WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1091
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: zubr9471 » 2014-10-19, 14:10

oryginalne na pewno sie rozwarstwiały, więc były to sklejki. A czy ta z alegro ma taki sam kształt jak oryginał ?

Zwierzak
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: Zwierzak » 2014-10-19, 14:48

Tak,pasuje idealnie i jest dobrze wykonana.
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"

Zwierzak
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: Zwierzak » 2016-01-14, 14:43

Witam, po długiej przerwie. Powoli zbieram siły i chęci do dokończenia WSK-i. Mam do Was pytanie dotyczące wydechu jaki powinien być w tym modelu. Wiadomo,że chromowany ale czy tłumik na obejmie czy ze stałym, wspawanym mocowaniem tłumika do ramy? Tłumik ma być z gwintem czy bez? Zakup planuje u pana Grzegorza Hartmanna czy polecacie jakieś inne źródło? Z góry dziękuję za pomoc.
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"

Awatar użytkownika
krzysiek200
Moderator
Posty: 885
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: krzysiek200 » 2016-01-14, 15:30

Moja Z2 z 61 roku ma tlumik bez gwintu na duzej obejmie oczywiscie wszystko w chromie. Hartmana polecam.

Zwierzak
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: Zwierzak » 2016-01-15, 01:36

To w jakich modelach i w jakich latach były tłumiki z gwintem? Do jakiego modelu jest tłumik z spawanym mocowaniem na stałe?
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1091
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: zubr9471 » 2016-01-15, 14:48

Coś mi sie wydaje że najpierw były obejmy potem gwint i na końcu znowu obejmy w produkcji. W modelu 64 był już na pewno gwint a w ostatnich Z2 z 64 mam gwint a w L z 62 mam obejme. Wydaje mi się również, że nowy tłumik cygaro wprowadzony najprawdopodobniej wraz z nowym silnikiem o zwiększonej mocy (klasyczny wueskowy cylinder i głowica w miejsce głowicy skośnej) w roku 59 był dłuższy od starego (rybka). Dlatego posiadał przyspawany płaskownik, który kompensował to wydłużenie i sięgał do otworu w ramie. Potem zmieniono ramę w miejscu mocowania tłumika dodano długi wąs i wtedy płaskownik na tłumiku był już niepotrzebny i zastąpiono go opaską.
U ciebie widać właśnie ten wąs, a więc tłumik musi być bez płaskownnika i przypuszczam że również bez gwintu.

Zwierzak
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: Zwierzak » 2017-06-04, 22:25

Witam.
Generalnie ogromnego postępu prac nie ma ale coś znów udało się zrobić to pokażę. Generalnie najważniejsza rzecz to nowy dom dla WSKi i mojej rodziny, awansowała "na pokoje" choć do graciarni albo bajzelpokoju zależnie od rejonu kraju. Motor na chwilę obecną w większości rzeczy poskładany w całość. Co chwila pojawia się problem z pasowaniem poszczególnych elementów. Jest to niestety moja wina - motor jest zlepkiem części z różnych egzemplarzy. Poszczególne części nie zostały spasowane przed malowaniem i teraz nie jest łatwo.
7.jpg
Udało się dokupić trochę nowych drobiazgów, rzeczy z nierdzewki, gum.
0.jpg
4.jpg
5.jpg

Problem który nie potrafię rozwiązać to przednia ośka, moja ma 174mm i jest za krótka, coś źle poskładałem czy powinna mieć inną długość?
2.jpg
1.jpg
Kolejna rzecz to poskładanie mocowania błotników,sporników i tylnego uchwytu, jaka powinna być kolejność mocowania, sposób mocowania tych elementów?
3.jpg
Oddałem teżlicznik do kompleksowej regeneracji, wyszło super! I w dodatku działa!
6.jpg
Jak zawsze z góry dziękuję za Waszą pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"

sbanys
Posty: 756
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1, WSK M150, WSK M06-64,
WSK M06 L, WSK M06 Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: sbanys » 2017-06-04, 23:02

Ośka powinna wejść troche w lagę, co do mocowań tylnych błotników jest ok. Ja daję dodatkowo podkładki.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 429
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WSK 125 83'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: yazimoo » 2017-06-05, 08:58

Tzn. główka ośki powinna wejść jeszcze jakiś centymetr, prawie do tego oczka na śrubokręt.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1053
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: Kosa » 2017-06-05, 09:12

Ślimak powinien być założony w ten sposób? Też jestem na etapie składania i trochę podpatrzę u Ciebie:)

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 429
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WSK 125 83'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: yazimoo » 2017-06-07, 09:13

Ślimak jest dobrze założony, trzeba zwrócić uwagę żeby końcówka lagi nie dotykała tego okrągłego przetłoczenia na ślimaku, przyłóż to będziesz widział o co chodzi :)

Awatar użytkownika
jacek9407
Posty: 100
Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250
Lokalizacja: Gryfice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: jacek9407 » 2017-06-08, 12:40

Gdzie robiłeś regeneracje licznika i ile kosztowało?

Zwierzak
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1962r. powolna odbudowa

Post autor: Zwierzak » 2017-09-21, 23:03

Tu robiłem licznik, cena zależna co jest do roboty, gorąco polecam.

REGENERACJA LICZNIKÓW, PRĘDKOŚCIOMIERZY DO POJAZDÓW ZABYTKOWYCH.
Robert Klimko
Oś. parkowe 23/12
64-700 Czarnków
Tel. 607 – 776 – 664 e-mail: rbklimko@wp.pl
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość