Kobuz Brata

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Alien » 2011-06-03, 13:43

Czyli sugerujesz że filtr z malucha daje za dużo powietrza z małą dyszą i dlatego silnik nie pracuje poprawnie, zaś mała dysza z oryginalnym filtrem (przypuszczalnie mniejsza przepustowość) działa stosunkowo ok ale nie wyciąga pełnej pary. Czyli gdybym zastosował filtr z malucha + większa dysza to wszystko mogło by działać tak jak należy ? było by to wtedy zdatne do regulacji ?
Zasada jest prosta: im większa dysza, tym więcej potrzeba powietrza aby móc uzyskać mieszankę o odpowiednich proporcjach (ok. 14:1). Czyli dla każdego filtra będzie jeździł "dobrze" na dyszy o innym przelocie. Dobrze napisałem w cudzysłowie, bo przy nie pełnym wykorzystaniu gaźnika (za mała dysza w stosunku do możliwości) nie pojedziesz na wysokich.

Przykład: keihinowska dysza 100 i stłumiony dolot powietrza - na 1,2,3 biegu istna torpeda, wrzucam 4 i koniec rumakowania, od razu zalewka.

Z tego co wiem to jeździsz teraz na 95 - ja aktualnie przy poprawionym dolocie śmigam na 125(!) i czuję że można jeszcze więcej bo filtr mnie blokuje - A mam tam wielkie papierowe bydle z trabanta 601. Na Twoim miejscu nie zastanawiając się wiele założyłbym tam piankowy stożek taki jak ma Irek albo Stary i dobrał większą dysze - bankowo pójdzie parę rozmiarów do góry. Akuratnie masz ***zajeb*** dostęp do tanich dysz w swoim mieście :) ja męcze się z papierem bo nie mam miejsca na stożek, ale raczej wpakuje tam jakiś papierowy filtr od japońca. Dopóki nie zapewnisz mu tyle powietrza ile zechce (a PWK to strasznie pazerny siorbak powietrza) to nie wykorzystasz jego możliwości i osiwiejesz przy regulacji. Przecież to full-racingowy gaźnik - po co go tłumić :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2011-06-03, 22:43

Jutro podskoczę kupić parę dysz i stożek, jakie te rozmiary polecacie ? Jak na razie mam 95 zamontowaną i 115 luzem która była w oryginale.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Alien » 2011-06-04, 00:07

Najpierw załóż stożek i popatrz co się będzie działo. Na 95 pewnie będzie za ubogo więc możesz zacząć od fabrycznej (na pewno jest to 115 a nie np. 110?). Później obejrzysz świece i będziesz wiedział w którą stronę iść :) jak będzie mokra i czarna to wybór będzie prosty bo zostaje tylko setka albo 110. Jak wypali ją na biało to musisz iść do góry - tu już będzie ciężko bo następny dostępny rozmiar u Seby to chyba 136 a na tym na pewno nie pośmigasz :/ ale stawiał bym na 115 lub deczko mniej. Wątpię żeby na seryjnym wueskowym silniku trzeba było dać większą dysze niż jest w PWK.

Swoją drogą jak będziesz u tego gościa to wybadaj proszę jakie dokładnie ma te dysze główne i wolnych bo kiedyś z nim mailowałem i napisał mi ze ma 95, 100, 110, 115 i 120. A w swoim dostałem 136 także sam już nie wiem. Bo gość te dysze ma w dobrej cenie - w Larssonie chcą już 20zł/szt.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Stary » 2011-06-04, 10:42

Można kupić komplet dysz za 55zł.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2011-06-04, 11:15

Podjechałem do sklepu lecz jak się okazało w soboty jest zamknięte i wróciłem z pustymi rękoma.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2011-06-12, 21:54

Dziś się wziąłem za robotę i pozakładałem kierunki (białe klosze i farbowane żarówki a nie LEDy) złożyłem licznik na nowej ramce, przylutowałem parę kabelków, założyłem starego pegaza i wuecha chodzi jak dzika świnia.

Gaźnik PWK na razie poszedł w odstawkę, bo najnormalniej w świecie nie mogę do niego kupić dysz oraz filtra stożkowego. Wrócił pegaz, reakcja na gaz natychmiastowa w każdym zakresie obrotów. Motor naprawdę ślicznie chodzi (wiem, to aż dziwnie brzmi) i co dziwne nie opiera się przy regulacji. Widocznie dobre i świeże uszczelnienie między króćcem, dało się we znaki na dobre gaźnikowi.

Jutro wstawię trochę fotek całości, może nawet i jakiś filmik będzie :) Jutro motor jedzie na przegląd, mam nadzieje że nie strzeli jakiegoś focha przy diagnostyce :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: rafalgb » 2011-06-12, 22:38

nie wiem ale miałem dziwne przeczucie ze wrócisz do sprawdzonej konstrukcji Pegaza ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2011-06-12, 22:54

wróciłem z przyczyn nie zależnych ode mnie ;) jak będą dostępne dysze to będzie zamontowane PWK ;)

Wole na razie pojeździć na pegazie, niż czekać bezsensownie na dysze, zresztą zmiana gaźnika to 15 minut więc problemów nie widzę ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: AudioBas » 2011-06-13, 10:44

Alien pisze:
Czyli sugerujesz że filtr z malucha daje za dużo powietrza z małą dyszą i dlatego silnik nie pracuje poprawnie, zaś mała dysza z oryginalnym filtrem (przypuszczalnie mniejsza przepustowość) działa stosunkowo ok ale nie wyciąga pełnej pary. Czyli gdybym zastosował filtr z malucha + większa dysza to wszystko mogło by działać tak jak należy ? było by to wtedy zdatne do regulacji ?
Zasada jest prosta: im większa dysza, tym więcej potrzeba powietrza aby móc uzyskać mieszankę o odpowiednich proporcjach (ok. 14:1). Czyli dla każdego filtra będzie jeździł "dobrze" na dyszy o innym przelocie. Dobrze napisałem w cudzysłowie, bo przy nie pełnym wykorzystaniu gaźnika (za mała dysza w stosunku do możliwości) nie pojedziesz na wysokich.

Przykład: keihinowska dysza 100 i stłumiony dolot powietrza - na 1,2,3 biegu istna torpeda, wrzucam 4 i koniec rumakowania, od razu zalewka.

Z tego co wiem to jeździsz teraz na 95 - ja aktualnie przy poprawionym dolocie śmigam na 125(!) i czuję że można jeszcze więcej bo filtr mnie blokuje - A mam tam wielkie papierowe bydle z trabanta 601. Na Twoim miejscu nie zastanawiając się wiele założyłbym tam piankowy stożek taki jak ma Irek albo Stary i dobrał większą dysze - bankowo pójdzie parę rozmiarów do góry. Akuratnie masz ******zajeb****** dostęp do tanich dysz w swoim mieście :) ja męcze się z papierem bo nie mam miejsca na stożek, ale raczej wpakuje tam jakiś papierowy filtr od japońca. Dopóki nie zapewnisz mu tyle powietrza ile zechce (a PWK to strasznie pazerny siorbak powietrza) to nie wykorzystasz jego możliwości i osiwiejesz przy regulacji. Przecież to full-racingowy gaźnik - po co go tłumić :)

Witaj.

Planuję do 125tki wsadzić PWK.
Jaką dyszę polecacie do tego gaźnika?
I z tego co Brat pisze zastanawiam się czy nie zostać przy oryginale :(
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2011-06-13, 18:38

No i wuecha przeszła przegląd śpiewająco, diagnosta, sprawdził tylko światła długie, krótkie, kierunki, stop i numer ramy. Cała diagnostyka nie trwała nawet minuty a 63 zł zniknęło z mojej kieszeni.. nie przyczepił się nawet do białych kloszy w kierunkowskazach :cool:

Zdjęć ani filmiku nie nagrałem, ponieważ kamerzysta się rozchorował i nie chciało mi się wyciągać motocykla dla samych zdjęć. Będzie okazja to zrobię coś w plenerze. Na razie musi wam wystarczyć piwniczna fotka :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: pawel15 » 2011-06-13, 18:48

Brat pisze:No i wuecha przeszła przegląd śpiewająco, diagnosta, sprawdził tylko światła długie, krótkie, kierunki, stop i numer ramy. Cała diagnostyka nie trwała nawet minuty a 63 zł zniknęło z mojej kieszeni.. nie przyczepił się nawet do białych kloszy w kierunkowskazach :cool:
Pewnie zdziwił się, że WSK zobaczył?

Beast96

Re: Kobuz Brata

Post autor: Beast96 » 2011-06-13, 18:53

Nie chce nikogo obrazac czy draznic ale czy nie uwazasz ze te kierunki to "wiocha"?To jedyny element który mi się nie podoba ale moto jaknajbardziej fajne.Zegar szczególnie.:D

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: mIcHaL_027 » 2011-06-13, 19:01

Beast96 pisze:Nie chce nikogo obrazac czy draznic ale czy nie uwazasz ze te kierunki to "wiocha"?To jedyny element który mi się nie podoba.
Jaka wiocha kierunki są dobre do tego motocyklu czyli "WSK", a ty byś pewnie zamontował od jakiegoś ścigacza czy coś w tym stylu, które wogóle nie pasuja do "WSK"...?
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: maykii » 2011-06-13, 19:06

Powiem wam tak. Pomarańczowe kierunki kiepsko wyglądały w tym egzemplarzu. Białe pasują idealnie. Takie moje zdanie.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2011-06-13, 19:52

Beast96 pisze:Nie chce nikogo obrazac czy draznic ale czy nie uwazasz ze te kierunki to "wiocha"?To jedyny element który mi się nie podoba ale moto jaknajbardziej fajne.Zegar szczególnie.:D
Uważam że białe klosze, prezentują się nowocześniej i jak najbardziej pasują do mojej wueski która jest typowym customem, a nie w pełni oryginalną perełką.

Nie spotkałem się by ktokolwiek miał białe klosze w wuesce, więc jestem pierwszy. Uważam że wyglądają one znacznie lepiej niż pomarańczowe - i poprę się tu kolegą Maykiim. Mojej wuesce to pasuje :)

Każdy wie że lubię eksperymentować, czy klosze, czy zapłon, czy licznik, to mnie kręci i na pewno na tym nie po przestanie.

Beast96

Re: Kobuz Brata

Post autor: Beast96 » 2011-06-13, 20:01

Michał...pisząc takiego posta mam na mysli że jest to wiocha pod tym względem ze szkoda mi szpecić pięknego polskiego motocykla..a ty mi pier****** o kierunkach od scigacza :lol: :lol:
Brat..proszę bardzo, teraz między czasie obejżałem temat od początku i podziwiam twoją prace:)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: irek » 2011-06-13, 21:45

Kurde strasznie mi się spodobał, żółty kolor :) Mam malować na pomarańczowo ale mocno zastanawiam się nad żółtym kolorem :)
A co do kierunków Brat to dobrze, że założyłeś coś co pasuje.
Tobie tylko zwrócili uwagę o kolor kloszy a mnie ukrzyżują bo zakładam takie uniwersalne ala japonia :P
Powiem szczerze, że najładniejsze wueski dla mnie to te które nie są oryginalne i tu pozdrowienia dla Ciebie, Wujcia i Żbika
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2011-06-14, 21:13

Podrzucam parę fotek które zrobiłem przed dzisiejszą przejażdżka po mieście. Zrobiłem skromne 40 kilometrów, ale wueska jak zwykle nie sprawiła mi zawodu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
nodek
Posty: 71
Rejestracja: 2010-04-24, 09:23
GG: 5554430
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Jaworzno
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: nodek » 2011-06-14, 21:23

<łezka w oku>
Wyobraź sobie siebie w łodzi na rzece.
Z mandarynkami i marmoladowym niebem.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Savier » 2011-06-14, 21:27

nodek pisze:<łezka w oku>
A właśnie, jak z łezką? :P

Wszystko fajnie, ale przestał mi się podobać bak bez gum... Kojarzy mi się z wueskami '85.

A kierunki - super! Takie tchnienie świeżości, to mi się podoba :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości