WSK M06B3 "Lelek" 1976

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6286
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-08-01, 22:19

Arni, weź ten fimmik ogarnij, bo mi jułtube powiedziało, że niby jakieś drgania i może to naprawić - no to ja klikłem, niech naprawia, a jest jeszcze gorzej :oops:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6286
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-08-07, 23:10

Cześć
przejechałem się ostatnio do poprzedniego właściciela. Jakoś bez wielkich emocji - bardzo się podobał, ale dziadek usilnie twierdził, że za kilka dni zmienię kierownicę, błotnik przód i tłumik. Cóż - jeździł lelkiem do 2011 roku od 1976, więc coś musi o tym wiedzieć ;-) .
Była mała awaria - wyskoczyła ramka z kloszem z przodu 2 razy, przyczyną była nieodkręcona śruba. W "trasie" dokreciłem monetą 50-groszową, ale to nic nie dało - dopiero od first ownera pożyczyłem śrubokręt i dopieprzyłem na maxa. Pewnie zapomniałem ją dokręcić przy składaniu.
Porobiłem też parę fotek przed i po. Szkoda, że nie widać szczegółów.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
Pozdrówki ;-).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 851
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Jakub » 2012-08-07, 23:22

Błotnik czasem nie jest odwrotnie założony ?
Ogólnie Lelek naprawdę dobrze zrobiony ale juz o tym pisałem :-)
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Adrian. » 2012-08-07, 23:24

Odwrotnie to on był zamontowany "przed" . Teraz oryginalnie - chyba że sie myle.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1633
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: M06B3 Promot 200ccm
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Szczepan » 2012-08-07, 23:25

Adrian dobrze gada.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Adrian. » 2012-08-07, 23:40

Przed chwilą wyczytałem też , że mógł być montowany odwrotnie (dłuższą stroną do tyłu) aby zapobiec chlapaniu błota i krowich kup na silnik i dolne kończyny osoby kierującej . Ot taka ciekawostka dla ciekawskich .

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 851
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Jakub » 2012-08-08, 08:45

Adrian. pisze:że mógł być montowany odwrotnie (dłuższą stroną do tyłu) aby zapobiec chlapaniu błota i krowich kup na silnik i dolne kończyny osoby kierującej
Oto mnie chodziło żeby przed chlapaniem chronił :D
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6286
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-08-08, 09:03

Co do tego błotnika - fabryka nie była głupia i ustawiła go odpowiednio. Jeżeli wjedziesz w błoto z krótszą częścią z przodu i potem wyjedziesz np. na asfalt, ładniejszy szuter itd. to opona, dzięki sile odśrodkowej, dosłownie bombarduje Ciebie, Twój kask, konsolę, licznik, stacyjkę, lampę i wszystko co jest na linii strzału - błotem, gównem, kamieniami, żabami, dziewicami (rzadko) i innymi politykami.

Serio. Jak założysz dłuższą częścią do przodu to wtedy trochę brudniejszy silnik, za to Ty jesteś czysty :).

Awatar użytkownika
iron_bird
Moderator
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: iron_bird » 2012-08-08, 11:19

Kozackie są te zdjęcia przed i po :) Przede wszystkim w świetnym stanie był ten lelek przed remontem.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 851
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Jakub » 2012-08-08, 11:59

Savier ok kapuje :-)
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6286
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-08-08, 11:59

Zgadza się. Blachy były zdrowe, nie musiałem się wiele z nimi męczyć. Jedynie tłumik trochę zmęczony, ale za to zawieszenie stosunkowo bajeranckie (kto znajdzie zawias sporta z niewytartym chromem to jest gość). Do tego był niemalże kompletny poza drobnymi pierdołami, które wziąłem z jakiejś B3. Dlatego koszty renowacji są stosunkowo niskie (2k bez kupna).

Awatar użytkownika
ziolas94
Posty: 88
Rejestracja: 2012-06-07, 10:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Jawa Mustang
Romet Ogar x2
Romet 750
Lokalizacja: Koronowo(CBY)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: ziolas94 » 2012-08-08, 13:32

Ten motocykl jest najlepszym dowodem na to że renowacja "nawet" WSK to są ładne koszty, ba tutaj był to motocykl kompletny,
Koszty idzie obciąć (i tak nie dużo) jeżeli ktoś potrafi sam lakierować, gdyby nie było tutaj CDI czy membrany. Jak już kiedyś pisałem w głupią Jawkę robioną po kosztach totalnie, władowałem ponad 400zł, a wszystko robiłem we własnym zakresie, ale tu kupić linki tu dętki a tu dorobić lakier na błotniki i cholera nazbierało się. A gdzie jej do renowacji z jaką mamy tutaj do czynienia.
Moja WSK może kiedyś doczeka się renowacji i coraz bardziej sie do tego przekonuje bo malował bym sam, silnik jest ogarnięty, więc na dobrą sprawę zostało lakierowanie plus wiadomo proszek na felgi ale z pierdołami i trak wydam z 800-1000zł. Ale zawsze można robić to systematycznie do przodu.


Gratuluję Ci pięknego motocykla, niewątpliwie widać w nim dużo serca, i miałeś duże szczęście kupując go za tę cenę.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1953
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Alien » 2012-08-08, 15:21

A jeździ już ten cwelek normalnie na membranie czy nie?
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6286
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-08-08, 15:35

viewtopic.php?p=516241#p516241

Przed chwilą wróciłem z przeglądu. SHL M11W i Lelek gotowe na spotkanie/zlot - full legal. Jutro jeszcze przerejestrowanie na Kierownika i mogę śmigać z lekkim sercem :).

PS. Jazda bez kierunków to niemalże samobójstwo.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6286
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-08-09, 12:49

Marzenia się spełniają :).
Postałem dzisiaj w kolejce w WK, było latania z papierami, blachami i w ogóle - ale najważniejsze, że lelek jest na białych blachach z ori numerami ramy. :viva:
Prawo jazdy już od czerwca. Teraz tylko zostało przykręcić blachę na śrubach z nierdzewki i można jechać gdzie tylko dusza zapragnie! Czyż to nie jest pięknie? :D
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Pozdrówki :papa: .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 891
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz S. » 2012-08-09, 13:48

Masz wpiasne w dowodzie M06B3 czy M06B3 Lelek?
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
piotrBe
Moderator
Posty: 484
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: piotrBe » 2012-08-09, 13:53

Savier pisze:PS. Jazda bez kierunków to niemalże samobójstwo.
wyrażam tylko swoją opinię i dzielę się doświadczeniami z drogi :-P

eeeeeeeeeeeeeeeeee co tam pier..... :evil:
Generalnie albo mam farta, albo już mnie pamiętają w Radomiu, że kręci się debil na czerwonym prykaczu, co kierunków nie włącza (no bo nie mam :hihi: ), czy w lewo czy w prawo w lusterko look i łapa w bok na 1-2sek i jazda. Fakt faktem, ronda jednak są najbardziej wk*rwi*jące przy zjazdach, ale i na nie mam sposób - zauważyłem, że jak wolniej sie tocze, zwłaszcza przy zawracaniu lub jadę na trzeci zjazd(wewnętrzny pas), to ja mam więcej czasu na reakcje i widzę co zamierza ten co czeka! i też ten co chce wjechać na rondo, ma te 1-2sek więcej zanim się wpakuje mi przed koło.

PS: Za dnia napieprzam cały czas na drogowych(długich)! Lampe mam ustawioną tak by świeciła w lusterka. A wieczorem jak już powoli ciemnica nastaje, stanę na czerwonym, 2m do poprzedzającego auta, to wtedy obniżam na wysokość tablicy rej (przykład opel vectra B sedan, czy golf 3/4/, zresztą podobna wysokość jest w większości aut jak na klapie mają blache) i ustawiam by górna krawędź snopa światła pokrywała się z górną liną blachy i gitarka :] a w razie jak źle ustawione to się koryguje. Cza se radzić :P


GRATULUJE rejestracji, jeździj z głową itp itd bla bla bla :P

Lorrenzo

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Lorrenzo » 2012-08-12, 00:13

Czemu masz prawko terminowe ? teraz takie są ? od kiedy ?

pawel85
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-03, 15:21
GG: 0
Moje maszyny: wsk, shl
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: pawel85 » 2012-08-12, 18:07

bo ma wade wzroku

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 138
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Arek19973 » 2012-08-13, 18:48

Pięknie odrestaurowany motocykl, dbaj o niego i niech służy bezawaryjnie :) Pozdrawiam.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość