1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3) -------piotrBe

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2096
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: Skinder » 2012-10-16, 21:07

z-tomek pisze:A ja mam pytanie następującej treści: Dlaczego obszywać spłuczki? Nie lepiej zainwestować w jakieś przyzwoite sakwy ?
Też się właśnie nad tym zastanawiam. Ogółem spłuczki przebiły moją sakwe na piwo przy dudku :shock: Osobiście nie zapodałbym czegoś takiego bo wstyd 8/

Awatar użytkownika
irek
Posty: 563
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: irek » 2012-10-16, 21:09

Skinder pisze:Też się właśnie nad tym zastanawiam. Ogółem spłuczki przebiły moją sakwe na piwo przy dudku :shock: Osobiście nie zapodałbym czegoś takiego bo wstyd 8/
Skinder tu ma racje. Jednak z drugiej strony po obszyciu nic nie będzie widac a przecież nikomu nie musi sie chwalić z czego ma sakwy.
Poza tym będą przynajmniej sztywne.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: piotrBe » 2012-10-17, 01:25

Maykii - z wielką chęcia. Najlepiej by było ustawić sie na jakiś 3dniowy zlot z poczatku czerwca, chociaz cholera nie wiem jak tam moja obrona licencjatu wypadnie i jak sie wsio potoczy. Jak by nie patrzeć do sylwestra jeszcze troche, a gdzie wiosna i sezon...


Chomik - docelowego sciagacza nie mam, hmm i mnie oświeciło - coś sklece ze ściągacza magneta i miedzianego drutu (obwinac zębatke i przez dziurki małych śrubek przewinąc). Oby puściło. Dzieki za inspiracje...

Rafalgb - tak jak pisze Bartek582. Na te zabezpieczenia wg mnie nie ma zasady. Po jakims czasie spasowany w tłoku sworzeń odstaje luzów i pływa w lewo i prawo pukając i wycierając zabezpieczenie które staje sie cieńsze i pewnie tez gniazdo zabezpieczenia sie powiększa od stukania i wypada :/ Zanim zaczne to składać poszukam jeszcze innego rozwiązania z zabezpieczeniem ale wątbie by istniało trwalsze rozwiązanie... Chyba że jakiś pomysł...

Z-Tomku - tłok mi w jaki kolwiek sposób nie spuchł. Usterka może z przyczyn jakie opisałem akapit wyżej.


Skinder, Irku oraz Tomku - spłuczki a sakwy. Róznica w tych drugich dla mnie jest taka, że w deszcz to mi przesiąknie.Druga sprawa to cena sakw - komplet 200 w górę + własne mocowania które nie dadza takiej sztywności jak same już w sobie plastikowe fabrycznie nie używane pojemniki na wodę.
Cenz pojemników 95zł z przesyłką i eko-skóry 28zł (26zł/mb rolka 150cm szer) + jak bede musiał kupić jakieś płaskowniki to wydam z 20 zł.

Kolejną kwestią jest to iż z tym jeździć w dzień dzień nie będe, dlatego też musze zrobić szybke ich zakładanie i zdejmowanie w zależności od zapotrzebowania oraz estetyczne uchwyty jak zdejme kufry. Głównie to ma być na kilkudniowe lub dłuższe wyjazdy.
Owszem! mogłem też zrobić wszystko od zera tak jak to mają w typowych duuuużych turystykach - aluminiowe kątowniki, z blachy ryflowanej scianki, nitownica i jazda. Tylko ile by mnie to wyniosło i jak by to wyglądało- taki srebrny, ciężki klocek.Odzieje to w czarna eko-skóre, doczepie fajne zapięciia wieczka i zrobie jakieś nity jak mam na kanapie i będzie się komponować.

Tak serio jak bym nie napisał, że to spłuczki tylko bym pokazał gotowy produkt zamontowany na moto, to złapalibyście się tak samo jak ja się złapałem przy MZ Tramp czy tam Throphy z kuframi w kolorze motocykla czyli niebieski z jakimiś wzmocnieniami, naklejkamii itp itd. Dopiero jak zdradził z czego zrobił kufry to nie wierzyłem :D

Poszukam zdjęcia i wkleje może będzie to widać, serio nikt by nie powiedzał ze to spłuczki.

Pewnie teraz bede mr. Spłuczka :P

czas spać....

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: z-tomek » 2012-10-17, 22:18

Każdy robi motor pod swoje potrzeby, możliwości finansowe i swoje wizje ;-) Czekam na efekt końcowy z tymi kuframi i życzę wytrwałości

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: piotrBe » 2012-10-18, 22:57

Jak obiecałem!Troche mi zeszło z odnalezieniem zdjęć tej MZ z kuframi zrobionymi ze spłuczek ale się udało.

Zamazałem numery rej. żeby nie było problemów.

Zdjęcia wrzuciłem na żabę by była lepsza ich jakość.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trochę o motocyklu i właścicielu.

Były wojskowy, ok 60lat Ryszard, podobno posiada M10 z koszem i M07...
Z tego co pamiętam motocykl ma rozwiercony cylinder i wsadzony tłok od poloneza!! dodatkowo posiada gps, CB-radio, radio fm, podgrzewane obydwie kanapy oraz manetki, auto - alarm z czujką drgań, wszelakiego rodzaju sygnały dźwiękowe i stroboskopy :D Lusterka od jelcza, a kiedyś z tyłu była prostokątna czerwona lampa od jelcza ale teraz jest oryginał.



na deser!

Obrazek

Miałem przyjemność zatrzymać właściciela na pogawędkę, motocykl na żółtej tablicy ***zajeb*** zrobiony


Prace ciut ruszyły w przód. Ostatnio przyszły zamówione led`y, dziś miałem wolne na studiach to polutowałem dwie bobmki. Zrobie całość instalacji to pokaże na podłodze jak świeci :P

//Edit bo zapomiałem zmienić opcji automatycznego zmniejszana zdjęć przy uploadzie :/


//////edit 24 październik.

wygrana walka z małą zębatką od strony sprzęgła na wale!! hura :D

ściągacz do łożysk! ***zajeb*** sprawa, koszt ok 20zł
sciagacz.jpg
lekko trzeba było go podrasować (pod czerwonymi liniami trzeba było spiłować) by wszedł między karter a zęby zębatki...
Moc stożka jednak nie podołała wytworowi małych chińskich rączek :D

Teraz już ze spokojem mogę zająć się silnikiem i resztą rzeczy jakie trzeba ogarnąć.


////////////////// edit 29 pażdziernik

27 października - wyczyściłem silnik z oleju, z resztek uszczelek itp. Powyjmowałem łożyska i simmery. Zdemontowałem tłok po armagedonie. W sumie wszystko gotowe by składać do kupy...

29 październik
Przerywacz pod Led gotowy :hurra:
Zdjęcie zanim zamknąłem go w puszce, uprzednio rozmontowanego uszkodzonego przerywacza 6V 2x42W z epoki.
przerywacz.jpg
Płytkę zrobiłem z pudełka na CD. Dziurki w plastiku robiłem nagrzaną agrawką nad świeczką :D Zaślepka i podłączenia na wsuwki były z przerywacza. Wewnętrzny dawny układ eksmitowałem.

Bombki naładowane 20led każda z 4 sztuk, wsio działa. Teraz zostaje mi wykonanie obudowy/mocowania przełącznika przy kierownicy (z lewej strony, będzie zabawa by było estetycznie :razz: ) i zrobić wiązkę.

Od jutra wolne na uczelni :medit: więc trzeba milion pincet dwa dziewiencet wygotować nowy tłok :faint: . Niestety to CX R5 ale już na forum było pisane, że "Kup dobry tłok" przechodzi do historii.

PS: tak edytuje ciekawe czy ktoś zagląda :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-12-03, 22:11 przez piotrBe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: Kondziu » 2012-11-10, 17:47

zapodaj jakiś filmik jak działają te migacze :]
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: piotrBe » 2012-11-15, 00:00

Kondziu pisze:zapodaj jakiś filmik jak działają te migacze :]

Miałem wolną chwile to skleciłem takie coś na pokaz.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iR18nzldsac[/youtube]

Przerywacz jest przerobiony - fota jest wyżej co w nim siedzi i opis.

Przełącznik dorwałem nowy wueskowy ;D teraz muszę go zgrabnie umocować pod przełącznikiem świateł.

Obecnie przydało by się poskręcać silnik do kupy. Tłok już na korbie i reszta szpargałów skompletowana...

Przydało by się pogadać z ciocią o obszycie kufrów :oczami:
Wymyślić mocowanie - podpatrzyłem u Ironbird`a :P

Jeszcze przednie zawieszenie zostaje omg :faint:

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: Kondziu » 2012-11-15, 20:41

przełącznik załóz tak jak w 175. Tylko że musiał byś mieć ten uchwyt od migaczy
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: bartek582 » 2012-11-15, 21:17

Piotr przyłap klejem ne555 co by z podstawki nie wypadło. Wysłałem PW do ciebie.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: piotrBe » 2012-11-16, 10:40

Kondziu pisze:przełącznik załóz tak jak w 175. Tylko że musiał byś mieć ten uchwyt od migaczy
z chęcią bym tam go zmontował ale brak uchwytu. Wcześniej jak były kierunki miałem przełącznik z prawej strony (zdjęcia są wcześniej) i nie było to wygodnym rozwiązaniem, dlatego będzie pod przełącznikiem świateł. Zawsze jak coś kombinuje przy motorze to tak by później wrócić do jego stanu pierwotnego, więc jak dorwę prawą obejmę z nadlewką na przełącznik to może i tam go zamontuje.
Chcesz też zrobić taki przerywacz i kierunki?
bartek582 pisze:Piotr przyłap klejem ne555 co by z podstawki nie wypadło. Wysłałem PW do ciebie.
Dzięki za podpowiedź. Masz wyczerpujący pw :P

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: Kondziu » 2012-11-16, 16:33

z chęcią bym tam go zmontował ale brak uchwytu. Wcześniej jak były kierunki miałem przełącznik z prawej strony (zdjęcia są wcześniej) i nie było to wygodnym rozwiązaniem, dlatego będzie pod przełącznikiem świateł. Zawsze jak coś kombinuje przy motorze to tak by później wrócić do jego stanu pierwotnego, więc jak dorwę prawą obejmę z nadlewką na przełącznik to może i tam go zamontuje.
Chcesz też zrobić taki przerywacz i kierunki?
Właśnie myślę nad takimi kierunkami i bardzo podobają mi się twoje rozwiązania tego problemu w 125
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: bartek582 » 2012-11-16, 21:18

piotrBe pisze:Chcesz też zrobić taki przerywacz i kierunki?
Płytka się trawi wstawię foto jak będzie gotowa.Planuję na płytce zrobić kierunki i tylną lampę,zobaczymy jak to wyjdzie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: Muciek » 2012-11-16, 22:03

Pokaż jak one świecą w dzień :)

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: Kondziu » 2012-11-17, 09:07

"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: piotrBe » 2012-11-17, 14:35

Muciek pisze:Pokaż jak one świecą w dzień :)
Wszystko zależy od tego jakie są użyte diody, im mocniejsze tym bardziej będzie widać - ja kupiłem najjaśniejsze jakie miał. Teraz nie mam możliwości sprawdzenia tego na dworze, bo wiadomo jak jest za oknem, więc je będzie bardzo dobrze widać. Lampka nie wystarczy jak na razie?

W pełnym słońcu to już inna sprawa. Ja czasem w samochodach nie widziałem gdy migał, jak dobrze słońce zaświeciło pod odpowiednim kątem albo oślepiało :] Po prostu trzeba uważać i tyle. Jazda w mieście to nie przelewki jeśli cokolwiek o tym wiesz....

Kierunki głównie mają robić swoją robotę w nocy! oraz ronda. Teraz padnie pytanie po co robić skoro tylko na noc... Moja wystawiona ręka w czarnej kurtce i rękawicy do skrętu nie jest widziana przez innego kierowcę ;]




Kondziu dzięki za link lecz teraz kasa na co inne idzie...

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: bartek582 » 2012-11-18, 09:23

Piotr jak możesz to spróbuj między diody a klosz dać odblask biały (samo szkiełko) po prostu przepuść przez niego światło diody powinno to zwiększyć ,,widziałnoś'' w dzień.

Veteran

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: Veteran » 2012-12-16, 14:00

Logo na baku w nie orginalnym miejscu, tylni bagaznik "druszlak na talerze" nie pochromowany, brak oryginalnego malowania. Jednak wstydu nie ma.Ogólnie efekt prac średni. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: sopi220 » 2012-12-16, 14:35

piotrBe dalej masz w wsk tę oponę z przodu?jeżeli tak to radzę ci ją zmienić na jakąś współczesną.ta"kartoflówa"nie nadaje się do jazdy po drodze,zwłaszcza po mokrym asfalcie.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3)

Post autor: piotrBe » 2012-12-16, 15:10

Veteran pisze:Logo na baku w nie orginalnym miejscu, tylni bagaznik "druszlak na talerze" nie pochromowany, brak oryginalnego malowania. Jednak wstydu nie ma.Ogólnie efekt prac średni. Pozdrawiam
Trudno ważne by mi się podobało :!:

Sam coś pokaż to z chęcią skomentuje i będę specjalnie szukał jakiś niedociągnięć i fuszerki tak jak to innym wyrzucasz! O sobie to nawet "ni me ni be" w powitalni

pff logo nie w tym miejscu, żeby takie były problemy w życiu :roll: ...

Dla Twojej wiadomości motocykl w 2008 odświeżony, w domowych warunkach w dodatku w małej piwnicy. Wtedy jak najlepiej umiałem to zrobiłem razem z pomocą ojca(malowanie) i starą książką, teraz na pewno by poszła w piach itp itd ALE SAM WIESZ LEPIEJ... teraz już tak pięknie nie wygląda bo się jeździ! A stać na pewno nie będzie...

Jak byś przeczytał od deski do deski to byś co nieco wiedział co i jak w przyszłości będzie...

Miała wrócić w czerń, ale przy całkowitej renowacji koloru już nie zmienię, czerwony najszybszy :mad:

sopi220 pisze:piotrBe dalej masz w wsk tę oponę z przodu?jeżeli tak to radzę ci ją zmienić na jakąś współczesną.ta"kartoflówa"nie nadaje się do jazdy po drodze,zwłaszcza po mokrym asfalcie.
Tak wiem wiem, pisałem wcześniej o planach a w nich mitas`y na wiosnę lub cos ciekawszego jak się trafi. Stomile zostaną na pamiątkę i będą wisieć na ścianie...

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 1977 Garbata strażacka czerwień (M06B3) -------piotrBe

Post autor: piotrBe » 2013-01-06, 00:17

Dzisiaj może nie wiele ale zawsze już na plus

Odwiedził mnie Bear w trakcie jak przykręcałem silnik w ramie...
-odpalamy? ;D
- to próbuj :)

no to montaż nieczyszczonego gaźnika :!: bak i manetka gazu.
Pierwszy po remoncie na parę sekund odpał bez wydechu na paliwie z września. Zagadała po jakoś 6 strzale musiała zassać, suchy silnik itp. ;)

Bear pojechał to zostałem na dole, złożyłem sobie wydech, a później glancowałem autosol`em klamki, szklanki, kierownice... :roll:

Nie no ku**a... rura założona no to nie przepale silnika na chwile :o :?:
Złapałem imadło, szmatkę i wkręciłem w nie telefon - ***zajeb*** statyw :D no i efekt taki...
silnik zimny, pewnie jeszcze została ropa z montażu oraz parę razy psikałem w gar jak leżakował od połowy grudnia.. Zalałem gaźnik(wrześniowe paliwo), wsadziłem gwoździa w stacyjkę, bo posiałem kluczyk co miałem schowany na dole :roll: i ....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TbggSjZZ ... e=youtu.be[/youtube]

Pozdro dla CDI :evil:

ps: odpaliłem na tak krótko, bo to pomieszczenie w piwnicy, niby okno otwarte było ale zapach za jakim tęskniłem roznosi się na całą klatkę i sąsiadki ujadają :roll:

teraz dalej trzeba pogonić to co trzeba i docierać :hyhy:


Pozdro dla zmyngut bo się martwił że jeszcze serducho nie odpalone :P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość