Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Sebastian440 » 2010-01-31, 18:48

Kosztorys musi być ;)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-01-31, 19:10

idę śladami mistrza :p

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Wężu » 2010-01-31, 23:40

Czyli moimi! :D
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-01-31, 23:47

hehehe jak bym chodził Twoimi śladami Wężu to nie wiem co by ze mną mogło się stać :P

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Alien » 2010-02-01, 01:18

wujcio pisze:hehehe jak bym chodził Twoimi śladami Wężu to nie wiem co by ze mną mogło się stać :P
Hmm..pewnie miałbyś złamany tylny błotnik od stawiania na koło :evil:

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: 125 arek » 2010-02-01, 17:39

nie ale kupe motorów każdy rozebrany i mało wyremontowanych :) :) :) a tak na serio to wójcio powdziwiam cię ja miałem mało kasy na remont autko mnie troszkę zezarło ale to trudno za niedługo dokończe b1 to zaprezentuje
a kolega dziś mi powiedział że zna ludzi co cynkują po 2,50zł za kg części opłaca się ??? sorki za mały off top
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-02-01, 19:32

co do cynkowania to wyszło około 10 zł za 1 kg możliwe że to przez to że część rzeczy była cynkowana podwieszkowo i zanurzeniowo czy jakoś tak i ta opcja zawieszkowa jest sporo droższa, kwotę cynkowania podałem z szacowanym dojazdem do cynkowni.
Ogólnie jestem zadowolony z tych cynków :)
Cynkowanie ogólnie jest tanie ;) więc wcale się nie dziwię że ktoś u CIebie może robić to za 2.50 ja robiłem to w dużej firmie - Nycz więc oni też swoje ceny napewno mają wysokie.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: 125 arek » 2010-02-01, 22:13

acha dzięki wielkie za info a powiedz mi czy ty czyściłeś części czy oni to zrobili ???
jak naprawde będzie tak tanio to ja pół motora wycynkuje :-D bo na chrom mnie nie stac to ocynkiem bym się troszkę zadowolił
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-02-01, 22:41

oczywiście musisz to przygotować najlepiej tak aby nie było dużych wżerów i rdzy, oni tam nie czyszczą wrzucają do wanny i samo się robi niestety ;/
Ocynk po wypolerowaniu wygląda ładnie zapytaj Aliena :)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: 125 arek » 2010-02-01, 22:46

przeglądałem właśnie fotki twojego kobuza i właśnie ładnie masz to w nim zrobione
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-02-01, 22:52

najlepiej wyszły elementy które były w idealnym stanie bez wżerów.
Szprychy od Kosa wyszły jak nówki z Niklu :) albo chromie :)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Alien » 2010-02-02, 11:07

właśnie ładnie masz to w nim zrobione
Da się jeszcze lepiej...tylko Grzesiu jest leniwy i sobie nie wypolerował takich np. mocowań lampy :-P

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-02-02, 12:21

fakt nie polerowałem moich cynków ;) nie to że byłem leniwy tylko po pierwsze nie wiedziałem że można to polerować a po drugie nie było czasu na to;)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Alien » 2010-02-02, 13:56

Bardziej mi chodziło o polerowanie PRZED galwanizacją :) im lepszą (bardziej gładką) powierzchnię wtedy uzyskamy, tym lepsze efekty da późniejsza polerka. Dobra, lecę pisać egzamin! :D

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: sismon » 2010-02-07, 00:42

ja tam nigdy nic nie czyszczę przed cynkowaniem, nawet baba w galwanizerii powiedziała ze tam sa kwasy ro wszystko wyżrą, u mnie cynkowanie jest około 2 zł za 1 KG a i tak sie płaci na oko tam np za cała skrzynkę rupieci 30zł, ostatnio cynkowąłem sporo nawet filtry powietrza bo nie chciało mi sięe ich czyscic ani malować i super wyszły, teraz zastanawiam sie jak by wyszły pocynkowane obrecze kół

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Wojtek » 2010-02-08, 22:22

Pokaż zdjęcie tego filtra (rozumiem że chodzi o puszkę filtra). Z doświadczenia widzę że źle przygotowany element po cynkowaniu wygląda brzydko.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-02-08, 22:34

tak wygląda ocynk na powierzchni z wżerami przygotowanej oczywiście (zdjęcie od Aliena mam nadzieje że się nie obrazi na mnie)
http://img706.imageshack.us/img706/5318/sta76296.jpg

Te rzeczy które od Ciebie kupiłem Sismon to straszna fuszerka rdza jest pod Tym ocynkiem a nie piękna powierzchnia ;p więc nie ściemniaj że to ***zajeb*** wyszło bez czyszczenia :P mowa o prętach podstawek na nogi albo szprychy do kosa

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Alien » 2010-02-09, 00:46

(zdjęcie od Aliena mam nadzieje że się nie obrazi na mnie)
Oczywiście , ze nie - to jest przecież pro publico bono :)
Te rzeczy które od Ciebie kupiłem Sismon to straszna fuszerka rdza jest pod Tym ocynkiem a nie piękna powierzchnia ;p więc nie ściemniaj że to ******zajeb******ście wyszło bez czyszczenia :P mowa o prętach podstawek na nogi albo szprychy do kosa
Teraz niech się każdy zastanowi czy warto przygotować powierzchnie czy też nie...No chyba że idzie stricte na handel, ale wtedy to współczuje kupującym :D

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-05-19, 23:34

Mała aktualizacja w moim temacie :)
Co się wydarzyło do dziś ;)
1. zamontowany został alternator z RE (przejechałem na nim już ponad 400 km)
2. Zamontowane i podłączone przełączniki z charta
3. Udało mi się zbudować regulator do prądnicy RE bo niestety przez pomyłkę kupiłem niekompletny ;/
4. Przygotowania do zmiany cyferblatu w liczniku.
5. Kupiłem przednią oponę Heidenau K45 18"x 2.75 - koło również zostało wyważone na specjalnej wyważarce do kół motocyklowych

Oto fotki poniżej (niestety przez pogodę musiałem robić fotki w garażu ;/):
tak prezentuje się motorek teraz:

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f1 ... f0f22.html

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80f ... f91e2.html

Przełączniki z bliska (nie polerowałem ich jakoś specjalnie nie zdążyłem wymienić jednej śrubki od naciągu i nie wypolerowałem samych klamek:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f9 ... 7c1ce.html

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6a ... ec643.html

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85f ... 82df3.html

Regulator wygląda obecnie w ten sposób wymaga jeszcze dopracowania (zamierzam zlać go żywicą)
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff ... 8eb11.html

Przygotowałem również cyferblat kolorystycznie przed montażem mam nadzieję że kolorystyka jest dobrana w miarę przyzwoicie :):
Wielkie dzięki dla Brata
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e54 ... e606d.html

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/724 ... 1500a.html


Nie zmieniałem ramki reflektora na chromowany wraz z oryginalnym szkłem bo testowałem czy prądnica poradzi sobie z taką żarówką.
Okazało się że akumulator pięknie się ładuje na tej prądnicy.
Niestety z powodu pomyłki przy zakupach w Indiach jeździłem bez regulatora bo to co kupiłem nie działało (wszystko sprawne tylko nie wiem jak to podłączyć brakuje drugiej części z kompletu)

Regulator który zbudowałem działa naprawdę świetnie testowałem go i napięcie nie przekracza 13.7V z przodu mam zamontowaną żarówkę 60W/55W.
schemat regulatora znaleziony został tutaj: http://obrazki.elektroda.net/62_1268558745.png
Dzięki Soldyy za pomoc w znalezieniu schematu i w budowie układu :)
Niestety regulator ma jeden minus ponieważ nie ma mechanizmu zabezpieczającego przed rozładowywaniem akumulatora i trzeba dodać jakiś przekaźnik włączający regulator kiedy prądnica pracuje.

Pogoda nie jest zbyt sprzyjająca jeździe na motorze więc wziąłem się za drobne poprawki na które nie miałem wcześniej czasu.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Wojtek » 2010-05-20, 12:13

Pokaż zdjęcie ciężarków po wyważeniu koła. Gdzie je umieściłeś? Wyważałeś statycznie czy dynamicznie?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości