WFM M06 1962

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: MajkelCIN » 2013-12-03, 01:44

Ostatnio oglądałem zwłoki M06-64 i były z tworzywa sztucznego, lecz kiedyś pamiętam trafiły się bawełniane...

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: jawamustang » 2013-12-06, 00:43

Mam pewien problem, z racji że nie kupiłem jeszcze koszulki instalacji elektrycznej to chciałbym aby ktoś powiedział mi w jaki sposób odpalić silnik skoro jest już w ramie chodzi mi o to jakie kable podłączyć i gdzie? Tylko te które są konieczne do odpalenia.
Drugim pytaniem jest to czy Zapłon w WFM ustawić tak samo jak np WSK 125 B3? czy taka sama przerwa itp?

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: krzysiek200 » 2013-12-06, 08:32

możesz odpalać bez przewodów tylko nie będziesz miał gaszenia z kluczyka.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: sopi220 » 2013-12-06, 11:02

Przerwę ustawiasz tak samo jak w wsk.Odpalanie tak jak kolega wcześniej napisał.Gasić możesz przez zdjęcie fajki ze świecy.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: jawamustang » 2013-12-08, 23:12

Witam ponownie. W temacie WFM troche się ruszyło. Złożyłem i wlozyłem do ramy silnik , gaźnik i jakieś tam pierdółki z czym zeszlo się pół dnia :D . Silnika nie odpaliłem niestety bo po pierwsze zgubiłem klin od magneta, nie mam sprawnego kranika ( właśnie koledzy powiedzcie jaki powinienem mieć bo jak kupiłem sprzęta to miałem taki z długą rączką ale na allegro są też takie przesuwane, nie wiem czy da się mój bo urwał się gwint od odstojnika)oraz nie mam szlałfika :D . Instalacji także nie zrobiłem niestety... . wczoraj przed włożeniem do ramy silnik trochę polerowałem, czyściłem i powiem tak starczy tak jak jest teraz chociaż muszę jeszcze dopicować klapy od prądnicy i sprzęgła bo mają wżery... :/. Do zrobienia zostało :
- puścić instalacje
- ogarnąć tłmik (jeszcze zardzewiały, oddam go do piaskowania razem z gazelą)
- zrobić instalacje paliwową
- ustawić zapłon i założyć porządnie koło magnesowe
- zmienić rączkę sprzęgła bo mam spawaną
- złożyć dzwignię sprzęgła i puścić linkę
- linkę hamulca przedniego założyć
- zrobić światło stopu
- włożyć żarówki
- założyć zębatkę przy silniku i łańcuch
- zalać wszelkimi płynami , czekać na wiosnę i się przejechać
DODAJE ZDJĘCIA Z DZISIAJ ;)
Macie jakieś uwagi , może coś nie tak zrobiłem? Chętnie wysłucham :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-12-09, 20:45 przez jawamustang, łącznie zmieniany 1 raz.

przemeks1401
Posty: 44
Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: przemeks1401 » 2013-12-09, 15:41

Ja zdrapałbym tą farbe z głowicy, po za tym jest piękna ;-). Co do kranika to u mnie był praktycznie taki sam jak standardowe w WSK z krótką rączką, z tym że miał aluminiowy odstojnik. Jeśli chcesz w weekend podeśle Ci zdjęcie.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: jawamustang » 2013-12-09, 23:00

Jak to jest czy moja wfm powinna mieć taką ramkę(uczwyt) za siedzeniem tak jak to w niektórych egzemplarzach widzę??? Jeżeli było to w tym roczniku montowane to chętnie bym zakupił oryginał jak ktoś by miał niepotrzebny.
Nastepną rzeczą którą bym chętnie nabył jest uchwyt odblasku na tylny błotnik. Jak ktoś coś ma to proszę pisać. Szukałem na allegro tego uchwytu na odblask i nie mogłem nic znaleźć...
Następną rzeczą która mnie zastanawia są klamki sprzęgła i hamulca , czy one powinny być takie jakie są czy bardziej takie zgrubione na końcu (takie wueskowe) bo ja mam wąskie na końcach...
prosze o odpowiedzi.
Jest to ważne ponieważ chce mieć wfmke jak najbardziej doprowadzona do stanu oryginalnego.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: sopi220 » 2013-12-09, 23:13

Klamki masz takie jakie powinny być przy WFM.Co do "uchwytu odblasku"to wygnij kawałek grubszej blachy i przynituj do błotnika.ps ten uchwyt służy do mocowania tablicy rejestracyjnej.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: jawamustang » 2013-12-09, 23:17

Możliwe że do tego służył... u mnie to tablica była prosto do błotnika przymocowana. A jak z tą ramką za siedzeniem?

leon_wsk
Posty: 1
Rejestracja: 2013-01-02, 15:27
GG: 0
Moje maszyny: wsk 06-64
wfm i jeszcze jest tego troche
Lokalizacja: Unieście
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: leon_wsk » 2013-12-09, 23:51

mam kila części do wfm najchętniej zamnie na np mocowanie silnika bo tego mi brakuje wiadomość na gg 1559693

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: sopi220 » 2013-12-10, 01:05

leon_wsk pisze:mam kila części do wfm najchętniej zamnie na np mocowanie silnika bo tego mi brakuje wiadomość na gg 1559693
Nie ten dział panie leon.jawamustang w mojej wfm z 64r nie miałem tego uchwytu za siedzeniem.We wcześniejszych rocznikach widziałem.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: skavinsky » 2013-12-12, 09:20

Klamki powinny być aluminiowe na końcach okrągłe, a te boczne mocowanai to raz były raz nie, ja np. w 65 miałem. Czemu pochromowałeś krótką osłonę łańcucha przy silniku?? :D Wyszkiełkuj tą głowicę bo strasznie śmiesznie to wygląda :D

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: sopi220 » 2013-12-13, 11:06

skavinsky pisze:Klamki powinny być aluminiowe na końcach okrągłe,
pokaż zdjęcie takich klamek.w fumce M06 były takie same klamki jak w osie,czyż nie tak?

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: skavinsky » 2013-12-14, 20:55

W osie są ostro zakończone i bardziej wygięte :) Masz chłopie full oryginał z 1962 z plombą na silniku,stan śmialo można powiedzieć że idealny, gdyby nie ten brak podkładu na zbiorniku :D, spójrzcie jak moja ma wygiętą kierownicę :D Jest mega szeroka, mega wygodna i ***zajeb*** wygląda :D
Pozdrawiam pięknie !
Obrazek
Obrazek

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: skavinsky » 2013-12-14, 20:56

Nie wiem tylko czy te zdjęcia działają :o

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: MajkelCIN » 2013-12-14, 21:23

Nie.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: jawamustang » 2013-12-14, 22:05

Dziękuje zainteresowaniem moją WFM. skavinsky masz piękną WFM . Jak udało Ci się zdobyć taki piękny egzemplarz?? Swoją kupiłem już w nieoryginalnym malowaniu więc nie miałem nawet czego ratować... podejrzewam , że poprzedni właściciel pomalował ją pędzlem ponieważ stara farba odeszła i dla niego szpetnie to wyglądało (takie moje przypuszczenia) . wnioskuje tak ponieważ wiele egzemplarzy wfm z 62' miało problem z odpryskującym lakierem ponieważ fabryka nie zawsze miała podkład i niektóre malowali tylko kolorem. Jeżeli moje klamki nie są od wfm to od czego one są??? :D Krótka osłona łańcucha w moim egzemplarzu była chromowana! i wyglądała na oryginał więc ją tylko odnowiłem. Cylek i głowica są czarne bo już takie były a nie mogłem ich doczyścić nawet preparatem do farby. Uważacie że źle to wygląda??? W WFM nie było czarnych cylindrów oraz głowic malowanych farbą żaroodporną, bo ja nie znalazłem informacji na ten temat. ? Teraz pytanie co zrobić z tłumikiem bo jeszcze go nawet nie oczyściłem z rdzy a na nim też są ślady czarnej farby żaroodpornej. ;)

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: skavinsky » 2013-12-14, 22:44

Ta mała osłona na 100% musiała być malowana :D nigdy nie widziałem chromowanej :D, Tłumik oczyść dobrze z rdzy i najwyżej pryśnij farbą czarną żaroodporną i z chromowanym kolankiem będzie ładnie wyglądało. Powiedz no mi dlaczego zmieniałeś siedzenie? Tamto przecież było praktycznie w nienaruszonej kondycji w super oryginalnym zarąbiaszczym jasno-brązowym kolorze tak jak moja ma?

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: jawamustang » 2013-12-14, 23:07

Zmieniłem bo było porwane na bokach i szwy puściły ... ale może i to był największy błąd... :(
Znalazłem coś ciekawego. http://allegro.pl/dzwignia-lewa-wfm-wsk ... 37123.html - rączka sprzęgła taka jak u mnie. Powiedzcie ile jest warta bo można powedzieć że potrzebuje samego oryginalnego uchwytu bo ten mój jest niestety spawany i słabo wygląda.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 1962

Post autor: skavinsky » 2013-12-15, 12:27

Nie taka :D na końcu musi być zaokrąglona taką musisz znaleźć :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości