WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6308
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Savier » 2014-01-09, 19:16

Byłem u pana Henryka osobiście, wszytko oglądałem i wypytywałem się. Ode mnie wziął za wał 80zł od trójki, a te czary mary co na czopach robił to jakieś spawanie łukowe, czy napawanie elektro coś tam. Nie pytajcie szczegółowo, bo inżynierem nie jestem :-D

Do 175 jak robiłem (W2A) to bodajże 90zł.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: AudioBas » 2014-01-09, 20:04

Savier pisze:to jakieś spawanie łukowe,
Mi to nazwał jakoś sprawniem sprężyną czy czymś...
Nie wiem ogólnie jak, ale mówił, że daje rady...
Dodatkowo daje Locittle więc koleś idzie z duchem czasu! :)

Naprawdę sympatyczny Pan! Pozdrowiłem go od forum :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 528
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: qpa » 2014-01-09, 20:29

również miłą rozmowę z nim miałem ;)

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 419
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: piter_dzn » 2014-01-09, 21:27

AudioBas pisze:Dzwoniłem, bardzo sympatyczny Pan...
Niestety nie chwali tych nowych korbowodów z igłą w główce...
Mówi, ze są zrobione ze słabego materiału...
Też wysłaliśmy swoje wały do niego razem z kolegą ziorkiem i również nam odradził nowe korbowody ;-)

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1966
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Alien » 2014-01-09, 22:44

Abstrahując w ogóle od roboty fachmana z Iławy to stwierdzenie że stare korby są lepsze padło już tyle razy że wypada mi powiedzieć:

Nie zgodzę się z tym że luźne igły na przeszlifowanej korbie są lepszym rozwiązaniem niż nowe łożysko z koszykiem
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6308
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Savier » 2014-01-09, 23:11

Pasowanie wg niego jest OK na stopie, sam to odpowiednio dobiera. Także o luźnych igłach raczej nie ma mowy... :-) Może ktoś z dostępem do sprzętu zmierzy twardość tych nowych korb?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Muciek » 2014-01-09, 23:14

Nie chodzi o to że igły są luźno, tylko o to że bezpośrednio się ze sobą stykają .W koszyczku masz oddzielone materiałem.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1966
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Alien » 2014-01-10, 23:56

Savier pisze:Może ktoś z dostępem do sprzętu zmierzy twardość tych nowych korb?
Na podstawowe badanie twardości jest taki stary, prosty sposób - niezwykle skuteczny. Weź sobie wkręta do drewna lub cokolwiek z ostrym końcem i spróbuj zarysować powierzchnie. W nieutwardzonym materiale od razu zostawisz ślad - na nawęglonej powierzchni nie masz szans. Macałem ostatnio tę korbę Duellsa, twarda w ch*j.

I nie mogę się nadziwić mentalności użytkowników: od lat wszyscy lamentują, że nie ma dobrych korb, jak się pojawi gotowy zestaw plug&play na igiełkowym które jest luksusem w WSK i to wszystko w mega przystępnej cenie to i tak większość woli archaiczną metodą regenerować na starej, krzywej korbie co ma 30 lat i nosi blizny po każdym Heńku, który sworzeń tłokowy wbijał młotkiem.

Koszyk sam w sobie daje możliwość prowadzenia igły, jak są luzem to mają skłonności żeby się ukosować. Jak układ złapie luzy to później takie igły wyciąga się z rowków smarujących, widziałem multum korbowodów które zakończyły żywot w ten sposób.

Sorry Klakier za offtopic w Twoim temacie.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

auriol77
Posty: 527
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: auriol77 » 2014-01-11, 11:15

Alien pisze:
I nie mogę się nadziwić mentalności użytkowników: od lat wszyscy lamentują, że nie ma dobrych korb, jak się pojawi gotowy zestaw plug&play na igiełkowym które jest luksusem w WSK i to wszystko w mega przystępnej cenie to i tak większość woli archaiczną metodą regenerować na starej, krzywej korbie co ma 30 lat i nosi blizny po każdym Heńku, który sworzeń tłokowy wbijał młotkiem.
To nie tylko mentalność użytkowników, bo i samych warsztatów, gdzie jak się przyzwyczają do jednej metody to twierdzą ,że nie ma lepszej. Jak zawiozłem korbę duelsa to zaraz majster przekonywał mnie, że on zaufania do tej korby nie ma jak i samego łożyska igiełkowego w główce itd. Skwitowałem tylko, że ma montować i za dużo się nad tym nie zastanawiać, bo ja tym będę jeździł i wolę się sam przekonać.

Skończyło się na "Jak pan chce, bo mi wszystko jedno, ale żeby nie było, że nie ostrzegałem"

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1966
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Alien » 2014-01-11, 12:32

W cenniku warsztatu samo przebicie korby na nową jest sporo tańsze niż regeneracja. Do tego przy igle nie rozwierca się tulejki brązowej co jest kolejną operacją za którą się nie płaci. Czysta kalkulacja :D
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

klakier665
Posty: 206
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-01-11, 15:09

40zł za nominalne gorzyckie tłoki do 125 to dużo? Czy lepiej brac póki są?

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 214
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Kermit » 2014-01-11, 16:37

A po co ci nominalne tłoki? Masz oryginalne nowe cylindry? Zazwyczaj przy remoncie silnika, nawet przy ładnym nominalnym cylindrze, robi się szlif. W takim wypadku te tłoki są bezużyteczne, no chyba, że masz te nowe cylindry albo chcesz wkładać je w współczesne wyroby, ale one nie są przyzwoitej jakości.

klakier665
Posty: 206
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-01-24, 16:49

Panowie jak wygląda składanie wyszkiełkowanego silnika tzn. jak sie zmywa taka powierzchnie, czym zmyć resztki hermrtyku?
kolejny problem to połączenie współczesnego cylindra i org gorzyckiego tłoka, ma ktoś taki mix u siebie?
niestety nie posiadam nadwymiarowego gorzyckiego tłoka i tak kombinuje co tu zrobić...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6308
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Savier » 2014-01-24, 19:03

Dostać nadwymiarowego gorzyca :D. Chyba, że kwestię pasowania wolisz zostawić pani Kryski Losowej z pod trójki.
Mi szkiełkowane części pięknie się czyściły jak je uwaliłem smarem itp, ale nie wiem jak z hermetykiem :)

klakier665
Posty: 206
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: klakier665 » 2014-01-28, 16:25

pochromowane dekle z ciekawości, miał być cały silnik ale odpuściłem bo dekle nie problem wymienić a z karterami już gorzej.
Nie jestem do nich przekonany... mam pod ręką szkiełkowane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: guziec583 » 2014-01-28, 16:57

ja bym zostawił takie :D
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 528
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: qpa » 2014-01-28, 17:23

ile pln taka przyjemnosc?

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 885
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: krzysiek200 » 2014-01-29, 09:07

Ciekawe ile taki efekt się utrzyma na silniku.

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 993
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Lokalizacja: Sicko

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: Szymon_1998 » 2014-01-31, 21:24

krzysiek200 pisze:Ciekawe ile taki efekt się utrzyma na silniku.
Czemu miałby nie wytrzymać???
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

Post autor: iron_bird » 2014-02-01, 11:54

Chrom powinien być ładny, polerka bardzo nie lubi benzyny i oleju no i sama w sobie po czasie przestanie się błyszczeć. Ile dałeś za pochromowanie dekli i gdzie to robiłeś?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość