Moja WSK M06 B1

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2012-12-10, 11:46

Proszę zweryfikowanie oryginalności mojej wski
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-10, 16:28

Brakuje Ci osłon bocznych i kierownica jest nieoryginalna. Który to rok? Bagażnik też dokładany ofc

Proszę o foto tabliczki na pw.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: peter125-175 » 2012-12-10, 17:12

Na moje oko może być od rok 68-70.Starszy model na pewno nie bo już ma osłony.

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2012-12-10, 18:30

No właśnie numer ramy różni się z tabliczką jedną cyfrą i nie wiem o co z tym chodzi..
A oto dane z tabliczki:
M06 B1
1968
Nr. ramy na ramie S0 893882 (na tabliczce 853882, tabliczka oryginalna)
S01-Z3
112 kg
I na boku tabliczki nie wiem co to za numer N kol. 3339 07
I teraz moje pytanko do was bo mam zamiar odrestaurować w pełen oryginał,spisałem elementy które wydaje mi się że jest chrom-poprawcie moje błędy i podajcie elementy które przeoczyłem nawet najmniejsze śrubki:
osłonka pod kluczyk
oprawa lampy
kierownica
nakrętki lag przednich
śruby mocowania lampy
lagi przednie
śruby piast kół przód i tył
uchwyty kierownicy
kolanko, nakrętka kolanka i tłumika
śrubki boczków
bagażnik (nie wiem czy oryginalny)
uchwyty tylnego błotnika
dźwignia tylnego hamulca
szklanki amortyzatorów tył
kopniak ,nóżka zmiany biegów
Będę wdzięczny za każda pomoc

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-10, 20:12

osłonka pod kluczyk TAK
oprawa lampy TAK
kierownica TAK
nakrętki lag przednich TAK
uchwyty tylnego błotnika TAK
dźwignia tylnego hamulca TAK
szklanki amortyzatorów tył TAK
kopniak ,nóżka zmiany biegów TAK
uchwyty kierownicy TAK
kolanko, nakrętka kolanka i tłumika TAK
lagi przednie Tak
do tego chromowane były łby osi kół.

śruby mocowania lampy NIE ( fabrycznie ocynk)
śruby piast kół przód i tył NIE ( fabrycznie ocynk)
śrubki boczków ( fabrycznie ocynki)
bagażnik (nie oryginalny przecież Ci napisałem)


Z boku tabliczki podany jest kod koloru.
Ostatnio zmieniony 2012-12-10, 20:18 przez Łukasz S., łącznie zmieniany 2 razy.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2012-12-10, 20:40

wielkie dzięki
Zapomniałem o korku paliwa
A co z tymi numerami czy to pracownik się kiedyś pomylił i żle nabił, zdarzyło się komuś już tak?

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-10, 20:44

Korek paliwa jest chyba aluminiowy. A co do numerów, to tak, zdarzało się to, diagnosta na przeglądzie powpisuje wszystko tak jak ma być.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2012-12-11, 22:30

proszę o foto oryginalnej kierownicy, powiedzcie mi co jej jeszcze brakuje prócz osłon ktore posiadam tylko były zdjete, chodzi mi nawet o najmniejsze szczególy ,chcę ją dopiescic do ostatniej srubki

Awatar użytkownika
luki9403
Posty: 433
Rejestracja: 2012-09-28, 21:10
GG: 37263646
Moje maszyny: SHL
KOMAR
WSK B1
WSK B3 x2
WSK 4
JAWKA S.
JAWKA M.
Barton
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: luki9403 » 2012-12-12, 20:05

witam,korek nie był aluminiowy tylko z tworzywa taki jak na moim zdjęciu,kierownica też oryginalna jak na zdjęciu:

Obrazek

Obrazek


Ja mam taką samą WSK tylko z 1969r,czytaj dużo na forum o remontach tych WSk to dużo sie dowiesz ja też na początku,za dużo nie wiedziałem. :)
Nie oryginalne rzeczy w twojej WSce ,które zauważyłem to:
-kierownica to już wiadomo jak i korek baku,
-bagażnika nie było w ogóle ,
-manetki ale nie jestem pewien jakie były,
-przednie koło,powinno być z chromowaną blaszką na piaście,
-nie widzę licznika ,żeby określić czy oryginał,

PRĘDZEJ PISALIŚCIE O KODZIE KOLORU,POWIEDŹCIE GDZIE SPRAWDZIĆ WEDŁUG KODU JAKI TO BYŁ KOLOR,PROSZĘ O ODPOWIEDŹ!!!
-karnik był inny,
-sygnał mocowany był pod lampą na blaszkach,od osłon lag,

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-12, 21:06

luki9403 pisze:PRĘDZEJ PISALIŚCIE O KODZIE KOLORU,POWIEDŹCIE GDZIE SPRAWDZIĆ WEDŁUG KODU JAKI TO BYŁ KOLOR,PROSZĘ O ODPOWIEDŹ!!!
To oznaczenia fabryczne, musisz grzebać po forum, bo nie wiem czy ktokolwiek się tym interesował, żeby zrobić jakąś tabelkę.
Co do sygnału, nie jest regułą umocowanie pod lampą, przynajmniej z moich obserwacji, do tego przednie koło wymienne też się według mnie zgadza. Co Ci kolego nie gra w kraniku? Manetki z zagiętymi końcami, typowe dla dwuramówki. Polecam powertować trochę temat o B1, tam jest wszystko dokładnie opisane!

PS Wstaw większe zdjęcia to będziemy mogli dalej dyskutować!
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2012-12-14, 00:09

Dzięki, korek na pewno oryginał, zastanawiaja mnie jeszcze śrubki mocowania lampy ,chyba są chromowane...,a jeszcze sie chciałem zapytać czy rączka do podnoszenia motoru na nóżki była montowana w oryginale? A i na pokrywie silnika ma charakterystyczny numer jeden dla rocznika 69 tez nie wiem czemu przecież silnik oryginalny.A o to więcej zdjęc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
luki9403
Posty: 433
Rejestracja: 2012-09-28, 21:10
GG: 37263646
Moje maszyny: SHL
KOMAR
WSK B1
WSK B3 x2
WSK 4
JAWKA S.
JAWKA M.
Barton
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: luki9403 » 2012-12-14, 20:35

śruby od lampy to też mi się wydaje ,że były chromowane,prawie na pewno.Ta rączka do podnoszenia motoru na nóżki to oryginał.A z tym numerem na pokrywie silnika to nie będę kłamał po prostu nie wiem.O to dowody ,że to nie jest oryginalny kranik:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ZDJĘCIE TROCHĘ NIE WYRAŹNE ALE ORYGINALNE Z INSTRUKCJI,ten kranIk co masz przy WSK ,to od SHL M04 ,starych WFM itp...
A twój korek jest od SHL M11

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2013-01-20, 16:51

No to i Ja zaczynam remont swojej B1 oto kilka fotek z rozbierania i przygotowania części do renowacji, czekam na komentarze:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: Grabar96 » 2013-01-20, 17:38

Osłony lag przednich, osłonę łańcucha, półkę dolną i górną mógłbyś dać do malowania proszkowego. A błotniki i bak do lakiernika.
Powodzenia w renowacji :papa:
Ps. Pamiętaj że na lagi nieruchome trzeba dać chrom techniczny.
Ostatnio zmieniony 2013-01-20, 17:51 przez Grabar96, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mam czasu tracić czas

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: Łukasz S. » 2013-01-20, 17:45

Dlaczego autorenolak?!
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: qpa » 2013-01-20, 17:50

zeby wygladał jak lakier fabryczny?

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2013-01-20, 17:56

dokładnie żeby lakier wyglądał jak fabryczny:) a z tymi drobnymi elementami tak właśnie się zastanawiałem czy w proszek czy normalny lakier...

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: Łukasz S. » 2013-01-20, 19:27

Porażka jak dla mnie, ale co kto woli.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: lis235 » 2013-01-20, 20:11

A co polecasz?

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06 B1

Post autor: iron_bird » 2013-01-21, 13:45

Idź do mieszalni lakierów novola i oni ci dobiorą tyle ile potrzebujesz lakieru. Taniej nie będzie, ale chyba nie chodzi o to żeby było taniej, tylko lepiej.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości