Strona 3 z 14

Re: JueS: Sokół 600

: 2012-12-10, 16:29
autor: Sebastian440
Również czekam na foty. Jak się ma wyścigówka ? Coś działasz w przyszłym roku wyścigi weteranów. Na twoim wywalczone były tytuły mistrza i wicemistrza polski więc do czegoś Cię to zobowiązuje :)

Re: JueS: Sokół 600

: 2012-12-10, 17:21
autor: JueS
Dzięki wyścigówka ma się dobrze :) Co do wyścigów to poczyniłem pewne przygotowania taki oto SKM ostatnio doszedł, jest jeżdżący, sprawny do małych poprawek. Jakoś pod koniec sezonu 2012 był dzień otwarty na torze Poznań dla weteranów, niestety nie mogłem być ale mam nadzieję, że w przyszłym sezonie mnie tam nie zabraknie. Generalnie bardzo chętnie się umówię i możemy jechać razem na jakieś wyścigi :)

Re: JueS: Sokół 600

: 2012-12-10, 23:43
autor: Sebastian440
Znam tego SKMa :) Jaki nr ramy ?

Re: JueS: Sokół 600

: 2012-12-11, 17:12
autor: JueS
8, tutaj wkleiłem jeszcze jedno zdjęcie:
viewtopic.php?f=75&t=5434

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-25, 21:53
autor: JueS
Wiele miesięcy minęło i w końcu odebrałem zrobione (ponownie) kartery i rozrząd... ale od początku.

W ostatnim updacie z listopada z tego wszystkiego co zostało tam opisane to mogę być zadowolony jedynie ze szkiełkowania... ee wróć!! Nawet przy szkiełkowaniu zniszczyli nowe łożyska wału... po prostu zapomnieli je wyjąć. Najważniejsze czyli gniazda osi rozrządu zosatały na nowy odtworzone ale zezowato :D kapa się klinowała, nie można było domknąć przez nieprawidłowy rozstaw gniazd po stronie kapy rozrządu. Szkoda czasu -pół roku, szkoda kasy i szkoda gadać. Podsumowując przygodę z zakładem: ECONTROL ul. Romana Maya 82 nie polecam.

Potem te same kartery trafiły do lepszego zakładu i w ten weekend je odebrałem:
slaaneshad kapa sokół M3.jpg
w międzyczasie wał poszedł do sprawdzenia, wszystko grało jedynie trzeba było przeczyścić kanały smarujące
i tak w ten weekend wał znalazł się w karterach :)
slaaneshad sokół z wałem.jpg
na tym zdjęciu nareszcie ośki rozrządu są prawidłowo osadzone :)
slaaneshad sokół kartery wał rozrząd.jpg
z takich ciekawostek to okazało się, że koła rozrządu są trochę za duże i trzeba było delikatnie przeszlifować zęby. Teraz dopiero koła ładnie się kręcą:
slaaneshad sokół 600 koła rozrządu.jpg
tak teraz wygląda od góry:
slaaneshad sokół 600 od góry.jpg
od strony sprzęgła zostało na nowo zrobione mocowanie dla uszczelniacza wału:
slaaneshad sokół 600 od strony sprzęgła.jpg
i na deser kapa od tej samej strony :)
slaaneshad sokół 600 bok.jpg
enjoy

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-25, 21:56
autor: Młody
W końcu up W temacie Sokoła Pięknie się ten silnik już prezentuje :) Nic więcej jak tylko życzyć powodzenia w dalszych pracach :evil:

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 19:10
autor: Buzek
Robota git , jak wygląda dostępność części silnikowych sokoła ? Jest jakiś duży problem z dostępnością np. nowych kół zębatych ? jakie części najtrudniej dostać ?

Czekam na kolejny up w temacie , mam nadzieje że nie będę musiał czekać tak długo jak tym razem :)

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 20:16
autor: chomik
Buzek pisze:nowych kół zębatych
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Toć to nieosiągalne jest.

Robota profi! Takie remonty aż się chce oglądać-wiadomo, że minie wiele, wiele kilometrów nim znów będzie konieczny remont czy wymiana jakiejś części ;)

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 20:39
autor: Buzek
chomik pisze:
Buzek pisze:nowych kół zębatych
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Toć to nieosiągalne jest.

Robota profi! Takie remonty aż się chce oglądać-wiadomo, że minie wiele, wiele kilometrów nim znów będzie konieczny remont czy wymiana jakiejś części ;)
Źle to zinterpretowałem , chodziło mi raczej o repliki kół zębatych .

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 20:55
autor: JueS
Z częściami zamiennymi różnie bywa, generalnie nie ma rzeczy niemożliwych. Czasem jak ktoś coś dla siebie dorabia to zrobi kilka nadliczbowych elementów i można wtedy coś takiego trafić na allegro albo po znajomościach odkupić.

Dziś odebrałem śrubki silnikowe z ocynku. Efekt:
slaaneshad sokół 600 śrubki silnika ocynk.jpg
Ktoś się domyśla jaki to ma związek z Sokołem? :D
s600.jpg

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 21:03
autor: KoSzU
Tarcze sprzęgła? ;)

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 22:10
autor: krzysiek200
Widać na zdjęciu że korek jest "upychany" w tarcze ;-)

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 22:23
autor: JueS
zgadza się, regenerujemy tarcze według tutorialu od Andrzeja z forum sokolarzy:

http://www.nsu.riders.pl/index.php?opti ... 75&lang=pl
s600.jpg

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 22:57
autor: piter_dzn
JueS pisze:Ktoś się domyśla jaki to ma związek z Sokołem?
Pewnie ilośc wina wypitego przy renowacji :P

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-26, 23:13
autor: Sebastian440
Fajny artykuł, na szczęście do wsk jest części pod dostatkiem :)

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-27, 16:16
autor: krzysiek200
podobny patent jest do jawki tylko że zamiast korka ktoś użył miękkiego drewna

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-28, 16:34
autor: Markiz111
Z moich doswiadczeń przy wycinaniu wkładek korkowych do S600 mogę doradzić.
1. korek z butelek nie jest najlepszy- tylko bardzo drogie wina posiadaja korki z niemielonego korka
2. Polecam w Auchan zakupic korek do butli na wino/ mnie udało sie kupić naturalny korek taki jaki pozyskuje sie z dębu korkowego.
3. Korek tniemy w plastry i nastepnie gotujemy ok 30 min
4. Do wiertarki stołowej zakładamy wycinak do uszczelek np firmy Facom i poprzez delikatny obrót wrzecionem wiertarki/ ręcznie- nie silnikiem/ i jednoczesny docisk wycinamy wkładki korkowe.
5. Jeszcz miękkie wkładamy w otwory tarczki.
Robota szybka i nie męcząca.
Pozostałe operacje przy tarczkach jak w załączonym linku o remoncie NSU.

Jak sledze wątek to Cylinder jest siódemka, a jak patrze na kartery to wygladaja na silnik dziewiatkowy. Jaki jest numer silnika?

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-28, 21:02
autor: JueS
Markiz111: ad.1 nieskromnie napisze.. ale wszystkie korki z ostatniego zdjęcia są z niemielonego :)Fajnie, że napisałeś o tej metodzie, może komuś się jeszcze przyda. Odnośnie wycinania to na szczęście wszystkie koreczki już są wycięte i dotarte do odpowiedniego kształtu i wymiaru.
Nawet jedna tarcza w tej chwili wysycha w prasie, jutro zobaczymy co z tego wyszło.
Przy okazji zapytam: pamiętasz jaką grubość mają Twoje tarcze razem z korkiem? I co z Twoim sokołem? Pamiętam, że jakoś podobnie zaczynaliśmy renowacja.
Co do nr silnika to raczej nie jest oryginalny i niczego nie wniesie 06xx.

Kilka kolejnych zdjęć z postępu prac:
slaaneshad sokół 600 karter.jpg
Silnik został uzbrojony w szpilki

slaaneshad sokół 600 karter a.jpg
Wał osadzony, kartery skręcone.

slaaneshad sokół 600 karter b.jpg
Uszczelnienie wału od strony sprzęgła.

slaaneshad sokół 600 karter c.jpg
Wszystko pasuje aż miło.

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-03-29, 11:59
autor: Markiz111
JueS pisze:Przy okazji zapytam: pamiętasz jaką grubość mają Twoje tarcze razem z korkiem? I co z Twoim sokołem? Pamiętam, że jakoś podobnie zaczynaliśmy renowacja.
Tarcze korkowe robiłem ok 2 lata temu dokladnie nie pamietam wymiaru, ale możesz to sprawdzić w instrukcji obsługi S600.
Jesli chodzi o mojego sokoła to jakos straciłem zapał. Cos tam ciagle grzebię, ale bardziej pochłoneły mnie inne motocykle.
Przy moim S600 mam zrobiony cylinder, wał i pradnicę na tip top. Reszta silnika czeka. Co do pozostałych elementów to naprawiłem rame bo była uszkodzona i teraz zajmuję sie kołami. Zaupiłem nowe szprychy w Czechach, dorobiłem osie i tuleje, w lecie czeka mnie malowanie felg, zaplatanie i centrowanie. Dorobiłem blache pancerną pod silnik na wzór oryginału, oraz zregenerowałem bak/czeka do malowania. W międzu czasie dłubię przy MOJ-u

Re: JueS: Sokół 600

: 2013-05-12, 22:12
autor: JueS
Należy się mały update ;)

Skrzynia biegów: została rozłożona,sprawdzona, wymieniono wszystkie łożyska.

środek
20130324_092928.jpg
dekielek przód
20130324_092922.jpg
dekielek tył
20130324_092937.jpg
skrzynia od strony sprzęgła
20130324_093009.jpg
zawortość...
20130324_092553.jpg
20130324_092739.jpg



Pompa olejowa: analogicznie -została rozłożona, spasowana i uszczelniona. Na zdjęciu ze smokiem
20130328_073628.jpg
silnik od dołu przed włożeniem
20130328_073552.jpg
przymiarka
20130328_073731.jpg
i spód w stanie obecnym
20130512_210742.jpg
a tak wygląda silnik ze skrzynią od prawej strony
20130512_210714.jpg
od lewej strony
20130512_210531.jpg
i od góry
20130512_211120.jpg
w między czasie trzeba było dorobić łańcuch sprzęgłowy i odtworzyć jeden ząb w koszu szprzęgłowym
20130512_211729.jpg
inne ujęcie
20130512_211833.jpg

CDN...