Strona 1 z 20

WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 21:22
autor: BikerDS
Witajcie :)

Mam na imię Damian. W świecie WSK jest od dawna, bo od 1997 roku. W samym internecie pojawiłem się grubo po 2000r. Jak internet się upowszechnił. Powracam do świata WSK bo... No właśnie, od początku :)

1997 rok. Dziadek dał mi motocykl. Od początku był zadbany. Nie inaczej go traktowałem. Wyglądał on mniej więcej tak:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Oczywiście jeździłem sobie, aż w 2003 roku postanowiłem silnik troszkę usprawnić, pod nóż poszły nowe łożyska SKF z luzem C3, odchudzony tłok z dodatkowymi rowkami smarującymi oraz odelżone płaszcze tłoka, odchudzony wał , wypolerowany i zahartowany ponownie. Zamiast tulei poszło łożysko. Kartery zostały ponadto wypoziomowane ze względu na obecność łożyska w główce korbowodu, aby zachować idealną osiowość pracy tłoka. Oczywiście korekta rantów na łączeniach kanałów oraz ich polerka. Komora korbowa również wypolerowana. Łożyska kryte gumą . Wszystkie łożyska na wale kryte podwójnie gumą. Przez co zmniejszyła się szkodliwa pojemność. Od razu mówię, łożyska po 5000km dalej działały bez problemu. Widocznie miały sporo zapasu smaru, który nie wyciekł w wyniku wysokiej temperatury. Sama operacja związana z silnikiem kosztowała mnie około 1000 zł. Wtedy, w 2003 roku to było sporo kasy dla mnie :).

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Same osiągi były dość dobre. Obroty wzrosły, kultura pracy również. Założyłem ponadto zębatkę z przodu o jeden ząbek większą.
Z estetyki, wiele rzeczy zostało wypolerowane. Piasty, silnik, klamki, manetka.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Stan na 2007 rok.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Niestety, w 2007 roku WSK uległa stłuczce.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Cały przód oraz rama jest do wymiany. Jazda WSK w sumie się zakończyła, bo akurat MZ-ę kończyłem remontować i jeździłem na niej. Po czym była HONDA CB 500. Najpierw sprzedałem MZ-ę potem Hondę. WSK-a została. Praca, dziecko, wszystko brak czasu. Teraz jednak ma się o zmienić. Na dowód poniższe zdjęcia :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Od razu zaznaczam. Mam świadomość, że tłumik pochodzi od WSK 175 i wiem, z czym się to wiąże dla mieszanki w cylindrze. Wiem również, iż bak jest od serii ptaków. Dostałem ją jednak od mojego dziadka. Podchodzę do tego motocykla bardzo sentymentalnie. Z tego też powodu wygląd pozostanie taki sam oraz tłumik.

Pozdrawiam cały zespół wueska.pl oraz liczę na wiele cennych porad.

Na sam koniec film na Youtubie o mojej WSK :)

http://youtu.be/GyUnaI3TqIU

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 21:32
autor: T3rroR
WSK wyglądała znakomicie , widać bardzo o nią dbali . Powodzenia w doprowadzeniu jej do stanu w jakim była , czeka Cię mnóstwo pracy ...

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 21:33
autor: BikerDS
Heh mam ją od 16 lat więc w sumie ja o nią dbałem. Wcześniej miał ją mój dziadek. Więc cały czas w rodzinie :)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 21:45
autor: 1angel
Szkoda , że w uderzeniu ucierpiała również rama , z drugiej strony deformacja nie jest aż taka poważna , myślę że w takim motocyklu jak WSK można by było się pokusić o prostowanie/naciąganie w jakimś dobrym zakładzie .

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 21:56
autor: BikerDS
Mam już drugą. Będzie malowana. Sama tabliczka zmieniona i nabite nowe numery na tabliczce jak i na ramie :).

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 21:58
autor: 1angel
Czyli spoko :)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 22:04
autor: BikerDS
Dokładnie tak. Jeśli chodzi o etap w jakim się znajduję to wygląda następująco.

Części mam , które muszę wymienić jakie ucierpiały w wyniku wypadku. Muszę jeszcze dać elementy do malowania a wcześniej do piaskowania. Te na zdjęciu zdjąłem sam. Sam budżet w jakim chciałbym się zmieścić to 3000 zł. Ma być jak nowa :)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-18, 22:35
autor: qpa
igły w 125, nieźle :) powodzenia

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-19, 09:29
autor: krzysiek200
BikerDS pisze:Mam już drugą. Będzie malowana. Sama tabliczka zmieniona i nabite nowe numery na tabliczce jak i na ramie :).
A moze lepiej przespawać ta blachę z numerami na inną rame niż przebijac.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-19, 13:26
autor: BikerDS
Początkowo myślałem o tym, ale w sumie od razu to porzuciłem. Twoja podpowiedź jednak skłania mnie spowrotem do tego pomysłu i chyba tak zrobię.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-19, 13:40
autor: Skinder
Tylko pamiętaj, że wzmocnienie jest jednoczęściowe i rozsądnym byłoby przespawanie obu stron, a nie tylko częściowo.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-19, 13:54
autor: BikerDS
Wzmocnienie główki jest dwuczęściowe, nie jest monolityczne. Nie widzę powodu, aby usuwać oba wzmocnienia i spawac drugie na nowo.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-19, 14:15
autor: krzysiek200
Można wyciąć tylko fragment z numerami i wspawac w drugą rame.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-19, 14:20
autor: BikerDS
Wieczorem się temu przyjrzę, jak to dokładnie wygląda.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-19, 14:24
autor: Skinder
Wzmocnienie główki jest jednoczęściowe. I jeżeli nie ma potrzeby to bym tego nie ruszał ;)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-20, 10:06
autor: BikerDS
Masz rację, zdecydowanie łatwiej będzie zaszpachlować stary numer i wybić nowy obok . Odcinanie blachy będzie zbyt dużą ingerencją, tym bardziej, że przyspawana jest rownież wokół kołnierza miski sterów na dole.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-20, 10:14
autor: damiano074
Zaszpachlować, zaszpachlujesz. Ale nowych numerów obok nie wybijesz- blacha zacznie sie wyginać przy uderzeniu.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-20, 10:23
autor: Savier
Potwierdzam, w fabryce musieli najwidoczniej najpierw wybijać a potem spawać.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-20, 10:52
autor: BikerDS
To może zaszpachlować, a sam numer niech nie istnieje fizycznie na ramie. Tak czy inaczej będzie na tabliczce
Tylko czy to nie będzie nie w zgodzie z prawem, żebym później problemów z tym nie miał.
Jak myślicie?

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2013-08-20, 11:06
autor: Szczepan
Musisz mieć nr na ramie. Tabliczki znamionowej teraz moze wcale nie być, nie patrzą na nią na przeglądzie. Tak łatwo nowych nr nie nabijesz ;). Raczej będziesz musiał się bawić z cięciem.