WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: AudioBas » 2012-03-27, 23:30

Muciek pisze:Te "porady" z książek o naprawach sobie można wcisnąć.... Nie wiesz nie pisz :P
iron_bird pisze:I zrobione - przerwa na przerywaczu byla za duza
I co Muciek łyso? :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Muciek » 2012-03-28, 00:19

Niech ktoś logicznie wytłumaczy wpływ przerywacza na obwód świateł ;D Co do tych książek to porada w stylu wkręć nowe popraw kable wg instrukcji itd to żadna pomoc.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Savier » 2012-03-28, 08:48

Co do tych książek to porada w stylu wkręć nowe popraw kable wg instrukcji itd to żadna pomoc.
Bikołs?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Muciek » 2012-03-28, 15:15

Jak widzisz że przerywacz lata na walku jak żyd po pustym sklepie to logiczne że coś jest nie tak, nie potrzeba do tego książki... No chyba że TY potrzebujesz ;D

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: maykii » 2012-03-28, 15:27

Teoria teorią, a praktyka praktyką... Nie wiem czy istnieje jakieś logiczne wytłumaczenie na to co ma piernik do wiatraka (w naszym przypadku przerywacz do świateł) ale wiem jedno, że musi coś mieć skoro po zmniejszeniu przerwy motocykl chodzi jak malina ? U mnie było to samo i pomogło. Masz wiedze ale pierdzielisz aby tylko popierdzielić...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: iron_bird » 2012-03-28, 18:24

Remont uważam za zakończony :D Elektryka zrobiona, światła, kierunki, klakson, stop wszystko na tip top. Pierwsza przejażdżka wykonana, morda z radości się nie domykała ;D 2 rzeczy trzeba zrobić - wyregulować sprzęgło, bo jak lekko puszcze rączkę to już łapie bieg oraz uszczelnienie tłumik-kolanko(jakość wykonania na tym łączeniu jest tragiczna, bez silikonu odpornego na temperaturę się nie obejdzie. Hamulce też działają elegancko :):) Byłem jeszcze raz u wujka upewnić się co do tego metalowego boczka - tak wyszło z fabryki, oni w wojsku! taka dostali i nie ma żadnej opcji że był wymieniany. Na dodatek identyczną maszynę skombinował swojemu bratu i zadzwoniliśmy do niego się spytać jak jest u niego. 1 metalowy, drugi plastikowy. Kierunki zostają z tyłu bo nawet jakbym na końcu kanapy chciał je dać to nie będę miał miejsca na stelaże. No, to czas na zdjęcia - wszelka krytyka mile widziana(tylko bez bluzgów;) ) Link do galerii w dużej rozdzielczości : http://imageshack.us/g/689/201203281140.jpg/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Daniel22 » 2012-03-28, 18:54

Pięknie się prezentuje, szczególnie koła (brałeś te obręcze za 60zł? tez się nad nimi zastanawiam). Nie montujesz chlapacza tylnego?

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: iron_bird » 2012-03-28, 19:16

Daniel22 pisze:Pięknie się prezentuje, szczególnie koła (brałeś te obręcze za 60zł? tez się nad nimi zastanawiam). Nie montujesz chlapacza tylnego?
Tak, wziąłem te po 50zl awina, 59,5mm szerokości. Chlapacz zamontuje, tylko potem jak przyjdzie tablica rejestracyjna bo i tak jedną śrubą będzie u dołu i tablica rejestracyjna i chlapacz przykręcony. Aczkolwiek lepiej wygląda bez ;)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Szczepan » 2012-03-28, 19:17

Strasznie dziwna sprawa żeby 8 lat po zakończeniu dawania tych boczków w motocyklach nagle dano je do kilku egzemplarzy. Piękny motocykl.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Savier » 2012-03-28, 20:25

Prezentuje się super, ale :P przełacznik od kierunków wypadałoby dorwać od kobuza (mocowanie prawej klamki) i załóż obramówkę na zgrzewy baku :).
Ale i tak jest bardzo ładna, gratuluję dobrej roboty!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Alien » 2012-03-28, 21:58

Savier, jak kiedyś będziesz miał moto z kierunkami to zamarzysz o takim przełączniku bo jest mega wygodny - z tym ze ja mam go zamocowanego inaczej o 90 stopni.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: AudioBas » 2012-03-28, 23:08

maykii pisze:Masz wiedze ale pierdzielisz aby tylko popierdzielić...
;) ;)



Piękna - tylko nie wiem czemu wydaje mi się, że te kierunki odstają jakoś tak kurde szpecą....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Grzaniec

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Grzaniec » 2012-03-29, 08:07

Dobra robota!!! Naprawdę dopracowana w każdym szczególe. Mam jeszcze małe pytanko - jak mocowałeś kierunki z tyłu? Możesz pokazać fotkę, gdzie dobrze to widać? I masz tam ledy czy żarówki, jaki przerywacz?

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: golfer » 2012-03-29, 09:30

liczyłeś ile wyniósł Cię remont ?

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: rafalgb » 2012-03-29, 09:33

No naprawdę ładna masz spis wszystkich wydatków od nakrętki do felgi po prostu cale koszty jakie poniosłeś aby wueske doprowadzić do takiego stanu. no i na pewno w takim stanie z fabryki nie wychodziły tylko w gorszym zrobiłeś lepiej jak fabryka:)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: bartek582 » 2012-03-29, 09:41

Ładna sztuka nie ma co.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: iron_bird » 2012-03-29, 13:39

Grzaniec pisze:Dobra robota!!! Naprawdę dopracowana w każdym szczególe. Mam jeszcze małe pytanko - jak mocowałeś kierunki z tyłu? Możesz pokazać fotkę, gdzie dobrze to widać? I masz tam ledy czy żarówki, jaki przerywacz?
Aktualnie jestem poza domem, jutro wrzucę zdjęcie jak wrócę(jedno zdjęcie jest na pierwszej albo drugiej stronie z wypolerowanymi ocynkami). Kierunki są zamontowane na wsporniku od odblasków(trzeba było rozwiercić otwory bo od odblasków są za małe). Żarówki 6v15wat chyba, nie pamiętam dokładnie Przerywacz -> http://allegro.pl/mz-etz-simson-jawa-ws ... 08165.html Połączenie zrobiłem tak : prąd z klaksonu ze stacyjki -> przerywacz w lampie -> przełącznik kierunkowskazów -> kierunki. Lewo niebieskim kablem utkniętym w koszulki, prawo na czerwono też w koszulki, żeby się nie pomylić. Trochę skrobania ramy było żeby masa dobrze przechodziła.
Co do kosztorysu to nie robiłem, może to i lepiej bo bym się przeraził heh. No dobra, z grubsza podliczyć
- 600zl spaprane malowanie proszkowe
- 200zl szpachla, łopatki, farby
- 140zl 2 felgi i szprychy
- 30zl zestaw linek
- 200zl filce, pasty, papierki ścierne do polerowania
- 200zl kierunkowskazy + przełącznik i przesyłki
- 30zl odbłyśnik lampy
- 150zl uszczelniacze, łożyska, uszczelki, olej, tarcze sprzęgłowe, przerywacz
- 70zl szkielkowanie
- 5zl pasek ledowy do licznika
- 20zl zestaw naprawczy gaźnika - od jazdy po lakach pogubiłem obie śrubki regulacji gaźnika ;D
- 30zl - raczka i uchwyt sprzęgła - również od jazdy na lakach ułamałem rączkę sprzęgła ;D
- 100zl - stelaże + przesyłki i piaskowanie
- 300zl - pierwsze chromy - lagi, sprezyny, cybanty kierownicy, dekle od sprezyn
- 150zl drugie chromy - kierownica, oslonka klaksonu, zmieniacz biegow, dzwignia hamulca tylnego
- 10zl kulki kierownicy
- 10zl nity siedzenia
- 15zl narzędziowka
- 300zl chromowany tłumik, kolanko, obejmy
- 15zl kranik
- 100zl ocynki + lakiery bezbarwne żeby wypolerowane ocynki zamalować
- 30zl farba do pomalowania baku od środka
- 20zl fosol
- 10zl nity zębatki
- 15zl - łożyska kol
- 35zl k2 akra do czyszczenia silnika + k2 tempo do polerowania lakieru i plastikow + czernidlo do opon
- 20zl filtr paliwa
- 20zl filtr powietrza
- 20zl gumy stopek
- 50zl dekle wahacza, tulejki teramidowe wahacza
- 5zl guma do uchwytu akumulatora
- 60zl aku
- 10zl gumki przelotek instalacji i uszczelka wydechu
- 40zl emblematy baku
- 70zl łańcuch
- 25zl lusterka
- 8zl przerywacz kierunków
- 15zl szpilki i nakrętki cylka
- 12zl uchwyty lusterek
niech ktoś mi to zliczy bo ja się boję ;D

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: Łukasz S. » 2012-03-29, 15:19

3140 ;-) nie wypowiadam się mało, dużo, bo jak ktoś remontuje motory to wie jak z tym jest :-)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: AudioBas » 2012-03-30, 01:09

Dolicz jeszcze paliwo, opłaty za telefon, rejestracje, ubezpieczenie, przegląd....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

Post autor: iron_bird » 2012-03-30, 13:15

AudioBas pisze:Dolicz jeszcze paliwo, opłaty za telefon, rejestracje, ubezpieczenie, przegląd....
Ano, w 4k się zamknę, nikt nie mówił że odrestaurowywanie będzie tanie ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości