Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Kermit

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Kermit » 2011-11-20, 18:33

Savier, ty mówisz o licznikowej prędkości czy mierzonej GPSem? Jeśli licznikowej to ja swoim Gilem jechałem 85 km/h a B3 ciągnęła do 90 km/h. Liczniki, linki, napędy sprawne i wskazówka praktycznie wcale nie skakała. Oczywiście liczniki mogą trochę zawyżać ale jeśli mówisz o prędkościach w swoich motocyklach mierzone na oryginalnych licznikach to coś jednak słabo.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Savier » 2011-11-20, 18:42

Licznikowo to moja wueska osiąga 65. Sprawdzałem GPS i dobijając do 63-4 na liczniku, było 78 w rzeczywistości. W B1, gdzie licznik jest sprawny, również 78 (na S01). Słabo nie słabo, takie są moje wyniki. Jeżeli inni twierdzą, że mają więcej to proszę o jasne i rzeczowe dowody :).

Kermit

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Kermit » 2011-11-20, 18:46

Chyba się trochę zmobilizuje i odpalę swoją WSK, wezmę GPS i sprawdzę Vmax

Lukas
Posty: 79
Rejestracja: 2011-05-15, 21:24
GG: 28788170
Moje maszyny: WSK 125 80'
Lokalizacja: Cegielnia
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Lukas » 2011-11-20, 19:44

Nie wiem czy to prawda czy nie bo napisze to w oparciu o doświadczenia ludzi. Różnica w prędkościach max może wynikać ze sposobu docierania. Savier - Twoja WueSKa była dcierana w terenie leśno-polnym i tyle jedzie, niektórzy co ostrzej docierali twierdzili że ich motory mają dużo mocy i nie mulą się. Może te niewielkie różnice wynikają właśnie z docierania? Może to tylko błedy wynikające z błedu pomiarowego i zużycia napędu licznika/licznika..
Jeżdżę wueską po szosach i czuje ten wiatr we włosach ^ ^

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: z-tomek » 2011-11-20, 19:57

Nie duże różnice wynikają z tego czy mamy wiatr w plecy czy też jedziemy pod wiatr. Skoro oryginalnie podają 80 Km/h a osiągamy np. 78-79km/h to akurat moim zdaniem dobrze bo różnica 1 km/h to co to jest za różnica?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Szczepan » 2011-11-20, 19:59

Akurat to ja docierałem ten silnik. Docierałem go gdzieś przez około 350 km, na początku przez pierwsze 100km delikatnie co jakiś czas otwarcie na 3/4 manetki z biegiem kilometrów cały czas jeździłem na większym otwarciu przepustnicy co 25 min dawałem ostygnąć. Powyżej 300 km jeździłem już normalnie manetka otwarta przeważnie powyżej połowy obrotów. Ale to nie jest temat o V-maxie WSK-i 125 chcecie to załóżcie, ale w tym miejscu to koniec tematu.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-11-20, 23:50

szczerze to powiem ze zrobiliście tu burdel ;p
dla mnie wyniki licznikowy są mało rzetelne i uznaję jedynie wynik GPS który jest wynikiem dokładnym z minimalnym błędem.
Większość osób ma w telefonie GPS więc to nie problem zmierzyć sobie V-Max.

Niech moderator wywali część tego spamu albo przeniesie do tematu o WSK 125 i jego Vmax ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2012-04-15, 16:14

Dobra mała aktualizacja na sezon 2012:
- Wymiana oleju w silniku na: 80W90 oryginalny z mercedesa do mostów
- Wymiana sprężyny startera która pękła jak byłem u Starego
- naprawiona prądnica -> zmieniłem kable i izolację
mini-P1060524.JPG
- Dałem nową gambitową uszczelkę od strony zapłonu ponieważ ta stara która była jeszcze składana na hermetyku wyschła i ciekło
-Zastosowałem patent z łożyskiem stożkowym w główce ramy Szerszy opis: viewtopic.php?f=63&t=11670&p=508294:
mini-P1060456.JPG
mini-P1060540.JPG
mini-P1060545.JPG
mini-P1060552.JPG
- zregenerowałem zawieszanie od KOS'a:
simeringi Coretco + zgarniacz + olej 30W forks
Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone + dodatkowo lagi ruchome Jarek szkiełkował na połysk.
Zawieszenie w bd stanie widać tylko lekkie wytarcie na dole na chromie praktycznie zero rys i wżerów.
mini-P1060469.JPG
mini-P1060455.JPG
mini-P1060532.JPG
mini-P1060534.JPG
mini-P1060558.JPG
- Kolejne usprawnienie to uszczelnienie mechanizmu ślimaka - zastąpienie filcu uszczelniaczem gumowym:
mini-P1060536.JPG
mini-P1060535.JPG
Regeneracja polegała na kupnie uszczelniacza akurat udało się że praktycznie pasował ale niestety trzeba było roztoczyć delikatnie obudowę aluminiową ślimaka o 0,5 mm:
mini-P1060554.JPG
Trzeba było również zeszlifować o 1 mm ślimak:
mini-P1060553.JPG
Efekt końcowy (prawie przed wbiciem)
mini-P1060557.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

the_mass

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: the_mass » 2012-04-18, 22:19

Jaki masz nr koloru na tabliczce znamionowej? Tez właśnie będę wybijać a moja nieczytelna :(

z góry dzięki za odp.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2012-04-18, 22:25

the_mass pisze:Jaki masz nr koloru na tabliczce znamionowej? Tez właśnie będę wybijać a moja nieczytelna :(

z góry dzięki za odp.
Muszę Cie rozczarować to nie jest nr koloru tylko nr fabryczny czy jakiś tam nur kolejny z fabryki.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2012-08-18, 22:11

Ładowanie zostało ogarnięte ale niestety motor zalewa się na niskich obrotach.
Jeździć jeździ nawet super ale gdy się zgasi ciężko jest odpalić....
Mierzyłem dziś sprężanie i mam całe 5.8 Bara :D wiec masakra...
Pamiętam że miałem spokojnie ponad 10 barów.. możliwe że dmucha mi też przez głowicę bo ciągle mi się tam rozszczelniała albo jest jakaś rysa na gładzi lub poprostu pierścienie są do wymiany.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2012-08-24, 11:55

Jednak miernik ciśnienia którym sprawdzałem błędnie mierzy ciśnienie.
Wziąłem drugi pewniejszy (nim testowałem zawsze) i mam sprężanie 10 barów :) więc jest git :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2012-08-24, 11:57

Fotki CDI z Royalem chcemy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2012-08-25, 19:32

Sprawa wyjaśniona miałem źle ustawiony zapłon CDI.
Niezbędna jest lampa.
Teraz mam ustawione idealnie 4 mm przed GMP i motor pali pięknie.
Niskie obroty są idealne motor odpala od kopa i można normalnie śmigać.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: rafalgb » 2012-08-25, 20:12

wujcio pisze: 4 mm przed GMP
hmm u mnie najlepiej chodzi na 3,8mm przed gmp
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2012-08-26, 00:51

U mnie też 3.80 mm :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2012-08-26, 01:04

Muszę to sprawdzić w trasie narazie na szybko obadałem problem więc już jest dobrze :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2013-08-21, 09:07

Przebieg ponad 7600 km:)

Panowie patent ze zgarniaczami w przednim zawieszeniu nie wypalił.
Z uwagi na to iż one mają za mały wymiar po zewnątrz wchodzą z luzem w lagę (robione są na zero do wbicia w otwór)a simering ma parę dziesiątych więcej po zewnątrz z uwagi na gumę przez co lepiej uszczelnia.
Moje lagi mają troszkę dziurek które pewnie przepuszczają troszkę oleju i gdy on się zebrał wychodził dookoła zgarniacza.
Zamontowałem teraz drugi simering :) na szczęście udało się je wyjąć bez komplikacji :)

Zamontowałem i przejechałem 10 km na tarczach od rajdota - te hiper mocne
Mają one trochę kijowy korek bo jest dosyć elastyczny i po ściśnięciu tarcza ma grubość 3.5 mm - czyli tyle ile moje stare... co przy 4 tarczach jest za mało musi być minimum 4mm grubości albo nawet troszkę ponad 4mm.
Jedyne rozwiązanie do tych tarcz korkowych to 5 tarcz :)
Ja jednak założyłem moje stare wyklepane + jedna gruba tarcza w środek i sprzęgło działa pięknie :) bo niestety ale mój kosz i zębatka nawet po założeniu nowego łańcucha mają luz więc nowe tarcze i tak by szybko poleciały.
Zalałem całą skrzynię Motulem Transoil.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2013-08-21, 21:07

wujcio pisze:Jedyne rozwiązanie do tych tarcz korkowych to 5 tarcz :)
Dałem, i delikatnie ciągnie ;/

Ogólnie te hiper super tarcze do gówno!
Amen!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Matej » 2013-08-21, 21:11

mi sie ***zajeb*** jeździ na 5 tarczach

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości