Strona 20 z 30

Re: Kobuz Brata

: 2011-04-23, 20:14
autor: Brat
Dziś trochę pogrzebałem przy wuesce. Na wstępie uszczelniłem tłumik i wyregulowałem zapłon - wczoraj ustawiłem go na oko - jak się okazało 15 mm przed GMP ! i motor normalnie pracował (można to zobaczyć na wcześniejszym filmiku)

Wstępnie wyregulowałem gaźnik. Na początku założyłem filtr z malucha - efekt taki jak kiedyś na pegazie - nie równe obroty i spore dławienie z wolnych obrotów. Po założeniu oryginalnego filtra, jak ręką odjął wiesia ślicznie pracuje. Jedna poranna przejażdżka + regulowanie dało niezłe efekty, na nowym gaźniku to całkiem inny motor, bez problemu mogę jechać na pierwszym, drugim i trzecim biegu - zupełnie bez dodania grama gazu, po prostu ciągnie na minimalnych obrotach i przy tym nie ma poważnego szarpania ! Na czwartym biegu także daje radę ale droga musi być całkiem pozioma i gładka ;) Na pegazie już na trzecim biegu taka jazda kończyła się gaśnięciem motocykla i mocniejszym szarpaniem. Jak pisałem już wczoraj - zwiększenie mocy w każdej partii obrotów jak najbardziej odczuwalne.

Zamieszczam krótki filmik. Łobuz na końcu z nieznanych przyczyn gaśnie, jednak jak się okazało - brakło benzynki w baku :( zessało ją co do kropelki :P

Początkowa słabsza reakcja na gaz, spowodowana raczej nie rozgrzanym silnikiem ;)

Nowy Gaźnik Wsk 175 Brata - po drobnej regulacji POLECAM OGLĄDAĆ W HD

Re: Kobuz Brata

: 2011-04-23, 23:03
autor: Riders
Pracuje nieźle.

Tylko takie pytanie dlaczego zawsze przy drugim kopnięciu krzyczysz łoo? xD

Re: Kobuz Brata

: 2011-04-23, 23:05
autor: wujcio
Addadko pisze:Pracuje nieźle.

Tylko takie pytanie dlaczego zawsze przy drugim kopnięciu krzyczysz łoo? xD
Kompresja odbija?

Re: Kobuz Brata

: 2011-04-23, 23:59
autor: hartman
Na hamownie z dziadem ! Ten gaźnik to sprzęt co na allegro oferują za 150zł około ? Widzę ,że wszyscy masowo filterki do paliwa stosują :D

Re: Kobuz Brata

: 2011-05-31, 18:26
autor: Brat
Zamieszczam dość stary film którego nigdy nie ujawniałem na łamach forum i YT. Rewelacji nie ma, ale są wspomnienia.

Wsk Brata '09 Wcześniej nie ujawniony film.

PS Jak na razie do wuechy nie zaglądałem. Nie miałem czasu na regulacje. Liczę że za około 2 tygodnie znów zacznę prace przy łobuzie i uda mi się wszystko doprowadzić do ładu ;)

Re: Kobuz Brata

: 2011-05-31, 18:55
autor: Sebastian440
Brat pisze:Zamieszczam dość stary film którego nigdy nie ujawniałem na łamach forum i YT.
W pewnym momencie słychać strzały ?

Re: Kobuz Brata

: 2011-05-31, 19:05
autor: Savier
Cóż za straszny opis - "film, który miał nie ujrzeć światła dziennego" (ciekawe jak go zgrałeś na kompa :P ) "nigdy nie ujawniony"... groza :D.

Ale mi się podoba ;-). Kamera znowu aż tak mocno nie skacze, ogólnie jest nieźle. Widać, że wueska ryje jak cross, mocna, ładna... Ale co mi się podobało - widok zmiany biegów odbity w kierunkach :D.

EDIT. Seba, :roll: myślałem, że z tego wyrosłeś.

Re: Kobuz Brata

: 2011-05-31, 19:12
autor: Brat
Strzały słychać od 0:00 do 0:10. Nigdzie dalej ich nie usłyszałem ;)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-01, 00:10
autor: dadi1992
Muszę podziękować Bratu za pomoc i informacje które mi udzielił podczas zakładania alternatora. Niech każdy wie że Brat jest WIELKI;) Dziękuje:) ;)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-01, 01:01
autor: Alien
"Wielki Brat" źle się kojarzy :D

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-01, 11:07
autor: Brat
Już taki Wielki jak na tym filmiku nie jestem :P To film sprzed dwóch lat, do tej pory wueska jak i Ja się trochę zmieniliśmy :D

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-01, 11:19
autor: Skinder
To oryginalne nagranie z czarnych skrzynek tupolewa, dopiero teraz zostały udostępnione polskim naukowcom. Rosjanie nie dołączyli tego do kopii nagrań. Jak ten gaźnik współpracuje z seryjnym filtrem?

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-01, 13:39
autor: Brat
Jak ? ciężko powiedzieć, bo nadal nie wyregulowałem gaźnika. Powiem tak. Na oryginalnym filtrze jest na pewno lepiej niż na filtrze od malucha.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-01, 14:54
autor: Stary
Brat pisze:Powiem tak. Na oryginalnym filtrze jest na pewno lepiej niż na filtrze od malucha.
Czyli moje przypuszczenia co do słabej przepustowości tegoż chyba się sprawdzają.

Na oryginalnym filtrze jest lepiej, ale dlaczego? Na maluchowym jest za mało powietrza? Czy właśnie na odwrót - dysza Keihin 95 jest za uboga do filtra od malucha? Mi Junak zaczął dobrze współpracować dopiero z dyszą Keihin 142, ona ma przepływ coś koło 240ccm/min czyli znacznie więcej niż oryginał WSK. Jesteś pewien że nie przydałoby się dać większej dyszy?

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-01, 20:08
autor: dadi1992
No dobra, może nie ,,wielki'' ale Wspaniały, pomocny i zawsze znajdzie czas by doradzić. I nawiasem mówiąc ten temat mi dużo pomógł. Teraz nie ma się do czego przyczepić (i nie jestem pedalem:P )

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-02, 17:47
autor: Brat
Stary pisze:
Brat pisze:Powiem tak. Na oryginalnym filtrze jest na pewno lepiej niż na filtrze od malucha.
Czyli moje przypuszczenia co do słabej przepustowości tegoż chyba się sprawdzają.

Na oryginalnym filtrze jest lepiej, ale dlaczego? Na maluchowym jest za mało powietrza? Czy właśnie na odwrót - dysza Keihin 95 jest za uboga do filtra od malucha? Mi Junak zaczął dobrze współpracować dopiero z dyszą Keihin 142, ona ma przepływ coś koło 240ccm/min czyli znacznie więcej niż oryginał WSK. Jesteś pewien że nie przydałoby się dać większej dyszy?

Czyli sugerujesz że filtr z malucha daje za dużo powietrza z małą dyszą i dlatego silnik nie pracuje poprawnie, zaś mała dysza z oryginalnym filtrem (przypuszczalnie mniejsza przepustowość) działa stosunkowo ok ale nie wyciąga pełnej pary. Czyli gdybym zastosował filtr z malucha + większa dysza to wszystko mogło by działać tak jak należy ? było by to wtedy zdatne do regulacji ?

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-02, 18:09
autor: wujcio
właśnie filtr z malucha blokuje przepływ powietrza ;) i ciągnie tak jakby więcej paliwa
jak dasz bardziej przelotowy filtr typu stożek to wtedy więcej powietrza CI bierze i mniej paliwa z dyszy (bo dysza nie wyrabia)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-02, 19:42
autor: Stary
To nie jest takie proste do ustalenia :)

Wymiana dyszy na mniejszą może niewiele pomóc - te gaźniki ostro zasysają mieszankę i w pewnym momencie jest tak duże podciśnienie, że silnik zamuli się czy to na dyszy Keihin 95, 98, 100 czy 105. Z tego co zaobserwowałem u siebie i z tego co podaje Wujcio, Alien i Irek można przypuszczać, że filtr z malucha daje za duży opór powietrza do współczesnych gaźników (PWK, JRC, Mikuni 26-30mm). Jednak inni pisali, że z pegazem sprawuje się ok.

Masz Arek podobny problem jak Irek, wymieńcie się doświadczeniami i dajcie znać co ustaliliście. Kupcie zestawy dysz, te gaźniki są diabelnie czułe na dobór dysz.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-03, 09:55
autor: irek
Z filtrem do malucha nie jest do końca tak, że liczy się przepustowość tylko. To jest jedno, ale wcale nie z tego powodu motor działa jakoś inaczej. Przecież to jest symetryk gdzie tak samo jak wydech liczy się dolot. Wywalając oryginalną puszkę rozstrajacie zjawiska falowe, które mają znaczenie w napełnianiu komory przy odpowiednich obrotach.
Ja kiedy na symetryku założyłem filtr bezpośrednio na gaźnik stwierdziłem, że tak nie da się jeździć.
Dopiero kiedy założyłem filtr na rurze od kibla to było lepiej. Choć dalej było gorzej niż na oryginale bo motor miał inny moment obrotowy, inaczej się zachowywał ale dało się jeździć bo liczyło się czyste powietrze.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-03, 13:22
autor: wujcio
Zmierzyłem filtr z malucha:
- długość: 130 mm
- średnica zewnętrzna 70 mm.
Otwór jest taki jak rurka z kibla ;p