WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2016-01-31, 02:07

Postanowiłem zaszaleć i w miejsce niektórych ocynkowanych elementów dać chromy. Dzięki Michał ( Grinch ) za wsparcie w temacie !

Niebawem również układ wydechowy od Hartmanna ;) Prezentację kręcenia manetką wykonuje mój przyjaciel i jego wydech. Został on założony na próbę do mojego. Jak widać brakuje tez kilku elementów. które poszły do chromu.

https://www.youtube.com/watch?v=rsGIWrSnKXI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6300
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2016-02-01, 01:46

Bajera te chromy! możesz zdradzić ile kosztowała taka przyjemność?

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2016-02-01, 08:26

Niestety nie powiem, bo transakcja odbyła się bezgotówkowo. Przysługa za przysługę.

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 169
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 954 RR
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Grinch » 2016-02-03, 17:12

Cieszy Mnie fakt, że się podobają :-)
Na wiosnę Będziesz Miał petarde Damian!!!

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2016-02-05, 22:56

Ja to czekam na Twoją WSK-ę ;)

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 309
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: peper50 » 2016-02-06, 12:47

Ładne tłuste chromy. Pozdrawiam kolegę z Częstochowy. Swoją drogą jak się jedzie z Radomska do Cz-wy starą trasą to parę km przed Cz-wą widuję dziadziusia w orzeszku na wsce trójce z pomarańczowym bakiem z torbą na kierownicy :D. Bardzo lubię takie widoki. Sorry za offtop :roll:

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 169
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 954 RR
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Grinch » 2016-02-29, 02:12

Damian jakieś newsy ? :-P

golfcc
Posty: 64
Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1
Lokalizacja: Truskolasy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: golfcc » 2016-03-02, 23:59

świetna wsk ;) i to bardzo blisko mnie;) chromów zazdroszczę ;D

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2306
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: daroohd » 2016-03-03, 07:33

No to będzie co oglądać na rozpoczęciu sezonu motocyklowego w kwietniu.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2016-03-20, 16:07

Sporo się zmieniło od czasu mojego ostatniego wpisu.

Dzięki Grinchowi WSK nabrała blasku na wielu elementach. Chrom jest bardzo dobrej jakości i cieszy oko :) Dzięki Michał.

Jak widzicie przekonałem się jednak do zmiany wydechu do wersji 125 w wykonaniu Grzegorza Hartmanna. Jest głośniejszy niż oryginał od 125 i ma mniej basowy dźwięk. Przez troszkę gorsze wytłumienie jednak motocykl nieco lepiej przyspiesza w porównaniu do oryginału 125. Nie osiąga jednak wyższych prędkości obrotowych jak to miało miejsce w wydechu od WSK 175 bez wkładki. Wydech Hartmanna również w mojej ocenie jest mniej męczący w trasie, bo dźwięk przy predkości rzędu 60 km/h jest jednostajny i łudząco podobny do wydechu od WSK 175 z wkładką. Mnie to bardzo ucieszyło, ponieważ w ori wydechy WSK 125 było to bardziej zbliżone do "pyr pyr pyr" czego ja nie bardzo lubię.

Na plus wydechu Hartmanna do mojego dawnego do WSK 175 to fakt, że lepiej zbiera się od dołu, minimalnie kosztem obrotów. Wiosną sprawdzę prędkość maksymalną i powiem jaka jest różnica. Oba pomiary GPS-em.

Zapłon CDI już 3 rok będzie służył i niezdecydowanym polecam ze względu na bezobsługowość i bezawaryjność.

Poniżej link do filmiku, gdzie odpalałem motocykl pierwszy raz tego roku. Mogłem ze dwa razy więcej kopnąć, by zassać paliwo, wówczas odpaliłaby od kopa :)

https://youtu.be/4QpApHDY5ts

Na uwagę zasługuje fakt, że paliwo jest jeszcze z jesieni 2015 roku ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 487
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WSK 125 83'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: yazimoo » 2016-03-20, 18:04

Piękna, jedynie nie podobają mi się manetki na kierownicy no i kierownice masz za nisko :P

Awatar użytkownika
Garbar
Posty: 9
Rejestracja: 2015-12-04, 17:54
GG: 0
Moje maszyny: Demoludy 2T
Lokalizacja: Miechowskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Garbar » 2016-03-20, 19:03

fajny sprzęcik pozazdrościć :-D

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2016-03-20, 23:27

Idąc dalej w stronę oryginału. Co powiecie na tę wizualizację zrobioną w Photoshop? Zmieniamy zbiornik ? :D
Dodałbym szparunki na błotnikach i tylko wydech w chromie i siedzenie z ramką byłoby nieoryginalne ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 169
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 954 RR
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Grinch » 2016-03-20, 23:36

ten już jeździł :-)
A Ja nawet nie odpaliłem :(

Piękna maszyna przyjacielu !! :-)

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szymku » 2016-03-20, 23:48

Obłęd ;-)

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 309
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: peper50 » 2016-03-21, 11:38

Manetki be reszta cacy :D. Myślę, że nie jeden zazdrości :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 169
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 954 RR
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Grinch » 2016-04-15, 15:45

Damian, jak się jeździ ?:D
Bo Ja nadal głęboko w lesie :(

golfcc
Posty: 64
Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1
Lokalizacja: Truskolasy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: golfcc » 2016-04-19, 21:14

ja bym tą wizualizację na Twoim miejscu wcielił w życie :-)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2016-06-05, 07:45

Dziękuję za miłe słowa :) Co do wizualizacji, jest prawdopodobne, że ją wcielę w życie. Jeździ się dobrze, tylko stuka mi w silniku. Aktualnie mam przejechane 2600km. Mam zamiar rozebrać górę, stawiam na sworzeń. Osoby, które są w stanie to rozpoznać ze słuchu o opinię czy jest to raczej sworzeń czy dolna stopa korbowodu, bo jeśli to drugie to nawet rozbierać nie będę.

Tłok+ pierścienie+cylinder+głowica org ZMD z tej samej selekcji. Sworzeń współczesnej produkcji. Jeździ na oleju Castrol Racing 2T. Jeździ co prawda na wale, który miał jakieś 4000km i tu upatruję problem, ale nie chce bez sensu rozbierać. Stukot zaczął się od przebiegu około 500 km.

Poniżej filmiki:

https://youtu.be/QEkJORd83Bs

https://youtu.be/4Pzk1BQeX94

Poniżej filmik wału po 4000km jeszcze ze starym tłokiem FSO ( fuj ), przed remontem silnika. Wał jest tajwański z 2000 roku, korbowód ZMD przygotowany pod igiełki już w 2003 roku, korbowód odchudzony, wypolerowany i ponownie zahartowany. Kiedy wkładałem sworzeń podczas remontu sworzeń chodził ciasno.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXPxq2yNzZ0

Pytanie drugie.

Jeśli się okaże, że to sworzeń, to czy zakładać nowe pierścienie ? ( mam org Prima ) i czy fakt, że cała góra pewnie troszkę inaczej usiądzie należy spodziewać się ponownego ( choć krótszego ) procesu docierania ?

Przepraszam za ilość tekstu, ale nie chcę niepotrzebnie rozbierać cylindra.

Poniżej zdjęcie wału w silniku, zdjęcie zrobione 12 lat temu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

franq87
Posty: 957
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: franq87 » 2016-06-05, 08:31

Słychać tak jakby był luźny tłok w cylindrze...
Żeby ocenić luzy promieniowe łożysk korbowodu nie trzeba zdejmować cylindra ustalasz trzpieniem przez otwór świecy tłok w połowie drogi łapiesz za koło zamachowe i wykonujesz krótkie obroty lewo prawo trzeba dojść do takiego momentu, że tłok już nie wykonuje ruchu a koło jeszcze tak. To takie ogólne sprawdzenie oczywiście.
Pierścieni nie zużytych ani nie uszkodzonych nie wymienia się, bo nowe długo się układają przyspieszajac na początku zużycie cylindra.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: DarAss i 1 gość