WSK M06-64 z 67 roku

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: 35C2S1P » 2012-01-27, 21:31

Ocet jest żrący efekt podobny tak jak masz akumulatory obsługowe i "ziewają". Ja co najwyżej bym "wyprał" ten gaźnik w proszku.

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-01-31, 22:54

Pranie gaźnika w proszku tez może być ciekawe. Jednak po ostatnich doświadczeniach z octem nie będę próbował. Zapasowy gaźnik pójdzie w polerkę. Tylko przed czymś się go odtłuści.
Nikt nie chce wypowiedzieć się na temat kopnika i kolanek z allegro?
No to mam jeszcze jedną zagatkową kwestię. Chromowanie mojej kierownicy z ogromnymi wżerami jest trochę nieopłacalne. Planuję pochromować inna kierownicę jaką posiadam, tylko ze w niej jest odcięty uchwyt do którego mocowana jest klamka sprzęgła. Mój plan to odcięcie tego uchwytu z kierownicy, która się nie nadaje i przyspawanie do tej bez uchwytu. Później trochę szlifowania i powinno być git. Tylko zastanawiam się czy kierownica nie jest z jakiejś np nierdzewki a tym samym czy spawarką z elektrodą otuloną dam rade to pospawać? Czy nie potrzebuję jakiegoś TIGa, MIGa czy MAGa żeby to zrobić? wcześniej miałem plan przeciąć kierownice obcinaczka do rur przed tym uchwytem. Dzięki obcinaczce miałbym pewność prostopadłego do osi cięcia i nie było by problemu z ustaleniem spawanych elementów. Jednak późniejsza jazda ze spawaną kierownicą w takim miejscu mogłaby okazać się powiedzmy niebezpieczna.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Savier » 2012-01-31, 22:58

Kolanko z allegro nie będzie pasować, kupowałem takie z bratem do B1 i musieliśmy doginać. Nie muszę mówić jak to wyglądało.
Kopniak to prywaciarska robota.

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-02-01, 16:52

To samo słyszłem o tych kolankach, ale chciałem sie upewnić. A możecie podrzucić jakieś foto kopniaka takiego jaki powinien byc w moim modelu? Zastanawiam się czy tulejka amortyzatora powinna byc taka jaką znalazłem:
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1108
Nie powinna być bez tych kołnieży i z wkładką metalową? Pytam bo do tej pory w moich amortyzatorach był kawłek węża wysokocisnieniowego.

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-01, 18:57

Kolanko z allegro nie będzie pasować, kupowałem takie z bratem do B1 i musieliśmy doginać. Nie muszę mówić jak to wyglądało.
Nie rozwalaj mnie... U mnie kupienie dzisiejszego kolanka jest ostatecznością, bo moje jest jak zjedzone przez rdzę, że nie ma co ratować...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Savier » 2012-02-01, 19:26

Mówię tutaj o takim do dwuramówki. Z tego co się wywiedziałem w temacie to jest ono stworzone dla WFM, nie dla wueski.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: WSK » 2012-02-01, 22:49

andrew724 pisze:A możecie podrzucić jakieś foto kopniaka takiego jaki powinien byc w moim modelu?

Prospektowo powinien być to kopniak prosty i nie łamany, jednak z uwagi na rok 1967, poszperam w zdjęciach full oryginałów.

pzdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-02-01, 23:13

Prosty nie łamany miałem w modelu z 65r. To że jest łamany to raczej jest ok. Nie pasuje mi zabezpieczenie tej części obrotowej pokazane na zdjęciu.
kopniak.jpg
No i sama ta część obrotowa jest jakoś dla mnie za gruba. Myślałem że te kopniaki są w tej części bardziej subtelniejsze. Jednak w sklepie znalazłem coś całkiem podobnego:/
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=972
Wracając do sprawy tulejek tylnego amortyzatora to nie będą to takie same jak od wfm?
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=928
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: WSK » 2012-02-01, 23:27

To są te same tulejki co w wfm. (będą pasować)
Kopniaków składanych było na pewno 2 typy, ten "klocowaty" i "subtelny", sprawdze w międzyczasie zabezpieczenie w tym klocku jakie mam u siebie.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Savier » 2012-02-01, 23:41

U mnie zabezpieczenie jest identyko. Mam taki kopniak w SHL, o dziwo był tam od dawno. Może prywaciarze produkują go długo?

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-01, 23:59

Obecnie też taki można kupić... Nie wiem czy to prywaciarski, ale wałek startera z PRL był już ze śladową ilością korozji.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Łukasz S. » 2012-02-07, 19:37

Zdrastwujtie. WSKa już po proszku. Ogólnie jest nieźle, obręcze fajny kolor mają, czysty wzornikowy szary. Rama jest troszkę przykurzona, dlatego tak wygląda na foto. Troszkę lipa z bakiem, ale o tym pogadamy na PW. Pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-02-07, 20:15

Nareszcie się doczekałem:D Już nie mogę doczekać się piątku kiedy odbiorę wszystko:D
Szary masz racje wyszedł rewelka. Resztę jeśli będzie trzeba dopracuje się.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: AudioBas » 2012-02-08, 00:01

Ile płaciłeś za malowanie proszkowe?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-02-08, 10:18

Malowanie i piaskowanie 300PLN. Nie pamiętam dokładnie ile w tym kosztowało samo malowanie.
Jamenduro zna szczegóły.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Łukasz S. » 2012-02-08, 11:17

Za wszystko wyszło 350 zł ( rama, błotniki, bak, blacha siedzenia, osłony trójkątne, półki, kielichy, osłony lag, stopki, obręcze, piasek cyla, cała wska)
Cenowo 130 zł piasek + 220 zł proszek. pozdr.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-02-15, 21:10

W weekend prace trwały więc nie było czasu nic napisać. W końcu zobaczyłem efekt ocynku. Szprychy jak nówki.
po ocynku.jpg
szprychy.jpg
Fotki ramy nie mam aktualnie, ale jest tak jak pisał Łukasz. Trafia się miejscami skórka pomarańczy więc będę chciał trochę przypolerować. Na baku jest wgniot i widać spoinę. Poprosiłem Łukasza o poszpachlowanie i pomalowanie akrylem. Wyczyściłem też elementy do chromu i będę chciał dostać na dniach wycenę z kilku zakładów. Może polecicie jakiś zakładzik? Fotki wrzucę może niedługo. Zdecydowałem się reaktywować kierownicę z drugiej ramy, w której odcięty był uchwyt mocowania lewej klamki. Odcięcie uchwytu z skorodowanej kierownicy, spawanie, szlifowanie i kierownica jak nowa.
Zakupiłem też pokrowiec siedzenia i nity. Tylko nie bardzo jeszcze rozgryzłem jak zaklepać te nity. Możecie coś podpowiedzieć?
pokrowiec.jpg
nity.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-02-20, 21:45

Witam,
Nikt nic się nie odzywa, niedługo zacznę czuć się jak na blogu:D
Bylem dziś w kilku sklepach orientowałem się w polerce i farbie na szparunki. Nie wiem dlaczego bezmyślnie łudziłem że w sklepie lakierniczym poproszę o zółtą farbę na szparunki i taką dostanę. Odcienie zółtego rozmazały mi się w oczach jak uświadomiłem sobie że może być żółty i żółty. Możecie napisać jaką farbę stosujecie na szparunki, producent i numer?
Pani w sklepie (całkiem obeznana w tematach lakierniczych) trochę mnie rozbawiła, czy chcę żółty (złoty) Daewoo Tico czy Lanos:D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Savier » 2012-02-20, 21:53

Możecie napisać jaką farbę stosujecie na szparunki, producent i numer?
Cichy kiedyś o tym pisał, zajrzyj do jego tematu (o jego garbusce w profesjonalnie odrestaurowanych maszynach).

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Jawer » 2012-02-21, 01:16

żółty czy złoty ? RAL 1036
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości