Strona 2 z 6

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-08-05, 21:45
autor: piotrBe
iron_bird pisze:Panie Piotrze, działasz coś przy 175tce? :->
Tak. Wszystko dokumentuje fotkami. Oto garstka z nich na przystawkę...
2013-07-24-799.jpg
2013-07-24-801.jpg
2013-07-24-802.jpg
Pomysł na podstawkę akumulatora?
2013-07-24-806.jpg
2013-07-24-816.jpg
Powyżej automat stopu. Czy blaszka ze stykiem była przyspawana do rozpieraka szczęk? :x ...
Piękne szprychy w obu kołach :mrgreen:
2013-07-24-817.jpg
2013-07-24-820.jpg
Obecnie wszystko w leży osobno... część już gotowa/wyczyszczona do założenia, część jeszcze czeka na to, aż uwalę się nimi po łokcie... ciekawe czy to wsio poskładam ;D

Silnik? powolutku... zaprzyjaźniony sklep oznajmił mi, że będę mieć skrzynie. Teraz pytanie do WAS, jeżeli będzie mieć dwa typy - gazeliwski,- 060; to który brać? Na chwilę obecną jeszcze się nie zamartwiam jaki typ skrzyni mam :)

Staram się nie opier****, a w tym sezonie jednak wolę ogarnąć 175, by mieć ją na przyszły sezon, a zloty odłożę, zwłaszcza, że wpadło mi trochę gotówki którą przeznaczę na Czfórę :evil: ... coś za coś...

Trzeba powoli lepić dalej... ;)

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-08-05, 23:06
autor: iron_bird
Każdy prawdziwy wueskowicz nie pragnie niczego innego niż skrzyni z gazeli w w2b :evil:

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-08-06, 00:41
autor: Alien
iron_bird pisze:Każdy prawdziwy wueskowicz nie pragnie niczego innego niż skrzyni z gazeli w w2b :evil:
To już jest akurat trzeci rodzaj prawdy (czyt. g*wno prawda). Po tym jak się ścigałem z pod świateł ze Spawaczami z Wrocławia nie widzę żadnych jej zalet, to samo z zębatką 14z.

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-08-06, 03:28
autor: Matej
czyli ujmując jednym zdaniem skrzynia mieszana dyma gazelowa :D

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-08-06, 09:27
autor: AudioBas
Montuj skrzynię "mieszaną" :)
Czyli pół kobuza, pół gazeli :)

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-02, 16:55
autor: piotrBe
AudioBas pisze:Montuj skrzynię "mieszaną" :)
Czyli pół kobuza, pół gazeli :)
zostaje wszystko jak było, nie będę bawił się w modzenie bo nie mam aż takiego dojścia do skrzyń :/
______________________________________________________________________________________

Daje nowe wałeczki na łożysko na trybie zdawczym, pozostałość skrzyni porównywałem z nowymi ZMD sztukami i ma zerowe zużycie, wręcz mogę stwierdzić, że te moje wyglądają lepiej niż nowe z papierków.

Wał zrobiony, łożyska wszystkie już są, obecnie do środy czekam na wałeczki/igiełki i ratuje to co było. Wymiary wałeczków na jeden rząd to 0,3x11,8 i chyba 36sztuk.

Dzisiaj rama, wahacz, górna półka, osłona łańcucha oraz sety z centralką wywiozłem do piaskowania/proszek, wtorek środa odbieram.

Szlif 61,5 się już robi, odbieram jutro. Jeszcze musze kupić oringi na kopniak+biegówka oraz na tulejki wahacza.
Błotników i baku na chwile obecną nie maluje.

Teraz trzy biedne zdjęcia ;D

Po regeneracji i kilka nowych zabawek:
2013-09-02-936.jpg
Przed spawaniem braków w ramie. Jeszcze wyszło kilka pierół, ucho do wydechu na secie prawym; odłamała się blaszka co podtrzymuje "stringi" od lampy, w końcowej części ramy; wzmocnione połączenie z belką główną(tą pod bakiem) a ceownikiem co jest dziura na bolec siedzenia; przyłapana na nowo blaszka pod puszkę prądów; poprawione spawy na centralce i chyba tyle...
2013-08-30-929.jpg
Na ramię ramę i do piaskowania....
2013-09-02-935.jpg
Czekam na ocynki i nikle. Ratuje te koła co mam, rozplote, zaplote na świeżych starych szprychach i wycentruje sam (rowerowe sam centruje), jak nie to oddam do kolesia i zrobi.

Koszta jakie pamiętam:
brakująca osłona łańcucha rok `74 - 20zł stan idealny, ale idze w proszek
łożyska i simery +/-85zł
zrobienie wału 170zł
sworzeń 11zł
szlif + tłok yyy... szlif 40zł, a tłok? ;D bynajmniej pierścienie 10zł z dawnych lat
Papierki ścierne, krążek z rzepem, filc rękawiczki, rozpuszczalniki itp 55/70zł
Piaskowanie/proszek do 250zł


WYBACZCIE ZA CHAOS chciałem się podzielić :evil:

edit//////////////

takie tam lekko przeszorowane dekle
2013-09-02-937.jpg

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-02, 17:21
autor: Savier
Fajnie idzie, będę obserwował temacik :) Osobiście wymieniłbym te tryby, koszt maks 50zł a masz spokój ;-) .

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-04, 15:07
autor: piotrBe
Savier pisze:Fajnie idzie, będę obserwował temacik :) Osobiście wymieniłbym te tryby, koszt maks 50zł a masz spokój ;-) .
Co do trybów to nie będę się bawić, widział je dziś człowiek co je dorabia i zaopatruje S.D ;D Stwierdził, że nie mam co się pchać w koszta i na tym wszystkim śmiało mogę jeździć.
----------

Jedynie czekam na małą zębatkę napędu - zakładam 16Z, a tylną nową muszę zakuć.

Proszek wyszedł mega! Muszę zrobić lepsze foty czy coś...
Ide robić dalej.....

załączam fote :lol:

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-04, 15:49
autor: Skinder
Trochę niezrozumiałe dla mnie jest Twoje podejście do tematu, bo za regeneracje wału zapłaciłeś jak za zboże i pisałeś, że 40 czy 50zł nie robi dla Ciebie problemu przy tym remoncie, a teraz szkoda Ci tych złotówek na skrzynie, którą odczujesz i moge się o to założyć :roll: Biorąc pod uwagę to, że czasem jeździsz w trasie, w dodatku załadowany itp to na tej 4 będzie chujnia. Jeszcze jak dosadzisz 16z z przodu to nic tylko siąść i płakać :P No ale powodzenia, dobrze, że kolejna maszyna wraca do żywych :)

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-04, 16:26
autor: AudioBas
Skinder pisze:skrzynie, którą odczujesz i moge się o to założyć :roll:

Polać mu!
Polać!!!!!!!

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-04, 16:34
autor: AudioBas
Nie moja sprawa, ale Piotrek!


Wsiądziesz z Kobitą, załadujesz toreb, namiotów i będziesz tak musiał wysoko kręcić na trójce, aby na czwórce w miarę jechać, że szkoda gadać.
Dojdzie górka, wiatr i na spalaniu wyjdzie CI z 6 litrów :D

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-04, 22:41
autor: piotrBe
Skinder - nie łapaj za słówka ;) fakt! jak się da to trzeba oszczędzać, ale czasem też i przepłacić za coś... Jak mi "mistrz tokarki" odnośnie skrzyni powiedział, że mogę jeździć na tym co mam i nie pchać się w koszta........ ale ok nie drążmy tego już, przejdźmy dalej. Do tego co jeszcze można zrobić, obgadać oraz doradzić:

Skinder i Audio(poniekąd też i Twoja sprawa bo jesteś na forum, ale zawsze można mieć wywalone i nic nie doradzić ;) ) więc co proponujecie bym zrobił? Pamiętajcie, że z "czwórami" dopiero co rozpoczynam przygodę. Silnik na chwilę obecną jest otwarty, więc jeszcze mogę coś pozmieniać.

Ogólnie chciałem zostawić ten typ skrzyni jaki jest obecnie. Wałka głównego w mieście nie dostanę, bo ni ma(ew w internetach szukać albo forum), tryb zdawczy by był na miejscu, więc luz....

Co mam pozmieniać, bym z palcem w nosie podjechał na czwartym biegu pod górkę z wiatrem w klatę? :P

Jeśli kombinować skrzynię mieszaną, to przydał by się chętny co ma taki zestaw na zbyciu(nowy by ZMD) i się zgłosił na pw ;D No i co z tą przednią zębatką napędową(z16) nie tak?


Dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość.
Pozdrawiam

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-04, 23:21
autor: auriol77
piotrBe pisze:No i co z tą przednią zębatką napędową(z16) nie tak?
Na z15 jest duża dziura i na górkach lub przy wietrze silnik słabo sobie daje radę ,a jak wpakujesz jeszcze dłuższe przełożenie to nie ujedziesz na 4 biegu.

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-05, 00:03
autor: AudioBas
Masz skrzynie kobuzową.

Więc najlepiej zrobić przetestowaną, skrzynię mieszaną :)


Czyli z tego co masz musisz wymienić:
- tryb zdawczy
- wałek pośredni


Czyli kupujesz:
Tryb zdawczy 26Z: http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=3038
Wałek pośredni 16Z (z tym trudniej, ale idzie dostać).

I masz ***zajeb*** skrzynię i gwarantuje Ci, ze jak wsiądziesz na zwykłego kobuza, a później na wskę z tą skrzynią POCZUJESZ MEGA RÓŻNICĘ!

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-05, 18:38
autor: Wojtek
viewtopic.php?f=59&t=972
Tutaj masz opisane to zagadnienie. Najważniejsza kwestia to zwiększyć przełożenie trzeciego biegu. Osiągasz to montując wałek pośredni z zębnikiem z=16 i wałek zdawczy z=26. Taka zmiana wpływa również na przełożenie jedynki i dwójki, jednak te nie mają w zasadzie żadnego odczuwalnego wpływu na jazdę gdyż na dwóch pierwszych biegach motorek i tak jest w miarę żwawy. Pamiętam, że kiedy jeszcze intensywnie użytkowałem WSK na codzień, po takiej modyfikacji odczułem ogromną poprawę, szczególnie podczas jazdy z pasażerką. Jestem kolejną osobą, która namawia cię na tą zmianę.

Wałek pośredni z szesnastoma zębami jest umiarkowanie powszechny ale zdarza się możliwość zakupu takowego.

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-06, 00:21
autor: piotrBe
dzięki. Będę koczować na te dwie rzeczy, czyli wałek pośredni i tryb zdawczy. Mam rozumieć, że małej zębatki napędowej mam nie zmieniać? Standart 15z do modyfikowanej skrzyni.

Temat o najkrótszej skrzyni już przewałkowałem, ale do końca jasno opisany nie jest stąd moje zapytania.

Dzięki...

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2013-09-15, 00:38
autor: piotrBe
Remont trochę przycichł... Trafiła mi się praca i poniedziałek - piątek jestem w delegacji.
Wałeczki wstrzymują składanie silnika - nie ma w fabryce i mają ogarnąć... kiedy? max do 2 tyg.
Poluje na wałek pośredni :roll: Przez robotę mało czasu na wszystko...

Dzisiaj jednak udało mam się pogrzebać przy ramie. Efekty skromne, lecz zawsze coś do przodu.

Z proszków jestem bardzo zadowolony!
2013-09-14-977.jpg
2013-09-14-982.jpg
2013-09-14-983.jpg
2013-09-14-984.jpg
2013-09-14-985.jpg
2013-09-14-986.jpg
Zdjęcia licznika, a dokładniej ramki jaka była. Wklejam by później było do porównania ;)
2013-07-30-846.jpg
2013-07-30-847.jpg


Jeszcze wiele weekendów będę musiał poświęcić na poskładanie wszystkiego... a gdzie przeplecenie kół i reszta wcześniej wymieniona...

Pozdrawiam

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2014-03-04, 00:45
autor: piotrBe
Witajcie!!
Będzie trochę chaotycznie ;)


Po długiej, prawie 6 miesięcznej przerwie powracam do działań!
Tak po krotce wspomnę czemu wszystko stanęło - praca, praca, praca - od poniedziałku do piątku jestem w delegacji. W między czasie kupiłem 126P z 94 roku, auto wzięło górę, bo ma mnie wozić... ale nie tutaj o nim :)


Dobra dobra koniec smętów.

Niektórym może się coś nie spodobać, zaczną kręcić nosem, ale nastąpiła zmiana koncepcji.

Ale pierw o tym na jakim etapie jestem.

Ocynki zrobione - to co się dało i trzeba było poszło w kąpiel - fot brak, ale chyba każdy wie jak to wygląda ;)

Silnik - już mogę składać w najbliższy weekend. Będzie SKRZYNIA MIESZANA, udało mi się dorwać
skrzynie z W2A, będę musiał rozbroić walki i podmienić tryby. Tryb zdawczy 26Z / 16Z wałek pośredni.
Zębatki napędowe tak jak fabryka wypuściła.

Gaźnik, cylek, tłok, wał oraz głowica bez modów.

Jedynie co będę chciał jeszcze przekombinować to wstawić łańcuszek sprzęgłowy Favorit. Problem w tym, że kiedyś były 48 ogniw do wsk 175, obecnie ślad o nich zaginął. Jedyne dostępne to (o ile nie mylę ilości) 54 ogniw dla CZ 175.
Oczywiście zastosowanie wcześniej wymienionego łańcucha wymusza posiadanie odpowiednich zębatek - wszystko jest, tylko łańcucha brak. Pomysł jest taki, ale jeszcze jestem w fazie zwiadów, czy da się bardzo podobnie zaklepać ogniwa na tokarce czy coś w tym stylu, by było to trwałe i mocne połączenie jak fabryczne. Znajomy ma się dowiedzieć.
Jeżeli to nie przejdzie w najbliższym czasie, to składam sprzęgło na standardowym zestawie bez pro lux tarcz korkowych :P, a mod z Favoritem zostawię na później i jak tylko dorwę łańcuch po zamienię cały zestaw.

Był problem z wałeczkami, kupiłem łożysko trybu zdawczego ze SD + uszczelki by Gniezno.

W ten tydzień muszę do pucować cylinder i głowice by wszystko było gotowe do składania.


Co z resztą motóa? a no wróćmy do wcześniej wspomnianej nowej koncepcji. Czemu zmiany? Bo chcę, a wrócić do ori nie widzę problemu ;)

Nowy zawias - na przód idzie przodek kos/perkoz, błotnik kos, chorągiewki i metalowa lampa jaką mam w komplecie.
W planie jest przerobienie zawieszenia na szczep z GN 125 ( http://polmot.skip.pl/index.php?mode=ar ... view&id=33 )....

Kolorystyka - głowiłem się, czarna czy jaka? Skoro odbiegam od oryginalnego zestawienia to trzeba by coś zmienić. Grzebałem w sieci jak to malowali poczciwe wueski, szukałem inspiracji nawet w wieśtjuningach, aż natknąłem się na jedno zdjęcie które wkleję niżej. Moja Karolyna jak się dowiedziała o zmianach powiedziała, "a może biała?!... taaak zrób białą czwórę, białą".
Co ciekawe, zdjęcia nie widziała.
Decyzja zapadła:
Bak, błotniki, lampa przednia będą sterylnie białe.
Szklanki góra tył, boczki, obudowa tylnej lampy, rama(już jest), szparunki na baku - wszystko czerń.

Koła niestety zostawię sobie na zimę, przednie - jak zobaczycie na zdjęciach jest całe czarne, a tył będzie chrom który odchodzi :roll: .

Czy coś więcej? Czas pokaże, obecnie wszystko czyszczę, bo część gratów zabrałem na kwatere....

Zdjęcia
to wzór, zarys tego co będzie! Przepiękne szparunki :lol:
1000x901c_do-wsk-kobuz-r-wfm-j-699048.jpg
2014-02--progres.JPG
2014-02-17-progres.JPG
97548895.jpg
2014-03-02-398.jpg
2014-03-02-400.jpg
2014-03-02-402.jpg
2014-03-02-405.jpg
2014-03-02-410.jpg

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2014-03-04, 15:58
autor: peter125-175
Felgę masz krzywą.Ta zawieszenie stało na tablicy za 500 zł.Chyba tyle nie dałeś :?: .

Re: 1975 Czarna garbata M21W2 -----------piotrBe

: 2014-03-04, 18:26
autor: Piter7391
Super projekt, nie mogę się doczekać aż zobaczę ją na żywo. :ok: