Strona 4 z 12

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-20, 17:54
autor: iron_bird
Bylem dzisiaj u tych 'fachowców' z lakierni proszkowej. Oczywiście nic nie załatwiłem, na dodatek podczas rozmowy z szefem usłyszałem kilka niemiłych slow w moja stronę. Piękna wymówka że przepiaskowanie baku na wylot to nie ich wina, oraz to że wszystkie elementy wyszły do bani to też wina materiału a nie ich. Wrzuciłem zdjęcia w tym temacie ukazujące jak to wygląda z bliska... viewtopic.php?f=85&t=10796&p=499640#p499640

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 21:41
autor: iron_bird
Dzisiejsze zakupki :30zl za emblematy, 150 za kierunki, troche sa zgnebione, jeden klosz jest inny ale damy rade. Jeden korpus wypolerowany + 3 klosze wyrownane z zarysowan i takze wypolerowane. Trzepienie w piatek do ocynku podrzuce. Dodatkowo bak zalutowany srebrem, jutro rownanie elementow do malowania oraz szpachlowanie mnie czeka.
2.jpg
1.jpg

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:05
autor: Grzaniec
Zakładasz jakiś inny zapłon czy masz zamiar zasilać kierunki z fabrycznej prądnicy?? Też myślę nad kierunkowskazami - mimo, że ich nie było w oryginale, to jednak ułatwiają jazdę, a mam zamiar trochę pojeździć i to z dziećmi, więc kierunkowskazy by się przydały.... Mam tylko obawy, że prądu będzie mało...czytałem o tych wszystkich cdi i może to jest wyjście....?

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:16
autor: iron_bird
Hmm raczej nie mam zamiaru sie babrac z cdi, mysle ze da rade uciagnac kierunki bez problemu(za jakies 2 tygodnie bedzie zlozona wiesia kompletnie wiec wtedy powiem jak jest naprawde). Moim zdaniem w dzisiejszych czasach jezdzic np wieczorem motocyklem bez kierunkow to tragedia. O wystawianiu reki jak mamy ciemne ubranie to nie wspomne, jakos nie mam zaufania do polskich kierowcow ;)

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:25
autor: Grzaniec
No patrząc po danych prądnicy (chyba 18W) i biorąc pod uwagę, że masz obowiązek jeździć na światłach (przód 25W+3W tył + 3W licznik + stop) to bilans wychodzi ujemny jakby nie liczył....czyli da radę podpiąć kierunki, ale akumulator starczy na chwilę jazdy :(..... dlatego myślę nad cdi, bo tam o ile pamiętam masz 70W mocy... i 12V.Innym rozwiązaniem jest przewinięcie cewek, ale to już przy najmniej dla mnie bardziej skomplikowana robota.
Ale skoro już za 2 tygodnie masz zamiar testować, to ja niecierpliwie czekam na relację, bo mnie zejdzie się znacznie dłużej do uruchomienia motocykla...

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:34
autor: rafalgb
martwicie sie o prądy widzieliście mój patent: http://www.youtube.com/watch?v=Hwby3fMJwM8

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:40
autor: iron_bird
Ledy tez jakas opcja, ale myslalem zeby kierunki podpiac pod baterie, tak samo stop bo one nie chodza caly czas tylko w pewnych momentach. Podswietlanie licznika mialem zamiar zmienic z zarowek na ledy, korzystajac z poradnika Brata. Ja baterie bede mial nowa, wiec nie powinno byc problemu na poczatku, gorzej moze byc jak bateria bedzie slaba + mostek nie bedzie sprawny, wtedy moga zaczac sie dziac niezle jaja ;D

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:44
autor: Grzaniec
Napisz coś więcej - jakie ledy, ile sztuk? I pokaż zdjęcie lampy pod kloszem. Jak jest z ładowaniem akumulatora podczas jazdy na światłach? Daje radę czy i tak się rozładowuje? Bo stosując led w tylnej lampie wiele nie oszczędziłeś - i tak żarówka z przodu jest 25W, czyli więcej niż moc prądnicy :(
Ale pomysł ciekawy i wart uwagi - led w tylną lampę, w licznik i w kierunkowskazy - to już ma trochę sensu. Do tego może by (nie wiem czy się da - na razie kombinuję) podpiąć przednie światło drogowe i mijania pod akumulator a wszystkie cewki puścić na ładowanie akumulatora... co o tym sądzicie?

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:49
autor: rafalgb
iron_bird pisze:Ledy tez jakas opcja, ale myslalem zeby kierunki podpiac pod baterie, tak samo stop bo one nie chodza caly czas tylko w pewnych momentach. Podswietlanie licznika mialem zamiar zmienic z zarowek na ledy, korzystajac z poradnika Brata. Ja baterie bede mial nowa, wiec nie powinno byc problemu na poczatku, gorzej moze byc jak bateria bedzie slaba + mostek nie bedzie sprawny, wtedy moga zaczac sie dziac niezle jaja ;D
witam kolego widziałeś film to pewnie przeczytałeś wszystko działa na oryginalnej instalacji T.Z. postój, podświetlanie licznika tył postój stop są zasilane z AQ i cewki ładowania (co jest logiczne ze schematem m06b3). A ze ja nie założyłem AQ to nie znaczy ze nie będzie działać a nawet poprawi działanie po prosu nie miałem nie założyłem jak ty założysz to do tego kierunki na LED to wątpię ze Ci prądu zabraknie;D.

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:55
autor: Muciek
Zauważcie że te "zapłony cdi" pochodzą ze skuterków głównie 2suwowych które kręcą dość wysokie obroty. Więc taki zapłon w 3ce czy 4ce osiągnie te 70W (o ile można mówić że kopia DE ma taką sprawność) na wysokich obrotach. A jak się ma sprawa z tym alternatorem kolegi?

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:56
autor: iron_bird
rafalgb pisze:
iron_bird pisze:Ledy tez jakas opcja, ale myslalem zeby kierunki podpiac pod baterie, tak samo stop bo one nie chodza caly czas tylko w pewnych momentach. Podswietlanie licznika mialem zamiar zmienic z zarowek na ledy, korzystajac z poradnika Brata. Ja baterie bede mial nowa, wiec nie powinno byc problemu na poczatku, gorzej moze byc jak bateria bedzie slaba + mostek nie bedzie sprawny, wtedy moga zaczac sie dziac niezle jaja ;D
witam kolego widziałeś film to pewnie przeczytałeś wszystko działa na oryginalnej instalacji T.Z. postój, podświetlanie licznika tył postój stop są zasilane z AQ i cewki ładowania (co jest logiczne ze schematem m06b3). A ze ja nie założyłem AQ to nie znaczy ze nie będzie działać a nawet poprawi działanie po prosu nie miałem nie założyłem jak ty założysz to do tego kierunki na LED to wątpię ze Ci prądu zabraknie;D.
Wszystko sie okaze za ~2 tygodnie jak zloze :) najpierw zobacze ze zwyklymi zaroweczkami, jak bedzie kiszka to powalczymy, ojciec jest elektrykiem z zawodu wiec pomoc bede mial profesjonalna :)

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:57
autor: Grzaniec
To czekam na relacje, bo też bym chciał doposażyć Wieśkę w kierunkowskazy.

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-25, 22:57
autor: Muciek
Można by zastosować przetwornicę do ledów. Dobrze zrobione osiągają do 90% sprawności, na pewno lepsze to niż rezystor wytracający lwią cześć energii.

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-26, 12:08
autor: iron_bird
Znowu zakupki ;D

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-26, 12:40
autor: AudioBas
Fajne masz te lusterka :)
Gdzie kupiłeś?

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-26, 12:41
autor: Grzaniec
Właśnie, właśnie! Lusterka eleganckie, a właśnie przeglądałem allegro w tym temacie:D. Powiedz, gdzie kupione i w jakiej cenie?

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-26, 12:43
autor: AudioBas
I jakbyś mógł je przyłożyć do wski, a najlepiej założyć.
Zobaczymy jak się prezentuje :)

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-26, 16:14
autor: iron_bird
Zamontowalem w otworze gdzie sa klamki, w samej klamce wystarczylo wybic tulejke a klamke minimalnie podwiercilem i jest git. Podoba mi sie jak wygladaja :) slabe zdjecia, u hartmana w topicu jest wiecej, to od niego je wyczailem : viewtopic.php?f=72&t=8946&start=20 a tu link do sklepu http://suprabike.pl/pl/p/Lusterka-019-o ... om-M8/1075
1.jpg

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-26, 17:11
autor: Grzaniec
Jest bardzo fajnie :) Ta cena 16zł to za parę?? :o A jak u nich z przesyłką, bo nie widzę na stronie...?

Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)

: 2012-01-26, 17:17
autor: Szczepan
Zapłon 31-06 czyli org ma 28W, a nie 18 W. Może być problem z uciągnięcem kierunków i całego oświetlenia, albo Ledy, albo CDI.