Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Brat » 2011-04-03, 13:53

Na tym koszu to jakoś o połowę mniej nitów, dlaczego ?

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: maykii » 2011-04-03, 14:46

Nitów jest 6 czyli tyle co w oryginale ;) Za pewne stare otwory były jajowate lub nie pasowały pod nowe nity więc nawiercił nowe, równe otwory ;)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-04-03, 17:29

Dokładnie tak blacha kosza jak i zębatka miały obrobione nity bo komuś je urwało i jeździł do końca ;]
sam kosz i zębatka są w super stanie przynitowałem pomiędzy starymi dziurkami i trzyma świetnie :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-04-05, 13:50

Mały update
W niedziele mój stary akumulator kwasowy niestety całkowicie się rozwalił nie wiadomo czemu (miał już 2.5 roku)
Byłem zmuszony do zakupu nowego aq więc kupiłem NITRO 6Ah 12V akumulator ten jest bezobsługowy i idealnie pasuje na podstawkę w motorze.
P1050512.JPG
P1050513.JPG
mini-P1050514.JPG
mini-P1050516.JPG
mini-P1050517.JPG
mini-P1050518.JPG
mini-P1050519.JPG
W sezonie już przelatałem około 70-80 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-04-05, 13:58 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: adimen2007 » 2011-04-05, 13:52

Czym uszczelniłeś kolanko przy cylindrze?
Co w czasach dzisiejszych jest najlepsze na uszczelnię układu wydechowego?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-04-05, 13:58

przeglądnij uważnie poprzednie fotki widać na nich jak zakleiłem kolanko folią do uszczelniania tłumików i to wszystko zakleiłem silikonem szarym.
Co do zacisku to w dzisiejszych czasach trzeba kupić oring fluorowy (lub inny) odporny na wysoką temperaturę (do 200 stopni) i to jest taka zasada jak oryginalnie tylko oryginalnie był to jakaś azbestowa mieszanka gumy sznurka i nie wiadomo czego ;p )

za ten org uszczelniacz dałem bagatela 35 zł ;] więc zdzierstwo...

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: maykii » 2011-04-05, 15:30

Ja za orginalny uszczelniacz zapłaciłem 20zł :) Ale jakby nie było cena duża za taki cudo.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-04-05, 16:44

Właśnie sprawdziłem dokładnie i za ten uszczelniacz zapłaciłem 30 zł już z wysyłką pobraniową (tak sobie gość życzył ;p) czyli 20 zł uszczelka i 10 zł wysyłka ;)

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: maykii » 2011-04-05, 16:55

Brałeś od gościa z allegro, a dokładniej z miejscowości Tłuszcz ? Gość był na bajzlu Warszawskim i kupiłem tam pare gratów do M21W2. ;)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-04-05, 20:34

możliwe że tak

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2011-04-05, 22:12

Hmmmm, a nie uważacie, że to zatarcie tłoka miało wpływ poprzez olej Mobil 1 Racing 2T ??

Może faktycznie miał za słabe smarowanie?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-04-05, 22:44

to nie było żadne zatarcie tylko kolor od spalin które przez nieszczelność pierścieni wędrowały w dół tłoka ;)
Zatarcie wygląda całkiem inaczej :P

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-05-16, 16:09

Mały update:
Przebieg 2500 km
- zmieniłem głowicę (ta poprzednia jest jakaś niezbyt dobra i ciągle się rozszczelniała mimo wielu prób uszczelnienia)
- wymiana oleju w amortyzatorach tylnych na 20W40 w ilości około 90 ml
- wymiana oleju w przednich amortyzatorach (kos) mieszanka 150 ml hipol i 250 ml amortyzol -> wlałem na jedną lagę 200 ml
- zakupiłem nową chromowaną ramkę lampy niestety wkład wesem ma bardzo płytkie szkło i niezbyt to pasuje do zwykłej ramki od WSK bo szkło jest dosyć głęboko jedyne wyjście to odkleić odbłyśnik od szkła lampy i założyć szkło od wsk tylko rodzi się pytanie czy nic się nie zniszczy.
- nowy chrom na dźwigni hamulca
- udało mi się w końcu zanitować tabliczkę znamionową
- wymieniłem gumy zabieraka na nowe
- przykleiłem naklejki forumowe od Brata
- zamontowałem nowy moduł zapłonowy GL-100
- wymieniłem filtr powietrza od malucha na nowy
- założyłem również filtr paliwa uniwersalny mały
- wyregulowałem poziom paliwa w gaźniku bo był za wysoki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-05-16, 16:34 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: yahoo » 2011-05-16, 16:29

wujcio pisze: - wymiana oleju w amortyzatorach tylnych na 20W40 w ilości około 0,9 l
Strasznie dużo ;)
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-05-16, 16:33

sorki ;d miało być 0,09 l :D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2011-05-16, 17:17

Gdzie chromowałeś?
Na podkładzie z miedzi???
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-05-16, 17:44

chromowałem tylko dźwignię hamulca u takiego gościa z Krakowa, który oferował się na forum junaka jego nick to SENEB link do jego tematu na sfm-junak.pl są tam podane dane kontaktowe.
Mailowo wystarczy wysłać mu zdjęcie części lub zapytać o wycenę.

Ceny ma dosyć wysokie ale myślę że warto było zainwestować bo jakość naprawdę świetna.
Koszt dźwigni to 40 zł za sam chrom.
Ramkę kupiłem już z takim chromem na allegro (jak się okazało od słynnego robertosa z jego któregoś z nowych kont ;) i na szczęście wszystko poszło bezproblemowo)
Oczywiście chrom na podkładzie miedzi i niklu :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-05-18, 18:37

Mały update na dziś:
Zakupiłem:
- nowy łańcuch DID bezoringowy rozmiar 428 długość 126 ogniw (trzeba skrócić) 43 zł (promocyjna cena z 80 zł)
- filtr paliwa 7 zł
Mam nadzieję że łańcuch wytrzyma długi czas ;)

Edit:
Wszystkie części zamontowane.
Co ciekawe stary łańcuch praktycznie nic mi się nie wyciągnął po ucięciu DID'a na długość 120 ogniw jestem w połowie regulacji.
Odkryłem kolejną awarie a mianowicie standard odkręciła się nakrętka od zębatki zdawczej - była dokręcona na hama (zębatka była nowa ciasno siedziała) dodatkowo zaklepana podkładka zabezpieczająca
Teraz dokręciłem to na kleju zobaczymy czy się popuści...
Ogólnie pozytywnie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

hartman

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: hartman » 2011-06-20, 23:36

No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?

Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: irek » 2011-06-20, 23:43

Co do pierścieni chromowanych (czarnych też) z tego co ja wiem to są identyczne jak w PRLu. Robi je dziś ta sama firma i chyba nawet z tych samych materiałów co dawniej. Tak przynajmniej twierdziło moje źródło informacji.
A o co chodzi z chromem?? O to, że materiał ma zawartość chromu a przez to pierścień jest twardszy (wolniej się zużywa) i tarcie jest mniejsze. Ja osobiście obydwa pierścienie mam chromowane.

Ja jeździłem długo na tłoku po zatarciu w którym pierścień został zaciśnięty w rowku. Wydarłem go na chama, rowek pilnikiem gładzikiem poprawiłem i jeździło jak gdyby nic. Ale potem szlif zrobiłem.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości