WSK M06B3 "Lelek" 1976

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-16, 20:40

Heh...
Widzisz Johnny.
Dla mnie motor ma być w silniku luksio. Wyobraź sobie, że na zlocie 60-lecia było kilka starych wuefemek. Pięknoty, chromy, szparunki, no kosmos generalnie. A właściciele na pych je palili. A moja B3 mogę ręką zapalić. Także sorry gregory, ale u mnie w domu od początku silnik był na pierwszym miejscu. Mogę nawet niczego nie chromować, ale silnik ma być sprawny. Oczywiście nie mam zamiaru spuszczać się nad nim dając jakieś wynalazki z NASA, ale wolę wpakować 10 zł w silnik niż 10 zł na malowanie.
Skinder kiedyś dobrze napisał: "Chromuj kierownicę, będziesz miał mniejsze opory ruchu".

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz S. » 2011-12-16, 20:50

Savier, znów można zacząć bój czy WueSKa to zabytek, który ma pełne prawo do odrestaurowania czy sprzęt do jazdy... Każdy ma swoje zdanie, a dla większości osób WSKa czy WFMka ma wartość zabytkową czy jak kto woli kolekcjonerską, a sam silnik tego nie czyni :) Nie ma co się kłócić. Pozdro.

PS Savier zaraz Ci 1000 postów stuknie :)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-16, 20:53

Kto by się tymi postami przejmował ;-).
Chociaż pamiętam jak chciałem do 100 dobić :-D.

Dla mnie wueska to motor do jazdy. Zresztą, zabytkiem to jest raczej sokół. Jak można lelka do remontu kupić za cenę chińskiego skuterka...

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: 35C2S1P » 2011-12-16, 20:57

Ale WSK to klasyk... Taki świdnicki :)

@Johnny

TRUE, TRUE

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-16, 21:08

Dobra tam, ja robię po swojemu :P. Mam 15 lat, remontuję sobie z tatą "motocykl skierowany do młodzieży" i przy okazji czynię z niego to, czego fabryka seryjnie nie mogła. A jak kasa na proszek będzie, to i się go wykona. Zobaczę ile mi Danex za malowanie krzyknie.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-20, 12:49

Kończą już mi się chusteczki, a nie ma w końcu nic lepszego jak znowu przemyśleć remont lelka po raz sam-nie-wiem-który.
Na początek mała dygresja. Porównując obydwa lelki, zauważyłem, że ten z czerwca (ten, którego kupiłem pierwszego, poprzez allegro) jest o wiele mniej zużyty niż ten "młodszy". Zawieszenie sztywne, w drugim wszędzie luźne. Prowadnice linek wytarte, w drugim jak nowe. Coraz bardziej zdaję sobie sprawę, że fortuna się wtedy do mnie uśmiechnęła. Mam tylko nadzieję, że prędko mnie nie opuści.

W czwartek powinny dojść części ze Skutera. Strasznie wolno pracują w tej Dębicy, mimo podprowadzenia kuriera z naszej strony. Dzisiaj podadzą ostateczną, troszkę wynegocjowaną, kwotę do zapłaty. Teraz tylko będę musiał wszystko wypisać sobie na kartce, żeby nie stracić orientacji.

^ Tamto pisałem wczoraj, teraz już wszystko mam mniej więcej wypisane. Powinno starczyć, tylko nie wiedziałem ile liczyć za malowanie proszkowe z piaskowaniem. Podstawowe elementy od wueszczyny pewnie z 400zł? Wpisałem 300.

Ze skutera moje zakupy na oko gdzieś 100-110, okaże się jak paczka przyjdzie. Potem już wydatków nie powinno być tak wiele :P. W skuterze nie mieli tylko osi wahacza. Będę musiał kupić od multicara.
No nic, mam kontakt na kogoś kto mógłby mi wycentrować koła. Wywiem się w temacie, ale to będzie dla mnie koło ratunkowe - wolałbym to samemu zrobić. Przy okazji nauczę się paru rzeczy.
Kupuję od tapicera-11 przeszywany pokrowiec za 45. Oczywiście przystosowany pod nowy typ siedzenia.
Teraz tylko trzeba zająć się szukaniem odpowiedniego lańcucha DID dla lelka i Osy. Weźmiemy z jednego sklepu, takze będzie trochę taniej ;). Kupuję to ze świadomością, że zapłacę kilkanaście złoty więcej, ale jakość będzie przednia ;-). W skuterze czeski łańcuch 58 ziko, DID niewiele droższy. Cieszy mnie, że będę mógł raz naciagnąć napęd i mieć go z głowy.
Niedługo też kupujemy CDI. Mamy jeden zapłon w domu, więc teraz wystarczy tylko wszystko pooglądać i nagniatać "kupajta tera". Koszty związane z tym trudnym zajęciem to +/- 120 zł. Aluminium już mam, jednak do tego dojdzie akumulator 12V i komplet żarówek (tata mówi, że to nie jest droga sprawa). AQ 60 ziko, więc ogólnie CDI powinno mnie wynieść 200zł. Mam nadzieję, że tylko tyle.
I to chyba tyle na razie? Nie wiem czy coś konkretnego do świąt zrobię... Postaram się powalczyć z kołami.

Na koniec - on naprawde jeździł ;D
1.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: fazerofz6y » 2011-12-21, 00:49

Tapicer jest ok ja kupilem sobie taki
DSCF6837.JPG
DSCF6843.JPG
swietnie sie prezetuje :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-21, 00:53

Dzięki za info Fazero! Teraz już wiem, że warto zainwestować :).

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-23, 20:51

Tapicer-11 rzeczywiście spoko chłop. W środę o 16:30 kupiłem i zapłaciłem. Mimo, że miał jeszcze z tym trochę roboty to przyszło w piątek. Pocztą :).
Ale po kolei. Wczoraj rozebrałem jedno nie potrzebne mi, na dodatek zardzewiałe, koło. Szło nawet łatwo mimo totalnej korozji szprych. Dlatego też byłem pozytywnie nastawiony do rozłożenia docelowego koła. Jednak okazało się, że większość nypli nie chce puścić. W końcu skończyło się na tym, że prawie wszystkie szprychy popękały :(. A tak liczyłem, że ocynkuję szprychy. Specjalnie wybrałem porządny komplet z niezardzewiałymi kołami. No i ch** z tego wszystkiego. Będę musiał kupić nowe szprychy z allegro, co do których pewności nie mam. Na dodatek koszty, eh...
Ogólnie rzecz biorąc to dzisiaj dzień szalony. Przyszła jeszcze paczka ze skuter. Nie wiem dokładnie ile tam moich kosztów, zaraz podliczę. Manetki od CZ 175 spoko się prezentują. Musiałem ponadto kupić zębatkę starego typu, bo tą, którą przygotowałem sobie wcześniej nie miała podtoczenia pod blaszkę zabieraka. Do tego linka przedniego hebla no i inne fanty.
Przyszedł też gaźnik z MZ 150. Znowu jednak zostałem oszukany, bo okazał się niekompletny. Wydałem na tę zabawę 80 zł i nic mi z tego. Eh... Postaram się poskładać coś z dwóch, jednak popsuło mi to doszczętnie humor. O szprychach nie wspominając.
Co tam dalej... Ah, pokrowiec. Jestem bardzo zadowolony. Wydaje mi się, że przeszycia to był strzał w dziesiątkę. Wszystko jest zrobione porządnie i wedle oryginału. Co prawda powinna być wytłoczka, ale nie ma możliwości kupna takowej. Wszystko będzie widać na fotkach. :)
p.JPG
p (2).JPG
p (3).JPG
p (4).JPG
p (5).JPG
p (6).JPG
p (7).JPG
p (8).JPG
p (9).JPG
p (10).JPG
p (11).JPG
p (12).JPG
p (13).JPG
p (14).JPG
p (15).JPG
p (16).JPG
p (17).JPG
p (18).JPG
p (19).JPG
p (20).JPG
p (21).JPG
p (22).JPG
p (23).JPG
p (24).JPG
p (25).JPG
p (26).JPG
p (27).JPG
p (28).JPG
p (29).JPG
p (30).JPG
p (31).JPG
p (32).JPG
p (33).JPG
p (34).JPG
p (35).JPG
p (36).JPG
p (37).JPG
p (38).JPG
p (39).JPG
p (40).JPG
Podsumowując: zaraz się okaże ile wydałem. Sam nawet nie wiem :|

Ile jak na razie wydałem?
  • - kupno: 550zł
    - cylinder: 212zł
    - membrana: 30zł
    - gaźnik: 41zł
    - regeneracja wału: 80zł
    - aluminium: 50zł
    _______________________
    - szablon na napisy: 21zł
    - nowe klosze lampy zeemde: 12zł/szt
    - części z Ag-Motu: 215 zł
    _______________________
    - nowy wałek zdawczy: 50zł
    _______________________
    - nowy pokrowiec: 51zł
    - gaźnik again: 39zł
    - skuter dębica: 81zł
Suma: 1422 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz » 2011-12-23, 21:04

Rób, rób bo do kwietnia trza się wyrobić :mrgreen: . Idzie Ci to sprawnie po sam wiesz czym :)

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-12-28, 22:42

Działaj Savier, działaj. Już się nie mogę doczekać aż cię objadę moim Simsonem na jakimś zlocie ;)
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Skinder » 2011-12-28, 22:58

Warto było ten pokrowiec kupić? Bo zastanawiam się czy jednak też sobie takiego nie sprawić, grubszy materiał czy jakaś szmata? Pozatym zacnie, czekam na dalsze efekty.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-28, 23:03

Pokrowiec prima sort, naprawde warto. Wszystko jest zrobione na cacy w nim. Materiał odpowiedni. Taki jak oryginał albo grubszy.

Awatar użytkownika
kuzynDina
Posty: 4
Rejestracja: 2011-09-18, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: BMW R80/7
BMW R65 z wózkiem
Komar
WSK Lelek
Lokalizacja: Deszczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: kuzynDina » 2011-12-29, 01:19

Gdzie kupowałeś pokrowiec na kanapę?

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-12-29, 01:24

Odpowiem za Saviera :) Na alledrogo od użytkownika Tapicer-11. Pozdro ;)
Edit : Wystarczy dokładnie czytać to co ludzie piszą.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: JueS » 2011-12-29, 12:03

sorry chłopaki ale co do pokrowca na kanapę to absolutnie się nie zgadzam.
-te pokrowce są robione z cienkiej skajki, dosłownie chyba najtańsza na rynku
-gąbka pod przeszyciami nie da dostatecznego efektu wybrzuszenia
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-29, 18:08

Brałem od niego dwa pokrowce i jestem z nich zadowolony. Szkoda, że tak późno piszecie, bo pytałem o ich jakość przed kupnem w innym temacie.

Wczoraj przyszedł zapłon CDI do Osy i mojej maszyny. Kupiłem poprzez allegro wybierając taki jak do SHL - do tego dojdą jeszcze: cewka, regulator i moduł. Myślę, że całościowo zamknę się w 120zł, może mniej (po co sobie nadzieję robić :P). Aha, to co na zdjęciu 63 zł.
Zapomniałem o nowych tulejkach wahacza "z epoki" - 36zł.
Dzisiaj z kolei doszły szprychy. Nie jestem w stanie rozpoznać powłoki, ale to chyba ładnie położony ocynk. Wszystko wygląda ładnie i pięknie, gwint tylko trochę krótki.
Drugie koło jakimś cudem pięknie poszło; uratowałem wszystkie szprychy, które pójdą pod ocynk i będą na zapas lub do B3 w przyszłości. W najbliższej przyszłości postaram się wypolerować bębny z piastami, a obręcze oddam do pomalowania. Potem wieczorami pomęczę się ze szprychowaniem i centrowaniem - nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc w tej kwestii :).
Jak na razie to tyle - mam zajęty warsztat jeszcze dwoma maszynami, więc robota idzie wolno. Kiedy skończymy B3 '83 i SHLkę to wszystko powinno przyspieszyć.

2011.12.29.JPG
2011.12.29 (1).JPG
2011.12.29 (2).JPG
2011.12.29 (3).JPG
2011.12.29 (4).JPG
2011.12.29 (5).JPG
2011.12.29 (6).JPG
2011.12.29 (7).JPG
2011.12.29 (8).JPG
2011.12.29 (9).JPG
2011.12.29 (10).JPG
2011.12.29 (11).JPG
2011.12.29 (12).JPG
2011.12.29 (13).JPG
2011.12.29 (14).JPG
2011.12.29 (15).JPG
Ile jak na razie wydałem?
  • - kupno: 550zł
    - cylinder: 212zł
    - membrana: 30zł
    - gaźnik: 41zł
    - regeneracja wału: 80zł
    - aluminium: 50zł
    _______________________
    - szablon na napisy: 21zł
    - nowe klosze lampy zeemde: 12zł/szt
    - części z Ag-Motu: 215 zł
    _______________________
    - nowy wałek zdawczy: 50zł
    _______________________
    - nowy pokrowiec: 51zł
    - gaźnik again: 39zł
    - skuter dębica: 81zł
    ________________________
    - zapłon CDI: 63zł
    - szprychy: 64zł
    - tulejki wahacza: 36zł
Suma: 1585 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz » 2011-12-29, 20:22

Chciało Ci się te szprychy tak układać :-P . Nieźle idziesz, oby tak dalej :)

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: JueS » 2011-12-29, 21:53

fajnie by było jakbyś porównał oryginalne nyple z tymi co kupiłeś, interesuje mnie głównie wielkość nypli
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Johnny » 2011-12-30, 15:47

Znowu muszę wyrazić swoją wątpliwość. Nie szkoda Osy żeby pchać do niej CDI :?: To już jest zabytek i unikat pełną gębą. Moim zdaniem warto zachować jak największy stopień oryginalności takiego pojazdu. To raczej nie jest pojazd do normalnej, codziennej eksploatacji więc zapłon to nie powinien być problem :) Rozumiem również, uprzedzając ripostę :) ,że przejście na oryginał będzie możliwe w każdej chwili :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości