Strona 6 z 9

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-09, 19:16
autor: Savier
Byłem u pana Henryka osobiście, wszytko oglądałem i wypytywałem się. Ode mnie wziął za wał 80zł od trójki, a te czary mary co na czopach robił to jakieś spawanie łukowe, czy napawanie elektro coś tam. Nie pytajcie szczegółowo, bo inżynierem nie jestem :-D

Do 175 jak robiłem (W2A) to bodajże 90zł.

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-09, 20:04
autor: AudioBas
Savier pisze:to jakieś spawanie łukowe,
Mi to nazwał jakoś sprawniem sprężyną czy czymś...
Nie wiem ogólnie jak, ale mówił, że daje rady...
Dodatkowo daje Locittle więc koleś idzie z duchem czasu! :)

Naprawdę sympatyczny Pan! Pozdrowiłem go od forum :)

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-09, 20:29
autor: qpa
również miłą rozmowę z nim miałem ;)

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-09, 21:27
autor: piter_dzn
AudioBas pisze:Dzwoniłem, bardzo sympatyczny Pan...
Niestety nie chwali tych nowych korbowodów z igłą w główce...
Mówi, ze są zrobione ze słabego materiału...
Też wysłaliśmy swoje wały do niego razem z kolegą ziorkiem i również nam odradził nowe korbowody ;-)

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-09, 22:44
autor: Alien
Abstrahując w ogóle od roboty fachmana z Iławy to stwierdzenie że stare korby są lepsze padło już tyle razy że wypada mi powiedzieć:

Nie zgodzę się z tym że luźne igły na przeszlifowanej korbie są lepszym rozwiązaniem niż nowe łożysko z koszykiem

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-09, 23:11
autor: Savier
Pasowanie wg niego jest OK na stopie, sam to odpowiednio dobiera. Także o luźnych igłach raczej nie ma mowy... :-) Może ktoś z dostępem do sprzętu zmierzy twardość tych nowych korb?

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-09, 23:14
autor: Muciek
Nie chodzi o to że igły są luźno, tylko o to że bezpośrednio się ze sobą stykają .W koszyczku masz oddzielone materiałem.

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-10, 23:56
autor: Alien
Savier pisze:Może ktoś z dostępem do sprzętu zmierzy twardość tych nowych korb?
Na podstawowe badanie twardości jest taki stary, prosty sposób - niezwykle skuteczny. Weź sobie wkręta do drewna lub cokolwiek z ostrym końcem i spróbuj zarysować powierzchnie. W nieutwardzonym materiale od razu zostawisz ślad - na nawęglonej powierzchni nie masz szans. Macałem ostatnio tę korbę Duellsa, twarda w ch*j.

I nie mogę się nadziwić mentalności użytkowników: od lat wszyscy lamentują, że nie ma dobrych korb, jak się pojawi gotowy zestaw plug&play na igiełkowym które jest luksusem w WSK i to wszystko w mega przystępnej cenie to i tak większość woli archaiczną metodą regenerować na starej, krzywej korbie co ma 30 lat i nosi blizny po każdym Heńku, który sworzeń tłokowy wbijał młotkiem.

Koszyk sam w sobie daje możliwość prowadzenia igły, jak są luzem to mają skłonności żeby się ukosować. Jak układ złapie luzy to później takie igły wyciąga się z rowków smarujących, widziałem multum korbowodów które zakończyły żywot w ten sposób.

Sorry Klakier za offtopic w Twoim temacie.

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-11, 11:15
autor: auriol77
Alien pisze:
I nie mogę się nadziwić mentalności użytkowników: od lat wszyscy lamentują, że nie ma dobrych korb, jak się pojawi gotowy zestaw plug&play na igiełkowym które jest luksusem w WSK i to wszystko w mega przystępnej cenie to i tak większość woli archaiczną metodą regenerować na starej, krzywej korbie co ma 30 lat i nosi blizny po każdym Heńku, który sworzeń tłokowy wbijał młotkiem.
To nie tylko mentalność użytkowników, bo i samych warsztatów, gdzie jak się przyzwyczają do jednej metody to twierdzą ,że nie ma lepszej. Jak zawiozłem korbę duelsa to zaraz majster przekonywał mnie, że on zaufania do tej korby nie ma jak i samego łożyska igiełkowego w główce itd. Skwitowałem tylko, że ma montować i za dużo się nad tym nie zastanawiać, bo ja tym będę jeździł i wolę się sam przekonać.

Skończyło się na "Jak pan chce, bo mi wszystko jedno, ale żeby nie było, że nie ostrzegałem"

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-11, 12:32
autor: Alien
W cenniku warsztatu samo przebicie korby na nową jest sporo tańsze niż regeneracja. Do tego przy igle nie rozwierca się tulejki brązowej co jest kolejną operacją za którą się nie płaci. Czysta kalkulacja :D

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-11, 15:09
autor: klakier665
40zł za nominalne gorzyckie tłoki do 125 to dużo? Czy lepiej brac póki są?

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-11, 16:37
autor: Kermit
A po co ci nominalne tłoki? Masz oryginalne nowe cylindry? Zazwyczaj przy remoncie silnika, nawet przy ładnym nominalnym cylindrze, robi się szlif. W takim wypadku te tłoki są bezużyteczne, no chyba, że masz te nowe cylindry albo chcesz wkładać je w współczesne wyroby, ale one nie są przyzwoitej jakości.

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-24, 16:49
autor: klakier665
Panowie jak wygląda składanie wyszkiełkowanego silnika tzn. jak sie zmywa taka powierzchnie, czym zmyć resztki hermrtyku?
kolejny problem to połączenie współczesnego cylindra i org gorzyckiego tłoka, ma ktoś taki mix u siebie?
niestety nie posiadam nadwymiarowego gorzyckiego tłoka i tak kombinuje co tu zrobić...

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-24, 19:03
autor: Savier
Dostać nadwymiarowego gorzyca :D. Chyba, że kwestię pasowania wolisz zostawić pani Kryski Losowej z pod trójki.
Mi szkiełkowane części pięknie się czyściły jak je uwaliłem smarem itp, ale nie wiem jak z hermetykiem :)

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-28, 16:25
autor: klakier665
pochromowane dekle z ciekawości, miał być cały silnik ale odpuściłem bo dekle nie problem wymienić a z karterami już gorzej.
Nie jestem do nich przekonany... mam pod ręką szkiełkowane.

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-28, 16:57
autor: guziec583
ja bym zostawił takie :D

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-28, 17:23
autor: qpa
ile pln taka przyjemnosc?

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-29, 09:07
autor: krzysiek200
Ciekawe ile taki efekt się utrzyma na silniku.

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-01-31, 21:24
autor: Szymon_1998
krzysiek200 pisze:Ciekawe ile taki efekt się utrzyma na silniku.
Czemu miałby nie wytrzymać???

Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier

: 2014-02-01, 11:54
autor: iron_bird
Chrom powinien być ładny, polerka bardzo nie lubi benzyny i oleju no i sama w sobie po czasie przestanie się błyszczeć. Ile dałeś za pochromowanie dekli i gdzie to robiłeś?