Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Alien » 2011-06-21, 00:01

hartman pisze:No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?

Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
Weź sobie przeczytaj temat raz jeszcze bo na większość Twoich pytań odpowiedź została już od razu napisana więc bez jaj, szanujmy się trochę.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-06-21, 00:05

hartman pisze:No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?

Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
wujcio pisze:Mały update na dziś:
Zakupiłem:
- nowy łańcuch DID bezoringowy rozmiar 428 długość 126 ogniw (trzeba skrócić) 43 zł (promocyjna cena z 80 zł)
- filtr paliwa 7 zł
Mam nadzieję że łańcuch wytrzyma długi czas ;)
Musiałem skracać ale to tylko dlatego że akurat zamówiłem taki a nie inny (jest dostępny 120 o długości 120 ogniw)
Co do opony zerknij tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?p=442524#p442524
lub tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?p=465859#p465859

pod fotami zdjęć są linki do fotosika gdzie można powiększyć obrazek.

Z tymi pierścieniami to jest tak jak pisze Irek.
W oryginale miałeś właśnie na górze pierścień chromowy a na dole żeliwny (zerknij do instrukcji)
Nie zaleca się zakładania dwóch chromowych pierścieni bo szybko się wyrabia tuleja (ale kto to wie ;p )

Ludzie zrozumcie ten tłok nie był zatarty... Jest tylko przebarwiony od oleju i spalin....

PS nie ma tego wszystkiego na obrazkach bez urazy ;p ale wszystko było opisane i podane...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-06-26, 15:44

Mały update licznik przekroczył magiczny próg 3000 km
Ostatnio rozszczelniła mi się głowica i kolanko w cylindrze.
Po uszczelnieniu wszystkiego dziś wg gps udało się jechać maksymalnie: 103.6 km/h co na seryjnym silniku jest dosyć dobrym osiągiem licznik pokazywał mi ponad 120 km/h.
Wrzuciłem też filmik gdzie można posłuchać jak się wkręca w obroty (niestety jakość marna i brak synchronizacji obrazu z dźwiękiem ;/)
http://www.youtube.com/watch?v=6fAzXH-f2LY

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: irek » 2011-06-26, 19:34

A jakie masz przełożenia?? Skrzynia krótka?? Ile zębów z przodu??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-06-27, 02:42

Skrzynia ta najgorsza czyli dziura między 3 i 4 krótkie 1,2,3.
Przełożenia na łańcuchu mam standardowe z przodu 15z i z tyłu 41z.

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: blondyn__ » 2011-06-29, 12:02

Wujcio gdzie kupowałeś łańcuch DID'a ?
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2011-06-29, 12:38

Tam gdzie ja: http://www.larsson.pl
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Alien » 2011-06-29, 12:43

Z tym, że w tej cenie już nie dostaniesz bo zgarnąłem ostatnią sztukę :D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2011-06-29, 12:47

Ja przed ostatnią :)

Naprawdę porządny łańcuch :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: irek » 2011-06-30, 11:51

wujcio pisze:Skrzynia ta najgorsza czyli dziura między 3 i 4 krótkie 1,2,3.
Przełożenia na łańcuchu mam standardowe z przodu 15z i z tyłu 41z.
Czasem założenie zębatki mniejszej daje przyrost prędkości bo pozwala osiągnąć większe obroty. Zależy ile przy tych 103 km/h brakuje do obrotów maksymalnej mocy, czyli 6000 rpm.
Ja mam zębatkę 14 Z z przodu. Reszta przełożeń jak u wujcia.
Jeśli będę miał GPS to wtedy poeksperymentuje z zębatkami. Mam w domu jeszcze 15 i 16 zębów.

Co do łańcucha DIDa to owszem, na pewno jest super. Pytanie tylko czy w połowie jego życia nie rozsypią się zębatki?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Stary » 2011-06-30, 12:01

irek pisze: Zależy ile przy tych 103 km/h brakuje do obrotów maksymalnej mocy, czyli 6000 rpm.
Dla przełożenia 15/41 te 103,6km/h to dokładnie 5800, czyli zapewne w okolicach mocy maksymalnej. Założenie zębatki 14, tak jak sugeruje Irek może być ciekawe - chodzi o to, czy na 4 biegu dokręci się ponad 6000. Tylko taka zmiana akurat ma sens tylko w ramach eksperymentu. Nawet jeśli dobije do powiedzmy 6300 na przełożeniu 14/41 to V-max będzie w okolicach 105km/h, więc niewiele więcej, a silnik będzie bardziej wył dla użytkowych prędkości, powiedzmy 70km/h.

Niech wszystkim bajkopisarzom da do myślenia weekend prędkości, gdzie podrasowane WSK mierzone radarem ledwo przekraczały 100km/h
http://www.apanonar.pl/viewpage.php?page_id=25

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-06-30, 22:55

U mnie dokręca się do obrotów max bo manetka jest do końca otwarta i motor już nie przyspiesza słychać tak jakby odcięcie.
Muszę sobie wykombinować obrotomierz bo tak to ciężko określić jakie są rzeczywiste obroty.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: irek » 2011-06-30, 23:56

Może to nie jest odcięcie a tylko dźwięk dławiącego się przez małą ilość powietrza silnika? Spróbuj ściągnąć filtr i przejechać się bez filtra. Możliwe, że uzyskasz jeszcze większą prędkość maksymalną. Warto sprawdzić.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: wujcio » 2011-07-01, 15:15

irek pisze:Może to nie jest odcięcie a tylko dźwięk dławiącego się przez małą ilość powietrza silnika? Spróbuj ściągnąć filtr i przejechać się bez filtra. Możliwe, że uzyskasz jeszcze większą prędkość maksymalną. Warto sprawdzić.
Też o tym pomyślałem i muszę zrobić test bez filtra powietrza ale na chwilę obecną nie ma pogody...

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: z-tomek » 2011-07-01, 16:22

Interesuje mnie sprawa rekordu WSK 125. Ten rekord wynosi zgodnie z tabelą 78,1km/h. Dane dal seryjnej WSK 125 podają prędkość maksymalną 80km/h a wszyscy piszą że motory były podrasowane. Jest jakaś strona gdzie to rasowanie jest opisane ? czy całe rasowanie to po prostu remont silnika plus zgranie kanałów itd?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: irek » 2011-07-02, 12:52

z-tomek nie wiemy jakim przyrządem była mierzona ta prędkość. Jeśli licznikowo to wiadomo, że jest przekłamanie. Być może nawet nie musieli tego mierzyć licznikiem. Mogli zamontować obrotomierz a następnie po rozpędzeniu motocykla do maksymalnej prędkości, przeliczali obroty na prędkość.
Może policyjna suszarka?? W tamtych czasach też mogła być nie dokładna.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: AudioBas » 2011-11-17, 01:55

wujcio pisze:Mała aktualizacja:
Udało mi się wybić w końcu numery na nowej tabliczce znamionowej.
Patent zamocowania rozwiązałem tak że rozpiłowałem symetrycznie te oba otwory a później niedoskonałości zamalowałem markerem. Myślę że wyszło w miarę przyzwoicie.
Jak uda mi się je jeszcze przynitować to dodam kolejne fotki :)
Foto w załącznikach

Kilka pytań:
  • 1) Czym nabijałeś te numerki na tabliczce?
  • 2) Ile mm miały te nabijaki?
  • 3) Czemu tak krzywo Ci wyszło?
  • 4) Widzę zastosowałeś różne rozmiary?
  • 5) Z czego dopasowałeś tą rurkę? Pamiętasz średnicę?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Tomoyo

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Tomoyo » 2011-11-20, 02:16

No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.

Padło też słowo o łańcuchu :) No niestety takiego nie kupię, ale mam na półeczce favorita na 118 ogniw prosto z Pragi :P

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Johnny » 2011-11-20, 03:11

Tomoyo pisze:No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.
Wg licznika czy wg GPSa te rekordy robisz :?:

Stary pomocy - uświadom co niektórych :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

Post autor: Savier » 2011-11-20, 12:07

No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.
Tomoyo, daj spokój... Za późno to pisałeś chyba, bo raz, to jest czwóra, dwa, zwykła wieśka bez tuningu nie pojedzie nawet 78 km/h. Moja na splanowanej głowicy na torze dobijała max do 79~. Chociaż wtedy tak skakała wskazówka, że równie dobrze mogło to być 100 km/h. Ogólnie rzecz biorąc 80 na nowej wuesce to już jest niezły wynik.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości