WSK M06B3 Bąk 125

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: peter125-175 » 2012-12-24, 10:35

Piękny bączek,czekamy na efekt końcowy.

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: mistrzunioss » 2013-01-09, 21:14

Witam prace powoli ale cały czas do przodu :-)
Cylinder wysłany do szlifu :-)
Do Pana Henryka z Iławy

Małe zakupy :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: peter125-175 » 2013-01-09, 21:40

Jakie łożyska kupowałeś? Polskie?

Awatar użytkownika
Harnaś
Posty: 48
Rejestracja: 2013-01-07, 08:53
GG: 13367811
Moje maszyny: Wsk 125/ Wsk 175/mz etz 300
Lokalizacja: Mokrany Stare
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Harnaś » 2013-01-09, 21:59

Igiełka

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: peter125-175 » 2013-01-09, 22:14

Szymon1998 pisze:
peter125-175 pisze:Jakie łożyska kupowałeś? Polskie?
Na zdjęciu przecież wyraźnie widać,że to FAG ;) .On raczej nie jest Polski. :P
Masz rację nie zauważyłem :P .

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: mistrzunioss » 2013-01-09, 22:27

Dręczy mnie jeszcze jedna rzecz w myślach czy wszystkie łożyska dawać z luzem c3 czy tylko do skrzyni korbowej? :P
Zawsze można by zamienić. :lol:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Savier » 2013-01-09, 22:40

Zajrzyj do katalogu oznaczeń, ja dawałem chyba C3. Nie ma co się rozwodzić nad takimi pierdołami w silniku, bo i tak zazwyczaj wszystko jest wyrrrrr... zużyte :).

czarekmbx
Posty: 16
Rejestracja: 2012-08-16, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: czarekmbx » 2013-01-15, 22:18

Rozwalają mnie opinie pseudo mechaników którzy tak jak tu dają łożyska C3 bo takie będą lepsze niż zwykłe, nie wiedząc nawet co to znaczy i po co się takie stosuje....
Może trochę rozjaśnię, pewnie nie jeden z Was po założeniu zwykłych łożysk na wał i rozebraniu silnika po stosunkowy niewielkim przebiegu zastanawiał się dlaczego nowe łożyska już mają luz...
Ano mają luz bo łożysko rozgrzewając się zwiększa swoje wymiary i łożysko zwyczajnie się zaciera ale nie na tyle mocno by zatrzymać wał ale wystarczająco by się zużyć i mieć luz po ostygnięciu.
Czyli stosując łożyska C3 zapewniamy odpowiednią tolerancje na ich rozszerzanie przez co po rozgrzaniu pracują bez luzu ale i bez zacierania, co przekłada się na dłuższa żywotność.
Wnioski: łożyska z "luzem" stosujemy tam gdzie panują duże obroty lub sama wysoka temperatura.
Czy jest sens zakładania ich do skrzyni?
Ja nie widzę żadnego.


Stolarze to niech lepiej krzesła robią,
A piekarze chleb pieką!

Bez urazy oczywiście :)

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: 175mirek » 2013-01-15, 23:02

No nie wiem kolego czy chciałeś wiedzą zabłysnąć czy coś,ale tu nikt nie wykazał żadnego "braku pojęcia" na temat stosowania łożysk z luzem w silniku a napewno nikt nie pisał że nie wie po co sie je stosuje. Zastosowanie łożysk z luzem do skrzyni biegów nie zaszkodzi i raczej nie pomoże,wiec obojętnie jakie zastosujemy,będą one spełniały swoje zadanie.

Pozatym bączek ładny,a nawet bardzo ładny ;) Jak tak sie koledzy będą czepiać o szczegóły jak to zwykle bywa,to uwierz że to pomaga w stopniu oryginalności moto i będziesz miał ładną karuzele do śmigania :P
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: AudioBas » 2013-01-16, 00:10

czarekmbx - no naprawdę super zabłysnąłeś :)
Szkoda, że nie wpadłeś na to, że łożysko kosza sprzęgła również się nagrzewa bo cały silnik się grzeje :)
Więc osobiście też wrzucałbym tam C3 :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: z-tomek » 2013-01-16, 11:50

Renowacja pierwsza klasa :-) trzymam kciuki i czekam na efekt końcowy
O łożyskach się nie wypowiem bo nie ma sensu koledze w temacie robić bałaganu

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Alien » 2013-01-16, 12:41

Nie ma co się rozwodzić nad takimi pierdołami w silniku, bo i tak zazwyczaj wszystko jest wyrrrrr... zużyte :).
Pierdola to Ty jestes :D

Dorzuce 3 grosze zeby skomplikowac. Jak czop/gniazdo sa luzne i przykladowo montujemy na klej to luz fabryczny lozyska i tak trafia ch*j. Katalog prawi o luzie C6 :D prawda jest gdzies posrodku...

:D

czarekmbx
Posty: 16
Rejestracja: 2012-08-16, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: czarekmbx » 2013-01-16, 21:26

Dzięki dzięki, nie musicie mi się kłaniać :-D

Ktoś kto się zastanawia czy łożyska z luzem dać do skrzyni czy na wał jest wystarczającym stwierdzeniem że nie ma pojęcia.
Do skrzyni czy pod koszt sprzęgłowy luz C3 to przerost formy nad treścią tak jak już mówiłem, tam nie ma takich temperatur by było uzasadnione ich stosowanie.
Nie wiem co ma luz łożyska do oprawiania go na klej w gnieździe czy na czopie :roll:

Tak jak pisałem na początku, nie chciałem nikogo obrażać bo forum to nie miejsce pod budką z piwem.
Przekazuje tylko moje uwagi do których każdy może sobie podejść z dystansem.

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: mistrzunioss » 2013-02-14, 21:52

Powiem tak ja stosuje c3 według mnie będzie lepiej bo cały silnik się rozgrzewa, a czarekmbx w swojej wsk zastosuj jakie chcesz, ciekawe jakie ty masz pojecie na temat mechanik skoro umiesz tylko mówić a nic nie przedstawiasz na temat twoich maszyn, pewnie ich nie masz i dlatego tak piszesz. A ja wolę się zapytać kolegów z forum niż później myśleć czy jest dobrze. Jak składać to raz a dobrze a nie że później rozbierać i znowu to samo. Widziałem ze audiobas też stosował wszystko z luzem i nie miał żadnych problemów ze skrzynią.

Wkrótce dodam fotki z postępów i kompletowania części :D

szuba
Posty: 115
Rejestracja: 2012-01-29, 23:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk;)
Lokalizacja: Ciążeń / Słupca
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: szuba » 2013-02-16, 16:07

Witam. Widze ze zakupiłes mase uszczelniajaca dirco,zlozylem na nia kiedys silnik od skutera i 2 silniki od wsk,nie polecam,w kontakcie z benzyna robia sie straszne kluchy i odlatuja.to sie nadaje to miski olejowej np w vw ale nie polecam do silnika wsk.

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: mistrzunioss » 2013-02-17, 12:21

szuba pisze:Witam. Widze ze zakupiłes mase uszczelniajaca dirco,zlozylem na nia kiedys silnik od skutera i 2 silniki od wsk,nie polecam,w kontakcie z benzyna robia sie straszne kluchy i odlatuja.to sie nadaje to miski olejowej np w vw ale nie polecam do silnika wsk.
Ja do uszczelnienia użyłem masy dirko+ uszczelki z klingierytu.

Długo nic nie dodawałem ale jestem na etapie składania silnika :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: pawel15 » 2013-02-17, 13:08

Emblematy na zbiorniku zostają tak jak teraz, czy będziesz jeszcze z nimi coś robił?

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: mistrzunioss » 2013-02-17, 13:12

pawel15 pisze:Emblematy na zbiorniku zostają tak jak teraz, czy będziesz jeszcze z nimi coś robił?
No nie wiem właśnie muszę jakieś nierdzewne śrubki kupić i może na czarno przemaluje ale na razie tak zostaje musze ogarnąc inne sprawy a później będę dopieszczał detale. :-)

adrian9327
Posty: 35
Rejestracja: 2013-01-20, 23:00
GG: 0
Moje maszyny: Minsk 125 TYP 400A
Lokalizacja: Chorzelów koło Mielca
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: adrian9327 » 2013-02-17, 20:44

czym dokładnie malowałeś ten bak ?? bazą czy akrylem ?? naprawdę super kolor i jaki jest to numer ?

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: mistrzunioss » 2013-02-17, 22:36

adrian9327 pisze:czym dokładnie malowałeś ten bak ?? bazą czy akrylem ?? naprawdę super kolor i jaki jest to numer ?
Akryl ral 2004.



W końcu złożyłem silnik ;p

Silnik w pełni nie wyregulowany jeszcze
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vYoAGLum ... e=youtu.be[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości