Pogromca złomu

Awatar użytkownika
domik100
Posty: 25
Rejestracja: 2010-12-23, 19:57
GG: 17818780
Moje maszyny: Romet 50t1 1983r

wsk m21w2 1983r
Lokalizacja: Markuszowa/Rzeszów
Kontaktowanie:

Pogromca złomu

Post autor: domik100 » 2011-01-18, 23:59

Pogromca złomu.

Oryginalny link http://moto.allegro.pl/profesjonalny-po ... 17216.html

I screen'y jak by link wygasnął

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/3 ... u.jpg.html

chota dzienki za link który podałeś na SB

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: wskmaniak » 2011-01-19, 08:42

Według mnie to nie powinno byc w tym dziale. Koles bardzo ładnie odremontował motocykl
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: gabste » 2011-01-19, 09:58

wskmaniak pisze:Według mnie to nie powinno byc w tym dziale. Koles bardzo ładnie odremontował motocykl

Po zdjęciach nie można stwierdzić czy ładnie to zrobione czy nie owszem widać ze sie świeci ale ja nie oddałbym mojego junaka (jak bym miał taki motocykl ;) ) w jego ręce wystarczy przyjrzeć się dokładnie aby zobaczyć że w niektórych miejscach szparunki mu zjechały ciekawe ile ceni?? a poza tym polerowanie silnika to moim zdaniem zabieg przez który dla mnie motocykl traci wartość.

hans

Re: Pogromca złomu

Post autor: hans » 2011-01-21, 22:39

gabste pisze:
wskmaniak pisze:Według mnie to nie powinno byc w tym dziale. Koles bardzo ładnie odremontował motocykl

Po zdjęciach nie można stwierdzić czy ładnie to zrobione czy nie owszem widać ze sie świeci ale ja nie oddałbym mojego junaka (jak bym miał taki motocykl ;) ) w jego ręce wystarczy przyjrzeć się dokładnie aby zobaczyć że w niektórych miejscach szparunki mu zjechały ciekawe ile ceni?? a poza tym polerowanie silnika to moim zdaniem zabieg przez który dla mnie motocykl traci wartość.

hahahahaha szparunki mu zjechały hahah człowieku ty widziałeś fabryczne szparunki na junaku czy choćby na wsk ? Traci na wartości polerowany ?? to dlaczego angielskie klasyki takie jak goldstar czy bonneville miały w najlepszych wersjach polerowane kapy czy inne detale? Zapewne po to aby obniżyć ich wartość. Co tu gadać szkoda słów na takich ludzi.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: xradusx » 2011-01-22, 00:33

hans pisze:
gabste pisze:
wskmaniak pisze:to dlaczego angielskie klasyki takie jak goldstar czy bonneville miały w najlepszych wersjach polerowane kapy czy inne detale? Zapewne po to aby obniżyć ich wartość. Co tu gadać szkoda słów na takich ludzi.

Junak w oryginale nigdy nie miał polerowanych kap bocznych czy innych detali. junak to nie Angielski klasyk a co do polerowanych detali to daleko nie szukać WSK w wersjach "Droższych" miała polerowane detale. Co do polerowania detali to są zdania podzielone ja jestem zwolennikiem Rat stylu i mi zawsze podobają się lekko że tak to nazwie stare motocykle. Ale dla mnie najważniejsze w restauracji jest trzymanie się oryginału i jak ktoś spoleruje cały silnik przy sokole bądz SHL M03 czy M04 to napewno nie podwyższy tym ceny motocykla ale wręcz przeciwnie. Angielskie motocykle miały polerowane elementy w oryginale a to co innego niż polerowanie czegoś co nigdy nie było i nie powinno być polerowane END

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: wskmaniak » 2011-01-22, 10:01

xradusx chyba popełniłes małą pomyłke w cytowaniu bo o polerowanych kapach pisał Hans a nie ja
UNIA TARNÓW

hans

Re: Pogromca złomu

Post autor: hans » 2011-01-22, 13:26

Nie było polerowane a to z prostych powodów czyli koszty i jeszcze raz koszty. Motocykl jest własnością właściciela i to od niego zależy jak będzie wyglądał. Mi osobiście podobają się polerowane elementy i uważam ze podwyższają wartość motocykla. Zresztą FANATYKÓW orginału nie da się przekonać do jakichkolwiek zmian.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: Savier » 2011-01-22, 14:26

Stary swego czasu wspominał o polerowaniu kap bocznych - żałował, że to zrobił.

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: gabste » 2011-01-22, 15:48

hans pisze:
hahahahaha szparunki mu zjechały hahah człowieku ty widziałeś fabryczne szparunki na junaku czy choćby na wsk ? Traci na wartości polerowany ?? to dlaczego angielskie klasyki takie jak goldstar czy bonneville miały w najlepszych wersjach polerowane kapy czy inne detale? Zapewne po to aby obniżyć ich wartość. Co tu gadać szkoda słów na takich ludzi.
Kolega ma jakis problem??
Po pierwsze jak ktos oferuje renowacje to liczymy na maxymalna dbałość ja napewno nie wyłożyłbym 5tys za renowacje junaka z krzywymi szparunkami. A co do polerowania to jestesm przeciwny bo z tego co pamietam junaki nie miały polerowanych silnika jesli chodzi o wsk to zgadza sie ale tylko dekle a nie całe silniki !!
Pozatym siedze dłużej w tym temacie niz ty i smieszy mnie jak jakis g**** za przeproszeniem wrzuca swoje pięć groszy tam gdzie nie trzeba.

hans

Re: Pogromca złomu

Post autor: hans » 2011-01-22, 17:12

gabste pisze:
hans pisze:
Kolega ma jakis problem??
Po pierwsze jak ktos oferuje renowacje to liczymy na maxymalna dbałość ja napewno nie wyłożyłbym 5tys za renowacje junaka z krzywymi szparunkami. A co do polerowania to jestesm przeciwny bo z tego co pamietam junaki nie miały polerowanych silnika jesli chodzi o wsk to zgadza sie ale tylko dekle a nie całe silniki !!
Pozatym siedze dłużej w tym temacie niz ty i smieszy mnie jak jakis g**** za przeproszeniem wrzuca swoje pięć groszy tam gdzie nie trzeba.

Jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o junaku to wiedziałbyś kolego jak wyglądały fabryczne szparunki. Mam zbiornik z orginalnym malowaniem i szparunki nie są idealne. W fabryce były malowane od ręcznie a tu zapewne są od taśmy. Tak więc o czym ty tu mówisz?? Denerwuje mnie że bluzgacie kogoś że poleruje bębny czy silnik weź człowieku papier i jedz godzinami jeden element a docenisz włożoną pracę tego człowieka. Forum jest po to aby każdy mógł wyrazić swoje zdanie Psełdospecialisto

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: gabste » 2011-01-22, 17:51

hans pisze:
Jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o junaku to wiedziałbyś kolego jak wyglądały fabryczne szparunki. Mam zbiornik z orginalnym malowaniem i szparunki nie są idealne. W fabryce były malowane od ręcznie a tu zapewne są od taśmy. Tak więc o czym ty tu mówisz?? Denerwuje mnie że bluzgacie kogoś że poleruje bębny czy silnik weź człowieku papier i jedz godzinami jeden element a docenisz włożoną pracę tego człowieka. Forum jest po to aby każdy mógł wyrazić swoje zdanie Psełdospecialisto
Aha czyli przy renowacji zabytków trzeba według ciebie pamiętać że szparunki mają być krzywe hmm troszku sprzeczne to jest z twoją opinią bo jak ci się polerka podoba to racja na polerke poświęcić dużo czasu a na malowanie nie bo w fabryce byly krzywe brawo ;)
Gościu w fabryce robili kilkanaście sztuk naraz a tu gostek robi jedna to mogli tam pozwolić sobie na małe odchyły i biorąc pod uwagę że postęp techniczny poszedł sporo do przodu. A jeśli chodzi o polerke to polerowałem i wiem ile to pracy wymaga tymi wszystkimi papierami przejechać ale spoko. A pseudo fachowiec to może ty gdzie żeś się uchował gościu! z Junakami nie mam na codzie do czynienia to moge nie wiedziec spraw technicznych ale co do lakierowania czy polerowania to jakiejs mega fachowej wiedzy nie trzeba znawco!

hans

Re: Pogromca złomu

Post autor: hans » 2011-01-22, 18:52

dobra daj spokste chodziło mi ój gaboto ze jak chcesz full ogrinał nic nie polerowane częsci w ocynku tak jak w orginale nie które były to i szparunki trza według orginału malować. Jak 100% orginał to orginał jak nie to nie

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: sopi220 » 2011-01-23, 11:42

malowanie malowaniem,szparunki też.mnie intryguje nazwa:profesjonalny pogromca złomu :) nazwa mi bardziej pasuje do ludzi którzy jeżdżą żukiem po wsi i skupują złom

jarek_moto
Posty: 111
Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: .......
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: jarek_moto » 2011-01-23, 15:06

Chwytliwy tytuł aukcji. Na pozostałych aukcjach były też inne motocykle, które robił, też z przedziwnymi opisami, ale widzę że już ich nie ma.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: Stary » 2011-01-23, 23:13

Savier pisze:Stary swego czasu wspominał o polerowaniu kap bocznych - żałował, że to zrobił.
Drogi kolego Savier - w drodze sprostowania zaręczam, że nigdy nie wypolerowałem żadnego silnika Junaka.

Niestety i w najnowszym silniku który składam kartery wraz z pokrywami były polerowane. Dlatego też cały silnik został WYSZKIEŁKOWANY! Co sądzę o ludziaj polerujących silniki w junaku zachowam dla siebie bo moja wypowiedź byłaby nie na poziomie. Tak jak Hans napisał - każdy może robić sobie ze swoją własnością co mu się podoba i nikt nie ma prawa mu zabronić.

Wysnuję jednak jeden podstawowy argument przeciwko jakiejkolwiek polerce - polerując powierzchnię silnika zmniejsza się i to znacznie powierzchnię oddającą ciepło. Chropowaty odlew silnika działa jak jeden wielki radiator co zwłaszcza w junaku ma niebagatelne znaczenie. Zapewne dla przeciętnego silnika, który w ogóle nie trzyma parametrów teza ta się dezaktualizuje. Jednak każdy dobry silnik, a zwłaszcza modyfikowany musi mieć zapewnione dobre chłodzenie.

Dlaczego angliki miały polerowane silniki? Ot, po prostu lepsza jakość produkcji - dość porównać odlewy WSK 125 oraz WSK 175. Przyglądnij się jednak kolego "Hans" tak lubianym przez Ciebie motocyklom jak Norton Manx. Dorzucę tutaj takie sławy jak Matchless G50 czy AJS 7R - czy motocykle te mają polerowane na lustro silniki? Wręcz przeciwnie!!! Nawet przytoczony przez Ciebie Gold Star (przypuszczam, że najsłynniejszy DBD34) miał matowy blok silnika, a jedynie dekle polerowane i to nie na "lustro". "Wyuzdane" pokrywy boczne to najczęściej sprawka kolejnych właścicieli.

Życzę miłego wieczoru i wielu przemyśleń :) No i może trochę więcej zaparcia w przeglądaniu i czytaniu literatury.

A silnik po szkiełkowaniu tutaj: http://sfm-junak.pl/userphotogallery.php?album_id=86

hans

Re: Pogromca złomu

Post autor: hans » 2011-01-24, 13:09

Jeden poleruje druki szkiełkuje inny czyści szczotką drucianą. Zakupiłem ostatnio kartery już polerowane niechlujnie więc je poprawie i tak już zostanie. Oczywiście NIKT TU NIE MÓWI O POLEROWANIU ORGINANEJ FAKTURY KARTERÓW. Gdybym miał blok niepolerowany od m07 zapewne bym go nie polerował. Czy wam się to nie podoba? http://images13.fotosik.pl/71/482022cebb44f71e.jpg
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: Stary » 2011-01-24, 13:23

Idealnie nadaje się pod szkiełkowanie hehe. Każdy robi to co mu się podoba. Jestem tylko ciekaw jak taka polerka się trzyma po 5 czy 10 latach i jak zachowuje się podczas użytkowania.
hans pisze:Mi osobiście podobają się polerowane elementy i uważam ze podwyższają wartość motocykla. Zresztą FANATYKÓW orginału nie da się przekonać do jakichkolwiek zmian.
hans pisze:Zakupiłem ostatnio kartery już polerowane niechlujnie więc je poprawie i tak już zostanie. Oczywiście NIKT TU NIE MÓWI O POLEROWANIU ORGINANEJ FAKTURY KARTERÓW. Gdybym miał blok niepolerowany od m07 zapewne bym go nie polerował.
Hans trochę Ci się jaźń rozdwaja ;-) To w końcu polerowanie podwyższa wartość motocykla czy nie? Bo już się pogubiłem ;-)

A od siebie dorzucę jeszcze jedno zdjęcie silnika, który pokazałeś post wyżej. Jak widać ja również gromadzę dokumentację fotograficzną :) Nieważne jak będzie wyglądał tak jak mówisz to wola właściciela. Najważniejsze jest to co ktoś upchnie do wnętrza tego silnika i czy będzie umiał go poprawnie poskładać. Niestety większość Junaków tylko "wygląda" bo z jazdą już gorzej.

Obrazek

hans

Re: Pogromca złomu

Post autor: hans » 2011-01-24, 13:58

Stary widziałeś chyba filmik junaka jak sie wkręca co wrzuciłem na sfm wiec motór chodzi. Polerka była robiona w z 15 lat temu i też się trzyma trzeba tylko przepolerować pastą by było.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Pogromca złomu

Post autor: Stary » 2011-01-24, 14:17

Film widziałem, silnik wkręca się bardzo ładnie, pozazdrościć dobrej pracy. Silnik ze zdjęć należy do Ciebie?

hans

Re: Pogromca złomu

Post autor: hans » 2011-01-24, 14:22

nie to nie moj tylko pogladowa dalem z neta

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości