Strona 5 z 20

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-05, 12:40
autor: AudioBas
Kurde jak za 30 zł to bajka!
Naprawdę....

Pasuje do 175tki?
Czy tylko do 125?

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-05, 13:25
autor: BikerDS
Niestety ze względu, że aluminiowa blaszka jest zbyt gruba, nie poddaje się ona pod wpływam innej średnicy co jest wadą. Jest zatem przeznaczona tylko do 125-tki. Jak widać jednak sam przyrząd ma spory potencjał, bo wystarczy blaszkę samemu wymienić, bo jest przymocowana śrubami. Wymiary załączam na zdjęciach.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-05, 15:23
autor: misiolek
Musze zrobić taki patent, ale z cienką blachą stalową, żeby dopasowywała się do tłoka. Naprawdę mądre urządzenie. Widziałem je w którejś książce, ale teraz dopiero mi się przypomniało.
Dzięki za wymiary. ;-)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-08, 22:13
autor: BikerDS
Mały update, ocynk gotowy choć muszę poczekać na kilka szprych, które dośle mi Łukasz S. Części również kolejne przyjechały.

Zwróćcie proszę uwagę na zębatki, czy są one oryginalne? O ile duża wydaje się być jak najbardziej ori o tyle przednia ma jakieś takie krótkie te zęby. Odebrałem również tłok od tokarza, który zebrał mi troszkę mięsa odchudzając go do 112g oraz dokładając rowki smarujące. Tłok jest jeszcze przed dopieszczeniem środka oraz wypolerowaniem denka. Czekam NADAL na pomalowane części :(. Paranoja. Muszę poczekać jeszcze poczekać na kilka rzeczy silnikowych ZMD oraz na części ze skutera.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-09, 18:50
autor: BikerDS
Dziś zakupiłem łożyska, simmeringi mają dojść, prosiłem aby zamówili Corteco.

W łożyskach jest troszkę mix, ale nie ma to znaczenia, bo tam gdzie występują parami są takie same. Na wał SKF-y, reszta też firmowa. Dla kół dałem FŁT, z powodzeniem bowiem dadzą radę :). Wszędzie dałem z luzem C3 świadomie.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-09, 19:12
autor: Savier
Damian, masz liche łożysko na zabierak. Masz nowy typ i powinno iść takie jakie są w kołach, 6302.

Ciągle nie mogę przestać się zachwycać Twoimi zdjęciami... :ok: Pedantyczna robota, lubię to!

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-09, 21:29
autor: BikerDS
Masz rację, sugerowałem się książką, a zapomniałem, że były dwa rodzaje zabieraków :/ No nic pójdę zatem z powrotem do sklepu i zamienię. I tak zresztą muszę odebrać zamówione simmeringi, ale dzięki za cenną uwagę, bo pewnie składać ją będę za około miesiąc. Sprawa by się przedawniła.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-09, 21:44
autor: Savier
Spoko.

Co do zębatek, przednia odpowiadałaby temu co widywałem pod opisami jako ZMD, tylnej nie sposób zidentyfikować. Nie przejmowałbym tym się specjalnie, dobry łańcuch i regulacja - będzie super.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-09, 22:47
autor: BikerDS
Savier pisze:Spoko.

Co do zębatek, przednia odpowiadałaby temu co widywałem pod opisami jako ZMD, tylnej nie sposób zidentyfikować. Nie przejmowałbym tym się specjalnie, dobry łańcuch i regulacja - będzie super.
Łańcuch zamówiony DID 428D, nie masz jednak wrażenia, że te ząbki są na przedniej zębatce są za krótkie? W innych są dłuższe. Czepiam się?

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-09, 23:09
autor: Savier
http://img18.tablica.pl/images_tablicap ... rev001.jpg w tym silniku, który jest nowy, ząbki wyglądają tak samo :P.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-09, 23:24
autor: BikerDS
Dzięki :) Czepiam się i tyle, choć nie oryginalna zębatka posiada dłuższe ząbki jak na poniższym zdjęciu. Oryginalne też bywały z dłuższymi. Widać jakoś szczególnie nie dbali o to kiedyś :P

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-10, 18:08
autor: BikerDS
Ze względu na fakt, że pomyliłem łożysko zabieraka ( mam nowe ) musiałem wymienić na inne. Jest to SKF z luzem C3 ( dzięki za uwagę Savier ). Simmeringi na wał to Eriks ( holenderskie ) na zdawczy INCO ( polski ). Czy ktoś zna te marki, może się na ich temat wypowiedzieć ?

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-18, 19:14
autor: BikerDS
Kolejna parta zakupów :)

Z oryginalnych to:

Kosz sprzęgłowy, odboje siedzeń, podkładki automatu skrzyni oraz brakujący emblemat.

Z nowych to co na zdjęciu, nie chce mi się pisać :), czekam na ostatnią partię oryginalnych części, tj. wałek główny, wałek zdawczy z nakrętką, ( przy okazji tłok R4 do kompletu na przyszłość ). Wałek startera, zębatka łańcuchowa mała, pręt skrzyni, długi i krótki. Zabierak sprzęgła oraz zębatka mała na wał. Nadal oczekuję na brakujące 6 szprych od Łukasza S. oraz części od lakiernika proszkowego. Amortyzatory tylne są już pomalowane. Niedługo dołączę zdjęcia również amortyzatorów. W sumie z części zostanie mi bardzo mało. Porównując oryginalny kosz z zamiennikiem ( to za duże słowo ) to ZMD jest o wiele lepiej wykonany, posiada przede wszystkim skosy na styku z tarczami, odpowiednią wysokość gniazda na tuleję. Poprzednio miałem z tym problem, bo tuleja względem gniazda była za krótka i kosz nie miał luzu roboczego zachowanego co spowodowało obrobienie podkładki pod łożyskiem wałka głównego.

Mam tylko wątpliwość co do gumy reflektora, czy będzie kompatybilna. Jak myślicie?

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-19, 18:55
autor: AudioBas
Napinacze łańcucha już możesz do tokarza zawozić :)

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-19, 19:15
autor: iron_bird
Potwierdzam. Za wąski rowek na wahacz + pęknie zgrzew podczas dystansowania koła - patrz mój temat od kobuza.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-19, 21:36
autor: BikerDS
No to mnie zmartwiliście troszkę, że ja nie dałem do ocynku oryginalnych to ja nie wiem :/

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-19, 21:49
autor: ziorko
Co do napinaczy i wąskiego rowka, to jak ktoś ma wiertarkę stołową i chociażby małą szlifierkę kątową to może skręcić tą śrubę od napinacza na jakimś pręcie gwintowanym i wkręcić w wiertarkę stołową, a potem gdy już włączycie wiertarkę to można szlifować :) przynajmniej w miarę równo wychodzi i nie trzeba jeździć po tokarzach. Na biedę pilnikiem zamiast szlifierki też da rade.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-20, 22:10
autor: BikerDS
Napinacze będą prawie na końcu. W każdym razie mam używane oryginalne od biedy. Dziś złożyłem amortyzatory tylne zalewające je olejem 15W do amortyzatorów. Obawiam się, że będą za twarde, ale czas pokaże. Zamówiłem dziś gambit jako materiał do uszczelek. Dokładnie to Gambit AF-Oil (zielony) - 0,5mm grubości, w tym tygodniu przychodzą mi dalsze części. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w tym tygodniu złożę silnik.

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-21, 20:23
autor: BikerDS
OK, przyszły części oryginalne ZMD. Dzięki Audio za kontakt. Widać na zdjęciach również pomalowane amortyzatory. Górna część zostanie pomalowana jakimś hammeritem, jest to niewidoczne miejsce.Są też po serwisie- czyszczenie, weryfikacja, złożenie i zalanie po 90ml oleju do amortyzatorów o gęstości 15W. Czekam tylko na górne "szklanki" i można składać.

Wątpliwości:

Pręt krótki ma dziwny kształt, czy to jest od WSK-i ?
Zabierak - nie ma nacięć na smarowanie. Czy coś z tym robić. Czy na 100% jest to oryginał ?

Kolejny Tłok gorzycki do kompletu kupiony przy okazji, tym razem R4.

Jeśli to możliwe proszę o odpowiedź na moje wątpliwości :roll:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

: 2014-01-21, 22:27
autor: Skinder
Popychacz WSK, zabierak powinien mieć ślad pieczątki ZMD, ta podkładka do czego ?