WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-23, 17:11

Wiązkę mam nową, do tego dochodzi zaaplikowanie CDI. Dziś już odpuściłem, zrobię sobie tygodniową przerwę, bo mnie już szlag trafia. Tu żarówka nie świeci, tam nie świeci, ehh. Za tępy chyba jestem.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2014-04-23, 18:22

Jak ja u siebie zakładałem CDI to cała sprawa była prosta, bo wykorzystywałem stare wiązki przewodów - praktycznie plug and play, kwestia doprowadzenia kabelka od silnika (przepust od gaszenia) do modułu (przewód gaszenia), podpięcia się pod światła do regla oraz zarobienie masy. 3 kabelki na krzyż i wszystko jak w oryginale ;-) .
Ale chwila, Ty jak masz od AudioBasa to masz tam ten bezmasowy regulator? Kamil wejdzie to Ci na pewno podpowie ;-)
Ja na początku też miałem problemy, bo jakoś nigdy nie miałem styczności z elektryką, ale od kabelka do kabelka i wszystko na spokojnie można zrozumieć!

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-23, 20:27

Hmm masz rację, na spokojnie trzeba, powiedz mi tylko jak sprawdzić czy czegoś nie spaliłem bo raz zwarłem przewody od regulatora i bezpiecznik się spalił, mam drugi, ale nie wiem czy brak iskry spowodowany jest właśnie moim błędem :/

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2014-04-23, 20:30

Na początek - iskra to zupełnie niezależny układ.
Do samej iskry ciągniesz przewód z impulsatora i tej "innej" cewki, podłączasz pod moduł te dwa przewody. Z modułu idzie jeden przewód na cewkę. I to tyle :)
pamiętaj, żeby na każdym elemencie była odpowiednia masa!

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: guziec583 » 2014-04-23, 20:39

jaką masz nową instalację ? Ja tez kupowałem i miałem problemy bo niektóre kable są inaczej tam porobione niż w oryginale ;-)
ps. Ja mam ze sd
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-23, 20:43

Masę mam raczej ok, sprawdzę to jeszcze, a co masz na myśli mówiąc ''inna cewka'' :) Ciekaw jestem czym jest przedmiot zaznaczony elipsą :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-23, 20:44

guziec583 pisze:jaką masz nową instalację ? Ja tez kupowałem i miałem problemy bo niektóre kable są inaczej tam porobione niż w oryginale ;-)
ps. Ja mam ze sd
Ja z allegro, nie pamiętam jaki użytkownik, ale miał same instalacje. Rzeczywiście są pewnie zmiany, co tylko komplikuje mi CDI :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2014-04-23, 20:49

Cewka obwinięta taśmą, czerwono czarny przewód albo innego koloru ze statora.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-23, 21:17

Dzięki Savierowi nabrałem wiary :) Na osłodę kolejna fotka :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: guziec583 » 2014-04-23, 21:28

Ja na twoim miejscu bym robił cdi a potem podłączał ja pod instalacje ;)
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-23, 21:40

guziec583 pisze:Ja na twoim miejscu bym robił cdi a potem podłączał ja pod instalacje ;)
Tak zrobię :) Dzięki :) Dam znać co i jak :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-04-23, 22:03

Na początek kolego weź w rękę PILNIK i dobrze porób punty masowe :)
Co do zaznaczonego elementu to jest fajka heh :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-24, 10:35

Haha, totalnie nie pomyślałem, że to fajka :) Masa zrobiona, na spokojnie to złożę, bo wczoraj troszkę za dużo zamoty było.

Słuchajcie jednak wrzucę tłumik od WSK 125, troszkę zachodu jest żeby to dobrze uszczelnić, a nie chcę już rzeźby robić. Tylko jaki tłumik kupić , chcę chromowany, jak najlepszej jakości, chcę się zmieścić do około 300 zł. Na allegro widziałem niby polskie. Możecie coś doradzić ?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szczepan » 2014-04-24, 10:42

Na współczesnych tłumikach dźwięk niestety odbiega od oryginału. Weź od Hartmanna.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-24, 11:10

Ooo masz rację. Poszło zapytanie.

Wie ktoś kto ma taki wydech zamontowany ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2014-04-24, 11:22

Tam masz na opaskę bodajże to montowane. O ile kolanko nie jest chińskie (jakieś inne kształty to ma) to przy użyciu sylikonu powinno być haraszo :D.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-24, 11:45

A wiecie może czy będzie mi ten element potrzebny ? :D Cholernie mi się to nie podoba.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2014-04-24, 11:53

Będzie niezbędny :)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-04-24, 11:57

Trudno, mam ten element, ale musiałbym dać do ocynku. Patrzcie tyle lat produkowali te motocykle i wkładali te "elementy". Jakby to jakaś wersja przejściowa była :)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szczepan » 2014-04-24, 13:14

Zostaw ten wydech od 175, spoko wygląda ;)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości