WSK M06B3 "Lelek" 1976

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2011-12-30, 15:50

Johnny, gdyby to ode mnie zależało to ani w W2A nie byłoby tego zapłonu, ani w Osie. Osa Borewicza, SHLka taty - moje rady nie zostały wysłuchane, więc nie mam sobie co tym głowy zaprzątać.

Jues, w garażu mam nyple - przy najbliższej okazji, jak nie zapomnę, zabiorę parę do porównania. Na oko są mniejsze te nowe.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-01-30, 02:01

Zapomniałem sprawdzić, sorry. Teraz pogoda nie sprzyja wyprawą do garażu u moich dziadków. Nie zdążę nawet tam dojść, a już człowiekowi zimno, chłód chęci odbiera i chce się tylko w ciepłym posiedzieć.
Trochę tutaj się zakurzyło, ale u mnie jest tak, że jak coś robię - nie ma zdjęć. Jak ja nie robię, fotek za dużo.
Powoli zwalnia się warsztat, mimo wszystko jednak nasz garażowy zespół ma wiele spraw na głowie, w dodatku naciski ze strony obywatelki Mamy odbijają się mocno na naszych moralach. Co najmniej 5 razy mama chciała wyrzucać wszystkie części z mojego pokoju, a o jej monologach przy płaceniu przelewów za części pozwolę sobie nie wspomnieć.
W każdym bądź razie dzień uznaję za bezpowrotnie stracony, jeżeli chociaż przez chwilę nie zajmę się lelkiem. Spójrzmy no o czym ostatnio pisałem...
Aha, rozszprychowanie kół. Więc obręcze zostały pomalowane proszkowo w specjalistycznym zakładzie bla, bla, bla... tzn. robią felgi i wyszło im super moim zdaniem. Kolor to "polerowane aluminium", cena 40zł/obręcz. Zdjęcia:
download/file.php?id=13540&mode=view
download/file.php?id=13541&mode=view
download/file.php?id=13542&mode=view
download/file.php?id=13543&mode=view
download/file.php?id=13544&mode=view
download/file.php?id=13545&mode=view
download/file.php?id=13547&mode=view
download/file.php?id=13548&mode=view
download/file.php?id=13549&mode=view
download/file.php?id=13550&mode=view
download/file.php?id=13551&mode=view
download/file.php?id=13552&mode=view

Jak widać wyszło zacnie - na tej widocznej części obręczy nie ma żadnych niedoskonałości, co mnie niezmiernie cieszy ;-) .

Mniej więcej potem dostałem pasty, filce itp. (coś koło 50PLN, ale nie wliczam w koszty, bo to "uniwersalny" wydatek). Wziąłem się więc z tatą za polerkę piast.

Ehh, szkoda, że nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Skiepściłem sprawę... Podchodziłem do przedniej piasty 2 razy, efekt jest wg mnie dostateczny/ na granicy akceptacji. Tacie oczywiście podobało się od razu :P.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
Wyszło jak wyszło - przednią piastę spróbuję jeszcze przelecieć automaxem i szmatką. Może coś da, nie to trudno, bo i tak lepiej jak ori :-) .

Dobra, więc mamy wszystkie elementy układanki :>. Zacząłem więc główkować jak to coś połączyć do kupy. Na początek trudna sprawa, bo dwie szprychy do dupy - reklamowałem, dosłali w piątek dobre. Do tego czasu wraz z tatą skleciliśmy tylne koło. Sprawa jest bardzo prosta, jeżeli załapiesz system :). Starszy mechanik postanowił wyspawać specjalny stojak do szprychowania, który w założeniu miał ustawić piastę względem obręczy w osi itp., na dodatek powinien mi pomóc w centrowaniu (obręcz dobrze ustawiona, piasta dobrze ułożona więc w teorii skręcam nyple i koło proste... w teorii).

Włożyliśmy wszystkie szprychy i na podstawie zdjęć i innego koła powkładaliśmy co gdzie trzeba. Nie obeszło się bez wyzwisk kierowanych do bliżej nieokreślonych osób, jednak sprostaliśmy zadaniu :). Postaram się gdzieś opisać, jak to zrobić.
9.JPG
10.JPG
11.JPG
To samo zrobiliśmy z przednim kołem. I co? Tylna obręcz zdaje się jest krzywa. Dałem ciała, bo nie sprawdzilem tego przed malowaniem. Dla odmiany ta zardzewiała od wewnątrz (czyli przednia) jest w miarę OK, nie będzie dużo roboty przy centrowaniu. Bedę sobie jakoś musiał poradzić... :-/

Ale tyle smutków. IMHO całokształt wyszedł super. Niklowane szprychy prezentują się pięknie z polerką piast, ba, robią wrażenie konkretnych. 3,5mm a 3,0mm aż tak bardzo widać? Jestem zadowolony z siebie, że nie poddałem się samemu, że tata nie pomalował mi po cichu całych kół bo bardzo chciał), że poszedłem o krok dalej w remoncie. I przede wszystkim - nauczylem się czegoś nowego :-D .
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
Teraz leżą w pokoju i śpimy obok siebie ;D .

Wziąlem się w między czasie za polerkę innych fantów - nie wychodzi mi :(. Muszę nad tym popracować, ale ileż już przesiedziałem w piwnicy z papierami to Bóg jeden wie. A efekty marne... Eh, doświadczenie panowie, to jest coś ;-) .

Kupiłem od multicara oś wahacza i tulejki karterów. Nakrętki osi są za duże, pojdą ze starej osi. I tata coś wspominał, że wahacz trochę krzywy... :/ . Nie jest lekko, ale damy radę.

Jest kontakt na ocynk, malowanie proszkowe i chromowanie. Tata po moich obręczach zmienił podejście do wyżej wymienionego sposobu malowania... Więc nie jest źle, jest coraz lepiej.

Ile jak na razie wydałem?
  • - kupno: 550zł
    - cylinder: 212zł
    - membrana: 30zł
    - gaźnik: 41zł
    - regeneracja wału: 80zł
    - aluminium: 50zł
    _______________________
    - szablon na napisy: 21zł
    - nowe klosze lampy zeemde: 12zł/szt
    - części z Ag-Motu: 215 zł
    _______________________
    - nowy wałek zdawczy: 50zł
    _______________________
    - nowy pokrowiec: 51zł
    - gaźnik again: 39zł
    - skuter dębica: 81zł
    ________________________
    - zapłon CDI: 63zł
    - szprychy: 64zł
    - tulejki wahacza: 36zł
    ________________________
    - oś wahacza: 21zł
    - tulejki karterów: 9zł
    - malowanie obręczy: 80zł
Suma: 1695 zł

O niczym nie zapomniałem? Jak coś to dopiszę, natomiast wszelkie uwagi mile widziane :).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Alien » 2012-01-30, 03:12

Jakbym widział swoje kółka :)
Tu wyszła podstawowa kwestia remontowa - zanim cokolwiek pomalujesz to sprawdź czy jest proste. Druga sprawa, tam między żeberkami piasty masz spore te rysy. W niedługim czasie każdy głębszy zakamarek się uwidoczni kiedy to pasta polerska zczernieje.

Ale ogólnie to gratuluje, dobra robota! :D

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: jarek » 2012-01-30, 10:58

Piasty to tylko szkiełkowane ;D ,
Co do pokrzywionych felg, to jak można sprawdzić czy jest ona w miarę prosta jak mamy już rozszprychowane koła ? przyłożyć ją do płaskiej powierzchni np szyby ?, bo też nie chcę oddać jakiejś krzywizny do malowania :-/

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-01-30, 12:56

Dokładnie tak jak piszesz Jarek. Ja swoje też tak sprawdzałem tylko że na podłodze. ;)
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Motocykl WSK
Posty: 27
Rejestracja: 2011-01-21, 20:26
GG: 18213424
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: GĄBIN k. PŁOCKA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Motocykl WSK » 2012-01-30, 13:00

Ładnie wyszło. Oby tak dalej. ;)
Sporo kasy już wydałeś ,ale później jaka przyjemność z jazdy. :lol:
WSK najpiękniejszy pojazd PRL-u
świetlisty duch polskich szos
boskie tchnienie świdnickiej techniki

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-01-30, 13:53

Alien, w końcu się na Tobie wzorowałem ;-). Polerkę olewam na razie, nie mam do tego cierpliwości. Kiedy będzie cieplej, na słoneczku, przy ćwierkaniu ptaszków można działać. Jak na razie nie uśmiecha mi się siedzieć na mrozie.
Sporo kasy już wydałeś ,ale później jaka przyjemność z jazdy.
I tak wyjdzie taniej jak jakiś japoniec na A1 albo normalny skuter.

Cieszę się, że Wam się podoba. Utwierdzacie mnie w przekonaniu, że to dobra droga :-).

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz » 2012-01-30, 16:45

No w końcu doczekałem się tego UPa :mrgreen: IMHO wyglądają ślicznie. Będą ładnie prezentować się na motocyklu (tak, wiem, skopiowałem :lol: )

Co do polerki, cierpliwości trzeba mieć co nie miara :what:

maniak_wuesek
Posty: 13
Rejestracja: 2011-11-22, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: Zipp Triad II
WSK 125 MO6 B3'85
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: maniak_wuesek » 2012-01-30, 17:16

Jeśli masz krzywy wachacz to kup nowy i tyle

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-01-30, 17:18

maniak_wuesek pisze:Jeśli masz krzywy wachacz to kup nowy i tyle
Jak na to wpadłeś?

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Kamil* » 2012-01-30, 19:23

Savier Piękna robota, felgi prezentują się ślicznie.

P.S Mógłbyś wysłać mi link do zapłonu CDI na PW. Wielkie dzięki ;)

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: 35C2S1P » 2012-01-31, 00:35

Pewnie od Audio jest ;D

Apdejt, w końcu :) Tylko coś sporo wydałeś, ale na co ja "paczę"? Przecież to remont, a nie kupno :D Po prostu mnie dziwią twoje wydatki(pozytywnie oczywiście), bo ja za 1000zł kupiłem cezetę i dotychczasowo wydałem tylko 131zł i 50gr na przerejestrowanie, a ze 250zł jeszcze trzeba będzie dołożyć do niej, bo ma pewne małe niedoskonałości ;)

Czekam, może razem z moją wyjedzie :)

maniak_wuesek
Posty: 13
Rejestracja: 2011-11-22, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: Zipp Triad II
WSK 125 MO6 B3'85
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: maniak_wuesek » 2012-01-31, 16:13

Na co??

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-01-31, 17:57

Maniak, proszę Cię, większość Twoich postów to jakiś bezsensowny bełkot...

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Skinder » 2012-01-31, 18:35

Właśnie się zastanawiam czy jest taki nierozgarnięty czy tylko takiego udaje. Koła elegancko, jak z tymi szprychami co tam nie miały gwintu czy coś ? Muszę coś ze swoimi podziałać i potrzeba mi rady i opini jakiejś kogoś kto już działał :> Ogarnij prajweta i pogadamy na ten temat jak będziesz miał czas :P

Grzaniec

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Grzaniec » 2012-01-31, 20:12

Jest dobrze. Podoba się. A polerka- u mnie też nie jest idealna, ale i tak wygląda to lepiej niż wcale nie polerowane.

Kubek121

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Kubek121 » 2012-02-03, 16:56

brawo :D takze czekam na efekt końcowy :oops:

Kubek121

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Kubek121 » 2012-03-01, 23:13

post pod postem, ale potrzebowałeś boczków - masz tu metalowy od gila ;p w prawdzie do malowania i cena z kosmosu ale może się przyda http://tablica.pl/oferta/wsk-boczek-now ... DLOU1.html

DOPISANO: masz tu jeszcze jeden boczek :D http://tablica.pl/oferta/wsk-czesci-IDOC9N.html

zobacz jakie tu masz ładne http://tablica.pl/oferta/boczki-wsk-125-175-IDO7xF.html
a moje cacka chciałeś co? a poszukać to nie ma komu !! :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-03-02, 15:02

cena z kosmosu
:roll:
Plastik.
Plastik.
Dzięki za troskę.

Kubek121

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Kubek121 » 2012-03-02, 20:05

czy ten od kosa i kobuza plastik? na pewno?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości