Strona 21 z 30

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-03, 13:43
autor: Alien
Czyli sugerujesz że filtr z malucha daje za dużo powietrza z małą dyszą i dlatego silnik nie pracuje poprawnie, zaś mała dysza z oryginalnym filtrem (przypuszczalnie mniejsza przepustowość) działa stosunkowo ok ale nie wyciąga pełnej pary. Czyli gdybym zastosował filtr z malucha + większa dysza to wszystko mogło by działać tak jak należy ? było by to wtedy zdatne do regulacji ?
Zasada jest prosta: im większa dysza, tym więcej potrzeba powietrza aby móc uzyskać mieszankę o odpowiednich proporcjach (ok. 14:1). Czyli dla każdego filtra będzie jeździł "dobrze" na dyszy o innym przelocie. Dobrze napisałem w cudzysłowie, bo przy nie pełnym wykorzystaniu gaźnika (za mała dysza w stosunku do możliwości) nie pojedziesz na wysokich.

Przykład: keihinowska dysza 100 i stłumiony dolot powietrza - na 1,2,3 biegu istna torpeda, wrzucam 4 i koniec rumakowania, od razu zalewka.

Z tego co wiem to jeździsz teraz na 95 - ja aktualnie przy poprawionym dolocie śmigam na 125(!) i czuję że można jeszcze więcej bo filtr mnie blokuje - A mam tam wielkie papierowe bydle z trabanta 601. Na Twoim miejscu nie zastanawiając się wiele założyłbym tam piankowy stożek taki jak ma Irek albo Stary i dobrał większą dysze - bankowo pójdzie parę rozmiarów do góry. Akuratnie masz ***zajeb*** dostęp do tanich dysz w swoim mieście :) ja męcze się z papierem bo nie mam miejsca na stożek, ale raczej wpakuje tam jakiś papierowy filtr od japońca. Dopóki nie zapewnisz mu tyle powietrza ile zechce (a PWK to strasznie pazerny siorbak powietrza) to nie wykorzystasz jego możliwości i osiwiejesz przy regulacji. Przecież to full-racingowy gaźnik - po co go tłumić :)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-03, 22:43
autor: Brat
Jutro podskoczę kupić parę dysz i stożek, jakie te rozmiary polecacie ? Jak na razie mam 95 zamontowaną i 115 luzem która była w oryginale.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-04, 00:07
autor: Alien
Najpierw załóż stożek i popatrz co się będzie działo. Na 95 pewnie będzie za ubogo więc możesz zacząć od fabrycznej (na pewno jest to 115 a nie np. 110?). Później obejrzysz świece i będziesz wiedział w którą stronę iść :) jak będzie mokra i czarna to wybór będzie prosty bo zostaje tylko setka albo 110. Jak wypali ją na biało to musisz iść do góry - tu już będzie ciężko bo następny dostępny rozmiar u Seby to chyba 136 a na tym na pewno nie pośmigasz :/ ale stawiał bym na 115 lub deczko mniej. Wątpię żeby na seryjnym wueskowym silniku trzeba było dać większą dysze niż jest w PWK.

Swoją drogą jak będziesz u tego gościa to wybadaj proszę jakie dokładnie ma te dysze główne i wolnych bo kiedyś z nim mailowałem i napisał mi ze ma 95, 100, 110, 115 i 120. A w swoim dostałem 136 także sam już nie wiem. Bo gość te dysze ma w dobrej cenie - w Larssonie chcą już 20zł/szt.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-04, 10:42
autor: Stary
Można kupić komplet dysz za 55zł.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-04, 11:15
autor: Brat
Podjechałem do sklepu lecz jak się okazało w soboty jest zamknięte i wróciłem z pustymi rękoma.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-12, 21:54
autor: Brat
Dziś się wziąłem za robotę i pozakładałem kierunki (białe klosze i farbowane żarówki a nie LEDy) złożyłem licznik na nowej ramce, przylutowałem parę kabelków, założyłem starego pegaza i wuecha chodzi jak dzika świnia.

Gaźnik PWK na razie poszedł w odstawkę, bo najnormalniej w świecie nie mogę do niego kupić dysz oraz filtra stożkowego. Wrócił pegaz, reakcja na gaz natychmiastowa w każdym zakresie obrotów. Motor naprawdę ślicznie chodzi (wiem, to aż dziwnie brzmi) i co dziwne nie opiera się przy regulacji. Widocznie dobre i świeże uszczelnienie między króćcem, dało się we znaki na dobre gaźnikowi.

Jutro wstawię trochę fotek całości, może nawet i jakiś filmik będzie :) Jutro motor jedzie na przegląd, mam nadzieje że nie strzeli jakiegoś focha przy diagnostyce :)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-12, 22:38
autor: rafalgb
nie wiem ale miałem dziwne przeczucie ze wrócisz do sprawdzonej konstrukcji Pegaza ;)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-12, 22:54
autor: Brat
wróciłem z przyczyn nie zależnych ode mnie ;) jak będą dostępne dysze to będzie zamontowane PWK ;)

Wole na razie pojeździć na pegazie, niż czekać bezsensownie na dysze, zresztą zmiana gaźnika to 15 minut więc problemów nie widzę ;)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 10:44
autor: AudioBas
Alien pisze:
Czyli sugerujesz że filtr z malucha daje za dużo powietrza z małą dyszą i dlatego silnik nie pracuje poprawnie, zaś mała dysza z oryginalnym filtrem (przypuszczalnie mniejsza przepustowość) działa stosunkowo ok ale nie wyciąga pełnej pary. Czyli gdybym zastosował filtr z malucha + większa dysza to wszystko mogło by działać tak jak należy ? było by to wtedy zdatne do regulacji ?
Zasada jest prosta: im większa dysza, tym więcej potrzeba powietrza aby móc uzyskać mieszankę o odpowiednich proporcjach (ok. 14:1). Czyli dla każdego filtra będzie jeździł "dobrze" na dyszy o innym przelocie. Dobrze napisałem w cudzysłowie, bo przy nie pełnym wykorzystaniu gaźnika (za mała dysza w stosunku do możliwości) nie pojedziesz na wysokich.

Przykład: keihinowska dysza 100 i stłumiony dolot powietrza - na 1,2,3 biegu istna torpeda, wrzucam 4 i koniec rumakowania, od razu zalewka.

Z tego co wiem to jeździsz teraz na 95 - ja aktualnie przy poprawionym dolocie śmigam na 125(!) i czuję że można jeszcze więcej bo filtr mnie blokuje - A mam tam wielkie papierowe bydle z trabanta 601. Na Twoim miejscu nie zastanawiając się wiele założyłbym tam piankowy stożek taki jak ma Irek albo Stary i dobrał większą dysze - bankowo pójdzie parę rozmiarów do góry. Akuratnie masz ******zajeb****** dostęp do tanich dysz w swoim mieście :) ja męcze się z papierem bo nie mam miejsca na stożek, ale raczej wpakuje tam jakiś papierowy filtr od japońca. Dopóki nie zapewnisz mu tyle powietrza ile zechce (a PWK to strasznie pazerny siorbak powietrza) to nie wykorzystasz jego możliwości i osiwiejesz przy regulacji. Przecież to full-racingowy gaźnik - po co go tłumić :)

Witaj.

Planuję do 125tki wsadzić PWK.
Jaką dyszę polecacie do tego gaźnika?
I z tego co Brat pisze zastanawiam się czy nie zostać przy oryginale :(

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 18:38
autor: Brat
No i wuecha przeszła przegląd śpiewająco, diagnosta, sprawdził tylko światła długie, krótkie, kierunki, stop i numer ramy. Cała diagnostyka nie trwała nawet minuty a 63 zł zniknęło z mojej kieszeni.. nie przyczepił się nawet do białych kloszy w kierunkowskazach :cool:

Zdjęć ani filmiku nie nagrałem, ponieważ kamerzysta się rozchorował i nie chciało mi się wyciągać motocykla dla samych zdjęć. Będzie okazja to zrobię coś w plenerze. Na razie musi wam wystarczyć piwniczna fotka :)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 18:48
autor: pawel15
Brat pisze:No i wuecha przeszła przegląd śpiewająco, diagnosta, sprawdził tylko światła długie, krótkie, kierunki, stop i numer ramy. Cała diagnostyka nie trwała nawet minuty a 63 zł zniknęło z mojej kieszeni.. nie przyczepił się nawet do białych kloszy w kierunkowskazach :cool:
Pewnie zdziwił się, że WSK zobaczył?

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 18:53
autor: Beast96
Nie chce nikogo obrazac czy draznic ale czy nie uwazasz ze te kierunki to "wiocha"?To jedyny element który mi się nie podoba ale moto jaknajbardziej fajne.Zegar szczególnie.:D

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 19:01
autor: mIcHaL_027
Beast96 pisze:Nie chce nikogo obrazac czy draznic ale czy nie uwazasz ze te kierunki to "wiocha"?To jedyny element który mi się nie podoba.
Jaka wiocha kierunki są dobre do tego motocyklu czyli "WSK", a ty byś pewnie zamontował od jakiegoś ścigacza czy coś w tym stylu, które wogóle nie pasuja do "WSK"...?

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 19:06
autor: maykii
Powiem wam tak. Pomarańczowe kierunki kiepsko wyglądały w tym egzemplarzu. Białe pasują idealnie. Takie moje zdanie.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 19:52
autor: Brat
Beast96 pisze:Nie chce nikogo obrazac czy draznic ale czy nie uwazasz ze te kierunki to "wiocha"?To jedyny element który mi się nie podoba ale moto jaknajbardziej fajne.Zegar szczególnie.:D
Uważam że białe klosze, prezentują się nowocześniej i jak najbardziej pasują do mojej wueski która jest typowym customem, a nie w pełni oryginalną perełką.

Nie spotkałem się by ktokolwiek miał białe klosze w wuesce, więc jestem pierwszy. Uważam że wyglądają one znacznie lepiej niż pomarańczowe - i poprę się tu kolegą Maykiim. Mojej wuesce to pasuje :)

Każdy wie że lubię eksperymentować, czy klosze, czy zapłon, czy licznik, to mnie kręci i na pewno na tym nie po przestanie.

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 20:01
autor: Beast96
Michał...pisząc takiego posta mam na mysli że jest to wiocha pod tym względem ze szkoda mi szpecić pięknego polskiego motocykla..a ty mi pier****** o kierunkach od scigacza :lol: :lol:
Brat..proszę bardzo, teraz między czasie obejżałem temat od początku i podziwiam twoją prace:)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-13, 21:45
autor: irek
Kurde strasznie mi się spodobał, żółty kolor :) Mam malować na pomarańczowo ale mocno zastanawiam się nad żółtym kolorem :)
A co do kierunków Brat to dobrze, że założyłeś coś co pasuje.
Tobie tylko zwrócili uwagę o kolor kloszy a mnie ukrzyżują bo zakładam takie uniwersalne ala japonia :P
Powiem szczerze, że najładniejsze wueski dla mnie to te które nie są oryginalne i tu pozdrowienia dla Ciebie, Wujcia i Żbika

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-14, 21:13
autor: Brat
Podrzucam parę fotek które zrobiłem przed dzisiejszą przejażdżka po mieście. Zrobiłem skromne 40 kilometrów, ale wueska jak zwykle nie sprawiła mi zawodu :)

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-14, 21:23
autor: nodek
<łezka w oku>

Re: Kobuz Brata

: 2011-06-14, 21:27
autor: Savier
nodek pisze:<łezka w oku>
A właśnie, jak z łezką? :P

Wszystko fajnie, ale przestał mi się podobać bak bez gum... Kojarzy mi się z wueskami '85.

A kierunki - super! Takie tchnienie świeżości, to mi się podoba :)