Strona 10 z 14

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-02-12, 16:08
autor: adimen2007
wujcio sam doginałeś tabliczkę czy taką kupiłeś?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-02-12, 16:28
autor: wujcio
sam doginałem :)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-02-12, 16:57
autor: adimen2007
Jakimś przedmiotem? Elegancko Ci to wyszło.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-02-12, 19:59
autor: wujcio
dopasowałem rurkę do oryginalnej tabliczki (podobna średnica zewnętrzna) potem delikatnie zacząłem odginać aż uzyskałem podobny łuk.
Ważne żeby była symetria oraz aby boki bardziej zagiąć dzięki temu po przyłożeniu do ramy ładnie się dopasuje (inaczej końce będą odstawały)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 16:36
autor: wujcio
Zamieszczam fotki jak wygląda mój tłok i cylinder po przejechaniu 2100 km (jazda dosyć ostra ;) ):

Z tej strony tłok wygląda nawet ok:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73a ... 6d94a.html

Tu niestety tłok nie wygląda za ładnie prawdopodobnie pierścienie nie wytrzymały:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/598 ... f6386.html

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36c ... 1307d.html

Z tej strony tłoczek też dosyć mocno przytarty bo zniknęły ryski po toczeniu:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54b ... a29e4.html

Widać delikatną ryskę w cylindrze ale na szczęście nie wyczuwalna pod palcem:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/970 ... c6d12.html

Cylinder miał szlif zrobiony na 0.05 mm tłok ze skutera ten gorzycki (tuningowy)
Pierścienie też ze skutera niby te produkcji: prima sa, oba żeliwne.
Początkowo docierałem na oleju orlenowskim 2t półsyntetyk, potem zastosowałe Mobil 1 2T extra też półsyntetyk, i na koniec jeździłem na benzynie pb98 wraz z olejem Mobil 1 2T Racing pełen syntetyk.
Faktycznie nagaru jest niewiele.

Motorkiem też ostro kręciłem ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 17:15
autor: Brat
Ale narobiłeś ambarasu, za karę pójdziesz do oślej ławki i nowy tłok wypolerujesz na lustro ;) tak czy owak, pierwszy raz widzę tak przegrzany tłok że aż zmienił barwę, nie czułeś efektu zacierania :?:

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 17:27
autor: wujcio
może raz mi przytarło ale to tylko na początku jak jeszcze nie był dotarty po przejechaniu 500 km zero zacierania, może raz jak jechałem w dłuższą trasę do Tarnowa (około 100km w jedną stronę) to motor osłabł ale potem wszystko się poprawiło i nie było problemu z dalszą jazdą.

Normalnie bym tego nie rozbierał ale wydaje mi się że mam luz na tulejce sworznia tłoka oraz miałem za cienką uszczelkę pod cylindrem.
Teraz wiem dlaczego spadło mi sprężanie - miałem ponad 9 Barów a pod koniec sezonu 2010 już tylko 8

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 20:16
autor: Stary
wujcio pisze:może raz mi przytarło ale to tylko na początku (...) może raz jak jechałem w dłuższą trasę do Tarnowa (około 100km w jedną stronę) to motor osłabł ale potem wszystko się poprawiło i nie było problemu z dalszą jazdą.
Tak, jeszcze się przyznaj, że jechałeś do Szarowa na pełnym gazie autostradą to wiele się wyjaśni w kwestii zacierania tłoka :D

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 20:35
autor: wujcio
akurat tak się nie dało jechać ale średnia prędkość to była 90 km/h do tego jeszcze nie wiem kiedy mi się zaczął odkręcać kondensator który w pewnym momencie jak już byłem prawie w domu odłączył się całkiem i motor już nie chciał w ogóle jechać:P miałem 200 km przejechane i 200 m pchania pod góre ;] na końcu;p

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 22:34
autor: maykii
Nie ukrywam, że też miałem problemy z kondenstorem gdy wyjechałem z Mińska Mazowieckiego po zlocie MAGNET... 70km do przejechania do domu, a motocykl przerywa, szarpie i nie jedzie więcej niż 50km/h... Z 5 razy stawałem i nie znalazłem usterki... Dopiero gdy wróciłem do domu po tej męczarni, wpadłem na pomysł sprawdzenia kondensatora... Poluzował się od podstawki...


Wracając do tematu. Tłoczek wygląda ciekawie ;) Ja swojej wueski jeżdżąc po mieście też za bardzo nie oszczędzam, ale po niecałych 5 000km boje się ściagać cylindra, bo nie wiem co ukarze się moim oczom ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 23:17
autor: mateusz 46
wujcio naprawdę nie czułeś ze motor się zaciera ??
bo po śladach na tłoku widać ze musiał się mocna przegrzać
poza tym ja tez lubię ostrzej jeździć i nigdy takie uszkodzenie tłoka mi się nie przytrafiło

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 23:22
autor: maykii
mateusz 46 pisze:wujcio naprawdę nie czułeś ze motor się zaciera ??

Trochę dziwne pytanie... Jeśli chodzi o wueskę to nie raz się jedzie i po prostu coś jej nie przypasi i idze słabiej, a za chwilę leci znów jak trzea... Po prostu ciężko jest odróżnić chwilowe osłabienie od przycierki. Takie życie ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-14, 23:25
autor: wujcio
Bez jaj u mnie nic się nie zacierało ;] jazda była normalna i dużo mocy :D a o tym o czym mówicie to zrobiło mi się raz jak docierałem ;]
Gdyby tłok się zacierał rysy w cylindrze były by duże i tłok był by mega porysowany a taki nie jest ;)
To Mateusz 46 ile jechałeś najwięcej swoją wueską? bo ja prawie 125 wg licznika wueski

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-15, 00:02
autor: mateusz 46
tyle to nie miałem gdzie wyciągnąć ale 110 leciałem
a może twój tłok to był jakiś wadliwy lub podróbka

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-15, 00:15
autor: wujcio
przecież jemu nic się nie stało ;p gdyby był wadliwy to motor by nie jeździł bo by się poprostu zatarł.

Możesz zapytać kilku osób które widziały/jeździły na moim sprzęcie czy miał muła słabł lub czy nie miał mocy ;p

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-15, 01:06
autor: marianek_spox
No grzesiowa fumka to istny ścig:P Czemu nie założyłeś chromowanego pierścienia, czy to nie tak że chromowane lepiej odprowadzają ciepło z tłoka do cylindra?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-15, 10:21
autor: wujcio
Teraz będę zakładał ten pierścień chromowy na górę oczywiście ;) dlatego zrobiłem sobie ich zapasik :D

2 lata temu nie miałem dojścia do primy, tak samo Wacek nie sprzedawał chromowanych pierścieni więc założyłem to co mogłem wtedy kupić ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-03-20, 15:03
autor: wujcio
Dziś przyglądnąłem się tulejce w główce korbowodu i mogę stwierdzić że luz na tulejce jest praktycznie zerowy może kilka setek więc nie będę robił nowej.
Czyli oczyszczę tylko tłok z tego nagaru wsadzam nowe pierścienie (na górę chromowy a na dół żeliwny)

Błąd jaki popełniłem poprzednio przy składaniu silnika to było to że dałem za cienką uszczelkę pod cylinder (0.2mm papierowa...) i tłok przy wysokich obrotach obijał rantem o krawędź głowicy, teraz planuje wsadzić uszczelkę z pollonitu 0,6 lub z gambitu 0,8 ale to muszę dokładnie sobie spasować.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-03, 11:09
autor: wujcio
Mały update
Przygotowanie do sezonu 2011:
- oringi dałem nowe do lewej kapy oraz wałka zmiany biegów
- łańcuch po założeniu na sprzęgło miał luz ugięcia około 1 cm możliwe że mam trochę podjechane zębatki
- sprzęgło zostało zdystansowane i zabierak siedzi sztywno z tulejką na której kręci się kosz sprzęgłowy (poprzednio zabierak latał luźno;/ )
- zastosowałem olej do silnika: 10w40 org do opla GM akurat taki miałem pod ręką koszt jakieś 20 zł

Pierwsze wrażenia motor ma sporo mocy sprzęgło chodzi idealnie :) nic nie ciągnie ani nie ślizga
Jak do tej pory uszczelka pod głowicą trzyma oraz uszczelnienia kolanka z cylindrem i rurą wydechową są ok

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-03, 11:20
autor: adimen2007
Zdaj relacje jak zachowuje się łańcuszek sprzęgłowy.