Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-09, 00:36

Czy ktoś już może testował taki moduł.
http://allegro.pl/progcdi-m-programowal ... 04612.html

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wujcio » 2012-09-09, 11:04

raczej do 2t to jest zbędna zabawka ;)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-09-09, 11:14

wujcio pisze:raczej do 2t to jest zbędna zabawka
Tak nie jest :P Ale tamto z linku raczej nie działa ;D

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-09, 19:31

Ok więc to tylko taki zbędny bajer z tym modułem z linku co podesłałem.
Przez zimę zrobię sobie jakiś dowolny bezstykowy zapłon. Może będzie typowy CDI przedstawiony w tym temacie a może z nieco innym czujnikiem. Wstawiłem nowy przerywacz, inną świecę, ustawiłem zapłon i dziś jazda była marna. Moto nie chciało gnać więcej jak 85km/h a wcześnie śmigałem po prostej spokojnie 90 a bez wiatru to bujało do 100.
Ustawianie suwmiarką wyprzedzenia na 3,5mm nie jest precyzyjne i mam teraz mułka i nowy przerywacz co może być słabej jakości.

A jak się sprawdza zapłon bezstykowy na tranzystorze z tą fabryczną cewką?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wujcio » 2012-09-10, 10:04

Muciek pisze: No to nie pisz wyżej że nic nie da w 2T . Sprawdź sobie w google opinie o tym :P

BO do zwykłego silnika 2t za dużo to nie da do grzebanego owszem ;)
a w 4t jest to niezbędne do normalnej pracy silnika

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-09-10, 10:13

wujcio pisze:
Muciek pisze: No to nie pisz wyżej że nic nie da w 2T . Sprawdź sobie w google opinie o tym :P

BO do zwykłego silnika 2t za dużo to nie da do grzebanego owszem ;)
a w 4t jest to niezbędne do normalnej pracy silnika
No co TY nie powiesz...
szymon_wolebez pisze:A jak się sprawdza zapłon bezstykowy na tranzystorze z tą fabryczną cewką?
Taki zapłon był by "lepszy" od CDI ale pobiera ze 3-5A prądu. Jak byś zamontował wirnik z royala to w ogóle nie powinno być problemu z ładowaniem i prądem.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-10, 14:42

Powiedzcie mi jak ustawiacie zapłon w sensie ile przed GMP.
Mam w książce podane 3,5-4mm czyli jest jakiś margines do manewrowania.
Ustawiam suwmiarka i jest niezbyt dokładne ale jako tako lepiej niż na oko.
Więc poz mianie przerywacza ustawiłem na (suwmiarką 3,5mm) a przerwę szczelinomierzem na 0,3mm i powiem, że silnik nie wkręca się płynni tak jak na starym przerywaczu i świecy.
Zmieniłem też świecę Iskra 95 akurat była pod ręką bo miałem boscha od 3 lat i było wszystko super tylko wint mi się uszkodził.
Gdzie teraz szukać przyczyny tego mułka, wiem, że jak pojadę z zapłonem na 4mm to zacznie łapać wsteczny co jakiś czas.
Czy to świeca jest winna bo nie jest 100 wg. iskry czy może nieco przesunąć zapłon.

Jak ustawiacie CDI, na sztywno wg normy czy eksperymentalnie +-0,5mm?

EDIT:

Książki jakie mam to dwie autora H. Załeski Jeżdżę motocyklem WSK oraz budowa WSK eksploatacja naprawa.
Więc w tabelce mam podane optymalne wyprzedzenie zapłonu przed GMP 3,5-+0,02mm a w opisie ustawiania podają, że ma być 4mm. Więc jak to u was chodzi, bo znalazłem info, ze przy 3,8mm całkiem dobrze działa. Więc na pewno muszę jeszcze nieco wyprzedzić o jakieś 0,4mm

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wujcio » 2012-09-10, 18:57

ja mam ustawione na 4 mm przed GMP i jest ekstra.
Pytanie czym to ustawiasz? masz lampę stroboskopową?
Ja też ustawiałem na oko czujnikiem zegarowym i muszę przyznać że bez lampy to nie jest do ustawienia poprawnie ponieważ znacznik na impulsatorze różnie zaznacza punkt iskry.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: zzaspa » 2012-09-13, 17:37

mam takie pytanie czy da się na przykładzie CDI zrobić zapłon bezstykowy bez przewijania cewek?? Ponieważ w mojej 175 mam 14,8V pracując a 14,3V wszystkich odbiornikach (bez kierunków)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-09-13, 18:51

Da się.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: CeZetHa » 2012-11-07, 15:48

Jestem w trakcie robienia CDI, ale już przy samym doborze części głowa boli. Planuję zrobić tak, że jedna cewka idzie na CDI, a reszta na akumulator, a wszystko miałoby śmigać z rotorem od Royala.

Mam pytanie w sprawie regulatora napięcia.

Obrazek

Planuję kupić regler taki jak na rysunku (ten z lewej), bo jest to dość często spotykana chinszczyzna na Alledrogo. Ale jak mam rozumieć ten schemat po szwabsku? Z tego co widzię, to +Akku idzie do akumulatora, GND to masa, a co z Regler i Sense? Po prostu podłączyć do nich żółte kable od ładowania akumulatora?

Dzięki z góry za pomoc ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-11-07, 16:45

Ten regulator możesz wyrzucić do śmieci :)

Szukaj regulatora podobnego do:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-11-07, 17:24

jeśli zrobisz wszystko z godnie z opisem w pierwszym poście to masz pewność ze będzie działać i nie będziesz musiał zakładać wirnika od royala a będzie na pewno dobrze. Jeśli zaczniesz kombinować to i tak wrócisz do pierwszego posta bo tam juz sa odpowiedzi na pytania które zadajesz.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: CeZetHa » 2012-11-09, 16:58

AudioBas - znalazłem ten regler, co jest na zdjęciu, ale jest jedno ALE. A nawet dwa.

Po pierwsze - kolega rafalgb zalecił, by relger miał dwa żółte kable. A w tym reglerze który kabel jest jeszcze "żółty"? ;D
Po drugie - jak z jego wytrzymałością? Wytrzyma z royalowskim rotorkiem? Co więcej, nie ma problemu z tym, że dedykowany jest ATV 4t?

No i jeszcze trzecie pytanie: testował ktoś takie cudo? Sporo tego jest na alledrogo, choć podejrzewam, że to tani skośnooki wyrób.
Obrazek


Wiem, że pewne pytania mogą być lamerskie i wiele kwestii sam mógłbym sprawdzić, ale niestety WSKę widuję raz na 2 tygodnie w weekend, bo mój warsztat jest 200km ode mnie.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-11-10, 00:56

Matej śmiga na royalu i tym regulatorze,
11 h nad morze jechaliśmy w nocy i nic się nie działo, wracaliśmy też 11 i śmiga :)

Tylko musisz zawsze światła mieć włączone bo bez nich się grzeje :P


Ten pseudo tuning daruj sobie :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wujcio » 2012-11-10, 13:55

ja mam taki regulator przy wirniku z royala i nic sie nie dzieje jest delikatnie ciepły.
Wiadomo że trzeba jeździć ze światłami aby się nie grzał :)

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: CeZetHa » 2012-12-01, 20:09

Mam jeszcze takie pytanko. Normalnie mam instalację 12v bez żadnych przeróbek na dzień dzisiejszy, ale do CDI chciałbym zastosować inny model prądnicy (oryginał chcę zostawić tak w razie W ). Ogarnąłem sobie za dosłownie grosze prądnicę 6v ładowanie/12v światła i chcę ją przerobić na CDI + rotor z Royala. I tu jest moje pytanie odnośnie różnicy między wersjami instalacji - co muszę zrobić, by z pomyślnością zastosować CDI tak jak jest opisane ładnie w pierwszym poście posiadając wcześniej podaną prądnicę?

EDIT

Zapomniałem jeszcze dodać: plan mam taki, żeby jedna cewka szła na CDI, reszta na ładowanie, a cała instalacja była na 12v.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-12-01, 20:26

w instalacji nie musisz za wiele przerabiać zrób wszystko jak w pierwszym poście cewki połącz w szereg regulator i masz 12V do aq w puszce pod siedzeniem zrob jeden mostek za bezpiecznikiem z aq do czerwonego będziesz miał 12V na wszystko tylko pozostanie jeszcze gaszenie najprostszym rozwiązaniem jest kill swich. ukryty pstryczek masujący

Na forum jest opcja podziękowań za post należy z tego korzystać jeśli wzbogaciły waszą wiedzę.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: CeZetHa » 2012-12-01, 20:41

no to już mi to rozjaśniło łepetynę, tylko o jaki mostek za bezpiecznikiem chodzi? I gdzie tu jest opcja podziękowań? :D Bo jak narazie za pomysł z CDI masz piwko na jakimś zlociku ;)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: man on the WSK » 2012-12-02, 19:21

Możesz zrobić też tak - zamontuj w miejsce cewek świetlnych 4 cewki ładowania z 6V prądnicy ( z grubym drutem). Cewki parami połącz ze sobą szeregowo i potem przewody wychodzące z obu par połącz równolegle i wtedy na regulator.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości