Strona 16 z 20

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-01-31, 02:07
autor: BikerDS
Postanowiłem zaszaleć i w miejsce niektórych ocynkowanych elementów dać chromy. Dzięki Michał ( Grinch ) za wsparcie w temacie !

Niebawem również układ wydechowy od Hartmanna ;) Prezentację kręcenia manetką wykonuje mój przyjaciel i jego wydech. Został on założony na próbę do mojego. Jak widać brakuje tez kilku elementów. które poszły do chromu.

https://www.youtube.com/watch?v=rsGIWrSnKXI

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-02-01, 01:46
autor: Savier
Bajera te chromy! możesz zdradzić ile kosztowała taka przyjemność?

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-02-01, 08:26
autor: BikerDS
Niestety nie powiem, bo transakcja odbyła się bezgotówkowo. Przysługa za przysługę.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-02-03, 17:12
autor: Grinch
Cieszy Mnie fakt, że się podobają :-)
Na wiosnę Będziesz Miał petarde Damian!!!

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-02-05, 22:56
autor: BikerDS
Ja to czekam na Twoją WSK-ę ;)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-02-06, 12:47
autor: peper50
Ładne tłuste chromy. Pozdrawiam kolegę z Częstochowy. Swoją drogą jak się jedzie z Radomska do Cz-wy starą trasą to parę km przed Cz-wą widuję dziadziusia w orzeszku na wsce trójce z pomarańczowym bakiem z torbą na kierownicy :D. Bardzo lubię takie widoki. Sorry za offtop :roll:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-02-29, 02:12
autor: Grinch
Damian jakieś newsy ? :-P

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-02, 23:59
autor: golfcc
świetna wsk ;) i to bardzo blisko mnie;) chromów zazdroszczę ;D

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-03, 07:33
autor: daroohd
No to będzie co oglądać na rozpoczęciu sezonu motocyklowego w kwietniu.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-20, 16:07
autor: BikerDS
Sporo się zmieniło od czasu mojego ostatniego wpisu.

Dzięki Grinchowi WSK nabrała blasku na wielu elementach. Chrom jest bardzo dobrej jakości i cieszy oko :) Dzięki Michał.

Jak widzicie przekonałem się jednak do zmiany wydechu do wersji 125 w wykonaniu Grzegorza Hartmanna. Jest głośniejszy niż oryginał od 125 i ma mniej basowy dźwięk. Przez troszkę gorsze wytłumienie jednak motocykl nieco lepiej przyspiesza w porównaniu do oryginału 125. Nie osiąga jednak wyższych prędkości obrotowych jak to miało miejsce w wydechu od WSK 175 bez wkładki. Wydech Hartmanna również w mojej ocenie jest mniej męczący w trasie, bo dźwięk przy predkości rzędu 60 km/h jest jednostajny i łudząco podobny do wydechu od WSK 175 z wkładką. Mnie to bardzo ucieszyło, ponieważ w ori wydechy WSK 125 było to bardziej zbliżone do "pyr pyr pyr" czego ja nie bardzo lubię.

Na plus wydechu Hartmanna do mojego dawnego do WSK 175 to fakt, że lepiej zbiera się od dołu, minimalnie kosztem obrotów. Wiosną sprawdzę prędkość maksymalną i powiem jaka jest różnica. Oba pomiary GPS-em.

Zapłon CDI już 3 rok będzie służył i niezdecydowanym polecam ze względu na bezobsługowość i bezawaryjność.

Poniżej link do filmiku, gdzie odpalałem motocykl pierwszy raz tego roku. Mogłem ze dwa razy więcej kopnąć, by zassać paliwo, wówczas odpaliłaby od kopa :)

https://youtu.be/4QpApHDY5ts

Na uwagę zasługuje fakt, że paliwo jest jeszcze z jesieni 2015 roku ;)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-20, 18:04
autor: yazimoo
Piękna, jedynie nie podobają mi się manetki na kierownicy no i kierownice masz za nisko :P

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-20, 19:03
autor: Garbar
fajny sprzęcik pozazdrościć :-D

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-20, 23:27
autor: BikerDS
Idąc dalej w stronę oryginału. Co powiecie na tę wizualizację zrobioną w Photoshop? Zmieniamy zbiornik ? :D
Dodałbym szparunki na błotnikach i tylko wydech w chromie i siedzenie z ramką byłoby nieoryginalne ;)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-20, 23:36
autor: Grinch
ten już jeździł :-)
A Ja nawet nie odpaliłem :(

Piękna maszyna przyjacielu !! :-)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-20, 23:48
autor: Szymku
Obłęd ;-)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-03-21, 11:38
autor: peper50
Manetki be reszta cacy :D. Myślę, że nie jeden zazdrości :D

Obrazek

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-04-15, 15:45
autor: Grinch
Damian, jak się jeździ ?:D
Bo Ja nadal głęboko w lesie :(

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-04-19, 21:14
autor: golfcc
ja bym tą wizualizację na Twoim miejscu wcielił w życie :-)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-06-05, 07:45
autor: BikerDS
Dziękuję za miłe słowa :) Co do wizualizacji, jest prawdopodobne, że ją wcielę w życie. Jeździ się dobrze, tylko stuka mi w silniku. Aktualnie mam przejechane 2600km. Mam zamiar rozebrać górę, stawiam na sworzeń. Osoby, które są w stanie to rozpoznać ze słuchu o opinię czy jest to raczej sworzeń czy dolna stopa korbowodu, bo jeśli to drugie to nawet rozbierać nie będę.

Tłok+ pierścienie+cylinder+głowica org ZMD z tej samej selekcji. Sworzeń współczesnej produkcji. Jeździ na oleju Castrol Racing 2T. Jeździ co prawda na wale, który miał jakieś 4000km i tu upatruję problem, ale nie chce bez sensu rozbierać. Stukot zaczął się od przebiegu około 500 km.

Poniżej filmiki:

https://youtu.be/QEkJORd83Bs

https://youtu.be/4Pzk1BQeX94

Poniżej filmik wału po 4000km jeszcze ze starym tłokiem FSO ( fuj ), przed remontem silnika. Wał jest tajwański z 2000 roku, korbowód ZMD przygotowany pod igiełki już w 2003 roku, korbowód odchudzony, wypolerowany i ponownie zahartowany. Kiedy wkładałem sworzeń podczas remontu sworzeń chodził ciasno.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXPxq2yNzZ0

Pytanie drugie.

Jeśli się okaże, że to sworzeń, to czy zakładać nowe pierścienie ? ( mam org Prima ) i czy fakt, że cała góra pewnie troszkę inaczej usiądzie należy spodziewać się ponownego ( choć krótszego ) procesu docierania ?

Przepraszam za ilość tekstu, ale nie chcę niepotrzebnie rozbierać cylindra.

Poniżej zdjęcie wału w silniku, zdjęcie zrobione 12 lat temu :)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2016-06-05, 08:31
autor: franq87
Słychać tak jakby był luźny tłok w cylindrze...
Żeby ocenić luzy promieniowe łożysk korbowodu nie trzeba zdejmować cylindra ustalasz trzpieniem przez otwór świecy tłok w połowie drogi łapiesz za koło zamachowe i wykonujesz krótkie obroty lewo prawo trzeba dojść do takiego momentu, że tłok już nie wykonuje ruchu a koło jeszcze tak. To takie ogólne sprawdzenie oczywiście.
Pierścieni nie zużytych ani nie uszkodzonych nie wymienia się, bo nowe długo się układają przyspieszajac na początku zużycie cylindra.