Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2014-08-22, 19:26

Czerwono czarny - na cewkę zapłonową w statorze,
Niebieski - impulsator
Resztę strzelam w sumie..
Spróbuj biały na gaszenie, resztę na cewkę.

wisla98
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-09, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 M21W2, Komar 2350, Ogar 200
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wisla98 » 2014-08-22, 20:35

znalazłem na elektrodzie podłączenie ale dzięki za chęci :) WSK ma iskre ale odpalał będę jutro :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2014-08-22, 20:39

Jakie było prawidłowe podłączenie?

Awatar użytkownika
kuba5550
Posty: 73
Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: kuba5550 » 2014-08-25, 15:43

Siemka wszystkim :) . Zabrałem się za CDI w swojej czwórce i mam jedno pytanie : wie ktoś może jak podłączyć ten regulator i moduł ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2014-08-25, 16:14

Moduł masz parę postów wcześniej.

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-08, 09:23

Witam mam ten sam moduł co wisla89, a mianowicie coś takiego http://allegro.pl/modul-zaplonowy-2t-cd ... 89927.html

kolory kabli i moje połącznie to:
zielono-czerwony - masa
żółty - cewka WN
czarno-czerwony - gaszenie przez masowanie
niebiesko-biały - ta przewinięta cewka cdi
biały - impulsator

Inspiracje do takiego podłączenia wziąłem z głównego tematu na 1 str.
tyle, że tutaj zamiast niebiesko-białego jest brązowy. A na zdjęciu w tym temacie nie ma brązowego, tylko jest jak u mnie niebiesko-biały.

"Podłączenie mojego modułu :
Zółty – cewka WN
Biały – impulstor
Brazowy – cewka ładujaca moduł (ta przewinieta)
Zielony – masa
Czarnoczerwony – gaszenie przez masowanie."

Takie podłączenie nie dało żadnego rezultatu, iskra się nie pojawia.

Ma ktoś jakiś pomysł jak je prawidłowo podłączyć?


I jeszcze jedno pytanie. Silnik wsk 175 mam w crossie, jeżeli zrobię cdi tak jak w temacie, to będę musiał mieć aku. Jeżeli nie mam świateł, to czy mogę się ograniczyć tylko do podłączenia modułu, impulsatora i przewinięcia cewki (moja ma 117omów), bez konieczności podłączania regulatora napięcia, wraz z aku? Co wtedy z resztą cewek? Czy to zadziała? Jeżeli tak, to po krótce może ktoś mi to przedstawić? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2014-09-08, 14:18

Jak masz CDI to aku nie trzeba ani regulatora do działania silnika. Dopóki nie dasz wirnika z royala to nawet reglera nie trzeba. A co do modułu to nie wiem. Niech ktoś CI pomierzy rezystancje względem przewodów w takim co pinout jest znany.

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-08, 15:32

Rozumiem, a co z pozostałymi cewkami? Bo do cdi podłączę tylko tą przewiniętą, a resztę mam normalnie zostawić, czy można je wyjąc, czy co z nimi zrobić?

Co do podłączenia to może użytkownik wisla98 mi odp,ew jakiś forumowicz który ogarnie podłączenie tych kabelków, dodam jeszcze raz,że w głównym temacie na zdjęciu jest identyczny moduł ,taki jak ja mam, wszystkie przewody są w tych samych kolorach, ale w opisie się już nie zgadza :P.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2014-09-08, 16:09

Możesz je zostawić i na jakąś żarówkę sobie puścić czy coś. Wyjmować nie trzeba

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-08, 18:05

Okej. Czyli w tym temacie wszystko wiem. To w takim razię będe miał do sprzedania regulator z 4 przewodami: 2 żółte,czerwony i zielony, który nie był w ogóle użyty.

Teraz zostaje kwestia tej tęczy z kabelków, oszukałem sie trochę tego, bo wisla98 piszę, że znalazł gdzieś na elektrodzie, ale ja się nie doszukałem. Może któryś z was mi pomoże, czekam na jakieś rozwiązanie.
Pozdrawiam.

wisla98
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-09, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 M21W2, Komar 2350, Ogar 200
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wisla98 » 2014-09-09, 15:32

Daje podłącznie mojego modułu do wiedzy publicznej :)
Żółty - MASA
Zielono-Czerwony - do cewki z fajką
Niebiesko-Biały - do impulsatora
Czarno-Czerwony - do przewiniętej cewki CDI
Biały - Gaszenie

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-09, 16:09

Suuuper! Dzięki wielkie.
W weekend ogarnę sobie to wszystko, mam nadzieje, że nie będzie już żadnych problemów.
Jeszcze raz wielkie dzięki!

wisla98
Posty: 24
Rejestracja: 2013-06-09, 18:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 M21W2, Komar 2350, Ogar 200
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wisla98 » 2014-09-11, 22:31

Nie ma za co. Tylko jak odpalisz to poinformuj najlepiej z filmikiem :D

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-13, 11:37

Witam ponownie Panowie.

A więc tak, podłączyłem moduł tak jak ma być, lecz nie było by normą gdyby nie wystąpiły następne problemy.

Dalej nie ma iskry.

Powiem tak, próbowałem dojść co jest nie tak, a że nie znam się na tych rzeczach zbyt dobrze, chcę abyście mi pomogli.

Oto co zrobiłem:
-Na początek sprawdziłem oporność cewki cdi, pokazało 115omów (więc chyba dobrze,nie wiem czy nie za dużo)
-Następną rzeczą którą zrobiłem to sprawdziłem ile prądu daje cewka przy kopnięciu, pokazało mi około 2,5-3V (nie wiem czy prawidłowo i ile powinno być)
-Następnie stwierdziłem,że jak już jest jakiś tam prąd na cewce cdi przy kopnięciu,to postanowiłem sprawdzić czy z modułu wychodzi jakikolwiek prąd na cewkę. Więc tutaj nastąpił problem. Pokazywało mi jakieś znikome mV.
-Jeszcze sprawdziłem,czy impulsator daje sygnał, więc po przełączeniu urządzenia na obwód zamknięty, podczas kopania, gdy blaszka zbliżała się do impulsatora, pikało. Więc chyba wszystko ok.

Moje pytania:

-Czy możliwe, że przy poprzednim złym podłączeniu przewodów mogło uwalić moduł? (Wróć..możliwe jest wszystko) Czy Jest to bardzo prawdopodobne?
-Czy takie objawy, że nie ma na wyjsciu z modułu żadnego prądu, świadczą o tym, że moduł jest strzelony?
-Jakie prądy powinny być przy kopnięciu z cewki cdi? Jakie po przejsciu przed moduł? A jakie na wyjsciu z cewki WN?
-Czy 115 omów oporności na cewce cdi to nie za dużo?


Ps: Jak by się okazało, że strzelony jest moduł, to jaki polecacie? (Czy kupić znów najtańszy z allegro, czy raczej zainwestować w coś lepszego, chociaż nie wiem czy te (made in china) można nazwać lepszymi :D.



Proszę o odpowiedz.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2014-09-13, 18:05

Jak ostatnio podpiąłeś zasilanie cewki CDI na bramkę tyrystora (tam gdzie ma być imp podpięty) to spaliłeś moduł. Kup taki którego kabelki są opisane na forum.

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-14, 17:13

Więc tak się stało, moduł został spalony.
Zamówiłem taki sam w sensie takie same kolory przewodów jak ostanio, bo już wisla98 podał prawidłowe podpięcie.
A co z napięciem które daje cewka cdi? 2,5-3V przy kopnięciu, prawidłowo?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2014-09-15, 22:01

Mało 3V
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-16, 09:16

Aha, no to następna zła wiadomość.
Jak mi przyjdzie w tym tyg. moduł, to w weekend podłączę prawidłowo i zobaczę czy będzie jakakolwiek iskra.

A jak myślicie, co może być nie tak?
Cewka chyba ok. Ma około 115 omów i wszystko zarzucone żywicą.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2014-09-16, 10:01

Miernikiem za 10zł zazwyczaj nie idzie tego zmierzyć. Jak ma te 115 ohm to odpalaj to .

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-09-16, 13:07

Spoko, w weekend będzie próba.

Kolega mi to mierzył, który pracuje w klimatyzacji i robią różne instalacje. Jego miernik, a raczej firmowy, wyglądał jak jakiś sprzęt medyczny do reanimacji, mówił ze takie coś kosztuje 5 tyś złotych :D.

Ale mniejsza o to, w weekend to ogarnę i będziemy widzieć co i jak.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości