Strona 12 z 14

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-21, 00:01
autor: Alien
hartman pisze:No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?

Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
Weź sobie przeczytaj temat raz jeszcze bo na większość Twoich pytań odpowiedź została już od razu napisana więc bez jaj, szanujmy się trochę.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-21, 00:05
autor: wujcio
hartman pisze:No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?

Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.
wujcio pisze:Mały update na dziś:
Zakupiłem:
- nowy łańcuch DID bezoringowy rozmiar 428 długość 126 ogniw (trzeba skrócić) 43 zł (promocyjna cena z 80 zł)
- filtr paliwa 7 zł
Mam nadzieję że łańcuch wytrzyma długi czas ;)
Musiałem skracać ale to tylko dlatego że akurat zamówiłem taki a nie inny (jest dostępny 120 o długości 120 ogniw)
Co do opony zerknij tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?p=442524#p442524
lub tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?p=465859#p465859

pod fotami zdjęć są linki do fotosika gdzie można powiększyć obrazek.

Z tymi pierścieniami to jest tak jak pisze Irek.
W oryginale miałeś właśnie na górze pierścień chromowy a na dole żeliwny (zerknij do instrukcji)
Nie zaleca się zakładania dwóch chromowych pierścieni bo szybko się wyrabia tuleja (ale kto to wie ;p )

Ludzie zrozumcie ten tłok nie był zatarty... Jest tylko przebarwiony od oleju i spalin....

PS nie ma tego wszystkiego na obrazkach bez urazy ;p ale wszystko było opisane i podane...

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-26, 15:44
autor: wujcio
Mały update licznik przekroczył magiczny próg 3000 km
Ostatnio rozszczelniła mi się głowica i kolanko w cylindrze.
Po uszczelnieniu wszystkiego dziś wg gps udało się jechać maksymalnie: 103.6 km/h co na seryjnym silniku jest dosyć dobrym osiągiem licznik pokazywał mi ponad 120 km/h.
Wrzuciłem też filmik gdzie można posłuchać jak się wkręca w obroty (niestety jakość marna i brak synchronizacji obrazu z dźwiękiem ;/)
http://www.youtube.com/watch?v=6fAzXH-f2LY

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-26, 19:34
autor: irek
A jakie masz przełożenia?? Skrzynia krótka?? Ile zębów z przodu??

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-27, 02:42
autor: wujcio
Skrzynia ta najgorsza czyli dziura między 3 i 4 krótkie 1,2,3.
Przełożenia na łańcuchu mam standardowe z przodu 15z i z tyłu 41z.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-29, 12:02
autor: blondyn__
Wujcio gdzie kupowałeś łańcuch DID'a ?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-29, 12:38
autor: AudioBas
Tam gdzie ja: http://www.larsson.pl

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-29, 12:43
autor: Alien
Z tym, że w tej cenie już nie dostaniesz bo zgarnąłem ostatnią sztukę :D

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-29, 12:47
autor: AudioBas
Ja przed ostatnią :)

Naprawdę porządny łańcuch :)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-30, 11:51
autor: irek
wujcio pisze:Skrzynia ta najgorsza czyli dziura między 3 i 4 krótkie 1,2,3.
Przełożenia na łańcuchu mam standardowe z przodu 15z i z tyłu 41z.
Czasem założenie zębatki mniejszej daje przyrost prędkości bo pozwala osiągnąć większe obroty. Zależy ile przy tych 103 km/h brakuje do obrotów maksymalnej mocy, czyli 6000 rpm.
Ja mam zębatkę 14 Z z przodu. Reszta przełożeń jak u wujcia.
Jeśli będę miał GPS to wtedy poeksperymentuje z zębatkami. Mam w domu jeszcze 15 i 16 zębów.

Co do łańcucha DIDa to owszem, na pewno jest super. Pytanie tylko czy w połowie jego życia nie rozsypią się zębatki?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-30, 12:01
autor: Stary
irek pisze: Zależy ile przy tych 103 km/h brakuje do obrotów maksymalnej mocy, czyli 6000 rpm.
Dla przełożenia 15/41 te 103,6km/h to dokładnie 5800, czyli zapewne w okolicach mocy maksymalnej. Założenie zębatki 14, tak jak sugeruje Irek może być ciekawe - chodzi o to, czy na 4 biegu dokręci się ponad 6000. Tylko taka zmiana akurat ma sens tylko w ramach eksperymentu. Nawet jeśli dobije do powiedzmy 6300 na przełożeniu 14/41 to V-max będzie w okolicach 105km/h, więc niewiele więcej, a silnik będzie bardziej wył dla użytkowych prędkości, powiedzmy 70km/h.

Niech wszystkim bajkopisarzom da do myślenia weekend prędkości, gdzie podrasowane WSK mierzone radarem ledwo przekraczały 100km/h
http://www.apanonar.pl/viewpage.php?page_id=25

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-30, 22:55
autor: wujcio
U mnie dokręca się do obrotów max bo manetka jest do końca otwarta i motor już nie przyspiesza słychać tak jakby odcięcie.
Muszę sobie wykombinować obrotomierz bo tak to ciężko określić jakie są rzeczywiste obroty.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-30, 23:56
autor: irek
Może to nie jest odcięcie a tylko dźwięk dławiącego się przez małą ilość powietrza silnika? Spróbuj ściągnąć filtr i przejechać się bez filtra. Możliwe, że uzyskasz jeszcze większą prędkość maksymalną. Warto sprawdzić.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-07-01, 15:15
autor: wujcio
irek pisze:Może to nie jest odcięcie a tylko dźwięk dławiącego się przez małą ilość powietrza silnika? Spróbuj ściągnąć filtr i przejechać się bez filtra. Możliwe, że uzyskasz jeszcze większą prędkość maksymalną. Warto sprawdzić.
Też o tym pomyślałem i muszę zrobić test bez filtra powietrza ale na chwilę obecną nie ma pogody...

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-07-01, 16:22
autor: z-tomek
Interesuje mnie sprawa rekordu WSK 125. Ten rekord wynosi zgodnie z tabelą 78,1km/h. Dane dal seryjnej WSK 125 podają prędkość maksymalną 80km/h a wszyscy piszą że motory były podrasowane. Jest jakaś strona gdzie to rasowanie jest opisane ? czy całe rasowanie to po prostu remont silnika plus zgranie kanałów itd?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-07-02, 12:52
autor: irek
z-tomek nie wiemy jakim przyrządem była mierzona ta prędkość. Jeśli licznikowo to wiadomo, że jest przekłamanie. Być może nawet nie musieli tego mierzyć licznikiem. Mogli zamontować obrotomierz a następnie po rozpędzeniu motocykla do maksymalnej prędkości, przeliczali obroty na prędkość.
Może policyjna suszarka?? W tamtych czasach też mogła być nie dokładna.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-11-17, 01:55
autor: AudioBas
wujcio pisze:Mała aktualizacja:
Udało mi się wybić w końcu numery na nowej tabliczce znamionowej.
Patent zamocowania rozwiązałem tak że rozpiłowałem symetrycznie te oba otwory a później niedoskonałości zamalowałem markerem. Myślę że wyszło w miarę przyzwoicie.
Jak uda mi się je jeszcze przynitować to dodam kolejne fotki :)
Foto w załącznikach

Kilka pytań:
  • 1) Czym nabijałeś te numerki na tabliczce?
  • 2) Ile mm miały te nabijaki?
  • 3) Czemu tak krzywo Ci wyszło?
  • 4) Widzę zastosowałeś różne rozmiary?
  • 5) Z czego dopasowałeś tą rurkę? Pamiętasz średnicę?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-11-20, 02:16
autor: Tomoyo
No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.

Padło też słowo o łańcuchu :) No niestety takiego nie kupię, ale mam na półeczce favorita na 118 ogniw prosto z Pragi :P

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-11-20, 03:11
autor: Johnny
Tomoyo pisze:No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.
Wg licznika czy wg GPSa te rekordy robisz :?:

Stary pomocy - uświadom co niektórych :)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-11-20, 12:07
autor: Savier
No nie wiem, ale szczerze to wynik ten jest śmieszny, bo sprawna wieśka bez tuningu spokojnie da radę pojechać powyżej deklarowanych 80 km/h.
Tomoyo, daj spokój... Za późno to pisałeś chyba, bo raz, to jest czwóra, dwa, zwykła wieśka bez tuningu nie pojedzie nawet 78 km/h. Moja na splanowanej głowicy na torze dobijała max do 79~. Chociaż wtedy tak skakała wskazówka, że równie dobrze mogło to być 100 km/h. Ogólnie rzecz biorąc 80 na nowej wuesce to już jest niezły wynik.