Strona 1 z 4

Moja WSK M06 B1

: 2012-12-10, 11:46
autor: lis235
Proszę zweryfikowanie oryginalności mojej wski

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-10, 16:28
autor: Łukasz S.
Brakuje Ci osłon bocznych i kierownica jest nieoryginalna. Który to rok? Bagażnik też dokładany ofc

Proszę o foto tabliczki na pw.

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-10, 17:12
autor: peter125-175
Na moje oko może być od rok 68-70.Starszy model na pewno nie bo już ma osłony.

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-10, 18:30
autor: lis235
No właśnie numer ramy różni się z tabliczką jedną cyfrą i nie wiem o co z tym chodzi..
A oto dane z tabliczki:
M06 B1
1968
Nr. ramy na ramie S0 893882 (na tabliczce 853882, tabliczka oryginalna)
S01-Z3
112 kg
I na boku tabliczki nie wiem co to za numer N kol. 3339 07
I teraz moje pytanko do was bo mam zamiar odrestaurować w pełen oryginał,spisałem elementy które wydaje mi się że jest chrom-poprawcie moje błędy i podajcie elementy które przeoczyłem nawet najmniejsze śrubki:
osłonka pod kluczyk
oprawa lampy
kierownica
nakrętki lag przednich
śruby mocowania lampy
lagi przednie
śruby piast kół przód i tył
uchwyty kierownicy
kolanko, nakrętka kolanka i tłumika
śrubki boczków
bagażnik (nie wiem czy oryginalny)
uchwyty tylnego błotnika
dźwignia tylnego hamulca
szklanki amortyzatorów tył
kopniak ,nóżka zmiany biegów
Będę wdzięczny za każda pomoc

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-10, 20:12
autor: Łukasz S.
osłonka pod kluczyk TAK
oprawa lampy TAK
kierownica TAK
nakrętki lag przednich TAK
uchwyty tylnego błotnika TAK
dźwignia tylnego hamulca TAK
szklanki amortyzatorów tył TAK
kopniak ,nóżka zmiany biegów TAK
uchwyty kierownicy TAK
kolanko, nakrętka kolanka i tłumika TAK
lagi przednie Tak
do tego chromowane były łby osi kół.

śruby mocowania lampy NIE ( fabrycznie ocynk)
śruby piast kół przód i tył NIE ( fabrycznie ocynk)
śrubki boczków ( fabrycznie ocynki)
bagażnik (nie oryginalny przecież Ci napisałem)


Z boku tabliczki podany jest kod koloru.

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-10, 20:40
autor: lis235
wielkie dzięki
Zapomniałem o korku paliwa
A co z tymi numerami czy to pracownik się kiedyś pomylił i żle nabił, zdarzyło się komuś już tak?

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-10, 20:44
autor: Łukasz S.
Korek paliwa jest chyba aluminiowy. A co do numerów, to tak, zdarzało się to, diagnosta na przeglądzie powpisuje wszystko tak jak ma być.

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-11, 22:30
autor: lis235
proszę o foto oryginalnej kierownicy, powiedzcie mi co jej jeszcze brakuje prócz osłon ktore posiadam tylko były zdjete, chodzi mi nawet o najmniejsze szczególy ,chcę ją dopiescic do ostatniej srubki

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-12, 20:05
autor: luki9403
witam,korek nie był aluminiowy tylko z tworzywa taki jak na moim zdjęciu,kierownica też oryginalna jak na zdjęciu:

Obrazek

Obrazek


Ja mam taką samą WSK tylko z 1969r,czytaj dużo na forum o remontach tych WSk to dużo sie dowiesz ja też na początku,za dużo nie wiedziałem. :)
Nie oryginalne rzeczy w twojej WSce ,które zauważyłem to:
-kierownica to już wiadomo jak i korek baku,
-bagażnika nie było w ogóle ,
-manetki ale nie jestem pewien jakie były,
-przednie koło,powinno być z chromowaną blaszką na piaście,
-nie widzę licznika ,żeby określić czy oryginał,

PRĘDZEJ PISALIŚCIE O KODZIE KOLORU,POWIEDŹCIE GDZIE SPRAWDZIĆ WEDŁUG KODU JAKI TO BYŁ KOLOR,PROSZĘ O ODPOWIEDŹ!!!
-karnik był inny,
-sygnał mocowany był pod lampą na blaszkach,od osłon lag,

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-12, 21:06
autor: Łukasz S.
luki9403 pisze:PRĘDZEJ PISALIŚCIE O KODZIE KOLORU,POWIEDŹCIE GDZIE SPRAWDZIĆ WEDŁUG KODU JAKI TO BYŁ KOLOR,PROSZĘ O ODPOWIEDŹ!!!
To oznaczenia fabryczne, musisz grzebać po forum, bo nie wiem czy ktokolwiek się tym interesował, żeby zrobić jakąś tabelkę.
Co do sygnału, nie jest regułą umocowanie pod lampą, przynajmniej z moich obserwacji, do tego przednie koło wymienne też się według mnie zgadza. Co Ci kolego nie gra w kraniku? Manetki z zagiętymi końcami, typowe dla dwuramówki. Polecam powertować trochę temat o B1, tam jest wszystko dokładnie opisane!

PS Wstaw większe zdjęcia to będziemy mogli dalej dyskutować!

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-14, 00:09
autor: lis235
Dzięki, korek na pewno oryginał, zastanawiaja mnie jeszcze śrubki mocowania lampy ,chyba są chromowane...,a jeszcze sie chciałem zapytać czy rączka do podnoszenia motoru na nóżki była montowana w oryginale? A i na pokrywie silnika ma charakterystyczny numer jeden dla rocznika 69 tez nie wiem czemu przecież silnik oryginalny.A o to więcej zdjęc

Re: Moja WSK M06 B1

: 2012-12-14, 20:35
autor: luki9403
śruby od lampy to też mi się wydaje ,że były chromowane,prawie na pewno.Ta rączka do podnoszenia motoru na nóżki to oryginał.A z tym numerem na pokrywie silnika to nie będę kłamał po prostu nie wiem.O to dowody ,że to nie jest oryginalny kranik:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ZDJĘCIE TROCHĘ NIE WYRAŹNE ALE ORYGINALNE Z INSTRUKCJI,ten kranIk co masz przy WSK ,to od SHL M04 ,starych WFM itp...
A twój korek jest od SHL M11

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-20, 16:51
autor: lis235
No to i Ja zaczynam remont swojej B1 oto kilka fotek z rozbierania i przygotowania części do renowacji, czekam na komentarze:)

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-20, 17:38
autor: Grabar96
Osłony lag przednich, osłonę łańcucha, półkę dolną i górną mógłbyś dać do malowania proszkowego. A błotniki i bak do lakiernika.
Powodzenia w renowacji :papa:
Ps. Pamiętaj że na lagi nieruchome trzeba dać chrom techniczny.

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-20, 17:45
autor: Łukasz S.
Dlaczego autorenolak?!

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-20, 17:50
autor: qpa
zeby wygladał jak lakier fabryczny?

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-20, 17:56
autor: lis235
dokładnie żeby lakier wyglądał jak fabryczny:) a z tymi drobnymi elementami tak właśnie się zastanawiałem czy w proszek czy normalny lakier...

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-20, 19:27
autor: Łukasz S.
Porażka jak dla mnie, ale co kto woli.

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-20, 20:11
autor: lis235
A co polecasz?

Re: Moja WSK M06 B1

: 2013-01-21, 13:45
autor: iron_bird
Idź do mieszalni lakierów novola i oni ci dobiorą tyle ile potrzebujesz lakieru. Taniej nie będzie, ale chyba nie chodzi o to żeby było taniej, tylko lepiej.