Strona 5 z 21

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-03, 00:59
autor: CeZetHa
rafalgb - a mógłbyś powiedzieć co to za mostek i jak go podłączyć? I w ogóle co on ma dawać? ;)

Niestety nie widzę tu opcji podziękowań, ale piwo już u mnie masz załatwione ;) także walcz o kolejne ;)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-12, 20:46
autor: SEBA
CeZetHa pisze:rafalgb - a mógłbyś powiedzieć co to za mostek i jak go podłączyć? I w ogóle co on ma dawać?
Chodzi o to że musisz zmostkować/połączyć ze sobą te dwa przewody czerwony z zielonym.
CeZetHa pisze:
Mam pytanie w sprawie regulatora napięcia.

Obrazek
AudioBas pisze:Ten regulator możesz wyrzucić do śmieci
Audio, a możesz opisać dlaczego ten regulator na 4 wsuwki się nie nadaje?

Chciałem jeszcze zapytać czy inne regulatory też się nadają np. z samochodów (polonez, maluch)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-12, 22:34
autor: AudioBas
Bo to jest ogaranicznik jakiś i mi dawał 19V :D :D

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-12, 22:37
autor: Muciek
Pewnie miałeś źle podłączone... To jest do cewki masowej , ale zwróćcie uwagę ze to nie jest ten za 10zł z allegro :)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-12, 22:50
autor: SEBA
A po czym poznajesz że to nie taki jak na allegro ? A co z regulatorami od samochodów?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-12, 22:54
autor: Muciek
W samochodach są 3 fazy.... Bo te na allegro są do chińczyków skuterków nie mają wejścia sense :P Mają + - wejście na cewkę i regler do żarówki przedniej.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-15, 12:34
autor: iron_bird
Jakiej mocy dać zarówki do kierunkowskazów, stopu, pozycyjne? Na przód dam 55/60w.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-15, 12:39
autor: Matej
Ja mam przód 55/60w w kierunkach po 21 w stop 21w

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-16, 15:27
autor: SEBA
Panowie zapłon na ile mm przed GMP ustawiacie, czy u każdego jest z tym inaczej?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-20, 10:58
autor: rafalgb
SEBA pisze:Panowie zapłon na ile mm przed GMP ustawiacie, czy u każdego jest z tym inaczej?
3-4mm jak już odpalisz to będziesz czół jak maszyna najlepiej chodzi a blaszką łatwo sie reguluje wiec nie będzie problemu.
Do pierwszego odpalenia (ja nie mam lampy) ustawiam na zero gmp i środek impulsatora i później reguluje do przodu lub do tylu ;)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-20, 17:24
autor: AudioBas
Osobiście polecam oscylować w 3.5-4
Ja mam 3.80 :)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-20, 18:27
autor: SEBA
Z tego co widzę to wszyscy mają impulsator na sztywno przymocowany. Lepiej by było chyba żeby blaszka była nieruchoma, a impulsator ruchomo dało by to możliwość regulacji przy odpalonym silniku.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-20, 18:39
autor: piotrBe
SEBA pisze:Z tego co widzę to wszyscy mają impulsator na sztywno przymocowany. Lepiej by było chyba żeby blaszka była nieruchoma, a impulsator ruchomo dało by to możliwość regulacji przy odpalonym silniku.
weźcie patent z podstawy zapłonowej z S01. "fasolki" mogą być dowolnych długości, a zawsze ułatwi ustawianie.
Pytanie się rodzi jak je zrobić. Użyć cyrkla do wyznaczenia ich lini przebiegu i odpowiednich narzędzi ;)

Oby mi się przydał ten poradnik. już jestem cicho :P

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-20, 19:10
autor: rafalgb
Łatwiej jest puknąć w blaszkę i juz przestawiona niz regulować śrubkami.
jak juz ustawisz zapłon ze będzie ci pasować możesz blaszkę cyknąć do krzywki i juz nigdy ci sie nie przestawi.
w motocyklach i motorowerach nikt nie reguluje jest ustawiony na stale i musi być dobrze to nie palatynki po jednym ustawieniu tam sie już nie zagląda pozdr.
Jeszcze nikt nie pisał o jakiejś awarii tego typu zapłonu a już parę motocykli na tym jeździ.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-20, 19:51
autor: AudioBas
Myślałem o tym nawet miałem prototyp, ale na dłuższą metę zrobiłem sobie znacznik i po ustawieniach można zaspawać i tak na prawdę nigdy już tam nie będziesz zaglądał...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JHQpb3E2-D8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=THJIau0d6d0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J9maeQu4Nvc[/youtube]

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-28, 12:44
autor: aramis
CeZetHa pisze:Ogarnąłem sobie za dosłownie grosze prądnicę 6v ładowanie/12v światła i chcę ją przerobić na CDI + rotor z Royala. [...] plan mam taki, żeby jedna cewka szła na CDI, reszta na ładowanie, a cała instalacja była na 12v.
rafalgb pisze:zrób wszystko jak w pierwszym poście cewki połącz w szereg regulator i masz 12V do aq
Przepraszam, ale czegoś nie rozumiem. W temacie o alternatorze z Royala wujcio podał schemat połączenia cewek w statorze RE (viewtopic.php?f=23&t=5491&start=180&hil ... or#p517993. Padło też stwierdzenie, że na wueskowym niemodyfikowanym statorze wirnik z Royala będzie smażył cewki (inne rozmieszczenie magnesów).
Czy w tym przypadku nie należałoby zastosować schematu do CDI wujcia zamiast cewek w szereg? dopytuję się, bo czeka mnie u kumpla taka sama przeróbka i wolałbym mieć pewność że dobrze robię.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-28, 20:26
autor: rafalgb
aramis pisze:Przepraszam, ale czegoś nie rozumiem. W temacie o alternatorze z Royala wujcio podał schemat połączenia cewek w statorze RE (viewtopic.php?f=23&t=5491&start=180&hil ... or#p517993. Padło też stwierdzenie, że na wueskowym niemodyfikowanym statorze wirnik z Royala będzie smażył cewki (inne rozmieszczenie magnesów).
Czy w tym przypadku nie należałoby zastosować schematu do CDI wujcia zamiast cewek w szereg? dopytuję się, bo czeka mnie u kumpla taka sama przeróbka i wolałbym mieć pewność że dobrze robię.
Jaki będziesz miał wirnik??
Ja wszystko opisuje pod oryginał z PRL nie jakieś Royalowe
Royala nie testowałem wiec nie wiem ale wiem ze po zastosowaniu kompletu Royala cewki i magneto i też paliło cewki bo w royalu chyba to jest w kąpieli olejowej.
Jeśli ma to być dobrze posłuchaj chłopaków co maja doświadczenie z Royalem i raczej połączyć jak oni mają Ja opisuje oryginał Wsk bo dla mnie royal to nie potrzebny wydatek kolejnej 100pln;D po prostu lubię tanie i dobre rozwiązania bez przekombinowania.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-28, 20:47
autor: aramis
OK, dzięki. Teraz wszystko jasne. Zamieszało mi się, bo CeZetHa w swoim pytaniu też wspominał o wirniku royalowskim.
A skoro i tak czeka mnie przelutowywanie cewek to może spróbuję Twojego rozwiązania, a jeśli nie da rady to wtedy kupi się hindusa.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-29, 11:32
autor: AudioBas
Zasady są dwie:

1. Wirnik oryginalny schemat rafałagb
2. Wirnik Royal schemat wujcia :)


AMEN!

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2012-12-29, 13:51
autor: CeZetHa
No super, że AudioBas wytłumaczył co-nieco, bo już wczoraj cewki polutowałem zgodnie z schematem RafałaGB :D Są 2 tematy na podobne tematy i milion rozwiązań, więc najlepiej, gdy osoby piszące o swoim przypadku podkreślały/pogrubiały najważniejsze info (np. Mam wirnik z Royala i lubię piwo.) ;)