Strona 1 z 5

WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-27, 00:56
autor: fuel123
Witam serdecznie,

oto moja B1. Wiem, kilka elementów jest nieoryginalnych. Mam w kartonie lampę tylną, pokrywę lewą z żołędziem ale jest nadpęknięta i do naprawienia. Tłumik powinien być czarny, tylko jest problem, do kupienia są z obręczą dużą, u mnie z tłumika wystaje spawane ucho, nie wiem jak powinno być. Mam też dodatkowe felgi. Powiedzcie, ile powinny mieć garbów.

Zabawę w renowację planuję na wiosnę. Na razie podjąłem kroki znalezienia odpowiednich osób, których usługi przywrócą blask wuesce, i tak:

Piaskowanie zlecę gościowi, który bratu komarka czyścił, pod Mogilnem.
Felgi i ramę pomaluję proszkowo u ojca na zakładzie, resztę karoserii pomaluje znajomy ze Żnina.
Silnik zrobi ojciec-mechanik ;-).
Szparunki zrobię sam, wyklejając szablon taśmą winylową i pomaluję. Logo zlecę do namalowania lepszym specom.
Szprychy założy gość pod Mogilnem.
Cynkowanie śrub i różnego typu drobnicy, zrobię u ojca na zakładzie.
Chromowanie kilku elementów jeszcze nie wiem gdzie poślę, trwają poszukiwania.
Resztę, tzn. demontaż, montaż, kupno, wymiana, zrobię sam, bądź z pomocą ojca.

Plan jest ambitny, logistycznie zakręcony, ale co zrobić. Tylko brać się do roboty. ;-)

PS. U dziadka na strychu stoi rama z felgami bez silnika WFM M06, jak będę na miejscu to wybadam sprawę, może po B1 zabiorę się za WFM-kę-bardzo mi się one podobają. No i jest jeszcze jedno moto, kuzyn ojca ma WSK M06-Z tylko nie chce sprzedać, a nie jeździ od dwóch lat-może się da nakłonić kiedyś.

A oto zdjęcia motocykla:
S6301070.JPG
S6301071.JPG
S6301069.JPG
S6301068.JPG
Zdjęcie0799 cenzura.JPG
Pozdrawiam, życzcie mi powodzenia. ;-)

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-27, 08:07
autor: peter125-175
Dobry materiał do renowacji,życzę powodzenia w pracach

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-27, 11:51
autor: Norbi96
Bardzo fajna wuecha :) Powodzenia w renowacji ! A i masz fajny numer ramy ;)

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-27, 15:18
autor: Korbowód
Cudeńko! Ja bym na Twoim miejscu doprowadził do idealnego stanu technicznego, zabezpieczył jakieś ogniska korozji (żeby stan jej się nie pogarszał) i tyle.

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-27, 15:26
autor: Szczepan
Tłumik masz nieoryginalny pochodzący z SHL M11 :P

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-27, 23:34
autor: golfer
Nie niszcz tego motocykla ,jest w bardzo dobrym stanie i tak go zostaw, po remoncie już nie będzie tyle wart !!

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-28, 01:10
autor: fuel123
Jako, że moto jest w stanie dobrym, pragnę wykonać w nim niezbędne zabiegi, które przywrócą mu dawną świetność.

Więc odpadają wszelkiego rodzaju upiększenia, niezrozumiałe zmiany podzespołów, np. przesadne chromowanie czegoś co nigdy takim nie było. Silnik, piasty i inne duperelki zostaną odświeżone, wyczyszczone. Felgi będą matowe jak w oryginale pomalowane. Planuję położyć nową powłokę malarską, pozwoli to na usunięcie wszelkich ognisk korozji, usunięciu wgniotów, obić i zabezpieczenie odpowiednimi środkami całej karoserii. Tak naprawdę okaże się co jest do zrobienia dopiero podczas rozbiórki.

Myślę, że restauracja, remont pojazdu o znacznym wieku, będącego rzadkością, wzbudzającego entuzjastyczne zainteresowanie, osób młodych jak i starszych, polega na przywróceniu dawnej świetności, odtworzeniu wyglądu oryginału, takiego jaki pamiętają nasi ojcowie i dziadkowie.

Takiego podejścia życzę wszystkim posiadającym zabytkowy motocykl czy samochód :->

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-28, 01:13
autor: fuel123
Właściwie nie wiem dlaczego zamazałem numer ramy. Oto tabliczka:
Zdjęcie0799.jpg

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-28, 01:17
autor: fuel123
Pytanie o piasty.

Ile garbów powinny mieć piasty :?: :-/

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-10-28, 18:22
autor: brennner
Witam. Piasty powinny mieć 4 garby. 5 garbów miały M06-64. Tłumik czarny montowany za pomocą obejmy.

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-11-03, 19:25
autor: marian6666
Siemka! Jakbyś chciał to mogę się zamienić z Tobą na tłumiki. Akurat mam taki jaki był w tym modelu (na nakrętkę), a potrzebuję tłumika z SHL-ki

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-11-04, 22:00
autor: fuel123
Cholerka, nie miałem dostępu do neta przez ten wekend, tak bym zrobił zdjęcia i oceniłbyś czy ci tłumik mojej wueski odpowiada.
Możesz sfotografować tłumik, który masz na wydaniu, wstaw zdjęcie w moim wątku.

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-11-13, 23:31
autor: fuel123

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-11-15, 21:56
autor: luki9403
cześć :)
fajny materiał do renowacji ,powodzenia w odnowie wspaniałej WSK ,pozdrawiam :)

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-12-09, 12:52
autor: fuel123
Chcę zająć się siodłem.

Kupić nowe, nie wiadomo jakiej jakości, czy może kupić gąbkę i starą wymienić. Gąbki na alledrogo można kupić, tylko wydaje mi się, że nie do końca mają taki sam kształt wyobleń jak w oryginale.

Czekam na sugestie, porady.

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-12-09, 18:29
autor: Wężu
Najlepiej znajdź sobie w okolicy tapicera. U mnie jest taki gość, 40 lat obszywał kanapy w PKS'ach. Jak go dobrze opier... to potrafi zrobić cuda za psie pieniądze.

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2012-12-09, 18:52
autor: Łukasz S.
Jeżeli chcesz mieć zrobione siodło od A do Z, to skrobnij na Pw do mnie.

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2013-01-17, 18:53
autor: fuel123
Witam, rozpoczął się pierwszy etap prac remontowych - ROZBIÓRKA, fotki wstawię później.

Na gorąco jak zdemontować nogę nieruchomą:

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2013-01-17, 19:28
autor: brendi10
fuel123 pisze:Witam, rozpoczął się pierwszy etap prac remontowych - ROZBIÓRKA, fotki wstawię później.

Na gorąco jak zdemontować nogę nieruchomą:
Pociągnij mocniej i powinno pójść. :D

U mnie też na jednych lagach jest po jednym uszczelniaczu a na drugich po dwa. :D

Re: WSK 125 M 06 B1 czarna, rok 1969

: 2013-01-18, 10:06
autor: chomik
Wbij śrubokręt czy jakiś pobijak w tą szczelinę w półce i wtedy pociągnij, ewentualnie przekręcając. Musi wyjść ;-)