WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: JueS » 2011-11-06, 23:05

Zdecydowanie przerost formy nad treścią i do tego strasznie się świeci :D określenie tandeta jest nie na miejscu. Życzyłbym sobie by przeciętny posiadacz wski choć w połowie dbał o swoją maszynę jak Ty :)

no offence,
pozdr!
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2011-11-07, 00:03

Chlapacze są oryginalne, a bagażnik też miałem taki w oryginale - wtedy podobne montowało się m.in w Junakach.

termin21

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: termin21 » 2011-11-07, 15:41

Czepiacie sie!! Ten motor jest poprostu porządnie Odpier*****y i utrzymanym w klasycznym stylu. Piękna WSK

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2011-11-09, 00:25

Alien pisze:Ważne żeby Tobie motor się podobał.
Aczkolwiek mi tez ten wygląd nie leży...tzn. ... grubaśny znaczek 175 ...
Chętnie posiadłbym drugi taki znaczek na drugi boczek. Może ma ktoś?? :).
Pod kątem faktycznie może się nieciekawie prezentować, gdyż odstaje od boczku i nie jest po bokach wypolerowany - ale spokojnie, popracuję też nad tym i będzie dobrze. Za to frontalnie chyba uroku mu nie można odmówić :) .

Nie wiem, czy się komuś narażę, ale jeśli mam wybór to wybieram solidne "grube", metalowe niż lekkie i plastikowe. Akurat mam szczęście, że zarówno boczki jak i lampę mam oryginalnie właśnie takie. Wg mnie plastik nie jest taki efektowny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: Alien » 2011-11-09, 03:24

Mi się tam żadne znaczki nie podobają dlatego moja garbata wygląda jak wygląda. Każdy robi wedle uznania :) ale powiem ze chromy na klamkach są przepyszne! :)

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: krzysiek127 » 2011-11-12, 15:54

grisha_t pisze:Zalety modułu są opisane na stronie producenta http://www.elektronika-motocyklowa.pl/m ... e_wsk.html i w 100% je potwierdzam.
Kiedyś WSK-a miała swoje humory i nie chciała z niewiadomych przyczyn palić - trzeba było ją przepchnąć lub poczekać aż będzie miała dobry humor - teraz już tego nie ma.
Ostatnie zdanie sprawiło że powiedziałem pod nosem "skąd ja to znam". Kupiłeś zestaw Standardowy czy Uproszczony?
Możesz pokazać zdjęcie jak to wygląda upchniete w motocyklu?

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2011-11-12, 16:40

Kupiłem zestaw najmocniejszy za 80PLN, bo na takim czymś lepiej nie oszczędzać.
Zdjęć w tej chwili nie wrzucę, bo mieszkam w mieście, a motocykl trzymam na wsi, więc w tej chwili nie mam nawet sposobności.
Moduł zamontowałem obok akumulatora. Motocykl jest z 73 roku i miał wówczas zamontowane 2 akumulatory 6V. W tej chwili jest tam tylko jeden, więc zrobiło się sporo miejsca.
Moduł nie jest dużych rozmiarów jakieś 7x6 cm, więc jak ktoś chce to może go upchnąć pod bakiem (choć to może nie najlepszy pomysł ze względu na temperaturę) albo przykręcić pod siedzeniem do błotnika (gazele chyba miały przykręcany tak prostownik, albo mi się źle pamięta). Na allegro czasem można spotkać podobne moduły - w tej chwili jest jakaś oferta.

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2011-11-16, 19:27

Przeglądając dysk znalazłem kilka fotek z początków remontu. Nazwy plików wskazują na datę ich powstania. Widać na nich po kolei jaką metamorfozę przechodził mój motocykl.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: Savier » 2011-11-16, 19:43

Naprawdę, zrobiłeś co było można i jeszcze więcej dla tego motorka. Wyrazy uznania od mojej skromnej osoby. Mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na WueSKach :)
Ale mam pytanko - dlaczego zrezygnowałeś z okrągłego kolanka?

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2011-11-16, 23:53

Savier pisze:... dlaczego zrezygnowałeś z okrągłego kolanka?
Niestety nie każde kolanko pasuje jak ulał do mojego motocykla, w sensie przylegania. Ile się naszukałem, aby wreszcie w miarę było dobrze. Okrągłe kolanko (wiem, że w tych modelach takie było oryginalnie) też dosyć dobrze pasowało, bo jest z czasów PRL(dzisiejsze kolanka nie pasują w ogóle) i w bardzo dobrym stanie, ale kwadratowe zdaje się pasować trochę lepiej. Z wyglądu też chyba trochę lepiej mi pasuje.
LukS2 pisze:Cylinder i głowice masz po szkle?
Tak, rzeczywiście cylinder z głowicą są po szkiełkowaniu, oprócz ostatniego zdjęcia, na którym jest zamontowana już nowa głowica - jeszcze nie była ona szkiełkowana, ale pewnie będzie.

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2011-12-09, 19:42

Postanowiłem umieścić schemat stabilizatorów napięcia zastosowanych w mojej WSK. Kto wie, może komuś się to przyda.

Zapobiegają one paleniu się żarówek diodowych (LED).

Oznaczenia na schemacie to:
GND - masa,
C1 - kondensator niebiegunowy typu -MKT,
C2 - kondensator elektrolityczny,
TR1 - transil, czyli dioda zabezpieczająca przed zbyt wysokim napięciem

uF - pojemność w mikrofaradach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: rafalgb » 2012-01-24, 22:16

chyba najładniejsza i najdroższa WSK w całym internecie. a czy twój kolega elektronik mógłby zrobić dobry schemat stabilizatora na 12V??
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2012-01-25, 23:30

rafalgb pisze:czy twój kolega elektronik mógłby zrobić dobry schemat stabilizatora na 12V??
Spytam się jutro OK? Jeśli będzie miał czas to powinien pomóc. Części zamawia w jakimś specjalnym dziedzinowym sklepie, więc cała operacja u mnie trochę trwała.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: Muciek » 2012-01-25, 23:34

7812 i 2 kondensatory najprościej do tego można jakiś tranzystor mocy i można czerpać większy prąd. Schemat z 7812 jest wyżej podany. Lepszym rozwiązaniem jest przetwornica ale to już wyższa szkoła jazdy ;) Jescze takie pytanie ile skasował Cię za te stabilizatory ten elektronik?

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2012-01-26, 20:00

rafalgb pisze:czy twój kolega elektronik mógłby zrobić dobry schemat stabilizatora na 12V??
Niestety kumpel nie chce się w to już bawić, bo brak mu (po pracy) czasu na...jak to ujął... "ambitniejsze wyzwania związane z jego zainteresowaniami". Jego zdaniem 12V (w przeciwieństwie do 6V) stabilizatory powinny być dostępne gotowe w sklepach za stosunkowo niewielką cenę.
Muciek pisze:ile skasował Cię za te stabilizatory ten elektronik?
. Niedużo, właściwie chciał zrobić mi je po kosztach, ale zapłaciłem mu 50PLN (o ile dobrze pamiętam) za 5 stabilizatorów 6V.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: Muciek » 2012-01-26, 20:07

Hmm 10zł za 1 kiedy całość w 4zł się zamyka ;). Jak chcecie to wam machnę jakiś schemat na 12V.

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2012-01-26, 21:42

Muciek pisze:Hmm 10zł za 1 kiedy całość w 4zł się zamyka.
Faktycznie, jeśli ktoś potrafi i ma części, to taki stabilizator wychodzi tanio. Ja takich umiejętności nie posiadam dlatego musiałem komuś to zlecić.
Kumpel doliczył jeszcze koszty przesyłki, bo kupował części przez Internet i wyszło chyba po 6,50 zł za stabilizator. Elementy chyba też były lepszej jakości. Zapłaciłem trochę więcej z własnej inicjatyw, tak aby miał za czas spędzony na lutowaniu.
Pojedyncza żarówka LED do kierunku kosztowała mnie ok. 30PLN, więc koniecznie musiałem je zabezpieczyć. 2 lata temu bez stabilizatorów w instalacji straciłem cały komplet :( , więc byłem b. zdeterminowany i te 10PLN za stabilizator zapłaciłem z uśmiechem.

LED-y to fajna sprawa przy deficycie prądu w WSK. Jednak trzeba uważnie dobierać żarówki (patrzeć na ich budowę), gdyż pojedyncze LED-y(z których składa się żarówka - moje mają ich po 24) świecą kierunkowo, w związku z czym (za dnia), np., migający kierunkowskaz może być widoczny tylko wtedy, gdy znajdujemy się z przodu (lub z tyłu) motocykla. Z boku światło jest mało widoczne.

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: grisha_t » 2012-08-19, 11:25

Po 5 miesiącach wreszcie odebrałem pochromowane elementy, które były wykonane ze ZNAL-u. Mam na myśli obejmę rolgazu oraz manetkę ssania. Jak widać na zdjęciach, wreszcie cały osprzęt kierownicy mam pochromowany i wygląda to wg mnie b. efektownie. Pozdrawiam wszystkich czytających wątek ;).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: Savier » 2012-08-19, 16:21

Pytanie, nie boisz się tym jeździć?

mruty
Posty: 4
Rejestracja: 2012-08-13, 19:11
GG: 0
Moje maszyny: SHL Gazela
Lokalizacja: Miłomłyn/Bergen
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Extra Custom z 73r

Post autor: mruty » 2012-08-19, 18:07

Istnieją stabilizatory LM 317 (o ile dobrze pamiętam) które trochę inaczej się podłącza. Mianowicie na środkową nóżkę podaje się napięcie np 6V regulowane przez jakiś potencjometr montażowy wystarczy o niskim natężeniu (potencjometr nie wytrzymałby nawet 500 mA). Na wejście (pierwszą od lewej nóżkę) daje się zasilanie np 12V a na wyjściu będzie napięcie takie jakie podaliśmy na środkową nóżkę o natężeniu 1,5A

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości