Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 01:22

Witam jestem posiadaczem wsk-i lelek rocznik 77 czyli ostatniego roku produkcji .Wske kupiłem od starszego pana lubującego się w rozbrajaniu motocykli i gubieniu części . Wsk kupiona za 300 zl z dużymi brakami m.in loga,kedra,konsola,siedzenie iboczki.Ciężko było zdobyć te częsci lecz się udało najważniejsze że wsk posiadała przednie zawieszenie tlumik z osłonami i kierownice czyli najpotrzebniejsze rzeczy .

Wsk oryginalnie byla pomarańczowa lecz pomarańcz jest zbyt monotonny dlatego postanowiłem pomalować ja na kolor żółty w jakim wychodziły wski numer lakieru to l79 i nie jest to kolor yellow bahama jak sądzą inni

wsk na dzien dzisiejszy wyglada tak :
1.jpg
Oczywiscie renowacja pelen profesjonalizm każdy detal musi byc zrobiony lecz nie lubie komentarzy typu : To nie jest w oryginale (np zmiane zabezpieczenia z farby lub ocynku na chrom) Każdy motocykl musi byc poprawiony po fabryce bo jesli ktos maluje bez podkladu emalią jak w oryginale no to zwracam honor ;)

Niektóre elementy wski są juz gotowe np tlumik w ktorym bylo dużo roboty np pospawanie go na łączeniach i dorobienie koncówki nie ma po tym śladu a koncówka jest mocniejsza .

Osłony zostały pochromowane a tłumik wypiaskowany i pomalowany proszkowo
2.jpg

Sciągnięty bak i dokupione boczki :
3.jpg

wyczyszczone :
4.jpg
I oddane do malowania baza l79 plus bezbarwny

Gotowa odnowiona kedra :
5.jpg
Zawieszenie niestety bylo tak zniszczone ze trzeba robic wszystko od nowa w tym regeneracja szpilek :
SP_A0191.jpg
SP_A0193.jpg
nowe tulejki oryginal :
6.jpg
dolne golenie zostaly wychromowane a lagi czyli czesc ruchoma wysłane do prostowania i pokrycia ich chromem technicznym


Inne elementy jak kierownica mocowania itp. mam juz pochromowane lecz musze zrobic im zdjęcia .Niestety Rama jest tak zniszczona i pokrzywiona że musialem kupic nową też rocznik 77 ;) z doskonałą i czytelną tabliczka znamionową
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-01-09, 02:12 przez tomini, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: wafelson » 2013-01-09, 01:37

Nie działają zdjęcia.

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 01:49

Powinny juz chodzic na drugim komputerze mam je widoczne

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: Johnny » 2013-01-09, 01:56

Drobna sugestia. W języku polskim niektóre literki mają takie kreseczki: ą, ę, ó itp. Używaj polskich liter żeby Twój post reprezentował sobą również profesjonalny poziom :!:

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 02:03

Posiadam angielski komputer z angielskim systemem operacyjnym,ale żeby zadowolić moderatorów i innych użytkowników lubiących interpunkcję sciągnąłem sobie łatke z polskimi znakami .

Grzaniec

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: Grzaniec » 2013-01-09, 09:21

Czy ta odnowa będzie profesjonalna, to IMO okaże się dopiero pod koniec prac.... :D
Jak na razie nieźle Ci idzie ;-)

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: wafelson » 2013-01-09, 11:21

Przydałoby się kilka zdjęć ogółu, bo tak to tylko poszczególne elementy widzimy.
Ja bym też chętnie popatrzył na tego charta z pierwszego zdjęcia. On też już po remonocie czy czeka na lepsze czasy? :mrgreen:

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: piotrBe » 2013-01-09, 12:21

Nie to że się czepiam, jeżeli robisz wszystko od podstaw. Bak za pięknie przygotowany w środku nie jest, ruda ma impreze na sto dwa. Lepiej go wyczyścić przed malowaniem niż po, bo nie wiem jakim sposobem będziesz go czyścić (chemia czy mechanicznie) a zawsze jest ryzyko że chemia rozpuści lakier lub pukniesz stukniesz i odprysk gotowy na świeżym lakierze ;)

Chemia - fosol itp ale to może inni co tym robili niech się wypowiedzą.

Mechanicznie- drobny żwirek akwariowy, różne gwoździe, ew potłuczone szkło(ja czyściłem szkłem, 3-10 butelek w mak i kilka średnich kawałków i bujanie, wysypałem i kolejna świeża porcja szkła) i machamy na sucho.
Ważne żeby zakręcić wlew i spust. Robota dość wkur** tak jak czyszczenie szprych i nypli, ale pozbywamy się rudej. Później wszystko można wypłukać wodą/Kärcher`em ale od razu trzeba złapać opalarkę lub suszarkę i wysuszyć środek jak skończymy płukać. Po wysuszeniu opukać lekko bak czymś drewnianym/gumowym, bo mogło coś się gdzieś przykleić/zablokować w jakiś zakamarkach i wytrząść pozostałości.

Po takim zabiegu trzeba poświęcić do 2l paliwa i gaziki/okłady z apteki jako filtr. (jak zostanie paliwo to wyjeździsz ;) a gaziki do apteczki)

Na spust założona gaza(spięta gumką czy sznurkiem), by wyłapała syfki przy spuszczaniu paliwa.
Zalewamy bak 0,5L benzyny na dzień dobry, góra dobrze zakręcona, zatkany palcem spust i bujamy by wszędzie doszło paliwo(będzie słychać jak coś zostało). Spuszczać nad miską/garczkiem z odkręconą górą, staraj się by wszystko spłynęło w stronę spustu (najlepiej zrobić wir), jak wsio spłynie to gazik/okład odczepiamy i będziesz widzieć czy coś zostało, zmieniać gazik zależnie od poziomu brudu. Aż do skutku by nic nie zostało.

Samo przepłukanie baku z filtracją jak napisałem wyżej dużo daje po i na sezon.

PS: jak znasz te sposoby to spoko, napisałem bo może ktoś inny z tego skorzysta.


Uaktualniaj uaktualniaj :evil:

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: Junak » 2013-01-09, 12:41

bak wymień bo masz od zwykłej B3 . Jak ma być profesionalnie to nie może być części z innych modeli !!!
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 13:40

Bak mialem taki sam oryginalnie z wklejanymi logami rocznik 77 ale byl zniszczony a co do srodka jest on wyczyszony a to co widzisz to nie rdza tylko farba z baku

Awatar użytkownika
tomekb187
Posty: 76
Rejestracja: 2012-01-05, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06L 63r
MZ ETZ 250
R1
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomekb187 » 2013-01-09, 14:30

Mi też się wydaje że to nie jest bak lelka.

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 15:10

dzieki wszystkim jestem troszke w kropce ale mam drugi bak zrobie zdjecia i ocenicie czy bedzie sie nadawal

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: Skinder » 2013-01-09, 15:14

Regulamin działu
Zakaz tworzenia nowych wątków.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: Savier » 2013-01-09, 15:24

Lubię skromnych ludzi, będziemy dobrze się dogadywać ;D.
Ładnie idzie, chrom techniczny na lagi zamiast ozdobnego i już masz + :). Tak trzymaj.

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 16:02

teraz tak potrzebuje niestety bak do mojego lelka jakby ktos mial to prosze PW ;)

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 17:43

Dodaje zdjecia baku oryginalnego...chyba :
10.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 17:47

plus dodatek bizuteria ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: pawel15 » 2013-01-09, 19:07

[quote="tomini"]Gotowa odnowiona kedra :[/quote]
Mogę wiedzieć w jaki sposób odnowiłeś kedrę(jak i czym)?

tomini
Posty: 69
Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
GG: 0
Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: tomini » 2013-01-09, 19:20

Mycie w detergencie np Ludwik ,Następnie przecieramy smarem silikonowym który odnawia tworzywa sztuczne nie powodując ich zniszczenia np smar firmy technicoll .PS czy to prawidlowy bak ?

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)

Post autor: peter125-175 » 2013-01-09, 19:21

Ładnie pracę idą.Jestem ciekaw efektu końcowego.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości