Strona 3 z 4

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-03, 01:44
autor: MajkelCIN
Ostatnio oglądałem zwłoki M06-64 i były z tworzywa sztucznego, lecz kiedyś pamiętam trafiły się bawełniane...

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-06, 00:43
autor: jawamustang
Mam pewien problem, z racji że nie kupiłem jeszcze koszulki instalacji elektrycznej to chciałbym aby ktoś powiedział mi w jaki sposób odpalić silnik skoro jest już w ramie chodzi mi o to jakie kable podłączyć i gdzie? Tylko te które są konieczne do odpalenia.
Drugim pytaniem jest to czy Zapłon w WFM ustawić tak samo jak np WSK 125 B3? czy taka sama przerwa itp?

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-06, 08:32
autor: krzysiek200
możesz odpalać bez przewodów tylko nie będziesz miał gaszenia z kluczyka.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-06, 11:02
autor: sopi220
Przerwę ustawiasz tak samo jak w wsk.Odpalanie tak jak kolega wcześniej napisał.Gasić możesz przez zdjęcie fajki ze świecy.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-08, 23:12
autor: jawamustang
Witam ponownie. W temacie WFM troche się ruszyło. Złożyłem i wlozyłem do ramy silnik , gaźnik i jakieś tam pierdółki z czym zeszlo się pół dnia :D . Silnika nie odpaliłem niestety bo po pierwsze zgubiłem klin od magneta, nie mam sprawnego kranika ( właśnie koledzy powiedzcie jaki powinienem mieć bo jak kupiłem sprzęta to miałem taki z długą rączką ale na allegro są też takie przesuwane, nie wiem czy da się mój bo urwał się gwint od odstojnika)oraz nie mam szlałfika :D . Instalacji także nie zrobiłem niestety... . wczoraj przed włożeniem do ramy silnik trochę polerowałem, czyściłem i powiem tak starczy tak jak jest teraz chociaż muszę jeszcze dopicować klapy od prądnicy i sprzęgła bo mają wżery... :/. Do zrobienia zostało :
- puścić instalacje
- ogarnąć tłmik (jeszcze zardzewiały, oddam go do piaskowania razem z gazelą)
- zrobić instalacje paliwową
- ustawić zapłon i założyć porządnie koło magnesowe
- zmienić rączkę sprzęgła bo mam spawaną
- złożyć dzwignię sprzęgła i puścić linkę
- linkę hamulca przedniego założyć
- zrobić światło stopu
- włożyć żarówki
- założyć zębatkę przy silniku i łańcuch
- zalać wszelkimi płynami , czekać na wiosnę i się przejechać
DODAJE ZDJĘCIA Z DZISIAJ ;)
Macie jakieś uwagi , może coś nie tak zrobiłem? Chętnie wysłucham :)

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-09, 15:41
autor: przemeks1401
Ja zdrapałbym tą farbe z głowicy, po za tym jest piękna ;-). Co do kranika to u mnie był praktycznie taki sam jak standardowe w WSK z krótką rączką, z tym że miał aluminiowy odstojnik. Jeśli chcesz w weekend podeśle Ci zdjęcie.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-09, 23:00
autor: jawamustang
Jak to jest czy moja wfm powinna mieć taką ramkę(uczwyt) za siedzeniem tak jak to w niektórych egzemplarzach widzę??? Jeżeli było to w tym roczniku montowane to chętnie bym zakupił oryginał jak ktoś by miał niepotrzebny.
Nastepną rzeczą którą bym chętnie nabył jest uchwyt odblasku na tylny błotnik. Jak ktoś coś ma to proszę pisać. Szukałem na allegro tego uchwytu na odblask i nie mogłem nic znaleźć...
Następną rzeczą która mnie zastanawia są klamki sprzęgła i hamulca , czy one powinny być takie jakie są czy bardziej takie zgrubione na końcu (takie wueskowe) bo ja mam wąskie na końcach...
prosze o odpowiedzi.
Jest to ważne ponieważ chce mieć wfmke jak najbardziej doprowadzona do stanu oryginalnego.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-09, 23:13
autor: sopi220
Klamki masz takie jakie powinny być przy WFM.Co do "uchwytu odblasku"to wygnij kawałek grubszej blachy i przynituj do błotnika.ps ten uchwyt służy do mocowania tablicy rejestracyjnej.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-09, 23:17
autor: jawamustang
Możliwe że do tego służył... u mnie to tablica była prosto do błotnika przymocowana. A jak z tą ramką za siedzeniem?

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-09, 23:51
autor: leon_wsk
mam kila części do wfm najchętniej zamnie na np mocowanie silnika bo tego mi brakuje wiadomość na gg 1559693

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-10, 01:05
autor: sopi220
leon_wsk pisze:mam kila części do wfm najchętniej zamnie na np mocowanie silnika bo tego mi brakuje wiadomość na gg 1559693
Nie ten dział panie leon.jawamustang w mojej wfm z 64r nie miałem tego uchwytu za siedzeniem.We wcześniejszych rocznikach widziałem.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-12, 09:20
autor: skavinsky
Klamki powinny być aluminiowe na końcach okrągłe, a te boczne mocowanai to raz były raz nie, ja np. w 65 miałem. Czemu pochromowałeś krótką osłonę łańcucha przy silniku?? :D Wyszkiełkuj tą głowicę bo strasznie śmiesznie to wygląda :D

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-13, 11:06
autor: sopi220
skavinsky pisze:Klamki powinny być aluminiowe na końcach okrągłe,
pokaż zdjęcie takich klamek.w fumce M06 były takie same klamki jak w osie,czyż nie tak?

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-14, 20:55
autor: skavinsky
W osie są ostro zakończone i bardziej wygięte :) Masz chłopie full oryginał z 1962 z plombą na silniku,stan śmialo można powiedzieć że idealny, gdyby nie ten brak podkładu na zbiorniku :D, spójrzcie jak moja ma wygiętą kierownicę :D Jest mega szeroka, mega wygodna i ***zajeb*** wygląda :D
Pozdrawiam pięknie !
Obrazek
Obrazek

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-14, 20:56
autor: skavinsky
Nie wiem tylko czy te zdjęcia działają :o

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-14, 21:23
autor: MajkelCIN
Nie.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-14, 22:05
autor: jawamustang
Dziękuje zainteresowaniem moją WFM. skavinsky masz piękną WFM . Jak udało Ci się zdobyć taki piękny egzemplarz?? Swoją kupiłem już w nieoryginalnym malowaniu więc nie miałem nawet czego ratować... podejrzewam , że poprzedni właściciel pomalował ją pędzlem ponieważ stara farba odeszła i dla niego szpetnie to wyglądało (takie moje przypuszczenia) . wnioskuje tak ponieważ wiele egzemplarzy wfm z 62' miało problem z odpryskującym lakierem ponieważ fabryka nie zawsze miała podkład i niektóre malowali tylko kolorem. Jeżeli moje klamki nie są od wfm to od czego one są??? :D Krótka osłona łańcucha w moim egzemplarzu była chromowana! i wyglądała na oryginał więc ją tylko odnowiłem. Cylek i głowica są czarne bo już takie były a nie mogłem ich doczyścić nawet preparatem do farby. Uważacie że źle to wygląda??? W WFM nie było czarnych cylindrów oraz głowic malowanych farbą żaroodporną, bo ja nie znalazłem informacji na ten temat. ? Teraz pytanie co zrobić z tłumikiem bo jeszcze go nawet nie oczyściłem z rdzy a na nim też są ślady czarnej farby żaroodpornej. ;)

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-14, 22:44
autor: skavinsky
Ta mała osłona na 100% musiała być malowana :D nigdy nie widziałem chromowanej :D, Tłumik oczyść dobrze z rdzy i najwyżej pryśnij farbą czarną żaroodporną i z chromowanym kolankiem będzie ładnie wyglądało. Powiedz no mi dlaczego zmieniałeś siedzenie? Tamto przecież było praktycznie w nienaruszonej kondycji w super oryginalnym zarąbiaszczym jasno-brązowym kolorze tak jak moja ma?

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-14, 23:07
autor: jawamustang
Zmieniłem bo było porwane na bokach i szwy puściły ... ale może i to był największy błąd... :(
Znalazłem coś ciekawego. http://allegro.pl/dzwignia-lewa-wfm-wsk ... 37123.html - rączka sprzęgła taka jak u mnie. Powiedzcie ile jest warta bo można powedzieć że potrzebuje samego oryginalnego uchwytu bo ten mój jest niestety spawany i słabo wygląda.

Re: WFM M06 1962

: 2013-12-15, 12:27
autor: skavinsky
Nie taka :D na końcu musi być zaokrąglona taką musisz znaleźć :)