Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-17, 16:02

Witam po raz kolejny.
Oczywiście z nowymi nieopuszczającymi mnie problemami.
Zamówiłem ten moduł co wcześniej z takimi samymi przewodami(takie same kolory).
Ale oczywiście, musiał przyjść moduł który ma inne kolory niż wszystkie opisane na forum :D.

A mianowicie, takie coś:
http://allegro.pl/modul-cdi-2t-zipp-qua ... 78266.html


Dzwoniłem do gościa, żeby przynajmniej jakiś schemat podrzucił, niestety nie miał żadnych informacji, poza cyt."Taka partia"
No i rób co chcesz, zwracać mi się nie opłaca, bo koszty wysyłki przewyższą wartość modułu, a poza tym nie mam na to czasu bo w weekend jade tam gdzie trzymam motor i chciałbym to sfinalizowac.

Moduł posiada kolory:

na wtyczce(rozumiem,że jak są przewodu z wtyczką to one idą do Cewki WN i masy?):
pomarańczowy- więc tutaj cewka WN
czarny- tutaj masa

pozostałe 3, luźne:

czarno-biały-?
czerwono-biały-?
różowo-czarny-?

Znalazłem na innym forum takie podłączenie cyt:

"Kostka, czarny - masa
Kostka, pomarańczowy - cewka WN
Czarno-biały - gaszenie
(teraz tutaj nie jestem w 100% pewien)
Różowo - czarny - zasilanie CDI
Czerwono - biały- impulsator"

Ale tutaj też ktoś nie był pewien,akurat przy zasilaniu cdi i impulsatorze, jak się podłączy na odwrót to cewka spalona( wiem z doświadczenia :D)



Pogrzebałem jeszcze troche w necie i znalazłem podłączenie modułu bez kabelków tylko na wtyczkę na 6 pinów, wyszystko opisane, a następnie wynalazłem moduł z kolorami przewodów takimi jak u mnie, lecz zakończonę też wtyczką z 6 pinami(ale przewodów było tylko 5).

Takie coś:
http://allegro.pl/modul-cdi-2t-tunning- ... 54519.html

i tutaj też podłączone przewody do wtyczki:
http://skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewt ... ad_id=3567

Po przeanalizowaniu tego wychodzi mi na to że tak to powinno być podłączone:

CZARNY-MASA
POMARAŃCZOWY-CWEKA WN
CZARNO BIAŁY- ZASILANIE CDI
RÓŻOWO CZARNY-GASZENIE
CZERWONO BIAŁY-IMPULSATOR


Co o tym myślicie, który schemat jest prawidłowy, a może żaden?
Potrzebuje pewnych informacji, bo już jeden moduł upaliłem i chciałbym uniknąć powtórki :) (Nawet nie chodzi o kase, tylko o czas, bo motor mam parenaście km. od miejsca zamieszkania, a od pon.-pt. praca i nie mam kiedy jechać, tylko weekend.
Prosze o pomoc i z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-22, 13:14

Witam.
Dzięki za odpowiedzi :D.

Podaje prawidłowe podłączenie dla potomnych:

Czarny - masa
Pomarańczowy - cewka WN
Różowo(czerwono) - czarny - zasilanie CDI
Czarno-biały - gaszenie
Czerwono - biały- impulsator

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-28, 21:02

Witam ponownie Panowie.

Przy kopnięciu iska pojawia się, lecz nie z każdym obrotem wału.

Po prawidłowym podłączeniu zapłonu CDI, w którym musiałem w międzyczasie wymienić spalony moduł o którym pisałem wcześniej, a także cewkę WN, bo też okazała się niesprawna..
..zacząłem zastanawiać się co może być nie tak.
Po skończonej pracy pomierzyłem prąd na wyjściu z cewki cdi, w zależności od siły kopnięcia było w granicach 12V-23V prądu zmiennego. Na wyjściu z modułu też w takim samym zakresie, i na wyjściu z cewki WN,przy każdym obrocie wału wahało się w podobnych zakresach.
Impulsator puszczał sygnał, gdy tylko blaszka dostatecznie się do niego zbliżyła, przy każdym obrocie wału.
Świece kupiłem nową i nie ma znaczenia czy założę starą czy nową problem wygląda tak samo.

Nie mam pomysłu w czym leży problem..

Moje pytania:
Czy jest możliwe, że impulsator daje za krótko sygnał?
Czy moduł nie powinien prostować prądu na stały, lub czy nie powinien utrzymywać takiej samej wartości nie zależnie czy z cewki cdi wychodzi różne napięcie?

Czy macie jakieś sugestie co do zaistniałego problemu?

Pozdrawiam.

wisla98
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-09, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 M21W2, Komar 2350, Ogar 200
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wisla98 » 2014-09-29, 19:30

A czy iskra nie jest co 2 obrót wału ? Jeśli tak to wina modułu i znaczy że jest od 4t :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2014-09-29, 20:40

Wykreć świece i zakręć wiertarką i patrz czy jest iskra za każdym razem, może po prostu słabo cewka ładuje moduł.
wCDI wbrew pozorom iskra jest bardzo słaba też miałem wątpliwości jak pierwszy raz odpalalem :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7kD84yG ... WvpFmDhGyA[/youtube]
W module od 4T iskra też jest za każdym razem :)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-30, 09:01

Witam i dzięki za odpowiedzi.
wisla98 pisze:A czy iskra nie jest co 2 obrót wału ? Jeśli tak to wina modułu i znaczy że jest od 4t :)
Moduł na pewno jest od 2T.

Co do wiertarki, to w weekend to sprawdzę.
A co myślicie o napięciu 12-24VAC przy kopnięciu? Trochę mało z tego co się orientuje.
Może iskra nie pojawia się ponieważ za mały prąd do świecy dociera, więc to może coś z magnesami(może już są zużyte(chociaż jak miałem zwykły zapłon na platynki, to iskra była ok)), lub cewką cdi.
Cewka ma 112ohmów, wiec też chyba jest ok.

Zmierzę pozostałe cewki które są oryginalne, żeby wykluczyć magnesy, z tego co się orientuję to mają dawać ~5-6V a ta do świateł przednich ma dawać ~12V, dobre mam informacje?

Jeżeli to będzie ok, to myślicie, że może pomóc obrócenie cewki, czy raczej to nie ma znaczenia?
I jakie napięcie powinny dawać pozostałe cewki?

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-10-01, 18:09

Witam.
Więc tak.. zakręciłem wiertarką na max obroty wiertarki i pokazało mi 114V. Ale to było max, ani volta więcej.
Jak myślicie, ten wynik jest okej?.
Sprawdziłbym na świecy czy ma iskrę, lecz co się okazało prąd nie przechodzi przed moduł..w ostatnią sobotę jak patrzyłem, to wszystko grało iskra pojawiała się od czasu do czasu, a teraz nie ma napięcia na wyjściu z modułu( czy jest to możliwe, że te moduły tak szybko padają?) Dodam, że impulsator puszcza sygnał, sprawdziłem to miernikiem,jeden koniec podłączony do wyjścia z impulsatora a drugi do masy. Przy każdym obrocie, jak tylko blaszka przekroczyła impulsator, miernik pikał.

wisla98
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-09, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 M21W2, Komar 2350, Ogar 200
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wisla98 » 2014-10-01, 20:21

skoro prąd nie przechodzi przez moduł to znaczy że coś się stało z modułem lub złe podłączenie ale skoro na tym podłączeniu była już skra to raczej zostaje uszkodzony moduł.

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-10-01, 22:44

A jest możliwość, że prąd nie przechodzi,bo nie dostaje sygnału od impulsatora?

wisla98
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-09, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 M21W2, Komar 2350, Ogar 200
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wisla98 » 2014-10-04, 14:34

no jest taka możliwość ale mówiłeś że sprawdzałeś impulsator :)

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-10-05, 17:33

wisla98 pisze:no jest taka możliwość ale mówiłeś że sprawdzałeś impulsator :)
Myślałem, że coś zakłóca jego pracę, ale jednak jest wszystko ok.

Dziś wziąłem się za rozwiązywanie problemów przy tym CDI.
Więc tak..
Przy zakręceniu wiertarką na max obrotach, cewka(114omów) daje okolo 115V, na wyjściu z modułu przy tych samych obrotach jest już tylko około 40V, a na wyjściu z cewki WN, jak impulsator daje sygnał pojawia się napięcie około 115V. Ze świecą wygląda to w ten sposób, że na niskich obrotach w ogole nie ma iskry, a na wysokich pojawia się przy każdym obrocie wału.
Przewinąłem drugą cewkę wyszło na niej około 160 omów, wyjściowe napięcie na cewce około 150V, na module, około 60V, na cewce WN przy max obrotach około 150V. Sytuacja taka sama jak przy poprzedniej cewce.
Wie ktoś o co tutaj chodzi??? Dla mnie są dwie rzeczy co najmniej dziwne, po 1: jak cewka cdi daje 150V,to czemu na wyjściu z modulu przy tych samych obrotach wychodzi tylko około 60v? I 2: Czemu te cewki przy tylu omach, dają taki mały prąd?

Czy na wyjściu z modułu nie powinno wychodzić takie samo napięcie jak z cewki cdi?
Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2014-10-11, 00:29

Spakuj to wszystko do mnie, bo już czytać tego nie mogę...
Wyślij zobaczę co tam nawywijałeś!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-10-12, 19:48

Chyba bym tak zrobił, bo już miałem dość, ale wczoraj udało mi się to ogarnąc, powodem był za gruby znacznik lub impulsator, wymieniłem jedno i drugie i śmiga jak należy.
Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!

wozi83
Posty: 1
Rejestracja: 2014-10-12, 14:08
GG: 0
Moje maszyny: wsk m21w2 wsk m06b1 wsk m06b3 wsk 175kobuz
Lokalizacja: zwoleń
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wozi83 » 2014-10-13, 11:29

Witam zacne grono kolegów.Pacjent to wsk M21w2 .Moto odremontowane od podstaw.Nowy wal tłok pierścienie wszystko oryginał.Złożony na skf-ach z luzem c3 uszczelniacze corteco.Od samego początku moto ciężko paliło.Zamontowałem icova nowego jest ciut lepiej ale nadal nie pali z kopa założyłem zapłon cdi ustawiłem na lampę stroboskopowa zapłon na 3.7 pali kiepsko przestawiłem na 3.5ciepla pali na strzała zimna nie odpali z kopa trzeba ja z metr pchnąć potem jest ok.Probowałem w kilku miejscach ustawiac zaplon na3.5 jest najlepiej ma ktoś jakieś pomysły co przeoczyłem?bo mi juz się wyczerpały wszystkie obcje pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: grzechu212 » 2014-10-15, 10:05

Według mnie gaźnik do regulacji...co to za model jikova?
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2014-10-15, 19:26

Gaźnik lub ciągnie minimalnie gdzieś lewe powietrze.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Levis » 2014-11-04, 10:58

Witam wszystkich !!

Zdecydowałem się na CDI w Kobuzie (wirnik RE, stojan oryginał pod RE, jedna cewka CDI).
Przeczytawszy cały wątek widzę, że wiedza w tym temacie cały czas ewoluuje.
W związku z tym pytanie: jaki zestaw (moduł, cewka zapłonowa, impulsator) jest obecnie najbardziej optymalny?
Co polecacie?
Będę wdzięczny za np. linki z allegro ;).



ps. Czy ten regulator napięcia będzie dobry?
http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 40943.html

Czy dobrze kombinuję:
czerwony + do aku
zielony - masa
różowy, zółty - stojan
czarny - plus po stacyjce

??

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2014-11-04, 12:23

Tak, powinien banglać :).

Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Levis » 2014-11-05, 09:49

Savier pisze:Tak, powinien banglać :).

OK, dzięki.
Ale jeszcze pozostaje pytanie o to jaki zestaw (moduł, cewka zapłonowa, impulsator) jest obecnie najbardziej optymalny?
Co polecacie?
Będę wdzięczny za np. linki z allegro :) :) .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2014-11-06, 00:14

Najtańszy :mrgreen:.
Moduł zapłonowy taki kablowany, cena do 15zł.
Cewka zapłonowa bez znaczenia, najtańsze są na 2 piny.
Impulsator musi być od 2T.

Poszukaj sobie w jakims jednym sklepie i podrzuć linki do sprawdzenia tutaj.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość