WSK M06-64 z 67 roku

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Jawer » 2012-05-14, 17:27

sposób na ich założenie bez rysowania i odpryskiwania farby z obręczy
Smarujesz brzegi płynem do naczyń i wskakują siłą ręki.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-05-14, 21:11

Co do zakładania opon na wulkanizacji to zdaje się ze nie wszędzie mi to zrobią, bo pewnie zazwyczaj są przeszkoleni pod katem felg samochodowych. A i pewnie potrzebne są dodatkowe szczęki, które pewnie tez nie ma każdy zakład. Pewnie spróbuję najpierw z tym smarowaniem, ale obadam też sprawę w okolicznych warsztatach.
Chromy istne cudo!!! Z niczego nie byłem tak zadowolony (jeśli chodzi o jakość). Na współpracę i kontakt mógłbym trochę ponarzekać. W ofercie która przysłali napisali że 350zł (brak informacji czy brutto czy netto). Do tego koszt przesyłki. Ja wysłałem do nich pocztą za 15zł. A oni gdy przyszło do odesłania do mnie że łącznie 470 bo VAT i przesyłka wraz z kosztami pakowania. VAT rozumiem, nie dopytałem na początku. Koszty pakowania powiedzieli ze takie są bo muszą to dobrze zapakować żeby się nie uszkodziło. A faktycznie wyglądało tak że odesłani mi w tym samym kartonie, w którym do nich wysłałem i z tą samą makulaturą wypełniającą paczkę. Tyle ze każdy detal owinęli folią. Nie wiem jak już to w końcu policzyli ale ostatecznie kazali wpłacić 420zł.
Żałuję że nie zrobiłem fotki świeżo rozpakowanych detali przed montażem.

pawel85
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-03, 15:21
GG: 0
Moje maszyny: wsk, shl
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: pawel85 » 2012-05-14, 21:31

co chromowałeś?

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-05-14, 21:35

download/file.php?id=14659&t=1 to jest link do fotki z postu z polecanymi zakładami zajmujacymi się chromowaniem:
viewtopic.php?f=86&t=9731

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-05-18, 16:21

Małe pytanko,
Jak wypełnić tabliczkę znamionową? co ma być wybite numeratorem (oprócz numeru ramy, silnika, dwóch ostatnich cyfr roku produkcji)? Będę próbował wydrukować brakujące znaki na sitodruku.
tabliczka.jpg
W polu typ będę chyba musiał zmazać "M" żeby zmieściły się pozostałe znaki: M06-64
Nr. ramy będzie wybity bez "SO"
Nr. silnika również wybity
Pojemność: 123cm^3
Moc i obr również będę musiał zmazać ten "/" i wpiszę: 7,5/ 5300
Ciężar własny: 98 kG
Wiem ze tabliczek było kilka rodzai i nie wiem czy to ten wzór. Dlatego napiszcie czy to ten, a jeśli nie to poproszę o fotkę właściwej to zrobię wzór i zamówię.

ps. Odebrałem dziś prezent urodzinowy od mojej dziewczyny. Jest Lans:)
zapisz.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-06-05, 12:06

Widzę odpowiedzi brak co do wypełnienia tabliczki. Zrobię tak jak napisałem.
Ostatnio nastąpiły małe postępy w montażu. Nieoczekiwanie przyspieszył się wyjazd do domku na weekend i wszystko wskazywało że nie będzie co składać bo nie miałem jeszcze ogumienia. Na szczęście AudioBas spisał się na medal i kurier z oponami przyjechał chwile po moim przybyciu. Jak na razie wszystko idzie w miarę ok. Tylne zawieszenie po wymianie uszczelnień w amorkach trochę ciężko pracuje ale myślę że się rozrusza. Przednie nie jest jeszcze zalane olejem.Istnieje obawa że może lać w dolnej ladze gdzie jest dociągana uszczelka nakrętką M6 (gwint oberwany):/. Instalacje będę musiał naprawić albo przełożę oryginalną z drugiej ramy bo jest chyba w dobrym stanie. Czekam jeszcze na bak i siedzenie, ale tym zajmuje się Łukasz S. i niedługo będzie kończył.
montaz2.jpg
montaz1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Savier » 2012-06-05, 12:20

Kolego, gratuluję staranności przy remoncie :). Możesz być wzorem dla innych :).

Ale jest jeden szkopuł. Nie ocynkowałeś tylnej zębatki - będzie rdzewieć :(.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: chomik » 2012-06-05, 16:39

Dwuramowa piękność! ;D

BTW.
Czemu temat jeszcze nie jest w dziale "Profesjonalnie odrestaurowane motocykle" ?
Jak na moje oko, to jest generalnie wzorowo zrobiony motocykl. ;-)

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Łukasz S. » 2012-06-05, 16:59

No i do przodu, gratuluję, wychodzi Ci to naprawde zacnie ;D Tylko te gumy od podnóżków jakby brudne były. Siedzeniem ojciec się już zajmuje, także wszystko idzie po naszej myśli :-> No i głowica by się zdała w jakieś szkło, ale to już jak będziesz składał na tym drugim cylindrze.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-06-05, 20:17

Co do ocynkowania zębatki to przez myśl mi to nie przyszło. Teraz już nic z tym nie będę robił. Zobaczę jak przetrzyma wakacje i po sezonie się tym zajmę.
Głowica jak najbardziej pójdzie do szkła. Kartery pewnie też dam do szkiełkowania tylko wszystko zimą jak będę robił remont silnika. Gumy też mam w palnie czymś odświeżyć. Jak nazywa się ten środek w sprayu, którym pryskają opony samochodów na giełdach?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Adrian. » 2012-06-05, 20:22

Ostatnio w Galileo było jak odnowić wygląd opon , po prostu weź od dziewczyny lakier do włosów, i spryskaj je , nie sprawdzałem tego ale w Galileo wyglądały jak perełki ;D

Jak sprawuje sie kask? Wygodny jest? Od dziewczyny też mam taki dostać na urodziny :evil:

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-06-05, 20:40

Dzięki za podpowiedź. Wypróbuję wcześniej na jakiejś innej gumowej części.
Kask leży ok. Jeszcze nie próbowałem go w jeździe bo nie mam na czym jeszcze pojeździć.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Łukasz S. » 2012-06-06, 20:51

andrew724 pisze:Jak nazywa się ten środek w sprayu, którym pryskają opony samochodów na giełdach?
Czernidło do opon, plakiem oblatują, ja kupuję w Tesco środek w czerwonej butelce z rozpylaczem, Tire (albo Tyre) Enhancer to się nazywa dokładnie.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-06-15, 17:06

Coś napewno kupię do tych gum, ale to za chwilę. Szykuje mi się krótki wyjazd do domu i panuje teraz skończyć a raczej zamontowac całą instalację elektryczną z drugiej ramy. Pewnie tylko na tyle starczy mi czasu.
Ostatnio chodzi mi po głowie jedna rzecz. A mianowicie mocowanie tylnych amorków w ramie i wahaczu. W literaturze nie znalazłem (nie szukałem dokłądnie) jak poprawnie zamontować amortyzatory. Chodzi o to że w dwuramówkach końcówki amorków służące do zamocowania są tak przefrezowane że nie są w osi wahacza. Montując amorek sprawdziłem że dolna część musi być tak ustawiona żeby wystawała bardziej na zewnątrz bo odwrotnie łańcuch ocierałby o amorek. Problem miałem z zamocowaniem góry i chyba zrobiłem tak jak jest na rysunku poniżej. Zastanawiałem się jak powinno być obrócone górne mocowanie względem osi? Ma być wysunięte bardziej w lewo czy w prawo (względem osi amortyzatora)? No i do tego od której strony ma być wsunięta tuleja z kołnieżem? Kołnież ma zwiękaszać wysunięcie od osi czy niwelować? Zamontowanie takie jak na rysunku pozwoliło na większe schowanie się do wewnątrz górnego kielicha przez co mniej wystaje na zewnątrz i nie będzie przeszkadzał pasażerowi.
amortyzator (2).jpg
Nie komentujcie poprawności rysowania bo rysowałem na szybko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kamil.Z
Posty: 141
Rejestracja: 2012-03-02, 17:20
GG: 1953902
Moje maszyny: WSK M06B3 74'
Lokalizacja: Gościęcino [GLE]
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: Kamil.Z » 2012-06-15, 23:49

Na szybko? O, cholerka. Ja bym tak nie narysował nawet w skupieniu. Wyrazy uznania

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-06-16, 17:13

Ściślej mówiąc to nie rysowałem tylko modelowałem w 3D a rysunek sam się wygenerował, więc to żadna sztuka. Na szybko bo chciałem odwzorować klika ważnych cech zewnętrznych. Nie są na pewno zachowane wymiary bo rysowałem (modelowałem) z głowy.

Awatar użytkownika
toiman
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-03, 18:55
GG: 11049564
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Potok Górny
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: toiman » 2012-06-26, 10:30

Ładna wueska, tylko trochę felgi za szare, i przód ;>

A tłumik mam nadzieję że będziesz zmieniał ? ;-)

Naprawdę piękna machina ! :shock:

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-06-26, 18:58

toiman pisze:Ładna wueska, tylko .....
Jak dla mnie to szary jest wzornikowy.
Tłumik może jest troche chropowaty od wżerów, ale wszystko jest dobrze pokryte więc dalsza korozja mu nie grozi. Jesli po uruchomieniu okaże się że nie jest bardzo zatkany i da się jeździć to nie będę wymieniał. Zresztą na co wymienie? Na używany? Oryginału od dwuramówki raczej nie dostanę w dzisiejszych czsach.

Awatar użytkownika
andrew724
Posty: 89
Rejestracja: 2011-10-12, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64; simson s51
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: andrew724 » 2012-07-03, 08:01

Nikt nic nie pisze. Pewnie wszyscy w trasie:D
Ja na trasę mam nadzieje niedługo tez będę miał możliwość wyjechać:D Ostatnio odebrałem od kolegi ostatni element z polerki jakim jest gaźnik. Brakuje mu jeszcze odświeżonych przez ocynk śrub, ale to tez w przyszłości jest w planach.
gaznik2.jpg
gaznik.jpg
Może w ten weekend uda się poczuć zapach spalonej mieszanki:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

macpac
Posty: 36
Rejestracja: 2011-09-16, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
WFM M06
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64 z 67 roku

Post autor: macpac » 2012-07-17, 10:54

Ta tulejka z kołnierzem mocowana w górnym uchwycie amora jest wsadzona od zewnętrznej strony.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości