Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Levis » 2014-11-06, 16:45

Heeej,

znalazłem taki zestaw:

http://allegro.pl/modul-zaplonowy-2t-cd ... 68252.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-zipp- ... 98307.html
http://allegro.pl/impulsator-nadajnik-s ... 82489.html


Kolory jakie widzę na fotce modułu to:
Zielony - masa ?
Żółty - cewka WN ?
Czarno-czerwony (lub brązowy) - gaszenie ??
Biały - impulsator ?
Biało-niebieski - cewka ładująca moduł ??


Cewka ma 1 przewód, czyli pewnie trzeba ją dobrze 'umasić', tak?
Impulsator ma 2 przewody, czyli jeden do masy? Jeśli tak to obojętnie który?

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: krelo » 2014-11-06, 18:24

Levis pisze:Heeej,

znalazłem taki zestaw:

http://allegro.pl/modul-zaplonowy-2t-cd ... 68252.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-zipp- ... 98307.html
http://allegro.pl/impulsator-nadajnik-s ... 82489.html


Kolory jakie widzę na fotce modułu to:
Zielony - masa ?
Żółty - cewka WN ?
Czarno-czerwony (lub brązowy) - gaszenie ??
Biały - impulsator ?
Biało-niebieski - cewka ładująca moduł ??


Cewka ma 1 przewód, czyli pewnie trzeba ją dobrze 'umasić', tak?
Impulsator ma 2 przewody, czyli jeden do masy? Jeśli tak to obojętnie który?
Witaj, to raczej powinno być tak:

Żółty - MASA
Zielono-Czerwony - do cewki z fajką
Niebiesko-Biały - do impulsatora
Czarno-Czerwony - do przewiniętej cewki CDI
Biały - Gaszenie

Jeżeli byś potrzebował regulator napięcia, to mam do sprzedania nowy regulator z 4 przewodami: 2 żółte,czerwony i zielony.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2014-11-06, 19:58

http://allegro.pl/odblokowany-modul-zap ... 76537.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-gy6-1 ... 27882.html

czarny masa, żółty na cewkę
biało czarny gaszenie
czerwono biały imp
ostatni cewka ze statora

Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Levis » 2014-11-09, 14:59

Savier pisze:http://allegro.pl/odblokowany-modul-zap ... 76537.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-gy6-1 ... 27882.html

czarny masa, żółty na cewkę
biało czarny gaszenie
czerwono biały imp
ostatni cewka ze statora

Dzięki, zakupiłem.
Jeszcze pytanie: cewka ma dwa piny, jeden to połączenie z modułem, drugi pewnie masa.
Tylko który jest który?


No i impulsator - są dwa przewody, do modułu wpina się jeden.
Czy drugi na masę? Jeśli tak, to wszystko jedno który?
Ostatnio zmieniony 2014-11-09, 15:14 przez Levis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Levis » 2014-11-09, 15:00

krelo pisze: Jeżeli byś potrzebował regulator napięcia, to mam do sprzedania nowy regulator z 4 przewodami: 2 żółte,czerwony i zielony.
Ups, pospieszyłem się i już kupiłem niestety.... :(.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: zmyngut » 2014-11-09, 15:48

Levis pisze:Dzięki, zakupiłem.
Jeszcze pytanie: cewka ma dwa piny, jeden to połączenie z modułem, drugi pewnie masa.
Tylko który jest który?
Na zdjęciu z linku widać kolory pinów na cewce- czarny i zielony :). Czarny to masa.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2014-11-09, 16:00

W cewce bez znaczenia który to masa :D.
Podłączenie impulsatora - raz łapie kiedy schodzi, raz kiedy wchodzi na znacznik. Nie pamiętam kiedy jest jaka opcja... download/file.php?id=32418&mode=view bodajże zielono biały do masy i masz w tym momencie iskę

crzano
Posty: 4
Rejestracja: 2015-01-26, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: Gs 500
Jawa 50
Komar 3
Wsk 200 ( własność KMPŁ )
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: crzano » 2015-02-19, 14:35

Hej
Jakie znaczenie będzie miało to że mój znacznik jest troszkę szerszy ?
Konkretnie ma on 14 mm szerokości i przez cały obrót jest oddalony od impulsatora na grubość kartki papieru

Masę podłączyłem odwrotnie( Niebiesko białym )
Cewkę nawinąłem na 126 omów
Iskra jest co każdy obrót wału, ładna niebieska

Mimo wielu prób ustawienia, wsk nie chcę odpalić co najwyżej parę razy strzeliła z wydechu...
http://i60.tinypic.com/2ag2rye.jpg
http://oi60.tinypic.com/x5ct1t.jpg
http://oi57.tinypic.com/30htyro.jpg
Ostatnio zmieniony 2015-02-19, 14:41 przez crzano, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2015-02-19, 14:40

Zaświeć na to lampą stroboskopową przy kręceniu np wiertarką i dowiesz co się dzieje.

crzano
Posty: 4
Rejestracja: 2015-01-26, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: Gs 500
Jawa 50
Komar 3
Wsk 200 ( własność KMPŁ )
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: crzano » 2015-02-19, 14:49

Zastanawiam się też czy za wysoka kompresja może zdmuchiwać iskrę ?

Jak uda mi się pożyczyć stroboskop na pewno sprawę .

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2015-02-19, 14:53

Musiał byś mieć bardzo słaby układ zapłonowy żeby ją "zdmuchiwało". Skróć końcówkę tego znacznika tak na szerokość rdzenia impulsatora.

crzano
Posty: 4
Rejestracja: 2015-01-26, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: Gs 500
Jawa 50
Komar 3
Wsk 200 ( własność KMPŁ )
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: crzano » 2015-02-19, 15:49

Będę w garażu to zmienię szerokość znacznika
może to coś da :)

U mnie kompresja jest tak mocna że na 95'tce dostaje samozapłonu

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2015-02-19, 15:52

Ale bez lampy nie ustawisz tego. Ustawianie na oko może się skończyć spłynięciem tłoka i zrobi się kosztownie :mrgreen: Z tym samozapłonem to raczej od czego innego, no chyba że masz tam z 15 barów ciśnienia...

crzano
Posty: 4
Rejestracja: 2015-01-26, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: Gs 500
Jawa 50
Komar 3
Wsk 200 ( własność KMPŁ )
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: crzano » 2015-02-20, 11:56

Zmniejszenie znacznika pomogło ;D
https://www.youtube.com/watch?v=d7BkKBW ... e=youtu.be

Niestety prób drogowych nie było tylko z jedno kółeczko w okół parkingu jak jeszcze dobrze nie zaskoczyła, niestety ochroniarze z polibudy zakazali mi dalszych prób w biały dzień ;p

zwoli
Posty: 22
Rejestracja: 2011-10-26, 19:58
GG: 319171
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: zwoli » 2015-02-27, 01:08

Koledzy jestem nowy tutaj mam problem z podłączeniem zapłonu cdi, mam zapłon kupiony gotowy z przewijaną cewką kable z niego są wypuszczone tzn kabel masujący do gaszenia,kabel do cewki zapłonowej ,i kabel do regulatora napięcia.
Teraz tak od regulatora napięcia wiem jak podłączyć aku,ładowanie,mase i jak wypuścić kabel z wyregulowanym napięciem do zasilania świateł.
Teraz moje pytania
-gdzie podpiąć kabel wyprowadzony z regulatora ten który ma zasilać światła ( chciał bym aby światła działały mi normalnie podczas przekręcania kluczyka w stacyjce
-mam nowa cewkę do tego zapłonu jest w niej wejście na kabel '+' z zapłonu i miejsce na masę ale co zrobić z kablami białymi jeden idzie od klaksonu drugi od stacyjki i łączyły się na jednym bolcu w starej cewce.
-gaszenie wiem że dobrze jest zrobić na osobnym pstryczku który będzie masował moduł ale zapłon ?
Prosze o pomoc gdyż jestem zielony kompletnie

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: ziorko » 2015-02-28, 07:58

Mam podobne pytanie do kolegi wyżej. Czy ma ktoś jakiś schemat instalacji elektrycznej pod royala?

Awatar użytkownika
leksu5
Posty: 9
Rejestracja: 2013-04-27, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 KOBUZ
Lokalizacja: k/ Ełk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: leksu5 » 2015-03-05, 16:57

witam,
poczytałem i napaliłem się na zmiany, mam dwa kompletne sprawne silniki 060 w oryginale, jednego poswięce ;-)
pozdrawiam i podziwiam :-D

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rss » 2015-03-08, 11:48

mam lekko lamerskie pytanie: co się stanie gdy cewkę CDI nawinie się cieńszym drutem niż 0,2mm?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2015-03-08, 12:10

Wieksze napięcie uzyskasz.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rss » 2015-03-11, 23:42

OK, to gdzie haczyk? czemu nie nawijać cieńszym drutem?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość