuja sie w szlifach wykorbien walu, cylindrów i naprawie głowic. Co do ceny za szlif cylindra za 80zl to naprawde bardzo drogo!!!!! np. w Krakowie ok 40zł zaleze gdzie, wiec ich cena z kosmosu:)

bayu

Re: Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: bayu » 2012-08-14, 14:10

Poszukaj tańszego zakładu, a najlepiej kogos kto robi tez i 2-sówy. W zasadzie wał jest w stanie zregenerowac u każdego kumatego tokarza który ma tokarke w dobrym stanie (bez bic na wrzecionie) i posiadającego czujnik zegarowy do sprawdzania bicia osiowego walu. I pasowała by jeszcze prasa. A to dlatego ze w wsce a i innych 2-sowach wystarczy wyprasowac (lub wybic) stary sworzeń stopy korbowodu i zalozyc nowy zestaw naprawczy wprasowujac go na miejsce w przeciwwagi. Potem trzeba go zamocowac w tokarce na kłach i obracajac sprawdzac czujnikami bicie pomiedze prawym a lewym czopem. Rożnicę nalezy zweryfikowac uderzajac w przeciwwagi tak aby nie bylo bic miedzy czopami walu nazywa sie to Centrowaniem walu. i masz zregenerowany wał:)

bayu

Re: Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: bayu » 2012-08-14, 16:45

A jesli zastanawiasz sie nad regeneracja wału do wsk 175 to oczywiscie w zaleznosci od finansów, warto bylo by zastanowic sie nad innym korbowodem niz fabryczny, byly tu takie tematy, i najleprzym rozwiazaniem jest adapracja korbowodu z yz-250

Młody
Posty: 89
Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
GG: 26011290
Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Siecie
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: Młody » 2012-08-15, 21:39

a może jest ktoś kto może polecic jakiś zakład zajmujacy sie tymi rzeczami najlepiej z pomorza i okolic;D
"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."

bayu

Re: Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: bayu » 2012-08-16, 17:03

Poszukaj w książce tel, panoramie firm, albo na necie, w Ilawie jest jakis zakład, kazdy kto sie zajmuje regeneracją wałów do motocykli, czy 2sówów zrobi to dobrze niema co popadac w paranoje to prosta sprawa:) znajdz kogos porostu w przystepnej cenie tam filozofi niema to prosta robota:), ewentualnie mozesz goscia zapytac z jaka dokladnoscia centruje wał, czyli jakie dopuszcza bicie na czopach i bedziesz wiedział czy jest dobry, a luz na cylindrze mozesz kazać zrobic według uznania. Ktos tu na forum pisał ze robi na 7setek według mnie to za duzo. ja w MZ 251 robilem na 4 setki, z tym ze trzeba bylo delikatnie docierac, Kwestia tez jakosci tloka. Luz na tloku powinien byc proporcjonalnie duzy w stosunku do srednicy. im wiekszy tłok tym wiekszy luz. wiec przy dobrym tloku 5 setek w 175, to az nadto:), w Cz 125 cross robilismy 5 setek i nie bylo problemu, a mocy ma troche, tylko trzeba bylo docierac cierpliwie, i nie przegrzewać na poczatku. Jeden znajomy 175ke zrobil na 3 setki, na orginalnym tloku, i po dotarciu tez wszystko ok. jak masz tlok niewiadomego skladu to tak jak bylo juz pisane wygotuj go w wodzie, Sałek o tym tez pisał, nawet z dobrym tez mozesz tak zrobic i potem oddaj do szlifu z luzem na 4- 5 setek, (jak nie masz cierpliwosci 5 setek jest ok). Potem ja stopniowo dotrzec i wszystko bedzie ok:). Zamierzasz cos poprawic fabryke?

Awatar użytkownika
Monter
Posty: 18
Rejestracja: 2015-07-07, 14:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK SHL MZ ROMET
Lokalizacja: Pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: Monter » 2015-10-07, 17:14

Odgrzeje kotleta.. jak nie ma na Pomorzu dobrego zakładu to gdzie ogarniają wały w PL na tip top i bawią się w wysyłkę?

przemeks1401
Posty: 44
Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja Wału Szlif cylindra

Post autor: przemeks1401 » 2015-10-07, 19:23

Pan Henryk Lubiński z Iławy, regeneruje na starej korbie, łącznie z na prawą czopów itd. za przyzwoite pieniądze.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości