M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
lojak
Posty: 48
Rejestracja: 2014-03-23, 19:15
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: sulejów
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: lojak » 2014-07-24, 16:34

i to rozumiem zajefajne te szparunki teraz dopiero będzie cieszyć oko całość

Awatar użytkownika
tomek23293
Posty: 79
Rejestracja: 2012-09-23, 11:06
GG: 8328143
Moje maszyny: WSK M06 B3
Simson S51
Romet Pony m301
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: tomek23293 » 2014-07-24, 21:48

Opisz jak robiłeś szparunki ;-)

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-07-24, 22:13

Taśma 3m maskująca ta wąska najpierw wykleiłem linię szparunku a potem górną i dolną przylegającą, potem środkową zdarłem. Czyli na razie standardowo. No i wiadomo zmatowienie (ja użyłem włókniny matującej - ale może być też drobny papier) i odtłuszczenie.

Na baku to "tradycyjnie" - dałem na boki taśmę żółtą (tu mój błąd - zwykłą papierowa malarska zamiast lakierniczej - problem z klejem i farba pod nią włazi - ogólnie nie polecam - do dupy. No i zakleiłem wsio gazetą i miałem nabitą białą bazę z utwardzaczem (20%) w sprayu. Ogólnie kicha bo jak da się za dużą warstwę - ja tak niestety dałem - to się wlewa wszędzie pod taśmy itp. Potem miałem masę kombinowania z myciem tego za pomocą rozpuszczalnika, no i trochę lakier napuchł od tej farby co wlazła pod taśmę (ale widać tylko jak się przyjrzy z bliska więc spoko - przeżyję).

Błotniki postanowiłem zrobić eksperymentalnie. Nic więcej nie maskowałem i kupiłem cienki mięciutki pędzelek, taki na szerokość szparunku. I znów biała baza z utwardzaczem z tym że delikatnie tylko na linii szparunku, a taśmy starczyło na maskowanie jak się ostrożnie to robiło. I delikatnie poprawiać warstwy aż do uzyskania jednolitej linii szparunku. Ogólnie większa kontrola, mniej zabawy z oklejaniem i leszy efekt (cieńsza warstwa, mniej wyczuwalna pod ręką) no i o wiele mniej farby idzie. Polecam tę drugą metodę. Na przyszłość wiem że tak będę robił szparunki a nie się pierdzielił ze sprayami czy aerografami itp. No i ten urok ręcznie robionego szparunku :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: Savier » 2014-07-24, 22:24

Ładnie to wygląda, ale szefie - logo jak oryginał daj i miodzio! Szkoda, żeby psuło tak ładnie skomponowane szparunki..

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-07-24, 22:43

z tego co pamiętam to tam chyba nie było napisu WSK? Tylko sam kształt logo? Mi się tam to podoba. Poza tym to logo jest pod lakierem więc pozamiatane :D Kiedyś mam w planach "poprawkę" baku to pomyślę.

To jakie w końcu tam logo powinno być wg Ciebie?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: Savier » 2014-07-24, 22:53


Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-07-24, 23:02

No to takie samo jak moje, tyle że czerwony napis :) Ja mam czerń i biel, więc nie wiem jaka tu różnica? :) Może moje ciut większe jedynie.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: Savier » 2014-07-24, 23:10

W kolorze właśnie... No ale jak się podoba to najważniejsze :).

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-07-24, 23:15

poważnie wszystkie oryginalnie były czerwone wtedy?? :)

żebym to ja wiedział wcześniej... :) bo to pod lakierem już jest

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-07-26, 22:36

Taki bonus na dziś :)

Odnalazłem książeczkę od jednej starej która była u mnie w posiadaniu :)
20140726_221445.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-08-20, 10:02

jutro silnik do rozpoławiania :) trzeba się za to zabrać w końcu. Przy okazji zauważyłem że lewy karter jest od wsk a prawy od wfm z iskrownikiem całym. Trochę wyglądem zewnętrznym pod cylindrem przy spasowaniu się róźnią, ale co ciekawe numery wybite te same. Czyżby ktoś sobie kiedyś złożył silnik i numery przebijał? :)

Lepiej chyba dorwać prawy karter wsk i złożyć na oryginale co?

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-08-21, 19:54

Panowie pomocy!
Mam dylemat, dziwne te moje kartery...

prawy od WFM, lewy od czego?
Zostawić jak są i na razie na takich złożyć? Kiedyś najwyżej postaram się inny silnik zdobyć.
20140821_174401.jpg
20140821_174339.jpg
20140821_174419.jpg
I też pytanko, czy ktoś za duży dystans dał pod koszem sprzęgłowym? Czemu to tak cięło karter?
20140821_174431.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: Szczepan » 2014-08-21, 20:00

Pewnie sie komuś kosz odkręcił :P
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: Savier » 2014-08-21, 20:15

Obydwa kartery są od fumki, masz nawet stary (głęboki) typ zapłonu. Poza tym że to starszy typ silnika to wszystko gra :).
Znaki pod deklem to częsta sprawa, dopóki nie prześwituje to spoko :D

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-08-21, 20:25

Fumki znaczy WFMki tak? :) no to nic tylko się imho cieszyć że taki stary rarytasek się trafił i składać śmiało na nim? :)

I jeszcze pytanko bo nie miałem okazji możliwości mierzyć - czy pod ten typ zapłonu podejdzie CDI audiobasa?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: Savier » 2014-08-21, 20:35

Tam od razu rarytasik ;D.
Nie, CDI nie podejdzie. Potrzebujesz innej podstawy iskrownika.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-08-24, 16:55

przekopalem milion tematow i mam problem z 2 biegiem... niby dalem podkladki dystansowe tam gdzie trzeba i nie mam luzu poziomego na walku zdawczym... jak wbijam 2 nie ma jej wcale a jak mocno podciagnw noga to wskakuje i czuc szarpanie jak puszcze wyskakuje spowrotem...zwiem ze znowu mnie czeka rozpolawianie... juz mnie zaczyna denerwowac. Kosz sprzeglowy na pewno dobrze dokrecony. jak rozbiore sprawdze jeszcze luz wąsa zmieniacza. Jedynka i 3 jest...

Jak porobie foty to pomozecie zdiagnozowac? :)

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-09-06, 20:19

Panowie potrzebuje pomocy bo juz nie wiem...
Wydaje mi sie ze walek glowny jest za bardzo wysuniety (nie do konca wcisniete lozysko albo zle zalozony pierscien zabezpieczajacy? nie wiem... Bo 2 sie nie zazebia... chyba ze zazebia sie tylko ok 3-4 mm na frezie walka? Ale i tak cos jest nie tak bo nie mialem podlkadki dystansowej tej wifrezowanej z jednej strony miedzy glownym a zdawczym. Kupilem i zalozylem to nie moge zlozyc karterow bo lozysko za bardzo wystaje i albo nie zloze karterow albo zaslepki z uszczelkami zdawczego... Bo z ta podkladka to lozysko wystaje mi wtedy z prawej strony karteru przy zdawczym ok 4mm...

No i frez od dwojki jest zjechany - czy to jest przyczyna jej braku?
rsz_20140906_105855.jpg
No to zrobilem myk - wlozylem podkladki pod aparat ze bardziej wysuwa tryby - na sucho ladnie 2 sie zazebiala ale po zlozeniu juz lipa i w dodatku z trojka tez zproblemy... W skrzyni w zmianie na 2 i 3 rzęzi i trzeszczy...

Tu na zdjeciu widac podkladku pod aparatem zmieniacza ktore dolozylem zeby bardziej wysuwaly tryb 2
rsz_20140906_110028.jpg
pomocy... Dorwac drugi walek glowny? No i jak to zrobic zeby byl bardziej wsuniety w strone sprzegla zeby zmiescila sie podkladka miedzy walkiem a zdawczym??


I po pierwsze primo - z ktorej strony powinno byc lozysko wlozone? od strony kosza do segera? czy od strony skrzyni? U mnie jest od strony skrzyni, ze nie mam pola manewru wsuwania walka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: DarAss » 2014-09-07, 13:21

Panowie - ktokolwiek? :) pomocy

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

Post autor: Skinder » 2014-09-07, 14:14

Ten silnik nie powinien mieć przypadkiem łożyska 16004 na zdawczym ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości