Junak M10 1964 Bartka

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 308
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-01-02, 23:35

Witam,

Postanowiłem się podzielić swoim szczęściem i z Wami Koledzy. Tuż przed Nowym Rokiem a chwilę po wigilijnej wieczerzy udałem się do miejscowości Jaworzno po swojego wymarzonego Junaka. Była to moja druga wyprawa po ten motocykl. Pierwsze odwiedziny były zapoznawcze, natomiast druga wizyta zakończyła się wtoczeniem Junaka na przyczepkę i transportem do mnie. Junak model M10 z 1964 roku. Zarejestrowany, ubezpieczony, OC do połowy 2018 roku. Rama nie cięta. Fajna baza do odbudowy (jak dla mnie). Czasy polskiego Easy Ridera nie oszczędziły go ani trochę co z resztą widać. Nie ma co za bardzo komentować jest jak jest. Poniżej fotki jak wyglądał w dzień od którego zaczęliśmy liczyć kolejne dni razem.

Plan jest taki, żeby go odpalić i zobaczyć jak pracuje serducho, żeby podjąć decyzję o ewentualnym remoncie. Poprzedni właściciel mówił, że dwójka nie wchodziła bo poszła jakaś sprężynka, którą się dorabiało ze szprychy. Drugie przednie zawieszenie już do mnie jedzie. To które jest zamontowane okazało się, że jest od Junaka tylko golenie są "przedłużane" o jakieś 20cm. Tylna obręcz koła od Syreny. :evil:

Pozdrawiam serdecznie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-01-03, 00:01 przez peper50, łącznie zmieniany 1 raz.

sbanys
Posty: 834
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1, WSK M150, WSK M06-64,
WSK M06 L, WSK M06 Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: sbanys » 2018-01-02, 23:57

Fajna sztuka. Rzeczywiście dobra baza do odrestaurowania. Powodzenia w pracach.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 451
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WSK 125 83'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: yazimoo » 2018-01-03, 11:08

Junak junak :) Też ostatnio coś poluje ale ciężko coś wyhaczyć w normalnych pieniądzach, oglądałem już dwa i tylko traciłem paliwo i czas, przez telefon co innego a w rzeczywistości co innego, w jednym nawet sprzedający mówił że wszystko w silniku jest, a gdy odkręciłem pokrywkę to nie było prądnicy... niby "kolekcjoner" a w c*uja drugiego i tak by zrobił. Trochę się zniesmaczyłem i chyba odpuszczam.

Co do Twojego to napewno można z niego zrobić ładny motocykl, kupa roboty i ogromny wór wydanych pieniędzy Cie czeka :) . Powodzenia w reanimacji i oby pierwszy odpał się udał :)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-03, 13:12

Super maszyna! Skompletowanie będzie swoje kosztowało, ale warto :)
Robiąc remont silnika zmień iskrowanik na elektronika 12V a prądnicę zastąp Dynamem od Jacka Tomaszewskiego.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2319
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: daroohd » 2018-01-03, 15:27

Super ze trafił w Dobre ręce, w porównaniu z Riverą przed remontem stan jest super... bier się za robotę szybko bo sezon 2018 już niebawem się zacznie...

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 308
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-01-03, 16:50

Adam_Ga pisze:
2018-01-03, 13:12
Super maszyna! Skompletowanie będzie swoje kosztowało, ale warto :)
Robiąc remont silnika zmień iskrowanik na elektronika 12V a prądnicę zastąp Dynamem od Jacka Tomaszewskiego.
Tak jak mówisz. Taki jest plan ale zdaje sobie sprawę, że zajmie mi to pewnie z 2 lata ze względu na koszty. Jednak jest to moje marzenie więc nie odpuszczę. Mam nadzieję że pomożecie jak bedzie zacięcie bo 4t będę robił pierwszy raz ale w zamian każdego zapraszam na przejażdżkę po remoncie. Nie wiem czy zdecyduje się na "cukierka" bo ich jest od groma ale zobaczymy. Powoli zaczynam.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-03, 16:55

Może go pomalować w półpołysku, wyjdzie wyglądający jak stary. Ale wtedy musisz siedzenie dać do obszycia z jakiegos starego materiału, to samo wszelkie klosze lamp, gumy itd. Osobiście wolę robić na cukierek, fabryczny ale cukierek :-D
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 308
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-01-03, 18:38

Najchętniej to bym takim jeździł tylko chromy porobić a lakier zostawić: [youtube]https://youtu.be/rcsnuSh4QMw[/youtube]

cezary603
Posty: 90
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-01-03, 18:44

Nawiązując do iskrownika i prądnicy, o ile prądnica jeszcze sobie jakoś radzi to iskrownik nawet z zapłonem elektronicznym to dalej porażka , pomyśl nad CDI obojętnie czy to CDI AC czy CDI DC ten wariant obecnie jest najlepszy tak uważam , pierwszy mój zapłon CDI DC wstawiłem do junaka w tamtym stuleciu i do dziś chodzi .

revo
Posty: 100
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: revo » 2018-01-03, 21:37

Gratuluję nabytku! Obyś jak najszybciej mógł się delektować dźwiękiem junaczego wydechu i jazgotem silnika:D
Szkoda, że blacharka jest mocno wybrakowana, bo ceny obudowy przedniej lampy w M10 mogą przyprawić o zawrót głowy...
Tylny błotnik jest do uratowania czy niekoniecznie (nie widać na zdjęciach)?
Co do stylu odbudowy to w mojej ocenie kiepsko wygląda częściowe zrobienie motocykla - tj. stary, wybrakowany lakier i nowe chromy. Natomiast motocykl z filmu według mnie wygląda idealnie;) W Twoim konkretnym przypadku zrobiłbym tak jak radzi Adam_Ga - czyli lakier w półmacie, szparunki malowanie ręcznie bez szablonu, elementy aluminiowe porządnie wymyte i przetarte włókniną stalową (bez szkiełkowania i polerek), ocynkowane śruby, stare rączki kierownicy i chromy tylko na elementach, na których fabrycznie one występowały. Do tego "grube" opony jak stare Degumy lub z nowych coś pokroju Avon Mk2, Petroszina I40 ,etc. i będzie super:D
Adam_Ga pisze:
2018-01-03, 13:12
Super maszyna! Skompletowanie będzie swoje kosztowało, ale warto :)
Robiąc remont silnika zmień iskrowanik na elektronika 12V a prądnicę zastąp Dynamem od Jacka Tomaszewskiego.
Co masz na myśli pisząc o elektroniku? Czy chodzi o przeróbkę na zapłon bateryjny z cewki czy może iskrownik bezstykowy ETO?
cezary603 pisze:
2018-01-03, 18:44
Nawiązując do iskrownika i prądnicy, o ile prądnica jeszcze sobie jakoś radzi to iskrownik nawet z zapłonem elektronicznym to dalej porażka , pomyśl nad CDI obojętnie czy to CDI AC czy CDI DC ten wariant obecnie jest najlepszy tak uważam , pierwszy mój zapłon CDI DC wstawiłem do junaka w tamtym stuleciu i do dziś chodzi .
Czy mógłbyś napisać coś więcej o swoim rozwiązaniu zapłonu w Junaku? :-)

Jak dla mnie dobrze zrobiony iskrownik z przewiniętą/nową cewką i wirnikiem neodymowym naprawdę daje radę, niezależnie czy to w Awo czy w Junaku.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-03, 22:29

Revo - taki skrót myślowy, chodziło mi o ETO
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

cezary603
Posty: 90
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-01-03, 22:33

Oczywiście iskrownik tak zrobiony jest oki , tylko zauważ ile po drodze traci na dokładności , przy nowych kolach napędowych iskrownik jest okey a co np.po przebiegu no 5tys. zapłon przestawia się od 2 do 5 stopni . Zapłon CDI -dc w moim wydaniu prototyp opisywałem chyba w 1999r w jakimś portalu , od tamtej pory sporo się zmieniło , obecnie jak mam czas to dorabiam jednostkowo i praktycznie każdy się trochę rożni , stosuje zapłony do junaków z krótkim jak i długim czopem wału , TCI jak i CDI w każdej kombinacji , umocowane na czopie wału pod pokrywą sprzęgła .

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-03, 22:55

Jak to wyglada? Coś widać na zewnątrz?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

revo
Posty: 100
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: revo » 2018-01-03, 23:59

@ Cezary603 czy Twój paomysł nie jest przypadkiem wariacją nt. zapłonu od GN 125?
https://www.youtube.com/watch?v=ZTFO_EWnfP4&t=1s

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 308
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-01-04, 01:35

revo pisze:
2018-01-03, 21:37
... lakier w półmacie, szparunki malowanie ręcznie bez szablonu, elementy aluminiowe porządnie wymyte i przetarte włókniną stalową (bez szkiełkowania i polerek), ocynkowane śruby, stare rączki kierownicy i chromy tylko na elementach, na których fabrycznie one występowały. Do tego "grube" opony jak stare Degumy lub z nowych coś pokroju Avon Mk2, Petroszina I40 ,etc. i będzie super:D
Kolego taki opis to pieszczoty dla moich oczu. Dokładnie tak to widzę. Żadnych polerowanych dekli ... duże grube opony... jakby się jeszcze delikatnie przetarta kanapa trafiła... Jak najbardziej w tę stronę...

Co do CDI uważam, że byłoby to najlepsze/najwydajniejsze rozwiązanie jednak nie będę robił wielkich tras motocyklem. Na razie składam z tego co jest a jak złożę do kupy to będę myślał dalej. Na pewno są to dobre i cenne rady.

cezary603
Posty: 90
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-01-04, 17:35

revo pisze:
2018-01-03, 23:59
@ Cezary603 czy Twój paomysł nie jest przypadkiem wariacją nt. zapłonu od GN 125?
https://www.youtube.com/watch?v=ZTFO_EWnfP4&t=1s
Założenie to same jednak moje różnią się nieco zwłaszcza TCI , no i wykon .moje są na nieco węższych kołach magnesowych no i lepiej stator zabezpieczony ale ogólnie idea ta sama , nie wiem na jakich modułach zapłonowych On robi , moje maja zmienna charakterystykę co 200 kroków .

cezary603
Posty: 90
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-01-04, 17:45

Adam_Ga pisze:
2018-01-03, 22:55
Jak to wyglada? Coś widać na zewnątrz?
Na zewnątrz nic nie widać bo jest schowany pod pokrywa sprzęgła a prądnica i iskrownik mogą służyć jako atrapa .

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 308
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-01-04, 19:48

Czy trzeba coś przerabiać np. szlifować dekiel lub ingerować w karter czy jest to rozwiązanie bezinwazyjne?

cezary603
Posty: 90
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-01-04, 20:24

No i tu poruszyłeś temat wałkowany na praktycznie wszystkich forach moto ,czy ingerować a jak już to do jakiego stopnia się posunąć .W przypadku junaka ingeruje tylko w pokrywę sprzęgła , dokładniej to trzeba przejechać frezem od wewnętrznej strony pokrywy inaczej sie nie da , chyba że TCI to bez żadnej ingerencji w silnik . prze-frezowanie wzmocnień pokrywy od wewnątrz praktycznie nie osłabia jej , odlew jest bardzo toporny a ścianki ma na około 5mm , zresztą chodzi tu o wzmocnienia , no ale jak byś chciał mieć kiedyś oryginał to zawsze możesz się zapatrzyć w zapasowa .

Gondek
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-18, 17:44
GG: 0
Moje maszyny: jawa
shl
gnom
perak
sport 2(sprzedany )

Velorex 560
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: Gondek » 2018-01-04, 20:28

Jawe 250 miałeś fajniejszą oczywiście jakbyś ją wtedy zrobił na orginał.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość