Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-05-20, 12:31

Tak wyglądają te odważniki na szprychach nie są jakieś piękne no ale cóż ;) ważne że spełniają swoją rolę :)

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98f ... 5dfb3.html

Tak prezentuje się moja przednia oponka o której pisałem wcześniej:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798 ... 3c04f.html

Niestety nie wiem jaka jest metoda wyważania na tych wyważarkach do kół motocyklowych ale działa to podobnie jak ta samochodowa.
Po wyważeniu kiedy zakręcę kołem zatrzymuje się zawsze w innym punkcie przedtem było tak że zatrzymywało się zawsze w jednym.
Moja obręcz nie jest idealna i niestety w jednym punkcie ma bicie którego nie da się usunąć ;/
Jazda po wyważeniu i z nową oponką jest dużo lepsza nie trzęsie tak kierownicą :)

Oponka kosztowała 137 zł jest to model Heidenau K45 18" x 2.75
U mnie na wulkanizacji takie są ceny:
- założenie opony 15zł
- wyważenie takiego koła kosztuje 20 zł

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Savier » 2010-05-21, 20:00

Bardzo ładna WSK. Naprawdę, gratuluję.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-05-25, 21:54

Savier dzięki :)

Mały update udało mi się zamontować w końcu cyferblat od brata:
- poprawiłem jeszcze folie kolorowe (poprzednio nie udało mi się nakleić ich starannie i nachodziły na siebie)
- przykleiłem pasek LED do kubka - minimalnie poniżej tarczy cyferblatu (niestety nie mam fotek) oraz dodatkowo w kilku miejscach zalałem je płynnym tworzywem sztucznym tak samo zalałem otwór na oryginalną żarówkę dzięki czemu kable zasilające są sztywno co zapobiegnie wyrwaniu paska LED.

Tak prezentuje się licznik:
- w normalnym świetle:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d34 ... b7500.html

- po zgaszeniu światła (mój aparat słabo radzi sobie w nocy przez co obraz jest rozmazany i światło odbija się dziwnie od ramki):
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f41 ... 33a56.html

Moje spostrzeżenia:
podświetlenie jest naprawdę świetne: nie razi po oczach jest bardzo równomierne (może nie widać tego na zdjęciach) i polecam taką modyfikację :)

Luk254
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-27, 17:59
GG: 4842113
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Luk254 » 2010-05-25, 22:27

Wspaniały motocykl, widać wyraźnie włożony ogrom pracy, powodzenia w dalszych modyfikacjach

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Brat » 2010-05-25, 23:36

no no, nie źle Ci to wyszło, luksus z najwyższej półki, do tego masz jeszcze chromowaną ramkę i tak fajnie się wszystko mieni :oops:

Ja jako protoplasta tego pomysłu sam jeszcze nie zmontowałem swojego licznika, a Ty tu już wyskoczyłeś z gotowcem :-D

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wskocyklista04 » 2010-05-26, 08:09

a ramkę masz oryginalną?? Czy też dorabiałeś z czegoś??

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-05-26, 09:16

Wszystko jest oryginał oprócz podświetlania i cyferblatu :)
Delikatnie ją małym śrubokrętem odginałem aż zeszła ;)
Niestety robiłem to już kilka razy i w jednym miejscu mam malutkie pęknięcie ale na szczęście nie widać go :D

Mogę też powiedzieć że troszkę przesadziłem ze smarowaniem trybów kiedyś ;) i okleił mi się magnes smarem minimalnie przez co zdarzało się że wskazówka wariowała i chyba za mocno podciągnąłem na sprężynce.

Wskazówka musi być tak ustawiona żeby po całkowitym rozwinięciu wracała do pozycji zero a nawet troszkę przed ten bolczyk :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-06-07, 17:18

Niestety przy montażu wskazówki chyba za lekko ją wcisnąłem bo niestety wczoraj przez dziury w drodze odpadła i muszą od nowa rozbierać licznik żeby ją wsadzić...

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/435 ... 1cc82.html

tak prezentuje się zamontowany regulator:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c11 ... 4b90f.html
czarną izolacją przymocowany jest przekaźnik który załącza regulator po ustawieniu odpowiedniej pozycji w stacyjce :)

nie mam oryginalnego filtra więc mam sporo miejsca :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Brat » 2010-06-07, 20:14

Co do licznika, to naprawdę źle się podziało, co do regulatora, to estetycznie nie wygląda, ale ważne że spełnia swoją rolę :)

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: marianek_spox » 2010-06-07, 21:25

Wujcio czym to zalałeś? Żywicą ?
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-06-07, 21:55

Tak zalałem to żywicą chyba poliestrowa (taka ze sklepu motoryzacyjnego/budowlanego - uniwersalna reparacyjna z włóknem szklanym koszt dużej puszki (o ile pamiętam 250 ml) to jakieś 12 zł) ja na mojego kloca zużyłem może 1/3 z tego a i tak zalałem mega optymalnie boki są na równo z płytką która była wycięta też w miarę minimalnie przy samych elementach trochę spartoliłem z mocowaniem tej blachy aluminiowej ale nie mogłem rozwiązać tego inaczej bo nie miałem pomysłu i dobrego radiatora.

Niestety regulator wyglądu nie ma ;] ale jest funkcjonalny - to była tylko wersja testowa czy w ogóle zadziała z prądnica RE

Wszystko przez to że nie mogłem kupić radiatora: rogi jelenia i trochę za słabo wykorzystałem miejsce do tego prostownik jest osobno - dochodzi plątanina kabli.
Następny regulator będzie bardziej upakowany na płytce dwustronnej z elementami SMD i tyrystory oraz diody będą przymocowane do rogów jelenia a następnie wszystko zalane żywicą :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-06-10, 19:03

Mała aktualizacja:
Jestem w trakcie rozbierania i naprawy licznika :p
Zamówiłem również po kilka pierścieni chromowanych w Primie
Między czasie nakleiłem naklejki na boczki tak się prezentują(ten najbardziej po prawej to oryginał z którego dorabiałem kolor):

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b25b9.html

Jak widać na zdjęciu różnicy w kolorze na słońcu prawie nie ma ale niestety w cieniu boczek oryginalny jest czerwony a moje są dalej pomarańczowe ;)
Starałem się to w miarę równo przyklejać mam nadzieję że pozycja literek się zgadza - naklejki są idealnie dorobione wg oryginału.

Wielkie dzięki Brat za naklejki :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Brat » 2010-06-10, 20:43

Naklejeczki leżą jak ulał :) ale szkoda że nie wypolerowałeś tych boczków bo widzę już małego baranka pod światło, ale to już po fakcie z naklejkami nie wypolerujesz ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-06-10, 21:05

baranka żadnego nie ma za słaba jakość zdjęcia (za duża kompresja) i tak się wydaje ;)
polerować nie trzeba jest może jeden paproch którego i tak nie widać ;)

Awatar użytkownika
ADRIANO1992LBN
Posty: 88
Rejestracja: 2008-04-17, 14:18
GG: 9516828
Lokalizacja: LUBLIN
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: ADRIANO1992LBN » 2010-06-12, 00:48

Naklejeczki są ideał... Wcale nie widać, że są naklejane, a nie malowane! Mam boczek w bardzo podobnym stanie jak ten po prawej :D i też prawy :/ A baranka, aż tak bardzo nie widać. U nas mówi się na to faktura skórki pomarańczy, ale jak zwał, tak zwał... ;)

Pozdro!
Kupię jedną lagę nieruchomą do: Bąka, Dudka, Lelka etc.!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-07-11, 17:43

Mała aktualizacja:)
w końcu uporałem się z nieszczelnością pomiędzy głowicą a cylindrem rozwiązałem to w ten sposób (za radą Starego) :
- wyciąłem podkładkę z blachy miedzianej o grubości około 0,2 mm która pasowała idealnie do mojej głowicy
- następnym krokiem było opiłowanie rantów w głowicy ponieważ mój tłok wystaje w GMP trochę ponad rant cylindra (około 0,5 mm) jest to spowodowane tym że dałem za cienką uszczelkę między cylindrem a karterami.
- po wycięciu i dopracowaniu głowicy należy nagrzać podkładkę miedzianą do czerwoności na kuchence gazowej (trwa to dosłownie kilka sekund nie można przesadzić bo podkładka może się rozpuścić) czekamy aż ostygnie - dzięki tej operacji miedz jest bardzo miękka praktycznie jak ołów.
- wszystko montujemy skręcamy i gotowe można po jeździe dociągnąć śruby aby nic się nie poluzowało.

Dziś zrobiłem ponad 100 km motor naprawdę chodzi o niebo lepiej bo na wysokich obrotach dostał straszliwej mocy i praktycznie pod każdą górę można wyjechać (oczywiście na wyższych obrotach na 4 biegu i prędkości około 80km/h) lepiej zbiera się również od niskich obrotów na 4 biegu.

Przed uszczelnieniem głowicy był u mnie Stary i mierzył mi sprężanie w cylindrze i okazało się że wynosi ono 9 Atm więc dosyć sporo, po uszczelnieniu na pewno jest ciut więcej.

Do nowych zadań jakie muszę wykonać dochodzi zmiana tej przedniej obręczy bo jest strasznie krzywa i już mnie to wkurza ;/ przy prędkości powyżej 60 km/h strasznie trzepie całym przodem (jest w jednym miejscu bachnięta ;/) i teraz moje pytanie brzmi tak czy lepiej kupić tanią Awine ( bo mam i tak wąską opone) czy lepiej dać te ponad 200 zł za te włoskie?

Przedstawiam fotki z dzisiejszej wyprawy:
(od tego upału wyleciał mi smar ze ślimaka - widać na foto jak mi się ubabrała piasta ;))

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/944 ... 74590.html

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad0 ... b76c0.html

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5b ... b8464.html
Ostatnio zmieniony 2010-07-12, 02:55 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Brat » 2010-07-11, 20:19

No pięknie, wszystko już gra, wyglądać to już wcześniej wyglądała :)

Musimy się kiedyś spotkać i po lansujemy się jakąś Wueskowo - Junakową :?: ekipą :?:

PS : popraw linki bo fotki coś nie trybią ;)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Stary » 2010-07-12, 21:05

wujcio pisze:w końcu uporałem się z nieszczelnością pomiędzy głowicą a cylindrem rozwiązałem to w ten sposób (za radą Starego)
Ale nabiłem expa skoro w takiej WSK moje patenty jeżdżą :cool: I co Ty byś zrobił gdyby junaka nie trzeba było uszczelniać i takich rozwiązań szukać? ;D

A sprężanie rzeczywiście 9 bar, całkiem, całkiem. Manometr świetna rzecz :) Ciekawe ile będzie teraz w moim junaku? :>

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Pablo_Picasso » 2010-07-12, 21:26

Super Wsk-a wujcio odwaliłeś kawał dobrej roboty tylko pogratulować.
Pozdrawiam.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2010-10-17, 23:28

Mała aktualizacja:
Udało mi się wybić w końcu numery na nowej tabliczce znamionowej.
Patent zamocowania rozwiązałem tak że rozpiłowałem symetrycznie te oba otwory a później niedoskonałości zamalowałem markerem. Myślę że wyszło w miarę przyzwoicie.
Jak uda mi się je jeszcze przynitować to dodam kolejne fotki :)
Foto w załącznikach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości