JueS: WSK M21W2 EX

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: JueS » 2011-10-23, 13:31

Hej!


Obecnie jestem w trakcie restaurowania 2 motocykli:
Sokoła 600: viewtopic.php?f=73&t=10100 prace idą powoli ale do przodu oraz
WSK M06 B3 Lelek: viewtopic.php?f=71&t=9319 ten projekt jest już na ukończeniu, pozostają drobne kosmetyczne wykończenia dlatego w ten weekend Lelek wyjechał z warsztatu i zrobiło się miejsce na "nowe" moto ;)

Trochę się zastanawiałem którym motocyklem zająć się jako następnym, w grę wchodziła SHL M06 T, WSK M06 1959r, Junak B20...każdy z tych motocykli wymaga gruntownego remontu. Z drugiej strony nie chciałbym mieć 2 projektów które będą się bardzo długo ciągnąć tym bardziej, że Sokoła nie skończę prędzej niż za rok. Dlatego wybór padł na WSK M21W2 Ex. Motocykl kupiłem z okolic Szczecina, jako niedokończony projekt repliki. Większość części jest oryginalnych w tym tłoczone nakładki na bak z epoki :)

Moto na chwilę obecną wygląda tak:
wsk m21w2 ex.jpg
Jak widać jesteśmy w trakcie zakładania instalacji elektrycznej.

Na baku widać prowizoryczny sposób mocowania nakładek, do poprawienia ;)
wsk m21w2 ex bak.jpg
Co ciekawe boczki są plastikowe:
wsk m21w2 ex boczki.jpg
Na plus tego motocykla przemawia fakt, że ma położony bardzo ładny lakier z wyjątkiem błotników:
wsk m21w2 ex błotniki.jpg
To tak na wstępie ;) W kolejnym rzucie kilka słów o tym co już zrobiliśmy oraz postaram się porównać "materiał" ze zdjęciami M21W2 Ex.
Uwagi jak zawsze mile widziane :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Savier » 2011-10-23, 13:36

Kozacka czwóra. Jak dużo elementów masz do skompletowania? Z innej beczki - świetne miejsce pracy. Zawsze o takim marzyłem, kiedy marzłem w lutym w garażu u dziadków. ;-) Porób fotki jak to u Ciebie jest, może mnie natchnie na budownictwo :P.
Boczki w takim stanie to skarb! Bardzo trudno o niepociete, niepołamane itp. Uważaj na nie ;-). Ale ja osobiście szukałbym metalowych.

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: JueS » 2011-10-23, 14:53

Pamiętam jak zaczynałem to miałem blaszany garaż z ubita ziemia za podłogę, stare dobre czasy :D Fotki warsztatu będą kiedyś w przyszłości jak zrobię porządek ;)

Co do moto to jest generalnie kompletny, z paroma wyjątkami. Silnik jaki był w komplecie to model W2-BxS nr 119xxx, wydmuszka ze skrzynią biegów:
W2.jpg
Głowica ma gumy a cylinder jest gazelowski po szkiełkowaniu:
głowica i cylinder.jpg
Motocykl nie miał blokady skrętu kierownicy to w pierwszej kolejności trzeba było zrobić, efekt:
blokada.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Savier » 2011-10-23, 15:01

Taki cylinder mógłbyś nawet zostawić. Pierwsze prospektowe czwórki wlaśnie taki miały. Tłumik z gazeli w sumie też...
Dorobiłeś blokadę skrętu, ale czy będzie zdawać egzamin jako miejsce na zamek do blokowanie kierownicy?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Sebastian440 » 2011-10-23, 15:33

Savier pisze:Taki cylinder mógłbyś nawet zostawić. Pierwsze prospektowe czwórki wlaśnie taki miały. Tłumik z gazeli w sumie też...
Mógłbyś zarzucić foto ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Savier » 2011-10-23, 15:37

Ależ nie ma problemu, Seba :-D .

Zdjęcie pochodzi z polmotu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Sebastian440 » 2011-10-23, 15:47

Ależ dziękuje Savierku :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: piter » 2011-10-23, 15:49

ten amor tylni na fotce to też gazela :-)

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: JueS » 2011-10-23, 16:32

Podobno niektóre motocykle prospektowe były robione na potrzebę chwili, jak zakład musiał się wykazać nowymi prototypowymi konstrukcjami to składali moto z różnych podzespołów w nowej konfiguracji. Może tak było z tym motocyklem co Savier wkleił?

Pozwolę sobie na powielenie zdjęć co są już na forum bo na nich będę się wzorował przy rekonstrukcji.
w2 ex.jpg
m21w2ex.jpg
Wracając do cylindra ten ze zdjęć na pewno nie jest od gazeli i wydaje mi się, że w głowicy nie ma gum.
Co do silnika nie mam informacji jakie w tym okresie (72r?) były montowane silnika, wydaje mi się, że ten co mam W2-BxS nr 119xxx ma zbyt wysoki nr.
Jeśli ktoś ma lepsze informacje, proszę mnie poprawić.

Z innych elementów do wymiany lub poprawy, kołnierz prędkościomierza u mnie jest czarny a powinien być błękitny:
lampa wsk m21w2 ex.jpg
Kierownica jest do wymiany:
kierownica.jpg
Z innych elementów do zamienienia to, wahacz na tłoczony, osłona łańcucha na otwartą, tylna lampa idzie do chromowania, kanapa z przeszyciami jak w s2.
Widzicie jeszcze jakieś różnice albo szczegóły?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Savier » 2011-10-23, 17:11

Dziwne. Ta z prospektu ma metalowe boczki, ale lampę... No właśnie, jaką? Mi to wygląda na jednoczęściową z 1977 roku, ale wtedy nie miało prawa być prostego siedzenia (do 1975 roku), metalowych boczków (tak samo jak siedzenie). W ogóle to jakaś zagwozdka. W 1976 przeszli na licznik do 140 km/h a tutaj ewidentnie taki jest. Z drugiej strony nie pasuje reszta, bo jest co najmniej rok starsza. No i o co tutaj chodzi? :P
Masz racje - pomaluj ten kominek licznika na niebiesko i będzie piknie. Jeżeli masz proste siedzenie a brak Ci przeszyć - udaj się do tapicera-11, najlepsze pokrowce na allegro. On ma taki z przeszyciami za 45zł. Myślałem, żeby dosztukować taki do lelka, ale nie jest on przystosowany do nowego typu siedzenia (zagięta dupka :D ). Co do osłony łańcucha, będziesz potrzebował krótkiej metalowej - szły w sportach, raczej ciężko o taką. Chociaż z powodzeniem możesz się szarpnąć na zwykłą z młodych kobuzów. Tutaj nie ma reguły co gdzie szło. :)

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: piter » 2011-10-23, 20:05

ta woja wieśia to chyba wersja exportowa jeśli się nie mylę, osłona na łańcuch może pasować od garbuski tej przed 75 bo miałem taka przy 175 a kieraszka tez taka od trójki podniesiona.

Kermit

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Kermit » 2011-11-08, 23:18

Savier, pierwszy prospekt i przednia opona to Stomil D 54. Jeśli dobrze pamiętam to zakładana była do 75r. W prospekcie mogli zastosować licznik do 140 km/h ale do seryjnej produkcji mógł wejść dopiero w 76. To są takie moje przypuszczenia. Jeśli chodzi o lampę to w sumie za dobrze jej nie widać i nie można stwierdzić czy jest to nowsza jednoczęściowa lampa czy taka jak ze zdjęcia Juesa tylko z dłuższym kominkiem. Według mnie jest to właśnie ta druga lampa ale tego prawdopodobnie się nie dowiemy. Poza tym wszystko oprócz tej lampy przemawia za 75r.

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: JueS » 2011-11-12, 19:43

Prace idą pełną parą tylko czasu brakuje na zdanie rzetelnej relacji ;)

Udało mi się dostać kilka kluczowych elementów, które należało wymienić. Mam na myśli wahacz, kierownicę i osłonę łańcucha, razem z innymi elementami są już po piaskowaniu i lakierowaniu, efekt:
po lakierowaniu.jpg
W zeszłym tygodniu moto dostało nowy silnik... niestety poprzedniemu właścicielowi pękł pierścień i cylinder musiałem dać do przeszlifowania.
wsk 175 export.jpg
Udało się dzisiaj dokończyć instalację elektryczną. Wymienić wahacz i kierownicę oraz zamontować nowe błotniki
wsk 175 export .jpg
cdn :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Szczepan » 2011-11-12, 19:56

Oj chciałbym tak robić wszystko w ekspresowym tempie... Jestem pod wrażeniem szybkich postępów !
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: JueS » 2011-11-20, 16:05

Kolejna porcja newsów: zawiozłem kilka cylindrów do przeszlifowania. Jak się okazało przy odbiorze ten cylinder, w którym pękł pierścień miał poszerzone okno wylotowe, przy bliższych oględzinach nawet dość profesjonalnie zrobione. Jednak ostatecznie zdecydowałem się założyć normalny cylinder, bez gum i usprawnień a ten "sportowy" idzie na chwilę obecną w rezerwę ;)
wsk 175 ex cylinder.jpg
wsk ex cylinder.jpg
W ten weekend bak doczekał się poprawek mocowania nakładek. Nowe nakrętki są przyspawane zgodnie z oryginałem. Za wzór posłużył bak jaki widniej w moim awatarze.
Po założeniu gaźnika, filtra powietrza, linek i jeszcze paru dupereli była pierwsza próba uruchomienia...
... za 5 kopnięciem odpalił :)

tak się ma wsk m21w2 ex na chwilę obecną:
wsk 175 export .jpg
wsk export.jpg
heh powiem, że ten biały "lodówkowy" mi się mega podoba...tylko łatwo się brudzi :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Łukasz » 2011-11-20, 16:19

Klasa światowa :mrgreen: , ale to kolanko :/

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: JueS » 2011-11-20, 16:41

spokojna głowa ;) kolanko będzie zgodne z oryginałem, cały układ wydechowy został założony na potrzeby odpalania
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: Łukasz » 2011-11-20, 16:43

No chyba że tak, pozatym pięknie :mrgreen:

lachu1994
Posty: 163
Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: lachu1994 » 2011-11-20, 19:35

Przeglądając to forum doszłem do wniosku że fajnie by było gdyby dla użytkowników typu JueS czy borewicz zrobiono oddzielny dział w którym zrobili by jeden temat gdzie maja wszystkie motocykle opisane z fotami ;p Lepiej by sie oglądało :) Takie moje zdanie =)

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: JueS: WSK M21W2 EX

Post autor: fazerofz6y » 2011-11-21, 00:55

[quote="JueS"]W ten weekend bak doczekał się poprawek mocowania nakładek. Nowe nakrętki są przyspawane zgodnie z oryginałem. Za wzór posłużył bak jaki widniej w moim awatarze.


Ale jak to ?
Przeciez w oryginale nie ma wspawanych nakretek ,tylko jest gwint w baku jak ponizej :)
Jezeli zaden z twoich bakow tak nie wyglada to oznacza ze nie sa oryginalne :( :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości