Strona 12 z 13

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-01-29, 12:03
autor: yazimoo
Co to za opony masz w tej czarnej ?

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-01-29, 12:36
autor: DarAss
biedne chińczyki kiedyś miałem na stanie. muszę zmienić :-) w planach oryginał albo coś z innym bieżnikiem

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-01-29, 12:55
autor: yazimoo
Takie coś masz ?
http://allegro.pl/2-x-opona-19-x-3-00-d ... 35085.html

Jaka tego jakość i jak się na tym jeździ ?

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-01-29, 13:31
autor: DarAss
w miarę ok ale są śliskie. więc jak masz kasę to kup lepsze

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-07, 12:35
autor: DarAss
z czarną prace stoją w miejscu.

Poza tym że ułupka w nowym karterze została zalana TIG i gwint nowy zrobiony :)

Przyszły tydzień - wypiaskować cylinder (dorwałem nominał z wszystkimi żeberkami) i do szlifu oraz szkiełkowanie karterów z pozostałości po czerwonym laku.

Następnie składamy silnikjak powinno być, wszystko co trzeba poregenerowane itp.

WSK a'la sport stoi w miejscu - brak silnika.

A tymczasem obudził się we mnie chomik i składuję takie coś:
czerwona M06 L resized.jpg
I teraz prośba o identyfikację - Z czy L?
Numer ramy: S0216978

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-07, 12:52
autor: Sebastian440
Po numerze ramy nikt nie stwierdzi z czy l.

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-07, 13:45
autor: DarAss
czyli mogę sobie wybrać? :D chociaż rocznik? To mi więcej powie...

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-07, 14:20
autor: krzysiek200
Patrzac na lagi i kolo to bedzie L

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-07, 17:34
autor: Adam_Ga
wg nr ramy będzie to 1961r, czyli 99% M06L. M06Z w tym roczniku już powinny mieć nowy typ zawieszenia. Jednak w tych rocznikach jest taki mix że może być to cokolwiek ;-)

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-07, 17:37
autor: DarAss
tylko że zbiornik ma otwór a w ramie jest gwint na mocowanie zbiornika poprzez śrubę a tego chyba nie miała L tylko Z?
Chyba że czegoś nie wiem?

Aczkolwiek zawsze chciałem mieć Z a ostatnio strasznie przestawiłem się na L :) taki urok jakiś ona ma w sobie :)

To zrobię L

Jakoś na dniach dodam temat w odpowiednim dziale.

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-08, 13:58
autor: Adam_Ga
Też choruje na kolejną dwururkę i ci powiem że z tymi L/Z to jest cyrk :lol:
Zobacz to.
Obrazek
Temat proponuję kontynuować w nowym temacie :offtopic:

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-08, 19:46
autor: DarAss
będzie nowy temat :-)

żeby nie było offtopa czarna dostanie nowy silnik z płytki zapłonem i toczą się nowe tuleje ślizgowe przedniego zawieszenia :-)

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-08, 20:15
autor: Szymku
Z jakiego materiału zdecydowałeś się je dorobić?

Wymiary dobrałeś indywidualnie do każdej lagi czy wg.książki?

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-03-08, 21:25
autor: DarAss
teściu tokarz dorabia mi wg wymiaru oryginału dooasowanego pod lage ale mogę zrobić wg książki. aczkolwiek tam raczej dużej różnicy nie będzie.

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-06-22, 13:57
autor: DarAss
hej, ze zmian - w następny weekend jak wrócę na wieś Garbata dostaje nowe serce :) Złożone na nowych karterach z PRL z silnika bez przebiegu, nowe uszczelniacze, oringi, tarcze, tłok i pierścienie PRL FSO, cylek R1 żeliwny itp itd :)

Tu możecie zobaczyć jak to pyrka już po złożeniu (paradoksalnie wsadzony tymczasowo w rame od L-ki na odpalenie)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wJ_vA-egG4g[/youtube]

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-06-22, 15:30
autor: Mixol
Tłoki w Prlu robiły Gorzyce i Poznań, a FSO to podobno podróbka, poczytaj na forum bo było o tym pisane.

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-06-22, 15:52
autor: DarAss
Mixol pisze:Tłoki w Prlu robiły Gorzyce i Poznań, a FSO to podobno podróbka, poczytaj na forum bo było o tym pisane.

FSO Poznań? Nie Warszawa :) O te mi chodziło. A te ze skutera to też "podróbki"?

Potestujemy. W poprzednim silniku mam Almota i zrobiłem na nim bez problemu już 3 tys. Także wg mnie to kwestia dotarcia umiejętnego. Mam nadzieję że FSO z SD nie będzie gorszy od Almota :)

A tu poniżej parę fotek ze składania:
WP_20160312_14_18_58_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160312_14_16_32_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160325_21_44_18_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160618_14_23_44_Pro (Kopiowanie).jpg

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-07-06, 16:18
autor: DarAss
z aktualizacji - silnik już w ramie - teraz musi się troszkę poukładać jako że wszystko świeże. Trochę napsuło mi krwi ustawianie zapłony gdyż objawy niewkręcania się na obroty wskazywały na gaźnik a z nim problemów wcześniej nie było... Okazało się że platyny były krzywe i mimo dobrej przerwy nie szło dobrze ustawić GMP. Ale po poprawnym ustawieniu platyn że ładnie się stykają i GMP na 3mm pyka jak należy. Teraz docieranie.

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-09-12, 14:08
autor: DarAss
mały / duży update.

Było sporo problemów z zapłonem - nie miała mocy, nie wkręcała się, na maksymalnym wyprzedzeniu stojana ledwo 3mm GMP. Diagnoza - przesunięty o parę stopni czop wału (mimo że otwór na klin na dole przy GMP to ciężko na oko stwierdzić kąt ale ustawić nie idzie).
Próba docięcia rowka w krzywce spaliła na panwece gdyż wyciąłem go za daleko :D I i tak nie szło ustawić zapłonu. Zdecydowałem się nie rozbierać ponownie całego silnika i dawać wału do poprawy ale na test CDI.

Zakupiony CDI od Audio (dzięki!)

Po pierwszych testach i ustawianiu zapłonu - decyzja o nawierceniu i nagwintowaniu otworów impulsatora trochę obok aby mieć pełną regulację wyprzedzenia na obecnym wale z wadą. Zabieg powiódł się. Wyprzedzenie ustawione, odpala ładnie i podczas jazd testowych pod górkę - brak mocy, prychanie. Kombinacje z gaźnikiem (przecież na poprzednim silniku chodził dobrze). Poprawione łączenie z króćcem. Problemy ciągłe - tak jakby zalewało. Dawka zmniejszona na iglicy (ustawiona wcześniej na docieranie bo cylek po szlifie) i dalej to samo... Po przechyleniu gaźnika (tak jakby motór przechylony na lewo) wkręca się ładnie, przekręcony gaźnik dla testu i jeździ ok bez prychania itp, ale po wyprostowaniu znó albo obroty złe, prychanie, albo zalewa.
No to szukamy innego gaźnika. Szybkie czyszczenie, montaż - lepiej chodzi na obrotach ale problem jest po zgaszeniu - chwilę postoi i zalewa. Coś z dawką paliwa.
Diagnoza okazała się banalna - króciec był ustawiony pod złym kątem i ją ciągle trochę przylewało. Podejrzewam że na poprzednim gaźniku to samo było bo wstawiony do L-ki chodzi dobrze i nie ma problemów z zalewaniem. A więc obecnie CDI zamontowane i gaźnik poprawnie ustawiony. Pali ładnie i wkręca się jak powinna i moc odzyskała.

Więc teraz można docierać ;)
DSC_0055.JPG

Re: M06 B3 1976 - Moje marzenie się spełnia

: 2016-11-16, 11:37
autor: DarAss
Hej,
Dawno nie było updateów.
A więc jak mówiłem wpadł CDI na nowym silniku. A teraz foto
WP_20160819_20_09_10_Pro-747x1325.jpg
WP_20160819_20_09_16_Pro-747x1325.jpg
WP_20160819_18_22_04_Pro-747x421.jpg
No i doszedł bagażnik i odblaski :)
20161015_135544-747x1328.jpg
20161015_135535-1328x747.jpg