WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
toiman
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-03, 18:55
GG: 11049564
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Potok Górny
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: toiman » 2012-02-16, 22:15

Rozebrać było łatwiej, gorzej będzie teraz to poskładać :mrgreen:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-16, 22:21

Raczej składać będzie duuużo lepiej.
Elementy będą czyste będzie super wszystko :)

Do tego każdy detal dopieszczony :)



Najgorzej to teraz wszystko naszykować do piaskowania itp...
Trzeba ładnie to umyć, rzeczy pod ocynk delikatnie przyszykować....

Do Częstochowy muszę mieć wszystkie dwa moto ogarnięte i nawet jakbym miał urlop brać to wezmę i będę pracował 24 na dobę...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-16, 22:38

Po kiego grzyba ci luz C6 na wał :?: Was to już totalnie porypało wszystkich... Łożysko C3 jest zaprojektowane do 10k obr/min. C6 sporo wyżej. I zasadniczo teorię pt. "podgrzałem opalarką, luz się kasuje" zamierzam obalić, jako że w silniku, który jest zalany olejem nie panuje na tyle wysoka temperatura jak ta powietrza pochodzącego z opalarki i kilkuminutowego grzania. To samo z komorą korbową...

To tylko moja osobista opinia. Większość łożysk czy to będzie koyo, kyk, NTN, Craft czy cokolwiek innego ma luz pomiędzy C2, a C3 może maksymalnie takie łożysko jest znieść do 8500 obr/min. Kwestia wyboru producenta należy tylko i wyłącznie do kupującego. Chcę tylko przypomnieć, że silniki naszych WSK miały być proste i łatwe w naprawie. Oczywiście nie mam tu na myśli pakowania łożyska za 2,50 ze sklepu z częściami do ursusa tylko coś droższego, ale bez przesady by kupować łożyska za 25 PLN/sztuka. Na remoncie się nie oszczędza to oczywiste, ale proponuję znaleźć też granicę rozsądku i się przespać z tym.

Rejestrowałeś później i już masz dwójkę, a nie jedynkę :evil:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-16, 22:47

35C2S1P pisze:Po kiego grzyba ci luz C6 na wał :?: Was to już totalnie porypało wszystkich...
Oj chyba się zagalopowałeś koleżko :P
Jest katalog takie dawali wiec tego się wolę trzymać...
Niestety nie ma C6 więc będzie C3 i tak już zamówione jest :)
Więc daruj sobie takie uwagi... :)
35C2S1P pisze:I zasadniczo teorię pt. "podgrzałem opalarką, luz się kasuje" zamierzam obalić, jako że w silniku, który jest zalany olejem nie panuje na tyle wysoka temperatura jak ta powietrza pochodzącego z opalarki i kilkuminutowego grzania. To samo z komorą korbową...
Robiłeś testy? Skąd wiesz, że grzałem kilka minut?
Mniejsza z tym daję C3 i będzie GIT...
35C2S1P pisze:To tylko moja osobista opinia. Większość łożysk czy to będzie koyo, kyk, NTN, Craft czy cokolwiek innego ma luz pomiędzy C2, a C3 może maksymalnie takie łożysko jest znieść do 8500 obr/min. Kwestia wyboru producenta należy tylko i wyłącznie do kupującego. Chcę tylko przypomnieć, że silniki naszych WSK miały być proste i łatwe w naprawie. Oczywiście nie mam tu na myśli pakowania łożyska za 2,50 ze sklepu z częściami do ursusa tylko coś droższego, ale bez przesady by kupować łożyska za 25 PLN/sztuka. Na remoncie się nie oszczędza to oczywiste, ale proponuję znaleźć też granicę rozsądku i się przespać z tym.
Kto kupuje łożysko za 25 zł?? Swoją drogą w Kobuzie masz raptem 3 łożyska...
Naprawdę odpuszczę jedną imprezkę z kumplami i mogę sobie pozwolić na porządne łożyska...
Wybacz, ale te motorki będą trzaskały km i chociaż miałbym dla własnego świętego spokoju dołożyć te 10-25 (tak taka różnica będzie między łożyskami no name, a np FAGiem), ale jadąc sobie będę miał w głowie myśl, że silnik pracuje na markowych łożyskach :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: mIcHaL_027 » 2012-02-16, 23:04

Kamil, rób 175 tak jak ty uważasz, ty będziesz ją eksploatował. Każdy niech robi tak jak uważa. Tak ja Kamil powiedział w silniku są trzy łożyska i można sobie pozwolić na łożyska lepszej firmy. Może te z luzem C6 by się lepiej sprawowały. Ja kiedyś myślałem na łożyskach cichobierznych i wysoko obrotowych ale jednak się rozmyśliłem. Jak Kobuz będzie wyglądał tak wspaniale jak B3 Kamila to nie ma co się go czepiać. Mi jak najbardziej podobają się jego prace.! ;)
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-16, 23:06

Dobra, to już jest nieważne... W sumie to wszystko jedno jakie włożysz i tak się rozleci. Wszyscy patrzą na znaczek, ale widzę, że dalej do nikogo nie dotarło że wszystko wychodzi spod żółtych rączek?

I pozwolę sobie zacytować:
trzaskały km
Ile :?: 15 tysięcy? Wbrew pozorom mój czeski złom wysilony 3x bardziej zjedzie 40 tysięcy i dalej będzie miewał się dobrze, no chyba że wał pęknie w pół. Potraktuj ten komentarz na luźno, bo luźno porównuję WSK do Jawy i CZ, wbrew pozorom jak postawisz te silniki koło siebie to nasz krajowy produkt jest trochę zacofany. Ale nic nie zmieni faktu, że i tak go kocham, bo chociaż dzwoni i komprecha ucieka to jest wieczny i wiecznie zapala :mrgreen:
ale jadąc sobie będę miał w głowie myśl, że silnik pracuje na markowych łożyskach
Mój pracuje na czeskich łożyskach i ma platynki, a nie CDI i pali z ząbka na zimno. To także ma luźna wypowiedź.

Jeśli coś piszę to nie na celu by ciebie urazić, to tylko moje zdanie nt. czegoś. Im rzadziej tu bywam to chyba lepiej jest. Niestety wieczorem napiszę też coś głupiego :P Przecież każdy ma swoje teorie, wnioski i opinię, nieprawdaż :?: Tylko czasem z taką mądrością to można uderzyć czołem o ścianę :razz:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-16, 23:38

Nie ma co się spinać będziemy śmigali razem więc czas pokaże czy warto było inwestować czy nie :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-17, 22:52

Dziś przyjechał do mnie błotnik przód, a nawet razem z tyłem :)
Pozdrowienia dla pakującego - kulki styropianu do teraz można znaleźć u mnie w pokoju wręcz wyskoczyły jak rozrywałem karton :)

Błotniki zakupiłem na aukcji:
http://allegro.pl/wsk-bak-blotniki-tlum ... 01794.html

W sumie brakuje mi tylko konsoli lewej nie porysowanej przez kopnik :(

Jutro mam zamiar jako tako posegregować elementy i może wstępnie je oczyścić z syfu...
A jak dobrze pójdzie, a szanse są nawet to wypiaskować ramę :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-18, 14:00

Hehe, kupujesz jak głupi ;) Burżuj z ciebie :P

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: jarek » 2012-02-18, 22:22

I tak masz błotnik z delikatną wgniotką, zobaczysz po lakierowaniu ;-)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-20, 17:49

Ja tam wgniotka nie widzę - światło Ci padało od tej żarówki przy piaskowaniu i się czegoś dopatrzyłeś :)




Dziś mnie wszystko wkurwia na maxa...
Więc postanowiłem się odstresować i popracować przy moto...
Więc wytargałem część rzeczy do czyszczenia...
Wszystko uwalone smarami i innymi gównami, zimno na dworze, nie chce schodzić cały syf...
Dodatkowo zauważyłem, że mocowanie blokady kierownicy w ramie (ten co juz jest zarejestrowana) jest uwalone...
W drugim jest OK, ale przecież nie będę wycinał z dobrego motoru....

Kolejna sprawa to rama, nie wiem czemu, ale każda rama wydaje mi się krzywa.. Widzę, że spawali to jak leci... Na jednej spaw tutaj, na drugiej tutaj, na jednej mocowanie schowka solidne, na drugiej jakby z puszki od piwa....
Możliwe, że to złudzenie przez ten syf itp...
Jednym słowem zawinąłem wszystko wrzuciłem do grażu i idę na piwo...!

Tyle roboty jeszcze i cały czas coś się pierdolić musi....!!
Chyba ręcznie pędzelkiem będę musiał to wszystko czyścić bo innej rady nie ma!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2012-02-20, 18:11

U mnie też mam wrażenie, jakby rama była przekoszona, ale przykładając płaskowniki nic nie mogę "znaleźć".

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-20, 20:04

Taki urok wuesek :)
Idę na piwo mam nadzieję, że mój hmmm kryzys remontowy minie :)

Ma ktoś może pociętą ramę? Potrzebuje sam ten ogranicznik z dzyndzlem do blokady kierownicy :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: sieergiej » 2012-02-20, 20:16

W końcu produkcja prl-owska, jak wyszło tak sprzedawali. Jak nie ma pęknięć i jest prosta to bym się szczegółami nie przejmował, chyba że poprawisz fabrykę. ;)
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-21, 12:19

Powoli do przodu :)

Zakupiłem łożyska do kół, zabieraka oraz silnika:
2.jpg
6.jpg

Dodatkowo powoli zaczynam pracę nad CDI:
7.jpg
10.jpg
12.jpg
13.jpg

Ogólnie pozytywnie! :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
lukh6
Posty: 116
Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
GG: 0
Lokalizacja: Bystra
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: lukh6 » 2012-02-21, 12:54

Ile Cie kosztowały łozyską do silnika?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-21, 13:18

Musiałbym dokładnie zobaczyć, ale wychodziło, ze na wał 20 zł sztuka, zdawczy 15 zł szt.
Kupiłem dwa kpl więc nie wyliczałem oddzielnie dla każdego :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
lukh6
Posty: 116
Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
GG: 0
Lokalizacja: Bystra
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: lukh6 » 2012-02-21, 14:45

A można wiedzieć gdzie Ty je zamawiasz?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-02-21, 15:13

Łożyska?
Przez znajomego w hurtowni :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Downolander
Posty: 101
Rejestracja: 2012-02-09, 09:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz '1984 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Downolander » 2012-03-02, 19:28

Jak tam sie prace posuwają ??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości