WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-06, 16:30

Dziś dotarła do mnie przesyłka z oryginalnym cylindrem, głowicą, tłokiem gorzyckim oraz kompletem pierścieni. Wszystko nominalne i w idealnym stanie. Od razu widać różnicę między oryginalnym aluminiowym cylindrem, a almotowskim i CX-a. Przede wszystkim szersze kanały płuczące. Na styku cylindra z karterami cylinder posiada też maksymalnie duże kanały zbliżone jak się tylko da do tulei. Podaję wagi elementów:

Cylinder 1960g
Głowica 990g
Tłok 113g

Cylinder CX waży 1850g.

Jako, że posiadam nominalne 3 tłoki gorzyckie rozrzut wagowy jest dość mocny i przedstawia się odpowiednio: 113, 116 i 119g.

Wczoraj również zabrałem się za przenie zawieszenie. Za każdym razem nie mogę wyjść z podziwu jak strasznie jest to wszystko w naszych poczciwych Wueskach wykonane. Metoda iście chałupnicza, dobrze, że materiały do ich wykonania są jako takie :). Z ośmiu posiadanych przeze mnie lag wybrałem 2 najlepsze, pomierzyłem suwmiarką wszelkie elementy ( tuleje itp ) wybierając najmniej zużyte. Lagi proste, chrom ładny, podkładki skórzane OK, Simmeringi nowe, olej Motul 15W do amortyzatorów i złożone. Luzu nie wyczuwam, pracują gładko bez przycinania :)

Teraz oczekuję na dostawę od AudioBasa zapłonu CDI :)

Ocynk jest w trakcie realizacji u Łukasza S. Sam lakiernik traktuje mnie...no cóż, mówiąc delikatnie - drugoplanowo, ale sam mówi - ''Damian ! Ja chcę Co to porządnie zrobić'' Ehh. Kit z tym, że trwa to już ponad 3 miesiące. Malowanie proszkowe. No comment.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-06, 17:58

Kolejna garść "nowych" rzeczy z PRL. Kopniak poleci do chromu, bo jest po fabrycznym ocynku. Stacyjka w całości polska - z epoki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Łukasz S. » 2013-12-06, 18:57

No ładnie, ładnie :) Niedługo ocynki będą gotowe :)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: krzysiek200 » 2013-12-06, 20:03

Chłopie skąd Ty bierzesz te części? Ładnie idzie, powodzenia.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-06, 20:29

Komplet tłok, cylinder, pierścienie i głowica z allegro, 3 dni temu kupione, aukcja wisiała chyba z 7 dni. Kopniak, stacyjka nóżka zmiany biegów leżały w garażu, kiedyś przy okazji kupowaniu pewnej wueski było parę części. Kilka rzeczy nadal mam, leżą w garażu, ale wiesz jak z tym jest, nie sprzedaję, bo i po co jak później problem z kupieniem.
Łukasz S. pisze:No ładnie, ładnie :) Niedługo ocynki będą gotowe :)
Już się nie mogę doczekać :)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-11, 16:40

Dziś przyszły pierścienie łódzkiego producenta PRIMA, jak widać są kwadratowe zamki. Kupiłem troszkę na zapas ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: krzysiek200 » 2013-12-11, 16:54

Jaki rozmiar kupiłeś i w jakim sklepie?

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-11, 17:42

10 szt nominału i 4 szt ostatniego szlifu. Firma motocol.

grześ19
Posty: 144
Rejestracja: 2013-12-06, 10:10
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 50 1978r.
Jawa 50 1976r.
WSK M21W2 1978r.
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: grześ19 » 2013-12-11, 20:34

Biker, podoba mi się ta nakładka co masz na zbiorniku. Orientujecie się czy wszystkie WSK-i takie miały, czy tylko nektóre?
Organizuję rejsy żeglarkie po J.Mazurskich własnym jachem i zabiorę chętnych w cenie od 280zł/tydz

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-11, 21:42

Nie, nie wszystkie, poluj na allegro, czasem się trafia.

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: robik » 2013-12-11, 22:52

Bardzo ładna WSK. Widać, że była w odpowiednich rękach. Szkoda że przytrafiła się kolizja, ale widać po fotkach, że niedługo będzie jak nowa. Czekam na efekt końcowy :)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-26, 13:14

Powiedzcie mi proszę czy warto regenerować wał po 4000km ? Stawiam na to, że nie ma sensu.

http://www.youtube.com/watch?v=ZXPxq2yN ... e=youtu.be

Jeździłem na drogich olejach syntetycznych co prawda w stosunku 1:40.

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: gabste » 2013-12-26, 13:31

Na boki moze miec byle nie góra dół jeśli nie ma to według mnie nie ma sensu regeneracji.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-26, 13:42

Góra dół to oczywiście nawet nie jestem w stanie wyczuć, inaczej też po prostu nie potrafię ocenić jego zużycia.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: misiolek » 2013-12-26, 21:52

Zdejmij tłok, złap ręką za korbowód i unieś wał. Drugą ręką uderz w górę korbowodu i słuchaj. Jezeli to głuchy dźwięk jest ok. Jeżeli zadzwoniło to do regeneracji. jak chcesz mogę Ci nagrać film z dobrym wałem i zużytym żebyś zauważył różnicę. Lepszej metody sprawdzania wału nie ma w warunkach domowych. :)
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-26, 22:18

Dobry pomysł!
Tak zrobię, dzięki za cenną poradę i dam znać jak jest, a filmikami nie pogardzę :) Jak masz możliwość to dawaj, przyda się też dla innych.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-26, 23:42

Dziś rozebrałem silnik, w sumie to pozytywnie wszystko, sama skrzynia biegów w stanie idealnym, jedynie na wałku co nieco zużycia widać. Wałek rozrusznika również do wymiany. Co mnie jednak zastanawia najbardziej to stan kosza sprzęgłowego, a raczej jego zębów. W mojej opinii raczej można zakładać nowy łańcuszek, bo zęby są raczej ok, nie chcę kupować tych obecnych. Przekładki są do wymiany. Zastanawia mnie jednak również podkładka tuż przed łożyskiem. Troszkę ją pozamiatało :/ Nie wiecie może, gdzie dostanę odpowiednią ?

Do poprawy również będzie gładź pod korek spustowy oraz dwa gwinty na nowo, bo już połowy długości nie mają, a skoro już mam rozebrany silnik to to zrobię. Wszystkie łożyska są SKF, kręcą się jak nowe z charakterystycznym oporem jak dla nowych łożysk, silnik nie ma więcej jak 4000km stąd też ich znikome zużycie, będę je jednak wymieniać bo to nie majątek.

Jeśli tylko możecie proszę o odpowiedź na moje powyższe wątpliwości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-27, 14:54

Jest i zapłon od AudioBas :) Cóż mogę powiedzieć...Świetne wykonanie i jakby na to nie patrzeć niska cena!

Great Job Kamil :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Savier » 2013-12-27, 15:41

Cóż to za element po lewej z dwoma czerwonymi przewodami?

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2013-12-27, 16:37

Sam się zastanawiałem, podłączać będę za około dwa miesiące. Zapytam Audiobasa.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości