WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-21, 22:34

Skinder pisze:Popychacz WSK, zabierak powinien mieć ślad pieczątki ZMD, ta podkładka do czego ?
Jest to podkładka między kosz, łożysko na wałku głównym. Muszę ją jednak zebrać od środka 2mm, bo jej wymiary to 25x13x1,5mm, a powinna mieć 25x15x1,5mm. Jest ponadto utwardzona.

Hmm, myślisz, że opisane przez Ciebie elementy to rzemiosło ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Skinder » 2014-01-21, 22:49

Szukaj pieczątek - jak nie ma to prawdopodobnie rzemiosło. Nie zawsze są dobrze widoczne ale ślad powinien zostać - nieźle się zachowały te elementy, więc jak są oryginalne to powinna być pieczątka.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-21, 23:00

Nie ukrywam, że mnie zmartwiłeś. Użytkownik od którego kupiłem jest raczej wiarygodny. Hmm, napisałem mu wiadomość. Zobaczymy co napisze. Dzięki.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-01-22, 21:00

Skinder pisze:Szukaj pieczątek
Myślisz, ze w tych czasach przywiązywali uwagę do tego?
Poszło bez i tyle to widzieli!

Jak dla mnie to oryginał, nie chinskie gówno...!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Muciek » 2014-01-22, 21:06

Przecież tej drobnicy nie robią w chinach tylko rzemieślnicy w PL. Audi już bulwers łapie widzę :mrgreen:

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-22, 22:44

OK, załóżmy, że jest to rzemiosło ( choć wykonanie wydaje się być OK ). Krótka piłka, zakładać czy nie ? :)

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: krzysiek200 » 2014-01-22, 22:48

Ja bym kładł.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-01-23, 00:36

Zakładaj, współczesny wygląda tak:
http://allegro.pl/zabierak-sprzegla-kos ... 08463.html


Tu masz z ZMD:
http://allegro.pl/wsk-125-nowy-zabierak ... 50289.html




Jak coś możesz zawsze to wymienić, dekiel na bok i gitarka :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-23, 17:41

Według wyjaśnień od zmd-51 znak ZMD był bity na częściach, które szły do Polmozbytu. te rzeczy, które on miał/ma pochodzą bezpośrednio od ZMD. ( pewnie z pominięciem jakiejś kontroli ). Z góry zakładam, że mówi prawdę. Dziś przyszedł mi Gambit, zatem wycinać będę uszczelki oraz skompletowałem śruby imbusowe do silnika :) Zatem wszystko do przodu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-29, 20:20

Podpowiedzcie mi proszę jedną rzecz. Otóż mam dość wytłuczone gniazdo od łożyska od strony magneta. Powiedzcie mi proszę, czy dobrym pomysłem jest skrócenie dystansu oddzielające oba łożyska o grubość łożyska? Przez co łożysko zmieni swe położenie bliżej wału oddalając się od magneta i wchodząc tym samym w niewytłuczone miejsce? Dopowiem tylko, że zapłon będzie CDI, więc i obciążenie z racji większej odległości ostatniego łożyska do magneta od CDI nie powinno nastręczyć kłopotów. Powiedzcie proszę czy jest to dobry pomysł. Po pierwsze najtańszy, po drugie najszybszy. Przy założeniu, że zamiast dwa razy większego i dwa razy cięższego magneto oryginalnego pójdzie magneto od Audiobasa. Co Wy na to?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-01-29, 20:34

Zawsze możesz łożyska wkleić na klej i dla bezpieczeństwa wrzucić 3 łożyska...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szymon_1998 » 2014-01-29, 20:40

Dokładnie,ja nawet kiedyś widziałem 4 łożyska od strony magneta...
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: czankete » 2014-01-29, 20:44

BikerDS pisze:Otóż mam dość wytłuczone gniazdo od łożyska od strony magneta. Powiedzcie mi proszę, czy dobrym pomysłem jest skrócenie dystansu oddzielające oba łożyska o grubość łożyska?
Łożysko powinno zostać na swoim miejscu. Nie wiem jak mocno rozbite jest gniazdo ale Loctite powinien poradzić sobie bez problemu zwłaszcza, że jak rozumiem łożysko od strony skrzyni korbowej osadzone jest jak trzeba. W kilku silnikach byłem zmuszony zrobić w ten sposób i wszystko działa jak należy. Pamiętam, że w jednym przypadku (175) luz był tak duży, że łożysko przy próbie samego położenia w gniazdo po prostu przelatywało przez otwór. Pomimo tego bez żadnego punktowania sam loctite bez problemu sobie poradził. ;-)

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: miuosh1 » 2014-01-29, 20:50

W ostateczności można bawić się w tulejowanie gniazd ale to już raczej większe koszta .

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-29, 23:24

Tulejowanie najlepsze, jednak koszt 200 zł w górę odstrasza.
AudioBas pisze:Zawsze możesz łożyska wkleić na klej i dla bezpieczeństwa wrzucić 3 łożyska...
No tak, tylko, że wgniotka jest dość duża i oceniam ją na jakieś 0,4 - 0,5mm, jak osadzę też tam łożyska to nie wiem czy to najlepszy pomysł. Jak myślicie? Nie pochrzani to troszkę osiowości ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-30, 12:51

Ok, zrobię tak... Skracam dystans o szerokość łożyska i wkładam 3 sztuki. Wszystkie wkładam na klej, powinno być ok, mam nadzieję, że odpowiednio będzie smarowany simmering jak dojdzie jedno łożysko.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Skinder » 2014-01-30, 12:58

Daj spokój, kup odpowiedni loctite i sadź tak jak było, utrudnisz sobie robotę tylko - miałem identycznie wyrobione gniazdo i klej bez problemu ogarnął.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: qpa » 2014-01-30, 13:25

jaki numer loctite?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: czankete » 2014-01-30, 13:34

638 w zupełności wystarczy ;-)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-01-30, 14:12

Loctite 638, gwarantuje skuteczność do 0,15mm, tam jest dużo więcej. Nie utrudniam, ale nie chce rozcentrować wału poprzez nie zachowaną osiowość, po drugie chcę to zrobić raz, a dobrze.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości