Strona 4 z 12
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-20, 17:54
autor: iron_bird
Bylem dzisiaj u tych 'fachowców' z lakierni proszkowej. Oczywiście nic nie załatwiłem, na dodatek podczas rozmowy z szefem usłyszałem kilka niemiłych slow w moja stronę. Piękna wymówka że przepiaskowanie baku na wylot to nie ich wina, oraz to że wszystkie elementy wyszły do bani to też wina materiału a nie ich. Wrzuciłem zdjęcia w tym temacie ukazujące jak to wygląda z bliska...
viewtopic.php?f=85&t=10796&p=499640#p499640
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 21:41
autor: iron_bird
Dzisiejsze zakupki :30zl za emblematy, 150 za kierunki, troche sa zgnebione, jeden klosz jest inny ale damy rade. Jeden korpus wypolerowany + 3 klosze wyrownane z zarysowan i takze wypolerowane. Trzepienie w piatek do ocynku podrzuce. Dodatkowo bak zalutowany srebrem, jutro rownanie elementow do malowania oraz szpachlowanie mnie czeka.
2.jpg
1.jpg
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:05
autor: Grzaniec
Zakładasz jakiś inny zapłon czy masz zamiar zasilać kierunki z fabrycznej prądnicy?? Też myślę nad kierunkowskazami - mimo, że ich nie było w oryginale, to jednak ułatwiają jazdę, a mam zamiar trochę pojeździć i to z dziećmi, więc kierunkowskazy by się przydały.... Mam tylko obawy, że prądu będzie mało...czytałem o tych wszystkich cdi i może to jest wyjście....?
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:16
autor: iron_bird
Hmm raczej nie mam zamiaru sie babrac z cdi, mysle ze da rade uciagnac kierunki bez problemu(za jakies 2 tygodnie bedzie zlozona wiesia kompletnie wiec wtedy powiem jak jest naprawde). Moim zdaniem w dzisiejszych czasach jezdzic np wieczorem motocyklem bez kierunkow to tragedia. O wystawianiu reki jak mamy ciemne ubranie to nie wspomne, jakos nie mam zaufania do polskich kierowcow
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:25
autor: Grzaniec
No patrząc po danych prądnicy (chyba 18W) i biorąc pod uwagę, że masz obowiązek jeździć na światłach (przód 25W+3W tył + 3W licznik + stop) to bilans wychodzi ujemny jakby nie liczył....czyli da radę podpiąć kierunki, ale akumulator starczy na chwilę jazdy
..... dlatego myślę nad cdi, bo tam o ile pamiętam masz 70W mocy... i 12V.Innym rozwiązaniem jest przewinięcie cewek, ale to już przy najmniej dla mnie bardziej skomplikowana robota.
Ale skoro już za 2 tygodnie masz zamiar testować, to ja niecierpliwie czekam na relację, bo mnie zejdzie się znacznie dłużej do uruchomienia motocykla...
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:34
autor: rafalgb
martwicie sie o prądy widzieliście mój patent:
http://www.youtube.com/watch?v=Hwby3fMJwM8
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:40
autor: iron_bird
Ledy tez jakas opcja, ale myslalem zeby kierunki podpiac pod baterie, tak samo stop bo one nie chodza caly czas tylko w pewnych momentach. Podswietlanie licznika mialem zamiar zmienic z zarowek na ledy, korzystajac z poradnika Brata. Ja baterie bede mial nowa, wiec nie powinno byc problemu na poczatku, gorzej moze byc jak bateria bedzie slaba + mostek nie bedzie sprawny, wtedy moga zaczac sie dziac niezle jaja
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:44
autor: Grzaniec
Napisz coś więcej - jakie ledy, ile sztuk? I pokaż zdjęcie lampy pod kloszem. Jak jest z ładowaniem akumulatora podczas jazdy na światłach? Daje radę czy i tak się rozładowuje? Bo stosując led w tylnej lampie wiele nie oszczędziłeś - i tak żarówka z przodu jest 25W, czyli więcej niż moc prądnicy
Ale pomysł ciekawy i wart uwagi - led w tylną lampę, w licznik i w kierunkowskazy - to już ma trochę sensu. Do tego może by (nie wiem czy się da - na razie kombinuję) podpiąć przednie światło drogowe i mijania pod akumulator a wszystkie cewki puścić na ładowanie akumulatora... co o tym sądzicie?
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:49
autor: rafalgb
iron_bird pisze:Ledy tez jakas opcja, ale myslalem zeby kierunki podpiac pod baterie, tak samo stop bo one nie chodza caly czas tylko w pewnych momentach. Podswietlanie licznika mialem zamiar zmienic z zarowek na ledy, korzystajac z poradnika Brata. Ja baterie bede mial nowa, wiec nie powinno byc problemu na poczatku, gorzej moze byc jak bateria bedzie slaba + mostek nie bedzie sprawny, wtedy moga zaczac sie dziac niezle jaja
witam kolego widziałeś film to pewnie przeczytałeś wszystko działa na oryginalnej instalacji T.Z. postój, podświetlanie licznika tył postój stop są zasilane z AQ i cewki ładowania (co jest logiczne ze schematem m06b3). A ze ja nie założyłem AQ to nie znaczy ze nie będzie działać a nawet poprawi działanie po prosu nie miałem nie założyłem jak ty założysz to do tego kierunki na LED to wątpię ze Ci prądu zabraknie;D.
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:55
autor: Muciek
Zauważcie że te "zapłony cdi" pochodzą ze skuterków głównie 2suwowych które kręcą dość wysokie obroty. Więc taki zapłon w 3ce czy 4ce osiągnie te 70W (o ile można mówić że kopia DE ma taką sprawność) na wysokich obrotach. A jak się ma sprawa z tym alternatorem kolegi?
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:56
autor: iron_bird
rafalgb pisze:iron_bird pisze:Ledy tez jakas opcja, ale myslalem zeby kierunki podpiac pod baterie, tak samo stop bo one nie chodza caly czas tylko w pewnych momentach. Podswietlanie licznika mialem zamiar zmienic z zarowek na ledy, korzystajac z poradnika Brata. Ja baterie bede mial nowa, wiec nie powinno byc problemu na poczatku, gorzej moze byc jak bateria bedzie slaba + mostek nie bedzie sprawny, wtedy moga zaczac sie dziac niezle jaja
witam kolego widziałeś film to pewnie przeczytałeś wszystko działa na oryginalnej instalacji T.Z. postój, podświetlanie licznika tył postój stop są zasilane z AQ i cewki ładowania (co jest logiczne ze schematem m06b3). A ze ja nie założyłem AQ to nie znaczy ze nie będzie działać a nawet poprawi działanie po prosu nie miałem nie założyłem jak ty założysz to do tego kierunki na LED to wątpię ze Ci prądu zabraknie;D.
Wszystko sie okaze za ~2 tygodnie jak zloze
najpierw zobacze ze zwyklymi zaroweczkami, jak bedzie kiszka to powalczymy, ojciec jest elektrykiem z zawodu wiec pomoc bede mial profesjonalna
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:57
autor: Grzaniec
To czekam na relacje, bo też bym chciał doposażyć Wieśkę w kierunkowskazy.
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-25, 22:57
autor: Muciek
Można by zastosować przetwornicę do ledów. Dobrze zrobione osiągają do 90% sprawności, na pewno lepsze to niż rezystor wytracający lwią cześć energii.
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-26, 12:08
autor: iron_bird
Znowu zakupki
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-26, 12:40
autor: AudioBas
Fajne masz te lusterka
Gdzie kupiłeś?
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-26, 12:41
autor: Grzaniec
Właśnie, właśnie! Lusterka eleganckie, a właśnie przeglądałem allegro w tym temacie:D. Powiedz, gdzie kupione i w jakiej cenie?
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-26, 12:43
autor: AudioBas
I jakbyś mógł je przyłożyć do wski, a najlepiej założyć.
Zobaczymy jak się prezentuje
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-26, 16:14
autor: iron_bird
Zamontowalem w otworze gdzie sa klamki, w samej klamce wystarczylo wybic tulejke a klamke minimalnie podwiercilem i jest git. Podoba mi sie jak wygladaja
slabe zdjecia, u hartmana w topicu jest wiecej, to od niego je wyczailem :
viewtopic.php?f=72&t=8946&start=20 a tu link do sklepu
http://suprabike.pl/pl/p/Lusterka-019-o ... om-M8/1075
1.jpg
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-26, 17:11
autor: Grzaniec
Jest bardzo fajnie
Ta cena 16zł to za parę??
A jak u nich z przesyłką, bo nie widzę na stronie...?
Re: WSK M06B3 1983' - od zera do bohatera ;)
: 2012-01-26, 17:17
autor: Szczepan
Zapłon 31-06 czyli org ma 28W, a nie 18 W. Może być problem z uciągnięcem kierunków i całego oświetlenia, albo Ledy, albo CDI.